Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

norbee601 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 20903
Hidd el egy szép megkímélt példányban sokkal több örömöd lesz.

Egyre jók az ilyen szarok, látod rajta a szerkezetet, el tudod majd képzelni a szép Trabiban mi hol miért van.

De túl nagy energiát kár bele fektetni:)
Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.02.06 0 0 20902

Sajnos évekig állt az autó szabad ég alatt nyitott ajtókkal,tehát a belsejét is megette a fene.Mostmár garázsban áll,de már mindegy.Mivel másik autó nincs és elfér a garázsban ezért egyenlőre így marad.Amíg nem kell a helye addíg ott marad mint emlék,de ha egyszer lesz egy másik autó aminek kell a hely akkor semmi sem menti meg szegény trabit a pusztulástól:(

Előzmény: norbee601 (20901)
norbee601 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 20901
".Meg akartuk nézni
ezért felemeltük(kb.10-edszerre
sikerült mert mindíg benyomta a
szétrohadt alvázat az emelő)"

Ilyesmit másodszorra se érdemes próbálni....

Kevés ok van Trabantnál a halálos itélet kimondására, de ez az. Nézzétek meg érdemes-e valamit kimenteni belőle (sztem nem nagyon, többi méh.

Jó kasznival érdemes foglalkozni, inkább a gépészet legyen szar, de a kasznin szinte ha bármi komolyabb munka kell repkednek a húszezresek.
Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.02.06 0 0 20900

A haverom apja szerint meg van szorulva az áttétel.Meg akartuk nézni ezért felemeltük(kb.10-edszerre sikerült mert mindíg benyomta a szétrohadt alvázat az emelő)Megemeltük,alábakoltuk szabályosan és beültem,azért,hogy elindítom beteszem sebességbe és meglátjuk,hogy mi lesz.Amikor egyszer csak óriási robajjal FÉLBETÖRT az autó.

A tető nagyon meghajlott,a törés határán van,az ajtókat nem lehet becsukni,megszorult teljesen a kormány.

Visszaengedtük.Majdnemcsak úgy néz ki mindha karambolos lenne.A közepén meg van rogyva.

Túl sokat kéne rákölteni.Nem lesz a felújításból semmi:(

Előzmény: pézsé69 (20898)
Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.02.01 0 0 20899

Az ajtók oldala is lyukasra van rohadva.Ígértem képeket,de sajnos nagyon sötét volt a féltetős alatt.Kitolni egyenlőre nem akartuk.Hétvégente járok a sráchoz,így hétvégente lesznek csak fejlemények.

A haverom apja karosszérialakatos,és van egy csomó alkatrészünk is.Az előző tulaj szétbontott hozzá alkatrésznek egy 1989-es kék kombit.Megvan belőle az összes duroplast elem és a karosszéria is,de az sajnos hátulról karambolos.

Előzmény: pézsé69 (20898)
pézsé69 Creative Commons License 2016.02.01 0 0 20898

 Úhhh, vazze, ez tényleg nagyon gáz. Homlokfal alja, lengéscsillapító tornyok lerohadva. Írtad az alja is lyukas, stb. Nézd meg a hattyúnyakat, küszöböket, doblemez íveket, csomitartó széleit, hátsó lengőkar bekötési pontjait, magát a h. lengőkart is. Ha ezek problémásak, inkább nézzetek bontóban egy jobb kasznit! Drága a lakatosmunka, nem biztos hogy érdemes ezzel foglalkozni.

Előzmény: Csepregi Attila Gergely (20897)
Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.01.31 0 0 20897

Elindult a Trabi.Rosszul emlékeztem.Az évjárat nem '69 hanem '79.

Itt egy videó.Ezen látszik,hogy mennyire rossz állapotú:

Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.01.28 0 0 20896

Köszönöm a segítséget.

Előzmény: moha bá 007 (20895)
moha bá 007 Creative Commons License 2016.01.28 0 0 20895

Ez a normális bekötése,tessék.

Előzmény: Csepregi Attila Gergely (20894)
Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.01.28 0 0 20894

Tehát akkor a gyújtótrafó 15-ös pontjára kell az akksi poztívját?Leállításkor gondolom azt szakítja meg a gyújtáskapcsoló.

Előzmény: pézsé69 (20893)
pézsé69 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 20893

Bocs' de sehogyan sem tudom ide feltölteni a kapcsolási rajzokat. Jó az a rajz ami neked van. A vékony vonallal jelölt  feszültségmérő és a próbalámpa nem kell.  Ami nincs a rajzon, hogy a  gyújtótekercs 15-ös pontjára menő fekete vezetéken keresztül kapja a gyújtáskapcsolótól a tápfeszültséget.

Előzmény: Csepregi Attila Gergely (20892)
Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.01.27 0 0 20892

Akkor én milyen rajzot használjak amin csak a működéshez szükséges dolgok vannak?

Előzmény: pézsé69 (20891)
pézsé69 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 20891

 Üdv!  "a generátor csak az akksit tölti, alapból minden az akksiról működik az autón."  Vezettél már olyan járművet, amin beépített feszültség- és/vagy áramerősség mérő van? Melyik mit mutat álló motornál, bekapcsolt fogyasztókkal, és mit ha jár a motor, működik a töltés?

Előzmény: norbee601 (20882)
pézsé69 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 20890

 Üdvöletem! A mellékelt képen az elektronikus gyújtás ellenőrzéséhez/beállításához szükséges kapcsolást látod. Nem szerepel rajta sem az akkumulátor, sem a generátor. Az "A" val jelölt készülék egy feszültségmérő.

 

Előzmény: Csepregi Attila Gergely (20881)
Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.01.27 0 0 20889

Sajnos nem mert a műszerfala is az újabbik Trabanté sajnos.Az alján 10cm-es lyuk tátong a sárvádőívnél,a küszöbök végig lyukasra rohadva.Az összes Duroplaszt elem sérült(repedt,törött)rajta.Az ülések szétszaggatva,és a motorháztető is alatt káosz van.

Hátulról a bal oldalon teljes egészében hiányzik egy Duroplaszt karosszéria elem.

Egyedül a krómkilincsek és a króm hátsó márkajelzés(És a prizmák)jelzi,hogy egy régebbi szériával van dolgom.

Hétvégére mindent szépen lefotózok(Pénteken megyek hozzájuk).

norbee601 Creative Commons License 2016.01.26 0 0 20888

És úgy viszonylag megmaradtak az évjárati finomságai?

 

 

Előzmény: Csepregi Attila Gergely (20887)
Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.01.26 0 0 20887

Még azok nincsenek,de majd lesznek várhatóan a hétvégére.

Előzmény: norbee601 (20886)
norbee601 Creative Commons License 2016.01.26 0 0 20886

Képek vannak róla? Imádom a korai szériákat:)

Előzmény: Csepregi Attila Gergely (20885)
Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.01.26 0 0 20885

A motorcsere előfordulhat,mert áll az udvarban egy hátulról teljesen karamolos 1989-es kombi motor és gyújtás nélkül. 

A motorcserét viszont lepapírozva végezték,mert a forgalmiban lévő motorszám egyezik az autóéval.

Előzmény: norbee601 (20884)
norbee601 Creative Commons License 2016.01.26 0 0 20884

Akkor 23 lóerős, 18-as gyertyamenetes motornak kéne benne lennie:)

 

Ha 26 lóerős, 14-es gyertyamenetes volt, akkor kompletten motort cseréltek mindenestül (erre tippelek)

Előzmény: Csepregi Attila Gergely (20883)
Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.01.25 0 0 20883

Tehát ha jól értem akkor a kapcsolási rajz "A"-pontja egy 12v-os akkumulátor.

A motort átforgattuk,karbantartottuk.Szép kompresszió is van mind a kettő hengerben.

Ha a motor elindult akkor nekilátunk a felújításnak.

Maga az autó 1969-es krómkilincses,csak az előző tulaj kicserélte a 6v-os gyújtást erre a tirisztoros 12v-osra.

Köszönöm a segítségét!!!

Innentől dokumentálom a trabi sorsát.

Előzmény: norbee601 (20882)
norbee601 Creative Commons License 2016.01.25 0 0 20882

Természetesen az akksi (a generátor csak az akksit tölti, alapból minden az akksiról működik az autón.

 

Ha ilyen rohadt sokat állt akkor indítás előtt mindenképp forgassátok át a motort kézzel, némi 2t olajat betöltve.

Előzmény: Csepregi Attila Gergely (20881)
Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.01.25 0 0 20881

Sziasztok!

Új vagyok itt.A haveromnak van egy 601-es trabantja.El szeretnénk indítani 20év állás után,de a gyújtásában az összes vezeték szét van szabdalva.Szeretnék kérni egy egyszerű kapcsolási rajzot hozzá(12v) Én erre gondoltam:

 

              

Az lenne a kérdésem,hogy az "A"-val jelölt ponton az a generátor vagy az akksi?

Az önindítót és a behúzómágnest külön hajtjuk egy akksiról.

ugur Creative Commons License 2016.01.15 0 0 20880

Remekül megy a félretájékoztatás.Eddig "szakmaibbnak" hittem őket.

Előzmény: norbee601 (20879)
norbee601 Creative Commons License 2016.01.15 0 0 20879
http://totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/2016/01/14/forgalombol_kivontak_eladhatom-e/

De jó hogy a Totalcar is a hülyeséget terjeszti.... (katalizátor )
heggla Creative Commons License 2016.01.08 0 0 20878

Az enyém 4év alatt készült el.Itthon már szinte semmit nem kapsz hozzá.Néha felbukkan ez az,de mindenki meggazdagodni akar,horror áron árulnak alkatrészeket.Trabantwelt.de oldalon van minden,de csak egy példa a sokból:Az összes kéder,tömitö gumi,plusz emblémák kilincsek alátét gumija,szélvédökéderek egyben kb 250euró.Enélkül pedig ugye nem lehet szépet csinálni.Az eredeti kiszárad kireped,50éves ugye.Aki ilyet akar az kb ötszáz db ezrest tegyen félre a felújításra.Akkor ennyi,ha a kocsi már megvan.(vételár???kitudja mennyi...)Persze ha szépet akar.Le lehet fújni a garázsban is trináttal... :)

HG. Creative Commons License 2015.12.20 0 0 20877

Álomgyönyörű...

Nem mernék kimenni vele forgalomba, úgy félteném..., de többen megbámulnának vele, mint egy sport merciben, bmw-ben, stb., az biztos :)

Van egy kb hasonló a hahu-n 1,5 milkóért...

Előzmény: Törölt nick (20875)
Steew97 Creative Commons License 2015.12.19 0 0 20876

Attól féltem hogy muszáj a katalizátor, mivel az sok cikk ezt írja, de így jövőre lehet belevágok egy ilyen projektbe.

Törölt nick Creative Commons License 2015.12.19 0 0 20875
ugur Creative Commons License 2015.12.19 0 0 20874

Üdv!A napokban vizsgázott a Trabim.Tiszta kipufogóval,normális olajjal,beállított karburátorral és gyújtással simán teljesítette az előírt 2000ppm-et.Ha jól tudom az a határérték,amit utólag kitaláltak a zsenik.Szerintem teljesíthető ha odafigyelünk.Katalizátor nem kell,határértéket kell tudni tartani.Rossz olajjal,túl olajos keverékkel,eltömődött kipufogóval nem sikerül.

Előzmény: Steew97 (20873)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!