A legutóbbi ilyen bajnok D. Hill. Hogy mikor lesz legközelebb, hát az tényleg jó kérdés. :D
(Mondjuk akik csak 2010-11-ben versenyeztek, ők nem voltak vele egy mezőnyben, de nem is nagyon hiszem, hogy közülük valaki visszajönne és bajnok lenne.)
Teljesen egyetertek vele, szerintem is Schumacher a szorgalmasabb, Hamilton meg egy szuletett tehetseg, es ezzel boldogult.
(+1: szerintem Raikkönen is a Ham vonalon lett sikeres, oriasi szuletett tehetseg, csak Rai eleg buta, Ham meg ha nem is kiugroan, de eleg okos is hozza, ezert lett ö 7x (8?) VB)
Annyi meg azert hozzatartozik, hogy Ros a tul kesöi Schumit latta közelröl, nem a fiatalabb, ereje teljeben levöt.
Olvastam a napokban egy cikket, csak már lusta vagyok megkeresni. Az volt benne ha Verstappen nyeri a bajnokságot, akkor Niki Lauda után ő lesz az első világbajnok, aki soha nem versenyzett MS ellen.
F1 CEO Stefano Domenicali and ex-Renault boss Flavio Briatore tease "new chapter"
Formula 1 Group CEO Stefano Domenicali and former Renault boss Flavio Briatore recently teased a new beginning to the 2022 season in an Instagram video. The meeting between the two in the video has led to speculation of Briatore’s involvement in the sport in the future.
Ez 90 százalékban inkább tényként kell kezelni mint jelentőségként. Mert nem attól jobb feltétlenül valaki mert sok győzelme van. Bottas talán így elsőre a legjobb példa erre.
Majd kiderül, hogy képes-e újítani Ricciardo, de egy rossz év alapján, még végleg nem írnám le. Ha jövőre is így marad a helyzet, akkor annyi volt neki a sztori.
Vettel biztosan tudta hogy címért nem megy majd, de akkor még jobbnak tűnt az akkori RP. Lehet úgy volt vele, hogy 3. 7. hely között majd rendre behozza, és az úgy korrekt, de még erre sem lett jó az idei autó, legfőképp a szabályváltoztatások végett, ami őket és a Mercit érte leginkább kellemetlenül. Látni az Astonnál is, hogy mekkora visszaesés lett náluk.
„Michaellel azért volt nehéz, mert akkor még nem nyertem versenyt sem, vagy csak egyet. Ő egy istenség volt, ahogy belépett a szobába. Az első stratégiai megbeszéléseinken átbeszélte a saját taktikáját, aztán az enyémet is, miközben ott ültem mellette."
Sztem a KERS az kivétel, az qva jó cucc, ahogy pl. alkalmazták a kezdeteknél az kifejezetten tetszett, olyan volt mint régen ha feljebb emelted a turbónyomást mint Mad Max.
A kék zászló az nálam betonba vésett szabály, van egy lassabb autó meg van egy gyorsabb autó, amennyiben nem körpályás autóverseny lenne soha nem találkoznának a tempójuk alapján, de körpályás a versenyzési forma így találkozhatnak akár többször is, nyilván joga van a lekörözöttnek is a pályán lenni, de nem bocsátkozhat pozícióharcba mivel nincs pozícióban a neki kört adó versenyzővel..
..és rengeteg visszaélésre adhat okot, ha elveszik a kék zászlót (biztos nem véletlenül vezették be annak idején).
A kört visszaveheti, ha adott szakaszában gyorsabb a versenynek, de még akkor is ott van hogy köztük úgy egyébként pályától függően ~3-7km van.
-
Igen sokszor látni hogy a hátsó régiókban a lekörözés mennyire szét tudja szedni a lekörözött versenyét, jön egy 4-s vonat, és mire félreáll már bukik vagy 6másodpercet, aztán majd megint jönnek.
...ez van, erősödni kell. Van rossz vezetés, van reklámhordozó csapat..stb, szär oké, de lehet jobban csinálni.
Iden attol is van több izgalom, hogy sok futamon alakult ugy, hogy valami okbol az elcsapatok egyik autoja hatulrol kellett, hogy feljöjjön. Most Hamilton, elötte Verstappen, de Pereznek is voltak hatulrol feljövesei, stb. Tehat iden szerencsere spontan is letrejött parszor egy forditott rajtracs.
Szerintem meg jó lenne a fordított rajtrács, mégpedig állandó jelleggel. A VB állása szerinti fordított sorrendben indulhatnának, kivéve az első futamot, értelemszerűen.
Izgalom mindenképp több lenne, bár idén nem lehet panaszunk egyébként sem.
Mondjuk érdekes lenne rajtbüntetésekkel operálni. :D
En sem vagyok 100% biztos benne, hogy tenyleg bevalna, de 2-3 probat adnek neki, mint az igy önmagaban semmi pluszt nem hozo sprintfutam is kapott eselyt.
.
Sok muvi beavatkozas van regota az F1-ben enelkul is, pl KERS, DRS is 12 eve igyekszik mestersegesen potolni az amugy nem, vagy csak esöben letezö spontan elözeseket. De amugy a kek zaszlo is muvi beavatkozas a futam menetebe evtizedek ota, miert nem lehet a lekörözendönek kuzdeni, es megakadalyozni, hogy meg nagyobb hatranyba keruljön? A gyorsan kopo gumi is, es a kötelezöen elöirt kerekcsere is ilyesmi beavatkozas. Lehetne sorolni. Szoval a forditott rajtracs sem valami teljesen peldatlan, elözmenyek nelkuli dolog lenne.
Na azt viszont határozottan ellenzem :) Sztem a fordított rajtrács egy működésképtelen dolog, és hosszú távon rossz hatással van a sorozatra ahol alkalmazzák. Most hétvégén néztem ugye a kamionversenyt is meg a túraautókat is... én nem érzem benne a show-t, mármint hogy művileg hátraküldjük a gyorsakat hogy szórakoztató legyen ahogy előretörnek, igen, lesz egy csomó kontakt, meg kiesés is adott esetben, és a többi versenyző is nagy eséllyel bele tud kavarni az esélyesek harcába...számomra egész addig szórakoztató amg nem történik egy olyan kontakt ami hatással van a bajnokságra, mert ez olyan mint egy olyan lekörözöttel ütközni aki megkapja a jogot a pozíciócsatára.
"Hamiltonnak is fontos lesz 2022. Russell nagyon erős csapattárs lehet neki."
.
Pont ezt irtam korabban lejjebb en is.
.
"Ricciardonak ez egy kuka év, de gödörből még ki lehet mászni, ha 22-ben az új autókkal tudna javulni, akkor az a McLaren felállás is lehetne igencsak ütőképes."
.
Nem vagyok benne biztos, hogy Ricciardoban van tartalek, es meg tud ujulni...!
.
.
"Vettel meg (...) négyszeres bajnokként nem hiszem hogy túlzottan motiválja egy esetleges 8. hely."
.
Ezt tudhatta akkor is, amikor odaigazolt, hogy nem a gyözelmekert megy. Viszont azt nyilatkozta, hogy motivalja az uj kihivas, hat akkor rajta.... :) Szerintem ott a nagyobb baj a szinfalak mögött a viszonyrendszer lehet a Stroll familiaval, es a csapaton beluli helyzet bebisztrollal. Bizonyos jelek a palyan, a szerzödeshosszabitas elötti pletykak, stb, arra utalnak, hogy ott lehet gond, es ettöl lehet, hogy Vettel ismet visszaesöben van.
.
Az Aszton meg a többi csapathoz kepest is kevesbe biztos, hogy elörelep 2022-re, mert eddig a Mercitöl megkapott elözö evi autokbol eltek, minimalis sajat hozzaadott ertekkel. Kerdes, hogy önalloan mire kepesek jelenleg, vagy hogy a Merci szabalytalanul jövöre is atadja-e nekik az aktualis terveket?
Hosszabb tavon Sztrollek persze beruhaznak, szelcsatorna, uj gyar, oriaskerek, szökökut bebisztroll szobraval, minden is lesz ott, de hogy 2022-re ebböl meddig jutnak, es az mire eleg, azt nem tudom.
Lehet, hogy amit te kilökésnek minősítesz, azt a döntéshozók egy versenybalesetnek, ahol nem egyenlő arányú a felek felelőssége, de mégsem kizárólagosan az egyik félé.
Kilökéses VB csatánál azért már volt példa arra, hogy a teljes évi eredményeket is kukázták, de ezt csak indokolt és megalapozott esetekben lehet megtenni.
Jogos, hiszen bár az elv az, hogy a leggyorsabbé legyen a pole, ez ki nem mondva a sportszerűen leggyorsabbra vonatkozik. Még az egykörös kvalin hordott fel valaki kavicsot a pályára, hadd örüljön az utána jövő vetélytárs (már nem tudom, Alo / MS / Kimi közül ki melyik volt). Mintha gerelyvetésnél, miután dobtam, eltörném az összes gerelyt, és én nyernék (másfél méterrel kb., mármint nem annyi előnnyel, hanem akkora dobással). Nyilván nem. Persze a leparkolást, sárga zászló okozást stb. sokkal nehezebb kiszűrni. De ha tudnák az ápoltak, hogy mivel játszanak, szerintem varázsütésre meg tudnák előzni az ilyesmit...
Hamiltonnak is fontos lesz 2022. Russell nagyon erős csapattárs lehet neki. Jövőre a Mercié lehet a legerősebb pilótafelállás. Amúgy szerintem is azon fog múlni a maradása, hogy mennyire tudja meg szezonálisan tartani Russellt, vagy ha legyőzi, akkor mennyivel, és még az is számítani fog a marad-e kérdésben, hogy a Mercedes bajnokesélyes autó lesz-e. Persze, erre komoly sansz van, sőt, de azért nem garancia.
Hamiltonban az akarást én is látom, valóban nagyon szívós versenyző. Ugyan ez Alonso is, ha kapna egy top autót, simán tudna harcolni a bajnoki címért, legalább még egyszer.
Ricciardonak ez egy kuka év, de gödörből még ki lehet mászni, ha 22-ben az új autókkal tudna javulni, akkor az a McLaren felállás is lehetne igencsak ütőképes.
Rai már tényleg jó ideje elengedte az egészet, Vettel meg, hát volt 2-3 jó hétvégéje, de főleg szombatonként gyengélkedik, és néha a versenyeken sem hozza azt, amit elvárnánk tőle. Dehát, négyszeres bajnokként nem hiszem hogy túlzottan motiválja egy esetleges 8. hely. Talán ha az Aston is előrelépne 22-re.