ahogy irod, mindenkepp elobb egyeztess a beszerelovel, es csak az o aldasaval vedd meg a kinezett kosaras cuccot. ha jol tudom cabrional '90 vegen volt a valtas nagylampasra, kerdes, hogy addig milyen futesboxszal szeretlek, mert az biztosan elter, coupe/sedan akkor mar nagylampas volt. eredeti vin alapjan tudsz nyomozni, hogy mi kerult bele. de az is lehet, hogy egy az egyben bemegy a nagylampas klima is a kislampasba es akkor ezt nem is kell nezni. de pl a vezetekeles biztosan elter akkor is. a motorblokk pedig a kompresszor felfogatasat hatarozza meg, sztem M20-nal ez mind egyforma. kelleni fognak a boxhoz az uj szivacstomitesek, es uj klimahuto a 30eves helyett es uj szaritoszuro javasolt. meg egy dolog: az E30 gyartsakor R12 gazt hasznaltak, manapsag pedig mar csak R134a gazt forgalmaznak, ezert az expanzios szelep biztosan ujabb fajta kell, de nem tudom, hogy ezen kivul mas valtozast hoz-e a gaz fajtaja.
en a helyedben nem cserelnem ki elore, hanem elvinnem az utakra. ez nem foglal nagy helyet es konnyu kicserelni az ut szelen is. olyat ugysem kapsz, mint a gyari. benzincsonel mindegy, hogy melyik szekcio cikkszamabol indulsz ki, a "meteraru"-nal fogsz kilyukadni, arra hivatkozik mindegyik, egyforman 9x13mm keresztmetszet.
Üzemanyag szivattyút szeretnék cserélni a 20i-mben, mivel tudomásom szerint még a gyári van benne. Jelenleg hibátlanul működik, de tervezek vele hosszabb utakra menni és szeretném megelőzni a bajt.
Nézegettem a gyárit, de elég húzós áron 120-130 ezerért kapható. Tudtok javasolni valami minőségi alternativát?
Valamint egyúttal az összes benzincsövet is kicserélném, valahol olvastam, hogy lehet kapni gyárit, méterre. Ehhez valami cikkszám?
90-es kislámpás kabrióba (320i) szeretnék utólag klímát beépíttetni. Az újra elég meredek árakat mondtak (600e), ezért bontottban gondolkodom, amiket úgy láttam alkalomszerűen 200-250e körül meg lehet venni. Tudtok olyam műhelyt mondani, ahol megbízhatóan beszerelik, illetve feltehetem a kérdéseimet mielőtt megveszem?
Ez tiszta. Én az átalakito vs pvc cső toldó miatt írtam amit. Az átalakítóra pedig kár volna 50eur-t áldozni fele annyiból megvan a pár, haszonnal.
Cezet! Ha nem akarod a gyári mostanra már vagy 15e/oldal fekhutoket szetvágni akkor a kepeken lathato lemezek is opciok lehetnek. Ebayes találat 75eur volt a pár de már nincs fent. Viszont nem lehetetlen a legyártása sem.
Kb 50 eur az átalakitó amit a gyári fékhűtő huzol rá. Onnan 75mm es flexicsővel lehet menni a fékhűtőre ahol bilincsel felfogatod. Ezek a csövek erős szövet anyagból vannak olajállók stb belül egy drót merevíti. kb 30 tól 300mm ig rendelhetők.
Ha a ködlámpa nem kell akkor van a ködlámpa és a fékhűtő helyére bepattintható beömlő a már említett 75mm es kör kimenettel.
Ha találsz olyat ami rámegy a gyári légbeömlőre akár. Azt viszont kizárom hogy a 3"-os szabványhoz kapható ilyen toldó elbírjon min. 50mm kerületre pluszban. Ugyanis a 3"-os cső kerülete és a légbeömlő kerülete között ennyi van. Ez "-ban kb fél" amilyen csövet tudtommal sehol nem gyártanak. És itt még valami szuper rugalmas anyagról van szó mindig, ami kb 90 fokban kanyarodik és felveszi a négyzet formát. Ilyen meg ugye csak a mesében létezik. Tehát a gyakorlatban nagyobb átmérő kell. Amik a piacon vannak szilikon turbo stb csövek is jellemzően 76-ról szűkítenek, tehát 3"-ról, de biztos létezik nagyobb is. Csakhogy a standard 3"-ról szűkítő csövek is átalában darabáron annyik, mint amennyibe ebből 1 pár kerül. :) Ezen felül még mindig kört kell erőltetni négyzetre, sziloplaszt, aba bilincs, és társai.. De ha valaki erre vágyik akkor nem szóltam :)
Nincs félmegoldás sajnos. HA a fékhűtést egy 76os flexicsővel akarod megoldani akkor kell a ködlámpa és a fékhűtő helyére egy légbeömlő amire a csövet rakod...
Ment mail, óracsopi témában is, az ülésre meg bírom ide is:
Sajnos-hálistennek még nem jártam így, viszont a kép alapján az összekötő pálca akadhatott ki.
Ez köti össze az ülésállító oldalán lévő reteszt a túloldalival (mindkét oldal reteszelve van)
Azt javaslom mivel én sem jártam még így, úgy csinálnám hogy kikapnám a jó ülést (2 csavar-2anya-17es krova és max 5 perc)
Azon pedig jól megnézném hogy mit milyen irányba kell pl hosszú csavarhúzóval vagy valami hasonló eszközzel és hol akasztani ahhoz hogy mozduljon az ülés. Úgyis tükörképe a jó és a rossz ülés mechanikailag egymásnak így ez alapján biztos rá lehet jönni.
Köszönöm mindhármatoknak a hozzászólást a témához!
@ Andris a mérettel igazad van, de ne felejtsük el, hogy nekik kötve van a kezük, ha tehetnék ott is nagyobb lenne. ;)
Betétből nem fogok versenycuccal rizikózni, a fék nem játék közúti forgalomban, csak olyan jöhet szóba, ami ott is teljesít, ez nem kérdés!
Olvasgattam a teflon csővel kapcsolatban, említettek a német fórumok olyan gyártót, ahol nem stimmelt a hátsó belső a hídhoz, reszelni kellett, ezt nem szeretném. Mindenhol csak illusztráció van, konkrét fotó nincs az áruba bocsátott darabról, így lehet inkább gyártatok ismerőssel, akik pont a challenges autókhoz is csinálnak.
Goodridge alapcsövet lehet kapni méterre, a fittingeket meg ők már úgyis tudják.
@ Steam, ohne lader a Yellownál tényleg 2ekm, mire elfogy a brake-in?
Az nekem több hónap lenne. :) Elég soknak tűnik. Bár tudom, ésszel kell összekoptatni.
Fékhűtés: gondolom mindannyian ilyen megoldásra gondoltatok.
Milyen opció van, ha nem akarom kivágni a két éve cserélt gyári porvédő lemezt?
Gondoltam vmi tölcsérformát illeszteni a gyári kivágásokhoz, vagy célzottan oda terelni a csővel a levegőt.
Tudom, nem lehet egy seggel két lovat..., de próbálok vmi visszaalakítható megoldást találni, az sem zavar, ha nagyon barkács, amennyiben működik, hisz, mint mondtam, nem pályagép készül, csak alkalomszerűen lesz ott használva. :)
Vagy hagyjam a bánatba, úgysem verseny lesz, csak móka és bírja, amíg bírja? :)
Ha a challenge es autóknak jó a gyári méret akkor az IS be is :-)
Betétből érdemes kipróbálni többfélét, kinek mi tetszik. Mindegyik másképp fog hidegen és melegen is. Ha utcán is mész érdemes olyat választani ami hidegen is jól fog. A hideget 100 oC (fék) alatt értem ugyanis esőben is meg kell állnod.
A fékcsőnél azt nézd milyen garancia van rá. Én Goodridge csöveket vettem az egyedi méretek, és csatlakozók miatt élettartamgaranciával.
Köszi az infót a hűtésről, majd megnézem mit tehetek ez ügyben, amihez nem kell szétfaragni a gyári dolgokat. :)
Az E30-ban a gyári fékhez használod a Yellow-t?
Írtam nemrég a hazai forgalmazónak, mert nekem még jónak tűnt a Red sorozat is, de itthon nem találtam az E30-hoz, csak külföldön. Egy fél órán belül felhívott a tag, beszélgettünk, mi a cél...stb. és azt mondta ő a Yellow mellett még a Bluestuff NDX-et is ajánlja, bár az EU-ban nincs még utcai jóváhagyása, de az USÁ-ban már megkapta, jól fog hidegen is.
Vacillálok még különben, hogy építsek-e nagyobbat, vagy csak vegyek pl. EBC-t a meglévő Zimmermann Sport tárcsákhoz és maradjak a gyári felállásnál.
A nagyobb mellett a jobb adagolhatóság, blokkolás előtti fékteljesítmény szól, de hátránya, hogy kezdődhet a faragás...
A fékfolyadékot tudom, én azon kevesek közé tartozom, aki 2 évente valóban cseréli, tavasszal majd 5.1 megy bele az eddigi 4 helyett.
A fémhálós/teflon cső szintén foglalkoztat, azokból anno sajnos kompromisszumot kötöttem a felújítás során és csak középkategóriás gumi ment bele.
Sziasztok érdeklődnék h adott 1 e30 m10b18 motorral ami karburátoros. Hiba jelenség az hogy hidegen le áll kB 2 perc után de után a megint indul poccre. Melegen pedig torpan gáz adasra jó ideje gyakorolok vele és nem tudom még szüntetni a hibát kerhetek ez úgy be 1 kis segít seget.
A képről nézve illetve letört részekből ítélve az egyik bentebbi nagyobb keréknek és a kicsi 12 fogasnak van kapufa (szokásos)
Mielőtt véglegesítenénk a dolgot kérlek írd meg nekem a fogszámokat, bár 90%ban nincs eltérés, de volt már rá példa.
VDO a csoportod ha jól látom, legalábbis a KM óra.
Nem kell megszámolni, ha szétszeded bele lesz írva/sütve mindkét nagyba (12/48 vagy ilyesmi) a kicsi minden esetben 12 fogas. Jöhet mailben, ott megbeszéljük a többit: arnoldjobbik@gmail.com