hát én nagyon rühellem Max-ot, de ezen tök felesleges rinyálni, és érdemes mozgás közben nézni, semmi esélye nem volt Norrisnak elé kerülni, csak magát szopatta meg szokás szerint. Nem VB matéria, majd Piastri lesz a bajnok.
Dehogy volt Norris előrébb, ez volt a max (jegyezzük meg, hogy mögöttük Antonelli van a belső íven, Piastri a külsőn és Antonelli még onnan is simán megtartotta a pozíciót):
Hogy lett volna már az ideális ív Norrisé, mikor ő támadott és utol se érte a másikat? Az az érzésem, hogy egy olyan F1-ről beszélsz, ahol a szabályok olyanok, amilyeneknek szerinted lenniük kéne. Lehetséges lenne, hogy a külső íven egy autónyi helyet kell hagyni, ha valaki odaér, volt is ilyen, de az idei szabályok szerint Verstappen szabályos volt. Megnézték, nem büntették.
És ha már a büntetéseknél tartunk: amellett hogy most Maxot nem büntették, HAM-ROS 2016 Kanadában a hasonló helyzetben szintén nincs bünti, de szerinted kellett volna, csak nem vizsgálta az FIA, mert csapaton belül volt... de Alonsót igen, mert az nagyon egyértelmű... és a ROS-HAM crash esetében (2016 Ausztria) Rosberget viszont büntettek (10 mp + egyebek), pedig az ugyanaz volt pepitában. Mi értelme van mindig magyarázatot keresni az újabb és újabb ellenpéldára? Nem egyszerűbb, hogy Hamiltont nem ítélték szabálytalannak és most Verstappent sem?
minden csak nem kis súlyú, hogy valaki úgy akar előnyt kovácsolni hogy mást megakadályoz a gyors köre teljesítésében. simán egy futameltiltást is megért volna a produkció.
Gondolom olvastad az előzményt is: btipus szerint amikor Hamilton kitette Rosberget, akkor csak azért nem büntették, mert csapaton belül történt. Valakit kitenni a pályáról a versenyben kétségtelenül súlyosabb, mint megakadályozni a gyors kört. Ha Alonsónak simán futameltiltást ért volna, akkor ha Hamilton szabálytalan volt, mit érdemelt volna, háromfutamos eltiltást, kizárást a bajnokságból?
Hja, van hogy be tudja, de az soha nem érdekli, hogy mik a következmények, legyen az pályaelhagyás, ütközés, koccanás, baleset...A többiek meg megtanultak menekülni...
tehát hogy akár a vb 20adikkal is ütközik, csak megtudja csinálni az előzést ? És mi van ha mondjuk a vb 20adik azt mondja, hogy nekem nincs veszítenvalóm, maxnak meg a VB. ja hogy tavaly az össze felzárkózás pont így nézett ki, hogy látványosan minden manővernél így álltak Maxhoz, és ha Max nem vigyáz akkor ma nem világbajnok .. mert ez történt !
Hja, van hogy be tudja, de az soha nem érdekli, hogy mik a következmények, legyen az pályaelhagyás, ütközés, koccanás, baleset...A többiek meg megtanultak menekülni...
Ez egyébként nem kritika, mert ez a tulajdonság hozott neki 4 vb címet...
akkor miért is nem vizsgálták a Max-Norris első körös incidenst Miamiban ? Nincs ilyen, hogy helyet kell hagyni, ha a külső íven lévő egyértelműen előrébb van, akkor jön egy kis számolgatás, és ott kijöhet, hogy ha ez Xmm, akkor jár neki a hely a külső íven, egyébként pedig nem. Tehát így ex-katedra hogy helyet kell hagyni itt vagy ott, biztosan nincs.
akkor megállapodhatunk abban, hogy pontosan annyi volt, amennyi büntetést kapott érte ... azaz nagyon kevés. Nem engedtek el Maxnak, egyetlen büntetést sem a két szép szeméért, ha nem volt az övé az ív, és leszorította a másikat (így már értelmezhető), akkor ment a bünti mindig is.
általában be tudja, de volt már olyan, hogy nem, de ott jellemzően tényleg minden mindegy, mert ha pl egy gyorsabb autó van előtte, és a tét, hogy nyer vagy veszít a vb-n, akkor megint odajutunk, hogy bűn nem bedobni .. bűn a csapattal, bűn a rajongókkal, bűn a támogatókkal szemben ... de jellemzően Max nagyon is jól tudja, hogy vannak ezek a pontok, ezért nagyon ritka az ilyen jellegű bevetődés, olyan viszont sok van, hogy éppen befér az orra és onnan az övé a kanyar, és totálisan legálisan leszorítja a pályáról ... ez nem új szabály, de még nem is 2 éves .. hanem még 2021 előtti, egészen pontosan lehet akkor még csak direktíva volt, és azóta lett belőle szabály, de a lényegen ez szerintem nem változtat.
"s a FIA 2007-ben a H.Ringen megbüntette Alonsót, amiért feltartotta a boxban Hamiltont, holott ennél kisebb súlyú, nem versenyen történt és csapaton belüli balhé volt"
minden csak nem kis súlyú, hogy valaki úgy akar előnyt kovácsolni hogy mást megakadályoz a gyors köre teljesítésében. simán egy futameltiltást is megért volna a produkció.
ha csak 5 futamra hoznák be, akkor még drágább volt kivásárolni, és Doohant se azért szedték ki, mert vállalhatatlanul ment, hanem mert ott volt Colapinto. szóval ez most inkább csak egy ilyen se füle-se farka felvezető szöveg volt a poénkához a posztban.
"Colapinto 5 futamos szerződtetésével egyértelművé vált, hogy még benne sem bízik Briatore, csak hát elég drága volt őt kivásárolni a szerződéséből. Ha nem válik be, nyárra jöhet Aron, utána Mini, utána pedig.... Hát utána elfogynak szépen az Alpine Juniorok, de a szezonból még mindig lesz hátra pár futam. Szóval mi is bejelentkeztünk a francia csoda csapathoz."
- via Ground Effect.
Nah a végén még én is bejelentkezem... utolsó lenni én is tudok, a női versenyző úgyis kuriózum...
Ez több szempontból nem áll. HunRing Alonso vs. Hamilton az egy nagyon egyértelmű eset volt, az egyik versenyző szándékosan feltartotta a másikat, hogy az nem tudjon mért kört futni...nem tudok 'jogászul' de ez túlmutat a versenyhelyzet elbírálásán (és azt sem tudjuk hogy volt-e bejelentés, akár Hamilton részéről).
Norris helyzetben volt, ővé volt az ideális ív, és egyértelműen Verstappen mellett volt..talán még előtte is valamivel. Verstappen rossz íven volt, és azért is csúszott meg mert nagy volt a tempó, egyértelmű volt hogy le fog szélesedni...de nem is kellett mert amikor megütötte Norris első kerekét akkor azaz Norris leesett az ívről, és Norris már azért vette el.
Norris nagyságrendekkel okosabb volt mint Verstappen, a bajnokságban gondolkodott, Verstappen meg Verstappen volt.
De nem lett bünti, Dadus... és a FIA 2007-ben a H.Ringen megbüntette Alonsót, amiért feltartotta a boxban Hamiltont, holott ennél kisebb súlyú, nem versenyen történt és csapaton belüli balhé volt. Itt meg még csak el se beszélgettek Lajossal; szerintem nem maga a manőver szabályossága volt a gáz, hanem hogy Ausztriában koccantak, utána fejmosás Rosbergnek, aki Monacóban elengedte Hamiltont, aki utána itt kitette a vérbe', és Totónak nulla megjegyzése volt hozzá. De az akció sportszerűtlen, de szabályos volt.
Norris viszont nem került helyzetbe (még ilyenbe se, mint Rozi), nem volt joga ahhoz a pozihoz. Ez világos a képekről. Nekiment VER? Szóval Norris odatette valahova az autóját azzal, hogy "elveszed vagy ütközünk"? Nem Maxszal szemben volt ez a kifogás? :D
A gubanc ott van hogy Verstappen mozgásán tisztán látszik hogy eszébe sincs úgy fordulni hogy a másiknak helyet hagyjon.
Hol itt a gubanc? Ha Norris fél autóval előrébb lett volna, akkor (ahogy Hooshee-nak is írtam), akkor valóban, járt volna a hely. De így? Az imént bejöttem a házunkba és tisztán látszott a mozgásomon, hogy magam után be fogom csukni az ajtót, nem hagyom, hogy bárki más bejöjjön az utcáról... vegyenek vissza, nincs itt helyük. Beengedhetem, de nem vagyok köteles, és ha megteszem, a családnak lehet néhány szava hozzá... nem ezért bízták rám a kulcsot.
A példa áll, és ha nem két Mercedes szerepel az incidensben, akkor vizsgálat, és valszeg valamiféle büntetés a büntetés a történet vége. Az FIA alapvetően azokat az incidenseket vizsgálja amit jelentenek, csapattársak esetén ez nem történik meg, mivel nem akarja saját maga eredményességét elvenni egy csapat úgy hogy vizsgálatot és esetleg büntetést kap.
Ennél a mostani esetnél Verstappen elfékezi a kanyart és lesodródik a pálya túlsó szélére, ezért Norris aláfordul és rágyorsít. A gubanc ott van hogy Verstappen mozgásán tisztán látszik hogy eszébe sincs úgy fordulni hogy a másiknak helyet hagyjon. Azzal hogy kisodródott az elrontott féktávja miatt egy nagyon réssz ráfordulási pozíciója lett, ezt úgy oldotta meg hogy egyszerűen nyitott a kormányon és nekiment Norris-nak, Norris pedig leesett a pályívről és kiszorult a pályáról.:
Valószínűleg élvezte IS, de nála tényleg inkább az van hogy minden helyzetből nyertesen akar kijönni és mindent megtesz ezért. Ez egyébként egy nagyon fontos bajnoki attitűd, nyilván a domináns szezonokban erre kevesebb szükség van, de tavaly például nem jött rosszul. Idén pedig majd kiderül hosszú távon meg tudja-e őrizni a Meki ezt a fejlesztési előnyt. Ha jobban zárul az olló és Max még lőtávolban tud maradni akkor jó szezonvégre számíthatunk.
Egyébként persze sok másodpercet vesztett a mekikkel és amiatt végül lemaradt a dobogóról de technikailag azért lett P4 a P3 helyett mert a VSC jobban jött ki Russellnek. Azzal valószínűleg nem terveztek. Vagy terveztek de kisebb eséllyel vették számításba mint hogy jön egy eső pl és akkor lehet többet ért volna egy csatával megtartott pályapozíció mint a csatákkal elvesztett másodpercek.
Eső nélkül és a VSC-vel már nyilván ezt bukták és utólag lehet mondani hogy ha jobban óvja a gumit akkor neki is később kell kijönnie és vagy előrébb lesz pályapozícióban mert akkor Russell nem tudja átugrani a VSC pit miatt.
Nem...évek óta megvan ez a szabály, de aztán rájöttek hogy ezt a szabályt úgy játssza ki, hogy eleve olyan tempóban megy be, későn fékezve hogy jelentősen előbb legyen a kanyar elején, de azt már bevenni nem tudja pályaelhagyás nélkül...azóta nézik a telemetriai adatokat is, mert a szabályalkotás nem azt célozza meg, hogy hogyan tudunk szabályt kerülni, vagy pályán kívül elözni...