Na azt viszont határozottan ellenzem :) Sztem a fordított rajtrács egy működésképtelen dolog, és hosszú távon rossz hatással van a sorozatra ahol alkalmazzák. Most hétvégén néztem ugye a kamionversenyt is meg a túraautókat is... én nem érzem benne a show-t, mármint hogy művileg hátraküldjük a gyorsakat hogy szórakoztató legyen ahogy előretörnek, igen, lesz egy csomó kontakt, meg kiesés is adott esetben, és a többi versenyző is nagy eséllyel bele tud kavarni az esélyesek harcába...számomra egész addig szórakoztató amg nem történik egy olyan kontakt ami hatással van a bajnokságra, mert ez olyan mint egy olyan lekörözöttel ütközni aki megkapja a jogot a pozíciócsatára.
"Hamiltonnak is fontos lesz 2022. Russell nagyon erős csapattárs lehet neki."
.
Pont ezt irtam korabban lejjebb en is.
.
"Ricciardonak ez egy kuka év, de gödörből még ki lehet mászni, ha 22-ben az új autókkal tudna javulni, akkor az a McLaren felállás is lehetne igencsak ütőképes."
.
Nem vagyok benne biztos, hogy Ricciardoban van tartalek, es meg tud ujulni...!
.
.
"Vettel meg (...) négyszeres bajnokként nem hiszem hogy túlzottan motiválja egy esetleges 8. hely."
.
Ezt tudhatta akkor is, amikor odaigazolt, hogy nem a gyözelmekert megy. Viszont azt nyilatkozta, hogy motivalja az uj kihivas, hat akkor rajta.... :) Szerintem ott a nagyobb baj a szinfalak mögött a viszonyrendszer lehet a Stroll familiaval, es a csapaton beluli helyzet bebisztrollal. Bizonyos jelek a palyan, a szerzödeshosszabitas elötti pletykak, stb, arra utalnak, hogy ott lehet gond, es ettöl lehet, hogy Vettel ismet visszaesöben van.
.
Az Aszton meg a többi csapathoz kepest is kevesbe biztos, hogy elörelep 2022-re, mert eddig a Mercitöl megkapott elözö evi autokbol eltek, minimalis sajat hozzaadott ertekkel. Kerdes, hogy önalloan mire kepesek jelenleg, vagy hogy a Merci szabalytalanul jövöre is atadja-e nekik az aktualis terveket?
Hosszabb tavon Sztrollek persze beruhaznak, szelcsatorna, uj gyar, oriaskerek, szökökut bebisztroll szobraval, minden is lesz ott, de hogy 2022-re ebböl meddig jutnak, es az mire eleg, azt nem tudom.
Lehet, hogy amit te kilökésnek minősítesz, azt a döntéshozók egy versenybalesetnek, ahol nem egyenlő arányú a felek felelőssége, de mégsem kizárólagosan az egyik félé.
Kilökéses VB csatánál azért már volt példa arra, hogy a teljes évi eredményeket is kukázták, de ezt csak indokolt és megalapozott esetekben lehet megtenni.
Jogos, hiszen bár az elv az, hogy a leggyorsabbé legyen a pole, ez ki nem mondva a sportszerűen leggyorsabbra vonatkozik. Még az egykörös kvalin hordott fel valaki kavicsot a pályára, hadd örüljön az utána jövő vetélytárs (már nem tudom, Alo / MS / Kimi közül ki melyik volt). Mintha gerelyvetésnél, miután dobtam, eltörném az összes gerelyt, és én nyernék (másfél méterrel kb., mármint nem annyi előnnyel, hanem akkora dobással). Nyilván nem. Persze a leparkolást, sárga zászló okozást stb. sokkal nehezebb kiszűrni. De ha tudnák az ápoltak, hogy mivel játszanak, szerintem varázsütésre meg tudnák előzni az ilyesmit...
Hamiltonnak is fontos lesz 2022. Russell nagyon erős csapattárs lehet neki. Jövőre a Mercié lehet a legerősebb pilótafelállás. Amúgy szerintem is azon fog múlni a maradása, hogy mennyire tudja meg szezonálisan tartani Russellt, vagy ha legyőzi, akkor mennyivel, és még az is számítani fog a marad-e kérdésben, hogy a Mercedes bajnokesélyes autó lesz-e. Persze, erre komoly sansz van, sőt, de azért nem garancia.
Hamiltonban az akarást én is látom, valóban nagyon szívós versenyző. Ugyan ez Alonso is, ha kapna egy top autót, simán tudna harcolni a bajnoki címért, legalább még egyszer.
Ricciardonak ez egy kuka év, de gödörből még ki lehet mászni, ha 22-ben az új autókkal tudna javulni, akkor az a McLaren felállás is lehetne igencsak ütőképes.
Rai már tényleg jó ideje elengedte az egészet, Vettel meg, hát volt 2-3 jó hétvégéje, de főleg szombatonként gyengélkedik, és néha a versenyeken sem hozza azt, amit elvárnánk tőle. Dehát, négyszeres bajnokként nem hiszem hogy túlzottan motiválja egy esetleges 8. hely. Talán ha az Aston is előrelépne 22-re.
"Ne felejtsd el, hogy ez legalább annyira üzlet mint amennyire sport, nem akarnak olyan szabályokat hozni, amelyik később az ő kezüket köti meg túlságosan azzal, hogy pl. a közönséget bevonzó pilóta a kispadra kényszerül."
.
Nyilvan nem zarodna ki senki ezert, ha nem csal!
.
Voltak futamrol kizarasok (szerintem) indokolatlan szigorral, pl az akkori egyik fö "közönsegvonzo", Mansell kizarasa a 89-es portugal futamrol egy pitianer boxutcai tolatas miatt.
A bebizonyosodott szandekos idömerös csalas ellen akar a futamrol kizaras is lehetne elrettentö ereju buntetes?
Az F1-ben elrettentő erő alatt azt értik, hogy a fő VB-vetélytárs kilökése után kisebb előnnyel nyersz, persze csak ha megfelelő pedigrével rendelkezel.
Ne felejtsd el, hogy ez legalább annyira üzlet mint amennyire sport, nem akarnak olyan szabályokat hozni, amelyik később az ő kezüket köti meg túlságosan azzal, hogy pl. a közönséget bevonzó pilóta a kispadra kényszerül.
En nagyon kiprobalnam a forditott rajtracsot a sprintfutamon. Lenne elöbb egy idömerö, ami a sprintfutam (forditott) es a sima futam rajtosorrendjet IS adna. Azert mindkettöet,hogy az idömerön a forditott sprintfutamra gondolva ne legyen mindenki tul lassu az idömerön, ne trukközzön annyit, es tenyleg forditott rajtracs legyen.
A múltkori kvali-után-sprintfutam után senkinek nem tetszett, hogy a sprintfutam győztese a kvali győztese - gyakorlatilag mindenki azt mondta, hogy az egy körön leggyorsabb pilóta legyen a kvali győztese, még ha nem is ő indul az élről. Ugyanez a téma jött föl Hamilton büntetése és hátrasorolása miatt, és ugyanúgy egyetértett mindenki:
Igen, Ricciardo-ban azért látom a lehetőséget, ..meg azt hiszem bízom is benne, sztem fel tud állni Norris mellé. De igen, persze neki visszavonulni, F1-ből kilépni egyértelműen korán van, egy lehetősége van felvenni a tempót.
Illetve Ricciardo van a legnagyobb bajban, reszben mert meg nem tul öreg visszavonulni, raadasul, öt döntöen a sajat csapattarsa verte le a sarba, igy neki meg az autora se lehet mutogatni. Vettelnek annyi a szerencseje, hogy Leclerc utan idenre megint egy közepszeru tarsat kapott, ettöl kevesbe feltunö, hogy jo ideje mar ö is csak közepszeru.
Egyetertek veled, en is azt gondolom, hogy 2022-t körbeveszi egyfajta "csodafegyver varakozas", ami majd minden rosszat jo iranyba fordit, de szerintem egyaltalan nem lesz nagy valtozas, se a sorrendben, se az atlagfutamok izgalmi faktoraban.
Sztem szinte mindenkinek a jövő évtől függ, kivéve Raikkonen-t, ő már véglegesen választott úgy gondolom.
Amennyiben valami nagy buli lesz a következő évi autó és mindenkit felvillanyoz akkor bármi lehet,....de megmondom kerekbe erre kb. annyi esélyt látok mint a lotto5
A másik hogy az adott versenyző csapata beletalál valamibe, Alonso, Ricciardo, Vettel akkor tuti, Bottas-nál erre kevés az esély, Hamilton-nál pedig az van amit írsz, Russell tempójától függ.
Hamiltonnak lesz a köv év sorsdöntő. Ha Russell megveri, akkor kérdés a folytatás, ha lenyomja Russellt, lehet még marad 2-3 évig. Én Hamiltont nem irnám még le, nagyon szivós, és nagyon akar még mindig. Viszont erősen hiú is, ha Russell jobb lesz nála, és nem tud ezen forditani, azt nem fogja sokáig elviselni.
.
Alonso még nyerhetne is akár egy tényleg jó autóval, de sajnos már nem fog ilyet kapni.
.
Ricciardo idén leküzdötte magát a toppilóták közül a középmezőnybe, és lassan elkezdhet a szerződése, és az F1 jövője miatt is aggódni, ha nem lesz jobb. Oké, volt egy meglepetés győzelme, de az összhatás idén nagyon nem ez.
.
Vettel lejárt lemez.
.
Rai már 5 éve is múltidő volt.
.
Bottas levezet egy (2-3?) évet, azután különösebb emléket nem hagyva maga után majd eltűnik.
Hát, szerintem csak Verstappen lesz itt 4 év múlva is, a mostani legalább tízszeres győztesek közül. Mind 30 felett van már, és egyértelműen megérkezett egy új generáció. Hamilton lassan 37, nem sok lehet már benne, Vettel nem hiszem hogy még évekig akar a középmezőnyben autózni, Alonso is benne van jócskán a korban, Rai megy is év végén, Ricciardonál meg talán a jövő év lehet a sorsdöntő. Bottas sem hiszem hogy sok esztendőt akarna még lehúzni az F1-ben.