Keresés

Részletes keresés

kadet75 Creative Commons License 6 órája 0 0 25479

Köszönöm Prelleg!

Bakonyszentivánon és környékén nagyon sok Mayer élt, megpróbálom ott megtalálni.

Előzmény: Prelleg (25478)
Prelleg Creative Commons License 8 órája 0 0 25478

kadet75: Mayer György lakhelye volt Románd, a születés helyét nem adták meg. Mivel a korai gyiróti, majd a romándi keresztelési anyakönyvekben sem találkozni Mayerekkel, György nem hiszem, hogy romándi születésű. 

kardio1: Az 1771. januári születésű Katáról tudjuk, hogy meghalt 1772. decemberében. Tehát nem Mária lett hibás néven bejegyezve a keresztelési anyakönyvbe. Talán (!) az 1768-1771 közötti időszakban születhetett, csak valamiért kimaradt az anyakönyvből.

lenatina Creative Commons License 30 órája 0 0 25477

Sziasztok!

Évek óta el vagyok akadva egy őspáromnál.

Fidiczin Gábor fs LCLZ-Q1J és Czinkoczki Anna fs LCLZ-Q1V.

Első infó róluk, hogy 1761-ben kiskőrösi lakosként a keceli anyakönyvben feltűnik a házassági bejegyzésük.

Az egyházmegye oldalán meglett az 1764-es átkeresztelkedésük evangélikusról katolikusra.

Majd sorban születtek a gyerekek, ami elég kaotikus, mert hol Gáborom, hol Anna neve van elírva a feljegyzésekben.

 

Elköltöztek Dusnokra, majd mindketten ott haltak meg.

Anna halottijában ugyan ott vannak a szülei nevei is, de nem tudok tovább menni.

Az átkeresztelési feljegyzés szerint Gábor 1740, Anna 1744 es születésű. Tudom, ezek csak kb adatok, de mivel Kiskőrösön még ezelőtt jóval a templom leégésekor megsemmisültek a könyvek, a születéseket Kecelen vagy Akasztón vezették, ahogy olvastam. 

Nyilván ott nincsenek, mert akkor nem lennék elakadva😀

Anna szülei Georgius Czinkoczky és Juditha Kőrös voltak, róluk sem találok sehol semmit.

Van valakinek ötlete? Vajon az csak merő véletlen, hogy Kiskőrösön laktak és az Anna anyjának Kőrös a vezetékneve? Egyáltalán milyen név lehet a Fidiczin?

Minden segítséget köszönök!

Tina

 

 

jools90 Creative Commons License 1 napja 0 0 25476

Nagyon köszönöm!! Akkor félreértelmezhettem; "Házassági bejelentések Budapesten" volt a cikk, teljesen azt hittem, hogy az maga a házasság már :)

Előzmény: babramama (25475)
babramama Creative Commons License 1 napja 0 0 25475

A IX. kerületben házasodtak, de 1899. január 24-én. Nem lehet, hogy az újságban az eljegyzésük volt megírva?

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT-D4WQ-C2F?i=35

Előzmény: jools90 (25474)
jools90 Creative Commons License 1 napja 0 0 25474

Huterer Lajos és Plek Erzsébet. Azonban több helyen is sajnos el van írva a nevük. Az újságban Huterer Lajos és Elek Erzsébet szerepeltek, de 100% hogy ők voltak azok, mert akkoriban a 10. kerületben éltek.

Előzmény: babramama (25473)
babramama Creative Commons License 1 napja 0 0 25473

Ha neveket írnál, segítség lenne a keresésben.

Előzmény: jools90 (25470)
babramama Creative Commons License 2 napja 0 0 25472

Segítség lehet az is, ha meg van a halotti bejegyzés.

Előzmény: kardio1 (25471)
kardio1 Creative Commons License 2 napja 0 0 25471

További bonyodalom: Gyülvész Istvánnak 2 Sára  nevű leánya született : 1762-ben és 1768-ban. A logika szerint az előbbi mar 1768 előtt meg kellett haljon. Halotti anyakönyvek  Vésztőn 1772-tol vannak. Egy Gyülvész Sára 1786-ban férjhez ment Turbutz Mihályhoz. Akinek felesége,  Gyülvész Sára 1805-ben 43 évesen meghalt. Eszerint 1762-ben kellett szülessen. A házasság alkalmával  életkort, szülőt nem jelöltek meg... Össze vagyok zavarodva...

Előzmény: kardio1 (25467)
jools90 Creative Commons License 2 napja 0 0 25470

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Arcanum-on egy 1898-as újságban megtaláltam az ükszüleim házassági bejelentését. Keresem már egy ideje, hátha megtalálom a házassági kivonatot, de mintha ez az év nem lenne meg.. Elvileg 1898. december 17-24 között házasodtak a 10. kerületben. FamilySearch-ön a legkorábbi katalógus a 'Házasultak 1907-1912'. Tudtok tippet adni, hogy hol lehetne utánanézni még?

Balage-81 Creative Commons License 2 napja 0 0 25469

Köszönöm szépen a válaszaitokat!

kardio1 Creative Commons License 3 napja 0 0 25468

Kiegészítés: mindez Vésztőn,  Békés megyében történt. 

Előzmény: kardio1 (25467)
kardio1 Creative Commons License 3 napja 0 0 25467

Sziasztok, 

A segítségeteket kérném ismét. Ősöm,  Gyülvész Mária  (L8L3-H16), Turbutz Jósef felesége. Számos gyermekük  született A házasságijuk szerint 1771-ben kellett szülessen, apja Gyülvész István (L8L8-ZWR) De az apjának ilyen nevű gyermekét egyáltalán nem találtam.  Van viszont egy Gyülvész Kata (G5D7-FSR) születéssel.  Elnéztem volna valamit ?

ajm Creative Commons License 4 napja 0 0 25466
Előzmény: ajm (25465)
ajm Creative Commons License 4 napja 0 0 25465

Született : 1874.07.10.

Szeged Rókusváros

Előzmény: ajm (25461)
ajm Creative Commons License 4 napja 0 0 25464

Megtévesztő, hogy a kerületek nincsenek a filmszámoknál feltüntetve! 

Előzmény: JPmiaou (25462)
JPmiaou Creative Commons License 4 napja 0 0 25463

Amikor válaszoltam, ajm válasza még nem volt ott. :-)

Előzmény: ajm (25461)
JPmiaou Creative Commons License 4 napja 0 0 25462
Előzmény: Balage-81 (25460)
ajm Creative Commons License 4 napja 0 0 25461
Előzmény: Balage-81 (25460)
Balage-81 Creative Commons License 4 napja 0 0 25460

Nagyon köszönöm! Ha valaki tud pontos napot is, továbbra is érdekelne.

Előzmény: scarabaeus (25459)
scarabaeus Creative Commons License 4 napja 0 0 25459

Valamivel pontosabb, hogy a Délmagyarország 1967. december 5-i, keddi számában jelent meg az elhunytak listáján:

Előzmény: Balage-81 (25458)
Balage-81 Creative Commons License 4 napja 0 0 25458

Sziasztok!

 

A segítségeteket szeretném kérni. Üknagymamám pontos halálozási dátuma érdekelne. Annyit tudok, hogy 1967-ben halt meg Szegeden, de pontosabbat nem.

Kiss Antalné Fischer Erzsébet (kb. 1875-1967 Szeged). Anyja neve Gácser Teréz.

Meg tudná nézni valaki? Köszönöm szépen előre is!

Prelleg Creative Commons License 4 napja 0 0 25457

Az 1855-ös, 1858-as és 1861-es keresztelési bejegyzésben is a 8. szám alatt lakott a család, szóval igen, ez elírás lehet,. Előfordul, hogy az nagyanya vezetéknevét írták be az anya helyett. Próbáld meg a másik Zsuzsanna életútját is felderíteni, hogy teljesen biztos lehessél benne.

Előzmény: bogesz002 (25452)
Rave089 Creative Commons License 4 napja 0 0 25456

Köszönöm szépen a válaszokat!

JPmiaou Creative Commons License 5 napja 0 0 25455

Igen, az f.u. "földesúr" vagy "földesura", és az ut.p. "utolsó posta".

Előzmény: Rave089 (25453)
ajm Creative Commons License 5 napja 0 0 25454

Utolsó posta?

Előzmény: Rave089 (25453)
Rave089 Creative Commons License 5 napja 0 0 25453

Sziasztok! Tudnátok segíteni, hogy Fényes Elek Magyarország geographiai szótárában, a településeknél minek a rövidítése az F. u. és az Ut. p.? Az F. u.-nál földesúrra gondolok, de nem vagyok benne biztos.
Előre is köszönöm a segítséget!

bogesz002 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 25452

Újabb kérdésem lenne, amit nem értek:

Még mindig Beleg.

Adott Hada János és Máté Ilona. (Házasság: 1850, Beleg: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939K-BC9D-JH?i=300&cat=92220)
Eddigi kutatásaim alapján 9 gyermekük született, de ebből a legelső a legérdekesebb most:

Hada Zsuzsanna, aki 1855-ben született. Először a halotti anyakönyvét találtam meg: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GPTS-X4?i=146&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3A6V1Z-9H61
Ez rendben is van, de most rábukkantam a születésire is: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939K-BC96-52?i=178&cc=1858355&cat=92220

Itt viszont az áll, hogy az anyja nem Máté Ilona, hanem Szalai Ilona. Létezik, hogy elírták az anyja nevét?

További adalék, hogy Máté Ilona anyja neve Szalai Zsófia volt.

 

Vagy a másik opció, hogy két külön személyről beszélünk, két Hada Zsuzsanna született 1855-ben Belegen és mindegyiknek az apját Hada Jánosnak hívták.

 

 

 

bogesz002 Creative Commons License 2024.04.05 0 0 25451

Köszönöm mindenkinek, aki segített. A térképes alkalmazás pedig igen hasznos.

vörösvári Creative Commons License 2024.04.04 0 0 25450

A házszámozásról annyit, hogy II.József a 1780-as években fel akarta számolni a magyar  nemesség adómentességét, be akart vezetni egy ingatlan és földadót, de ehhez be kellett volna vezetni egy ingatlannyilvántartást, akkoriban egybetartoztak a jobbágyok földjei- telek volt a nevük és házai, ezeknek számokat adtak. Amikor meghalt 1790-ben II.József, a magyar nemesség felszámolta az ingatlannyilvántartást. Az ingatlannyilvátartást végül Ferenc József idején idején vezették be az osztrákok az 1850-es években, akkor kapták  meg a házak a házszámokat és a földek a helyrajzi számokat és persze bevezették a ház és földadót, ebből volt a legnagyobb állami bevétel. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!