Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

rage. Creative Commons License 11 órája 0 0 809124

Ez 90 százalékban inkább tényként kell kezelni mint jelentőségként. Mert nem attól jobb feltétlenül valaki mert sok győzelme van. Bottas talán így elsőre a legjobb példa erre.

Előzmény: Helter Skelter (809109)
Darius Sheepgold Creative Commons License 12 órája -2 3 809123

ez se fog bekerülni a fitosi archívumba: :D

 

 

 

tyler-durden Creative Commons License 14 órája 0 1 809122

tökéletesen leírta a különbséget és ez abszolút meccsel azzal a képpel, amit kialakítottam róluk. 

Előzmény: Bateman (809117)
Angelus47 Creative Commons License 14 órája 0 0 809121

Egész korrekten nyilatkozott. Érdekes sztorikat mesélt.:)

Előzmény: Bateman (809117)
Angelus47 Creative Commons License 14 órája 0 0 809120

Majd kiderül, hogy képes-e újítani Ricciardo, de egy rossz év alapján, még végleg nem írnám le. Ha jövőre is így marad a helyzet, akkor annyi volt neki a sztori. 

 

Vettel biztosan tudta hogy címért nem megy majd, de akkor még jobbnak tűnt az akkori RP. Lehet úgy volt vele, hogy 3. 7. hely között majd rendre behozza, és az úgy korrekt, de még erre sem lett jó az idei autó, legfőképp a szabályváltoztatások végett, ami őket és a Mercit érte leginkább kellemetlenül. Látni az Astonnál is, hogy mekkora visszaesés lett náluk. 

 

 

Előzmény: Warlimont (809111)
btipus Creative Commons License 14 órája 0 0 809119

:))

ez jó:

 „Michaellel azért volt nehéz, mert akkor még nem nyertem versenyt sem, vagy csak egyet. Ő egy istenség volt, ahogy belépett a szobába. Az első stratégiai megbeszéléseinken átbeszélte a saját taktikáját, aztán az enyémet is, miközben ott ültem mellette."

 

:DD

Előzmény: Bateman (809117)
btipus Creative Commons License 14 órája 0 0 809118

Sztem a KERS az kivétel, az qva jó cucc, ahogy pl. alkalmazták a kezdeteknél az kifejezetten tetszett, olyan volt mint régen ha feljebb emelted a turbónyomást mint Mad Max.

A kék zászló  az nálam betonba vésett szabály, van egy lassabb autó meg van egy gyorsabb autó, amennyiben nem körpályás autóverseny lenne soha nem találkoznának a tempójuk alapján, de körpályás a versenyzési forma így találkozhatnak akár többször is, nyilván joga van a lekörözöttnek is a pályán lenni, de nem bocsátkozhat pozícióharcba mivel nincs pozícióban a neki kört adó versenyzővel..

..és rengeteg visszaélésre adhat okot, ha elveszik a kék zászlót (biztos nem véletlenül vezették be annak idején).

A kört visszaveheti, ha adott szakaszában gyorsabb a versenynek, de még akkor is ott van hogy köztük úgy egyébként pályától függően ~3-7km van.

-

Igen sokszor látni hogy a hátsó régiókban a lekörözés mennyire szét tudja szedni a lekörözött versenyét, jön egy 4-s vonat, és mire félreáll már bukik vagy 6másodpercet, aztán majd megint jönnek.

...ez van, erősödni kell. Van rossz vezetés, van reklámhordozó csapat..stb, szär oké, de lehet jobban csinálni. 

Előzmény: Warlimont (809113)
Bateman Creative Commons License 14 órája -1 0 809117
Jam Clerk Creative Commons License 15 órája 0 0 809116

Most meg nem hogy bajnokot avatunk, de van még hátra hat futam.

Előzmény: Bateman (809107)
Warlimont Creative Commons License 16 órája 0 0 809115

Iden attol is van több izgalom, hogy sok futamon alakult ugy, hogy valami okbol az elcsapatok egyik autoja hatulrol kellett, hogy feljöjjön. Most Hamilton, elötte Verstappen, de Pereznek is voltak hatulrol feljövesei, stb. Tehat iden szerencsere spontan is letrejött parszor egy forditott rajtracs.

Előzmény: Galagonyab (809114)
Galagonyab Creative Commons License 16 órája -1 0 809114

Szerintem meg jó lenne a fordított rajtrács, mégpedig állandó jelleggel. A VB állása szerinti fordított sorrendben indulhatnának, kivéve az első futamot, értelemszerűen.

Izgalom mindenképp több lenne, bár idén nem lehet panaszunk egyébként sem.

Mondjuk érdekes lenne rajtbüntetésekkel operálni. :D

Előzmény: btipus (809112)
Warlimont Creative Commons License 16 órája 0 0 809113

En sem vagyok 100% biztos benne, hogy tenyleg bevalna, de 2-3 probat adnek neki, mint az igy önmagaban semmi pluszt nem hozo sprintfutam is kapott eselyt.

.

Sok muvi beavatkozas van regota az F1-ben enelkul is, pl KERS, DRS is 12 eve igyekszik mestersegesen potolni az amugy nem, vagy csak esöben letezö spontan elözeseket. De amugy a kek zaszlo is muvi beavatkozas a futam menetebe evtizedek ota, miert nem lehet a lekörözendönek kuzdeni, es megakadalyozni, hogy meg  nagyobb hatranyba keruljön? A gyorsan kopo gumi is, es a kötelezöen elöirt kerekcsere is ilyesmi beavatkozas. Lehetne sorolni. Szoval a forditott rajtracs sem valami teljesen peldatlan, elözmenyek nelkuli dolog lenne.

Előzmény: btipus (809112)
btipus Creative Commons License 17 órája 0 0 809112

Na azt viszont határozottan ellenzem :) Sztem a fordított rajtrács egy működésképtelen dolog, és hosszú távon rossz hatással van a sorozatra ahol alkalmazzák. Most hétvégén néztem ugye a kamionversenyt is meg a túraautókat is... én nem érzem benne a show-t, mármint hogy művileg hátraküldjük a gyorsakat hogy szórakoztató legyen ahogy előretörnek, igen, lesz egy csomó kontakt, meg kiesés is adott esetben, és a többi versenyző is nagy eséllyel bele tud kavarni az esélyesek harcába...számomra egész addig szórakoztató amg nem történik egy olyan kontakt ami hatással van a bajnokságra, mert ez olyan mint egy olyan lekörözöttel ütközni aki megkapja a jogot a pozíciócsatára.

Nekem (!!) műszórakozás, és logikátlan.

Előzmény: Warlimont (809096)
Warlimont Creative Commons License 17 órája 0 0 809111

"Hamiltonnak is fontos lesz 2022. Russell nagyon erős csapattárs lehet neki."

.

Pont ezt irtam korabban lejjebb en is.

.

"Ricciardonak ez egy kuka év, de gödörből még ki lehet mászni, ha 22-ben az új autókkal tudna javulni, akkor az a McLaren felállás is lehetne igencsak ütőképes."

.

Nem vagyok benne biztos, hogy Ricciardoban van tartalek, es meg tud ujulni...!

.

.

"Vettel meg (...) négyszeres bajnokként nem hiszem hogy túlzottan motiválja egy esetleges 8. hely."

.

Ezt tudhatta akkor is, amikor odaigazolt, hogy nem a gyözelmekert megy. Viszont azt nyilatkozta, hogy motivalja az uj kihivas, hat akkor rajta.... :) Szerintem ott a nagyobb baj a szinfalak mögött a viszonyrendszer lehet a Stroll familiaval, es a csapaton beluli helyzet bebisztrollal. Bizonyos jelek a palyan, a szerzödeshosszabitas elötti pletykak, stb, arra utalnak, hogy ott lehet gond, es ettöl lehet, hogy Vettel ismet visszaesöben van.

.

Az Aszton meg a többi csapathoz kepest is kevesbe biztos, hogy elörelep 2022-re, mert eddig a Mercitöl megkapott elözö evi autokbol eltek, minimalis sajat hozzaadott ertekkel. Kerdes, hogy önalloan mire kepesek jelenleg, vagy hogy a Merci szabalytalanul jövöre is atadja-e nekik az aktualis terveket?

Hosszabb tavon Sztrollek persze beruhaznak, szelcsatorna, uj gyar, oriaskerek, szökökut bebisztroll szobraval, minden is lesz ott, de hogy 2022-re ebböl meddig jutnak, es az mire eleg, azt nem tudom.

Előzmény: Angelus47 (809104)
Cold Heart Creative Commons License 17 órája 0 0 809110

Brawn

Előzmény: Bateman (809107)
Helter Skelter Creative Commons License 17 órája -1 0 809109

Nem is gondolná az ember, hogy mennyire ritka az, hogy 5 10+os győztes van az F1 mezőnyében egyidőben.

 

Gyakorlatilag a jelenlegi korszakot megelőzően azt hiszem csak egyetlen egyszer volt ilyen.

2009 előtt csak 1978-ban volt egyszerre 5 versenyző 10 vagy 10+ GP győzelemmel a mezőnyben.

Akkor is mindössze egy versenyig, az 1978-as Holland nagydíjon: Lauda, Fittipaldi, Andretti, Hunt, Peterson.

 

2009 után volt 5, 6 és 7 10+-os is eléggé változatosan, hol Kimi, hol Sumi nem volt jelen.

Előzmény: Darius Sheepgold (809082)
fitosi Creative Commons License 18 órája 0 0 809108

Hamiltont el kellett volna tiltani három futamra a kiökés után.

Bateman Creative Commons License 18 órája -1 2 809107

Memorandum: Jenson Button 2009-ben ezen a napon szereztem meg világbajnoki győzelmét a Brown GP-vel. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=tSYdOiC4CLI

Helter Skelter Creative Commons License 18 órája -2 0 809106

Lehet, hogy amit te kilökésnek minősítesz, azt a döntéshozók egy versenybalesetnek, ahol nem egyenlő arányú a felek felelőssége, de mégsem kizárólagosan az egyik félé.

Kilökéses VB csatánál azért már volt példa arra, hogy a teljes évi eredményeket is kukázták, de ezt csak indokolt és megalapozott esetekben lehet megtenni.

Előzmény: nohab (809099)
Inner Circle Creative Commons License 18 órája 0 0 809105

Jogos, hiszen bár az elv az, hogy a leggyorsabbé legyen a pole, ez ki nem mondva a sportszerűen leggyorsabbra vonatkozik. Még az egykörös kvalin hordott fel valaki kavicsot a pályára, hadd örüljön az utána jövő vetélytárs (már nem tudom, Alo / MS / Kimi közül ki melyik volt). Mintha gerelyvetésnél, miután dobtam, eltörném az összes gerelyt, és én nyernék (másfél méterrel kb., mármint nem annyi előnnyel, hanem akkora dobással). Nyilván nem. Persze a leparkolást, sárga zászló okozást stb. sokkal nehezebb kiszűrni. De ha tudnák az ápoltak, hogy mivel játszanak, szerintem varázsütésre meg tudnák előzni az ilyesmit...

Előzmény: Helter Skelter (809097)
Angelus47 Creative Commons License 18 órája 0 0 809104

Hamiltonnak is fontos lesz 2022. Russell nagyon erős csapattárs lehet neki. Jövőre a Mercié lehet a legerősebb pilótafelállás. Amúgy szerintem is azon fog múlni a maradása, hogy mennyire tudja meg szezonálisan tartani Russellt, vagy ha legyőzi, akkor mennyivel, és még az is számítani fog a marad-e kérdésben, hogy a Mercedes bajnokesélyes autó lesz-e. Persze, erre komoly sansz van, sőt, de azért nem garancia.

 

Hamiltonban az akarást én is látom, valóban nagyon szívós versenyző. Ugyan ez Alonso is, ha kapna egy top autót, simán tudna harcolni a bajnoki címért, legalább még egyszer.

 

Ricciardonak ez egy kuka év, de gödörből még ki lehet mászni, ha 22-ben az új autókkal tudna javulni, akkor az a McLaren felállás is lehetne igencsak ütőképes. 

 

Rai már tényleg jó ideje elengedte az egészet, Vettel meg, hát volt 2-3 jó hétvégéje, de főleg szombatonként gyengélkedik, és néha a versenyeken sem hozza azt, amit elvárnánk tőle. Dehát, négyszeres bajnokként nem hiszem hogy túlzottan motiválja egy esetleges 8. hely. Talán ha az Aston is előrelépne 22-re. 

Előzmény: Warlimont (809087)
Helter Skelter Creative Commons License 18 órája -1 0 809103

Világos, csak ha a kvalin csalt (lásd MS parkolás), akkor a kvalira vonatkozzon a dolog, így értettem.

Bár végülis lehet, hogy neked van igazad. A szándékosság külön kategória.

Előzmény: Warlimont (809102)
Warlimont Creative Commons License 18 órája 0 0 809102

A kizarast arra irtam, hogyha valaki szandekosan csal az idömerön, pl kamu motorhibaval leparkol a palyan, utközest szinlel es hasonlok.

Előzmény: Helter Skelter (809100)
Warlimont Creative Commons License 18 órája 0 0 809101

"Ne felejtsd el, hogy ez legalább annyira üzlet mint amennyire sport, nem akarnak olyan szabályokat hozni, amelyik később az ő kezüket köti meg túlságosan azzal, hogy pl. a közönséget bevonzó pilóta a kispadra kényszerül."

.

Nyilvan nem zarodna ki senki ezert, ha nem csal!

.

Voltak futamrol kizarasok (szerintem) indokolatlan szigorral, pl az akkori egyik fö "közönsegvonzo",  Mansell kizarasa a 89-es portugal futamrol egy pitianer boxutcai tolatas miatt.

Előzmény: nohab (809099)
Helter Skelter Creative Commons License 18 órája -1 0 809100

Azt azért nem gondolom.

Itt azt kellene figyelembe venni, hogy az adott eseményre vonatkozzon a tiltás/büntetés.

Ahol ez nem alkalmazható ott pedig az egyenrangú bünti kellene.

 

A motorcsere meg a tech. jellegű bünti ilyen szempontból nehezen beilleszthető...

 

Előzmény: Warlimont (809098)
nohab Creative Commons License 18 órája 0 1 809099

A bebizonyosodott szandekos idömerös csalas ellen akar a futamrol kizaras is lehetne elrettentö ereju buntetes?

 

Az F1-ben elrettentő erő alatt azt értik, hogy a fő VB-vetélytárs kilökése után kisebb előnnyel nyersz, persze csak ha megfelelő pedigrével rendelkezel.

Ne felejtsd el, hogy ez legalább annyira üzlet mint amennyire sport, nem akarnak olyan szabályokat hozni, amelyik később az ő kezüket köti meg túlságosan azzal, hogy pl. a közönséget bevonzó pilóta a kispadra kényszerül.

Előzmény: Warlimont (809098)
Warlimont Creative Commons License 19 órája 0 0 809098

"Viszont a kvalin elkövetett dolgok (pl. parkolás) azok miatt meg bukni kell a PP-t, nem?"

.

.

A bebizonyosodott szandekos idömerös csalas ellen akar a futamrol kizaras is lehetne elrettentö ereju buntetes?

Előzmény: Helter Skelter (809097)
Helter Skelter Creative Commons License 19 órája -1 0 809097

Van ebben valami... a sprintet és kvalit szét kellene választani az egyértelmű.

Áthúzódó+technikai bünti ami gridet érinti a polet nem értintheti ez is oké még valahol (MSC a kvázipóllal).

Viszont a kvalin elkövetett dolgok (pl. parkolás) azok miatt meg bukni kell a PP-t, nem?

Előzmény: Inner Circle (809092)
Warlimont Creative Commons License 19 órája 0 0 809096

En nagyon kiprobalnam a forditott rajtracsot a sprintfutamon. Lenne elöbb egy idömerö, ami a sprintfutam (forditott) es a sima futam rajtosorrendjet IS adna. Azert mindkettöet,hogy az idömerön a forditott sprintfutamra gondolva ne legyen mindenki tul lassu az idömerön, ne trukközzön annyit, es tenyleg forditott rajtracs legyen.

Előzmény: Inner Circle (809092)
btipus Creative Commons License 20 órája 0 0 809095

Számomra is így áll össze, de még bizonytalankodom hogy ez most idegenkedés vagy valós ütközés. Statisztikailag viszont egyértelmű mit kell tenni.

Előzmény: Inner Circle (809092)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!