én most 1.5 év alatt költöttem 600000-et egy 89-es szép állapotúra úgy, hogy nem kellett megvennem, mert örökség...
szóval a papírok legyenek rendben. szerintem mindegy milyen állapotban van, úgyis szét fogod szedni miszlikre és újra összerakni. ha a fékek be vannak állva, akkor valszeg a kuplung is. a trailerre nehéz lesz feltenni...
Elég régóta bele vagyok esve a 601-es Trabikba és úgy néz ki, hogy a jövőhéten mennék el megnézni egyet azt szeretném kérdezni a tőlem tapasztaltabbaktól, hogy mit lenne érdemes vásárlás előtt átnézni a kocsin, mik lennének a gyakori hibák? Amit tudni lehet róla: kétütemű, kombi, 12 voltosra átalakított elektronikával, 1 gazdás tiszta papírokkal ideiglenesen kivonva, kb 10 éve áll, akkor működőképesen rakták le, beöntésre friss akksival pöfögött, fékek beállva, valamikor 20 éve volt lakatolva a küszöb, hattyúnyak, sárvédőívek de azóta kint állt sajnos szóval ha jól sejtem ezeket szinte meg nem történtnek lehet venni :D A tulaj 150 szeretne érte persze alkudni megfogok próbálni mindenképpen. Első autó lenne nekem, szeretek bütykölni régebbi motorjaim voltak már azokkal elvoltam de nem szeretnék ezzel most nagyon mellé fogni szóval minden tanácsot szívesen fogadok.
Sziasztok. Ha valakit érdekel egy üzemanyag teszt, kifejezetten keverékre kihegyezve, E5, E10, 100-as, és alkilezett üzemanyag viszonylatban, két különböző olajjal, voll synt és észter alapú, valamint kétféle adalékkal, az itt megnézheti. A bekeverés és az értékelés között 6 hónap telt el. elso rész: bekeveres, előkészítés, magyarázat: https://youtu.be/y-m7-L_-WtI
nem labor, de objektív, ismert paraméterekkel így megismételhetőnek. A teszt én hermetikusan lezárt üvegben vannak, természetesen az életben a karbiban nem. A teszt tényszerű, nem feltételezés. Építő és előre mutató diskurzusra vevő vagyok, megérzéssel nem szeretnék vitát.
Az is lehet, hogy a sok állásban víz került bele, és valóban rozsda, vagy esetleg valamilyen állat telehordta valamivel, az büdösít. Le kellene venni, fejreállítva kirázogatni, vagy slaggal átmosni a fűtő teret benne.Az nem lehet, hogy abból jön valami, ami a fűtő dob felett van? Abban van valami zajcsillapító anyag, lehet, az mállik szét.
Köszönöm. Ez a szag és füst nem kipufogó gáz szagú, vélhetően nem onnan jön. Ha lezárom a meleg levegőt, akkor a motortérbe nyomja és ott vöröses lecsapódásként ül ki. Megpróbálom befényképezni.
Üdv! A fűtő dob kettős falú. Belül ugye távozik a kipufogógáz, az azt körülölelő köpenyben meg a ventilátor küldi át a levegőt. Ha a belső rész átég, a nagyobb nyomású kipufogógáz keveredik a fűtő levegővel, ez a mix bejuthat az utastérbe. Előfordulhat még, hogy a kipufogó leömlő repedt, mert azon is van egy lemez köpeny, ahol szintén átmegy a fűtő levegő. Lehet még kipufogó sortömítés kiégett, vagy a leömlő-fűtődob, vagy fűtődob-kipufogócső csatlakozásnál is kifújás.
Sziasztok. Kérdezni szeretnék. Adott egy rég nem használt 601-es. Kikupáltuk elég szépen, de sokat nem jártam még vele, másodszor fordul elő, hogy városban járva először égett szag, késöbb füst jön a szellőzőből, ahol a meleget lefújja a motortérben ott is látok barnás vöröses lecsapódást. Elképzelhető, hogy a fűtődob belseje ég ki? Elég ijesztő a dolog. Legalább 10 évet állt, úgyhogy rozsda lehet benne bőven. Mit tehetek? Majd kiég? Köszönöm, ha valakinek van tapasztalata, vagy ötlete.
Üdv! Mindent ki lehet szerelni külön is, de könnyebb úgy, ha kikapod egyben az egészet, és az összes forgó-morgó alkatrészt rendbeteszed.Ehhez ki kell venni az alsó trapéz két csavarját, a laprugó végéből a biztosító sasszeget, a rugó villa csavarját, a kormánygömbfejet, oldani a fékcsövet, és már jön is kifelé. Ügyelve a féltengely belső csuklójának csúszkáira! Ha kinn van a cucc, érdemes mindkét függőcsapszeget kipucolni, újrazsírozni, kihézagolni.
az lenne a kérdésem, hogy az első futóművet ke lehet úgy venni, hogy a féltengely bent marad? (Csapszegnél lévő két részes tömítést kellene kicserélnem) Köszi
egy kisebb lakatos munkában lenne szükségem segítségre, hegesztésre. (2T 1989 évjárat, amúgy pöccre indul, garázsban tartott.)
Dunakeszi és környéke lenne ideális, de végülis bármi ésszerű szóba jöhetne, mivel nincs rendszám még rajta, futóval tudnám csak vinni(fék, kipufogó leszerelve, csak kézifék van).
Az alábbi képen látható lyukakat kellene befoltozni.
(kereszttartó és bal küszöb) Ha ez meg lenne tudnék tovább haladni a vizsga felé.
Most barátkozom a 28H1-1-es karburátorral. Nincs véletlen valakinek olyan javítási kézikönyve ahol le van írva, rajzolva a működési elve, beállítása stb? Ha lenne valkinek, nem fényképezné le nekem ha szépen megkérem?
Újra Trabantos szeretnék lenni - ifjúkoromban elnyúztam négyet-ötöt. Tud valaki segíteni abban, hogy átírható-e most a 601-es? Ha ki van vonva a forgalomból (ideiglenesen v. végleg) visszahelyezhető-e? Előre is köszönöm a segítséget.
Ninausszal dinamikusan gyorsitva elkapart néha kettesben is.... huuuu fülig ért ám a szám nekem is :D Az ezres suzit is hasonlóan kell amugy vezetni, plusz a három henger miatt van egy kis "Wartburghang" is :D
Volt sokáig Trabim és most van 1000-es Suzukim (Trabi meg talán lesz még, mellé)
Sok öröm a Trabi, de valóban illik szerelni néha, karbipucolás időnként, stb, alkatrész is kell amit azért nem mindig "bemegyek a boltba és veszek" mutatvány szerezni.
A kis Suzim?
5 l fogyasztás, évente annyit szerelek rajta ami egy olaj-és szűrők cseréje.... 99 előttit keress Denso injektorral, az az utániakban a Bosch injektor az be szokott sz@rni...