Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkalsegítsen,stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban!
Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.
Részlet az új Rigotech cikkből:
"
Chiptuning kedvenc! Egyik leggyakoribb (régi) 1.6 CR motor EUR5 környezetvédelmi besorolással, amelyet 2007-2016 közt szereltek az Audi, Volkswagen, Seat, Skoda 38-féle modelljébe. Ezekben Siemens / Continental PCR2.1 motorvezérlő elektronika üzemel, amelyre az első években semmilyen chiptuning megoldás nem létezett, majd kb. 2009-10 körül kiszerelés és megbontás után lehetőség lett a programozására, de ma már a felszereltebb tuningműhelyek mint a miénk is már megbontás nélkül OBD-n keresztül tudják biztonságosan kezelni.
Ezek a motorkódok jöttek ezzel a rendszerrel: CAYB, CAYC, CCSA, CLNA, CAYA, CAYE, CAYD. Ennek az 1.6 CR motornak ... " FOLYTATÁS ITT.
Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon a cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem.
intercooleren (550 X 180 X 65MM) gondolkozom.. kérdésem az lenne, hogy szilikon csőből érdemes a csövezést megcsinálni ?
az elképzelésem az lenne, hogy az egyenes rész saválló csőből lenne és azt összetoldani a szilikon csövekkel és összebilincselni az egészet.. létezik ilyen csövezés vagy nagyon nagy taknyolás?
Volt egy a Premieroutletben rendezett veterán találkozón, valamelyik évben, nagyon meg volt csinálva. Rendszáma is volt, cabrió is lehetett , levehető volt a teteje. Úgy emlékszem Suzuki motorja volt.
A segítségeteket szereném kérni egy autós, motoros könnyűzenei fesztivál kérdőív kitöltésével kapcsolatban. Ez a szakdolgozatomon belül egy projekt megvalósításásának a kérdőíve. 2-3 percet vessz igénybe, feleletválasztós. Minden egyes kitöltésért ezer köszönet, hatalmas segítséget jelent. :)
Üdv! Jövőben gondolkozom egy F astra 1.6 16v kisebb tuningolásán. Valakinek van tapasztalata? Elsősorban egy sportlégszűrő+sportkipufogó rendszer majd chip tuning kombóra gondoltam. Megéri? kb milyen árból lehetne ezt megcsinálni anélkül hogy a motorban bármit cserélni kellene (pl. főtengely, dugók stb.)?
Hello. Adott egy vw golf 4 1.8t 150LE. Szeretnék rá egy nagyobb turbót tenni a teljesitménynövekedés reményében. Milyen passzolna rá amihez nem kell vagy minimális átalakitás szükséges?
Sziasztok 😊Érdeklődöm h tud valaki esetleg olyan műhelyt vagy szerelőt,aki Vw Phaeton -ba beépíti az ültetőszettet ( 4db kutyacsont kinézetű ültető😂).Budapest és környéke érdekelne.köszi előre is a segítségeteket!üdv
Üdv, van egy alap 1994-es Rover 214-esem ami sedan. Nos szeretnék előre tuning lököst tenni de ehhez a tipushoz Magyarországon nem lehet kapni az biztos. A Kérdésem az lenne hogy tudnátok-e mondani más autótipusokat aminek van méretbeni hasonló lököse? Magyarul lehet-e más tipusú lökössel helyettesíteni? Én a Hondákra gondoltam mert motorokat is gyárottak bele, de a régebbi Sokdáknak is hasonló az eleje.
Válaszotok előre is köszönöm.
Egyébként itt egy kép a kocsiról, ugyanilyenem van:
Viszont a fénye fehéresebb. Nem olyan intenzív srága mint egy narancs izzónak.
És habár látva nem szembetűnő a különbség, de sajnos van egy nagyon szűk sarok ahol elég gyakran kell elbújjak kocsival és éjjel elakadásjelzővel szoktam lesni a fal sarkát. Na ott vettem észre mennyivel kevesebb fényt csinál a króm.
Fehér indexben szeretném elkerülni a tükörtojás-effektet.
A LED ide elvileg nem jó, mert ellenállás nélkül olyan gyorsan fog villogni az irányjelző, mintha kiégett volna az izzó. Marad az olcsóbb krómozott burájú és a drágább Osram Diadem index izzó.
A krómozott üvegbúra nem vesz el túl sokat a fényerőből? Szerintetek megéri inkább az utóbbi venni, aminek az élettartama valóban a hagyományos izzó duplája? Vannak erről tapasztalataitok?
Van egy 97-es Citroen berlingom amit nem rég örököltem 1.4-es motorral, 3 ajtós 5 üléssel, és el akarom kezdeni kicsit rendbe tenni kívülről és belülről egyaránt (felni, fólia, új kipufogó mert ezt már csak a szent lélek tartja, esetleg chip már ha lehetséges). Szerintetek érdemes belevágni? Nektek milyen ötleteitek vannak a motor erejének növelésével kapcsolatban?