Keresés

Részletes keresés

Theclown Creative Commons License 2002.04.30 0 0 47
tomi Creative Commons License 1998.09.22 0 0 46
Guga!
offon
Küldtem egy e-mailt
offoff
ÜDV
Guga Creative Commons License 1998.09.22 0 0 45
freimann,

:-)))))))))
kár lett volna kihagynod:-)))))

Egyébként dolgoztam nagyüzemnél, aztán kft-nél alkalmazottként, majd mint tulajdonos. Mezőgazdasági export-import közvetítés a munkám.Hangsúlyozom a közvetítést,mert én NEM az vagyok, akit Torgyán le akar építeni, mint fölösleges kereskedelmi láncot. Mi KÖZVETLENÜL hozzuk össze a vevőt meg az eladót, legyen akár kistermelő (volt rá példa, de csak belföldi ügylet keretében ) szövetkezet (volt olyan partnerünk, aki pl. külföldi malomba közvetlenül exportálta a kiváló békési búzát) és persze integrátorokkal. A pénzünkért nem csak annyit teszünk, hogy odanyomunk egy szerződéses blankettát,hanem hitelbiztosítékként bankgaranciát intézünk nekik, segítünk a bonyolításban, fuvarügyintézés, stb. Ezért aztán igen jól kell, hogy ismerjük az agrárium résztvevőinek belső viszonyait is.

Mondom, menj át a Nádoros topikba. Itt ne búzázzunkmá.

freimann Creative Commons License 1998.09.22 0 0 44
Kedves Guga!

Tán csak nem pilóta vagy?
:-)

Guga Creative Commons License 1998.09.22 0 0 43
freimann,

Egyrészt, te ezt írod:"Egyetlen percig ne hidd, hogy a "mezőgazdasági nagyüzemek" teljes foglalkoztatást
biztosítanak. Egy nagy túrót. "

Nem is hittem. Nem is írtam. Ne add a számba.

Másrészt: nem vagyok elfogult politikailag . Egyszerűen olyan a munkám, hogy van rálátásom a mezőgazdaságra. Továbbra is az a véleményem az Ikarus és a kisgazdák helyzetének különbségéről, mint amit leírtam.

Egyébiránt, ha bővebben érdekelnek nézeteim az agráriummal kapcsolatban, olvasd el a Búzát a Nádor utcába topikot.

tomi Creative Commons License 1998.09.21 0 0 42
EG!
Offtopic
Lehet, hogy szándekosan irsz oszlopban, akkor tekintsd tárgytalannak!
Ha nem, akkor amikor a sor végére érsz ne nyomd meg az entert, gépelj folyamatosan, a sorváltást intézi a program maga.
Off off
tomi Creative Commons License 1998.09.21 0 0 41
Valaki kérdezte:30 millió forintért vették meg az IKARUSZ-t, nemcsak Széles, hanem még jópáran, főleg az előző vállalati vezetésből.
Függetlenül az adósságoktól, ennyiért én is baromira megvettem volna!
Elfogult a véleményem :Oldja meg ahogy tudja, lehetőleg a saját anyagi eszközeivel, ha ez nem megy, adja el, harminc millióért mindig lesz rá vevő.
Hátha van még Mo.-on rajta kivül más is, aki képes megbirkózni egy ilyen jellegű problémával!
ÜDV
EG Creative Commons License 1998.09.21 0 0 40

Dears,

www.vilaggazdasag.hu
gazdaugyi cikk. Olvassatok
el az utolso reszt a fradi-
szurkolokrol. Ez egyszeruen
szurrealis.

krz Creative Commons License 1998.09.21 0 0 39
kedves ego,

az ikarusok motorja - a volanosok fo kifogasa - egyebkent is raba-termek, amit nullara amortizalt gepsorokon eszkabalnak ossze - ez elarul valamit a minosegrol.

szamomra alapvetoen az felhaborito, hogy szg az elejetol fogva a garanciakra jatszott - szerintem. miota zajlik mar ez a megfinanszirozzuk-viszontgarantaljuk jatek? es mikor vesszuk eszre, hogy az osszes meghitelezett orosz onkormanyzat kozul jo esellyel egy sem fogja torleszteni a magyarorszagi bankoknak a hiteleket? es az egesz az eximbank nyakan marad - ahogy ez ki lett talalva?

nem a mostani 200 busz a problema. hanem az elotte levo parezer.

freimann Creative Commons License 1998.09.21 0 0 38
Kedves Guga!

"Widéky kisgazda" ügyben nem tudok veled egyetérteni. Szerencsére nem csak én.

Nem a Torgyán, meg nem is a Gyula kényszeríti őket ilyen helyzetbe. Ahogy ejrópában sem.
Ha egy kicsit túltennéd magad a politikai elfogultságon, erre magad is rájönnél.

Egyetlen percig ne hidd, hogy a "mezőgazdasági nagyüzemek" teljes foglalkoztatást biztosítanak. Egy nagy túrót.

Ugyan mi más választása lenne ezeknek az embereknek? Menjenek "fel" a városba, helyezkedjenek el a nagyiparban, mint régen? Mit ajánlasz nekik? Kohászatot, bányászatot, vagy netán a járműipart? Menj oda Te!

ego Creative Commons License 1998.09.21 0 0 37
Kedves Krz!
Jól idézed a Volán vezetőket és igazuk is van. Ezek az orosz piacra készült buszok szerencsére Magyarországon már nem piacképesek. (Ezzel nem akarom megbántani az Ikarust, mert tudnak ők nagyon szép és korszerű buszokat gyártani, de persze nem annyiért, amennyit az orosz megrendelők képesek a buszokra áldozni.) Ezek a buszok korszerűtlen vacakok, melyek Európában a kutyának sem kellenek. Vagy elviszik az oroszok vagy itt fognak megrohadni. Gondolom ezt Széles még jobban tudja, ezért erőszakoskodik.
freimann Creative Commons License 1998.09.21 0 0 36
Kedves ego!

Jogos a felvetés. Még azzal együtt is, hogy 200 db fapados busz túl sok beszállítani valót nem igényelhet.

krz Creative Commons License 1998.09.21 0 0 35
and67,

a mehibnel koncentralodo ikarus-garanciakra nem lehet racionalis magyarazat. ugyletei tulnyomo tobbseget az orosz onkormanyzati buszok teszik ki. a tobbieknek esetleg tul draga? akkor az ikarusnak miert nem? vagy ok eleve tudtak, hogy igy is megeri? az biztos, hogy az allamnak nem az a feladata, hogy egy jo kapcsolatokkal rendelkezo ceg ugyleteibol szurje ki a kockazatot.

chikan egyebkent ma azt mondta, hogy az mnb a mehib-garancia mellett meglevo kerbanki finanszirozasok kapcsan lephetett kozbe - a harom finanszirozo bank kozul egy elfelejtett idoben devizahatosagi engedelyt kerni, es most mar nem is kapja meg.

az ikarus buszok minosegerol annyit, hogy a volan szerint ok nem vennek at a buszokat a szigoru eu kornyezetvedelmi szabvany mian. (bar ez reszukrol csak hallomason alapulo feltetelezes.)

ego Creative Commons License 1998.09.21 0 0 34
Kedves Freimann!
Nehéz megitélni, hogy az Ikarus valójában hány embernek ad munkát. A korszerű autógyárak ma már csak összeszerelő üzemek, így számilni kell a beszállítók alkalmazottaival is.
Olyan ez, mint amikor a miniszterelnök kijelenti, hogy bennünket már nem érint az orosz piac összeomlása, mert exportunknak csak 3 %-a megy oda. Majd az Ipari Minisztérium egyik vezetője helyesbít: a magyarországi orosz export nagyobbik része osztrák és német közvetitőkön keresztül bonyolódik, ezért a valós arány 30 %! Valahogy így van ez az állsávesztés veszélyének kitett autóbuszgyártókkal is. Ezzel együtt nem kellene engedni Széles zsarolásának, mert precedenst teremthet és utána már rajtunk is csak a bankóprés fog "segíteni", mint Oroszországon.
freimann Creative Commons License 1998.09.21 0 0 33
Kedves Csülök!

Ha jól tudom a mai Ikarusz párszáz főt foglalkoztat, szó nincs ezrekről. Persze ez nem vigasz azoknak az embereknek, akiket Széles úr lapátra fog tenni.

And67 Creative Commons License 1998.09.21 0 0 32
Szerintem nem teljesen egyértelmű a helyzet. Egyrészt Széles a MEHIB-en keresztül biztosította magát, a kockázatot a MEHIB átvállalta. Hogy ez a lépés helyes volt-e a MEHIB részéről, a magam részéről kétlem, de egy élő megállapodástól nem illik visszatáncolni, gondolom a konkrét esetben nem is teljesen jogszerű. Vagyis Széles körültekintően járt el amikor a MEHIB-től garanciát szerzett, a buszok ellenértéke a biztosítottság arányában jár neki.

Ugyanakkor az államnak, az MNB-nek is igaza van, hogy feleslegesen nem akarja az adófizetők pénzét kidobni az ablakon, jóllehet, a MEHIB-nek valójában épp az ilyen, a külpiacok megtartásával kapcsolatos esetleges veszteségek átvállalása a feladata. De az állam azt mondja, hogy ez a veszteség már túl sok lenne, és ebben lehet valami.
Szerintem is ha már egyszer az adófizetők pénzéből kell állni a buszok vételárát, legalább ne az orosz földutakon döcögjenek azok a buszok, hanem itthon. Csak kinek a tulajdonában? Ki veszi meg az államtól a buszokat? Mert az állam se fog könnyebben vevőt találni, mint Széles Gábor. Ugyanakkor az államnak arra is kötelezettséget kellene vállalnia, hogy az orosz válság elmúltával segít az Ikarusznak a piac visszaszerzésében, ha már egyszer adminisztratív eszközökkel hozzájárul az orosz piacról történő kivonuláshoz. Mert szerintem Szélesnek igazából nem is a mostani 200 vagy akármennyi busz kiszállítása a fájdalmas (a vételárat meg kell kapnia a MEHIB-től), hanem a jövőbeli piaci lehetőségek elsorvadása.

Mindentől függetlenül Széles Gábor stílusa, a grandiózus demonstrációval való azonnali fenyegetőzés nem szimpatikus.

Medwe Creative Commons License 1998.09.21 0 0 31
továbbra is osztom Kreisky álláspontját: inkább az államadósság, mint a munkanélküliség.
Jelzem: az állam a mostani fejlett kapitalizmusban is beavatkozik. Az eu ban az adófizetők pénzéből dotálnak egy csomó parasztot, hogy NE termeljenek több tejet, húst, stb. Azon a szinten megtehetik, ahol nem az a kérdés, hogy 3, vagy 7% legyen a gazd. növekedés.
de Isten őrizzen attól, hogy visszajöjjenek azok az idők, amikor minden lógósnak munkahelye és fizetése volt.
Guga Creative Commons License 1998.09.21 0 0 30
Igen, így van, a kapitalizmust nem veszi be a gyomra sokmindenkinek, pedig hát mennyire akartuk...
Ennek ellenére azért nekünk nem lenne kötelező végigjárni a szabadversenyes kapitalizmus minden lépcsőfokát. És igaz, ha már egyszer megszívtuk Bokros papa csomagját, ne kelljen még1x.
Lassanként azért jó lenne felzárkózni szociális dolgokban is.
Persze itt nem Szélest kell ugye szociálisan támogatni:-)), hanem a munkanélkülivé váló embereket.
ego Creative Commons License 1998.09.21 0 0 29
Igazad van, Guga! Én is tudom, hogy sántít a hasonlat. Oda akrtam kilyukadni, hogy a piacgazdaság már csak ilyen. Kicsiben és nagyban egyaránt vannak vesztesek és nyertesek (akik más időpontban akár cserélődhetnek is), de az állami beavatkozással nagyon csinján kell bánni, mert már láttuk, hogy az hová vezet. Versenyképtelenség, vágtató infláció, államcsőd. Ha már egyszer megszenvedte a Bokros csomagot ez a nép, most nem kellene elszúrni az eredményeit, mert akkor kezdhetjük előről.
Guga Creative Commons License 1998.09.21 0 0 28
ego,

azért van némi különbség a termelésbe kényszerített, életképtelen kisgazdák és a befektetésre (még ha szerényre) is képes kis ill. középpolgárok között.

A wydéky kisgazdák Torgyán,Zsíros , stb. nagyjaink kreálmányai. Most érett be politikájuk keserű gyümölcse: a totális gazdasági leépülés . Ezek a szerencsétlen emberek mást egyszerűen nem tudnak választani, mint a mezg. termelést.Ahhoz meg nem értenek nagyon. Ezért a helyzetért pont azok a körök hibáztathatóak, akik most újból hatalmon vannak. De most talán még dilettánsabbak, mint először.
Ilyen trozsé világpiaci helyzetben pedig ez nem csak hiba: Bűn.

a kisbefektetők meg leginkább maguk döntötték el,hogy hova teszik a lóvét. Mint Széles is. Ha tönkremegy egy cég, akkor ELVILEG kell egy szociális háló, ami a munkanélkülieket fölfogja.
Csak pók nincs, aki szövögetné. Az ipari munkásságot meg teljesen elfeledték.


ego Creative Commons License 1998.09.21 0 0 27
A tőzsdeindex meg eközben 3731-en áll. Ki fogja kárpótolni azokat a kisbefektetőket, akik nehezen megtakarított pénzüket vitték a Tőzsdére? Senki. Ez így helyes. A baj csak az, hogy a silány gabonát termelő szerncsétlen kisvállaklozókkal precedenst teremtett a kormány.
A munkahelyek megvédése nem lehet érv, mert akkor nem lenne megállás, mert, ha ez így menne, még a régi bányákat is újra lehetne nyitni és a diósgyőri nagykohót is újra be lehetne fűteni. Sikerült csődbevinnünk a szocializmust, most majd csődbe visszük a kapitalizmust is?
O.V. ne utazgasson annyit. Álljon a sarkára és véddje meg a piacgazdaságot!
Major Malfunction Creative Commons License 1998.09.21 0 0 26
Búzafelvásárlás / sok ember = oké
Ipari segítség / sok ember = nem oké
Világos.
Csülök Creative Commons License 1998.09.21 0 0 25
Azért itt elég könnyen bántok többezer ember munkahelyével és sorsával!
dyzs Creative Commons License 1998.09.21 0 0 24
kedves medwe!

IMHO jobb ha egy magáncég ad munkát jó sok embernek, mert hatékonyabban használja fel a tőkét és az emberek munkaerejét. De semmiképpen nem tudom elfogadni, hogy egy magáncég az állam pénzéből foglalkoztasson akár egy embert is! Azért nem, mert ezzel pont az a kényszer fog elveszni, ami miatt a magáncég hatékonyabb. Gondolj csak bele. Ha az állam úgyis kisegíti a rosszul gazdálkodó nmagáncégeket, akkor mi fogja rászorítani azokat a jó gazdálkodásra? Hiszen bukni úgysem fog rajta. Ráadásul a magáncég profitja nem az állam zsebébe megy.

Államosítás - IMHO ha az állam támogatni akarja az Ikarust, akkor vásárolja vissza Szélestől, persze annyiért amennyit ér. De szerintem ez egy rossz döntés volna. A gyárhoz vagy partnert kell találni, vagy be kell zárni. (Széles biztos ezt fogja tenni, ha nem húzzák ki a bajból, mert nem fogja a saját tőkéjét arra áldozni, hogy veszteséges üzemet tartson fent. Ezért jobb a magántőke)

Medwe Creative Commons License 1998.09.21 0 0 23
Kedves dyzs!
Azt hiszem, el kell fogadjam a véleményedet. Valóban nincs esély rövid távon a nyereséges működtetésre.
Hogyan képzeled a a tulajdonosváltást?
Államosítással?
És nem mindegy, hogy állami, vagy magáncég ad munkát sok embernek és más cégeknek?
krz Creative Commons License 1998.09.21 0 0 22
ha jol olvastam gyorsan, nehany szempont meg nem hangzott el. szeles egesz orosz exportoffenzivajat magyarorszagi kerbankokkal finansziroztatta, megpedig ugy, hogy gyakorlatilag mindegyikre szerzett eximbank-mehib garanciat. az ikarusnak nincs kockazata (azert is akarja most kitolni a nem fizeto oroszokhoz a buszt), a finanszirozo kerbankoknak nincs kockazatuk (kulonben nem adtak volna egy vasat sem oroszorszagi onkormanyzatoknak, foleg nem ilyen aron), csak az allam bukhat a dolgon.
az egeszrol mar tavasz ota szuletgettek irasok, mert azert az eleg feltuno, hogy az allami garanciaallomany 80-90 szazalekat az ikarus ugyletei tettek ki. ez az "adverse selection" tipikus peldaja. es ezek utan meg szg-nek all feljebb? nevetseges.
dyzs Creative Commons License 1998.09.21 0 0 21
Kedves medwe!

A már ismertetett világtendeciákra hivatkozva, szerintem elképzelhetetlen, hogy az Ikarus így egyedül, bármikor is nyereséges legyen. El kell adni, vagy be kell zárni. Egyébként jövőre újra a hóna alá kell majd nyúlni. Ha meg ezt akarjuk (hogy állami segítséggel tovább legyen munkahelye az ott dolgozóknak), akkor legyen állami tulajdon, ne magán.

banya

Szélesnek valóban vannak jól menő vállalkozásai, amelyeket jól menedzsel. Éppen ezért nem értem mi a fenének kellene az államnak kihúzni őt a sz@rból a mi pénzünkön. Van neki elég, húzza ki saját magát.

Medwe Creative Commons License 1998.09.21 0 0 20
Kedves freimann!
Zs. úr véleménye NEKEM soha nem volt mérvadó. Remélem, derültségen kívül mást nem is fog okozni soha.
banya Creative Commons License 1998.09.21 0 0 19
freimann!
Nem vagyok rajongója Széles úrnak, de úgy emléxem, hogy Székesfehérváron sikerült rendbe tennie a Videotont + az elmúlt 1-2 évben az Ikarusnak sem megy rosszul, jó néhány darabot eladtak, sőt úgy tudom, hogy komolyabb megrendelésük van az USA-ból. (Megjegyzem: Széles előtt Angyal Ádám próbálkozott az Ikarus helyrehozásával, kevés sikerrel.
freimann Creative Commons License 1998.09.21 0 0 18
Kedwes medwe!

Attól tartok, az Ikarus esetében tartósan veszteséges ügyről van szó. Régebben a "jó szovjet piac" évi 10 ezer buszt jelentett, ma néhány százat. És az a néhány száz se adható el másutt, sőt ott se nélkülözhetetlen. Magad is hallhattad Zs. urat: Nekik Merci kell, nem Ikarusz. A Mercedes busznak jelenleg egyetlen "hátránya" van az Ikarusszal szemben: Nem ingyen adják.

Ugyanez igaz a "zakuszka" konzervre, a hamisított borra, a jonatán almára, stb.

Ha jól emlékszem, már vagy 30 éve, hogy a magyar motorkerékpár-gyártásnak ugyanez az "üzleti taktika" tett be. Ráállni jó nagy mennyiségben, valami máshol eladhatatlan, elavult sz@r gyártására: "azoknak az is jó lesz" alapon. (Akkor a Pannónia T5, most az Ikarus 260.)

Széles úr a magyar rendszerváltozás élő modellje. Lenyúl egy gyárat, a műszálas munkaköpenyt lecseréli drága öltönyre, hip-hop ezzel kész is a kapitalista manager. Ja és még valami: a szocialista igazgatók csak kérni merték az állami támogatást, ő már követeli. Kint vagyunk vele a vízből...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!