Keresés

Részletes keresés

naiv_ Creative Commons License 3 órája 0 0 41765

Sajna, 

a COVID blokkolta egy Korzika-Szardínia túránkat - de csak shiftelte.

Bonusként néhány kép  az októberi szürkeség ellen.
Antigua(Caribic), Phi-Phi(Andaman tenger), Malaysia, Langkawi felé (Royal harbour), Telaga-harbour (Malaysia), A Korintoszi csatorna, illetve Ithaka (katamaránunkkal), egy kis verseny(Adria, amúgy elég kemény),
Filicudi, Vulcano, Lipari (Eoli szigetek), mediterrán kikötés (Tri Luke, Korcula), delfin a Korcula csatornában

 

 

 

Előzmény: Szanya (41763)
DECKARD Creative Commons License 9 órája 0 0 41764

ha legalább jól írna... de nem, esztétikailag is értelmezhetetlen...

Előzmény: construct (41762)
Szanya Creative Commons License 9 órája 0 1 41763

Még ez a szerencse. Itt derül ki, hogy a ti mennyire vagytok képben. Ha nem elég szakszerűen álltok bele az eszmecserébe, akkor ez ki sem derül. Szóval szerintem szükség van Naiv vitatható állállításaira és szép fényképeire. 

Előzmény: construct (41762)
construct Creative Commons License 10 órája -1 0 41762

Mit tehetünk?

Emberünk imád közhelyeket csattogtatni, meg "abszolválni".

Még ha fogalma sincs arról, mit beszél.

Charter tapasztalatait ő bámulatos naivitással "transzferálja" "világbajnoki szintre".

Előzmény: DECKARD (41761)
DECKARD Creative Commons License 17 órája 0 0 41761

Röviden: a charter skipper és a racing skipper feladatköre és kompetenciái közt sokkal kevesebb az átfedés mint azt az elnevezés alapján gondolod... jóformán semmi...

Előzmény: DECKARD (41760)
DECKARD Creative Commons License 17 órája 0 0 41760

Nem. Ez az amatőr szint. A profik (maxis, nagyhajós) esetében a manővereket hülyére gyakorolják edzésen, sokszor nem is a skipperrel, a hajónak pontos manőverleírásai vannak amit edző, vagy a hajóhoz "tartozó" régebbi csapattag pontosan ismer, ez azért is fontos, mert a nagyobb járgányok nem mindig ugyanazzal a csapatösszetétellel mennek és a skipper is változhat versenyről versenyre. Igazából mindegy, hogy ezt ki csinálja ez egy technikai ügy. Ha a  manővereket együtt tanulják be (vagy alakítják ki) , egyáltalán nem biztos, hogy egy adott típus esetén a manőverekben a skipper éppen a legkompetensebb. Az a klasszikus amatőr felfogás, hogy a skipper mindenhez Is jobban ért a hajón...:)))

Ha a legénység minden tagja képzett és gyakorlott az adott pozícióban, akkor az adott hajót kell betanulni. Egy maxi szintjén simán lehet lehet, hogy a éppen skippernek messze a legkisebb a hajóspecifikus gyakorlata. Viszont nem is ezért tartják. Az ő feladata a stratégia és taktikai döntések meghozatala versenyen, (az afterguard döntéstámogató információkat ad ehhez). Aztán persze lehet, hogy tekergeti is a kormányt, viszont a precíz hajóvezetéshez, vagy egy forduló koordinálásához egy világbajnok vitorlásversenyző full luxus. A profiknál, ahol képzettség és előélet a fizetésben is jelentkezik ezzel pontosan tisztában is vannak. Igaz ez egy SL 47 szintjén is. Ezért tehát BZs esetében elvileg messze nem számít annyit az (arányaiban) jelentéktelen nagyhajós múlt, ha a csapat további része össze tudja pakolni a manővereket megbízhatóan, mert neki ez nem (feltétlenül) feladata.

Előzmény: naiv_ (41757)
Szanya Creative Commons License 19 órája 0 0 41759

Mindig ez van mikor ittasan fórumozok. :-D

Előzmény: naiv_ (41756)
Szanya Creative Commons License 19 órája 0 0 41758

A bevételi oldal is nagyon érdekes. Másodpercenként repkednek a milliárdok. ;-)

Előzmény: HUN-12214 (41754)
naiv_ Creative Commons License 26 órája 0 0 41757

Mindig egy kicsit máshogy érted, mint ahogy írom... A skipper olyan, mint a karmester, nem tanít hegedülni, fuvolázni, kottát olvasni, de megmondja mikor lépj be, milyen legyen a dinamika, a tempo, mikor indulj, s azt is megmondja, mennyire hallatszódjál ki - de észre veszi azt is, ha valami apróságot elrontasz, s addig ismételtet, míg jó nem lesz... ezt hívják tréningnek.

Előzmény: DECKARD (41755)
naiv_ Creative Commons License 27 órája 0 0 41756

Meglepő diplomáciai készségről teszel tanúbizonyságot...

Előzmény: Szanya (41752)
DECKARD Creative Commons License 28 órája 0 0 41755

fárasztó vagy...
Zsombor bőven tud eleget ahhoz amit egy skippernek tudnia kell...abban viszont tévedsz, hogy az embereit neki kellene betanítani a feladataira. A profi nagyhajózás nem úgy működik, mint Farky projektjei, hogy a pénzes amatőr majmokat be kell tanítani, hogy vezényszóra ugorjanak. Mióta katamaránozik persze azóta ott is jobb a vitorlázó/majom arány a hajóin, mert ott nem lehet b@lfaszkodni. Érdemes mondjuk a VOR legénység szakmai önéletrajzait megnézegetni... ott egy trimmer, navigátor/taktikus a maga pozícióján képzett szakember, mondjuk valószínűleg nem Xabi Fernández  tanította Blair Tuke-ot vagy Rob Greenhalgh-ot, hogy hogy rángassák a schottot/tekergessék a kormányt a MAPFRE-n:))). Bár a kommunikációt nyilván segítette, hogy ezek életük nagyobb részét mind 100kg-nál könnyebb hajókban töltötték, nem is eredménytelenül...ja és olyan, hogy yolle nincs, legfeljebb a tanulatlan (vagy legjobb esetben is félművelt) magyar (nagyhajós) vitorlázó nem ismeri a szó eredetét és lusta is megtanulni a szó helyes betűzését...

Előzmény: naiv_ (41747)
HUN-12214 Creative Commons License 29 órája 0 0 41754

?

Előzmény: Szanya (41753)
Szanya Creative Commons License 29 órája 0 0 41753

Mit mond ugyanerre a Szerencsejáték Zrt. vezérigazgatója? :-D

Előzmény: HUN-12214 (41751)
Szanya Creative Commons License 29 órája 0 1 41752

Ez világos, de többen is olvassuk. Hozzám pl rendszeresen érkeznek személyes visszajelzések, hogy látják a fórumos hozzászólásaimat. Olyan személyek, akik soha nem írnak ide vagy csak nagyon ritkán. Sőt, már vannak ügyfeleim közvetlenül a Twitterről is. Meg kell válogatni a szavaimat amellett, hogy természetes őszinteséggel írogatok. Mert szeretnék hiteles maradni. Gondolom, te is. 

Olyan felelősséget aggatsz B. Zs. vállára, amilyet lehet, hogy nem is vállalt magára. Feltételezem, hogy ő fog nyilatkozni, de ettől még nem válik politikussá. Pedig nem mindegy mit kommunikál kifelé. Belülről viszont más a verseny. Én pl nem kiabálok az újdonsült legénységemmel Kalóz versenyen, pedig néha majd fel robbanok. Pont a helyünkön végeztünk minden futamban. Persze szerettem volna nyerni, és igen feszült voltam. Csak még nem tartunk azon a szinten. Én talán már majdnem, de ő még nem. Össze kell álljon a csapat. A hajó elég jó, de azzal is van még sok meló. 

B. Zs. megteszi ami tőle telik. A többi nem rajta múlik. Van viszont benne valami plusz, amit az egység javára fordíthat. Kérdés, hogy a csapata ki tudja- e hozni ezt belőle. 

Én néha őszintén a képébe tudtam nevetni mikor ellenfeleként gyorsabbak voltunk mint ők. Erre persze ritkán volt példa. Tudom miben vagyok jobb nála. De összességében mindig előttünk volt a helye. Jó ellenfél. Élvezet vele együtt vitorlázni. 

Előzmény: naiv_ (41749)
HUN-12214 Creative Commons License 29 órája 0 1 41751

Egy régi családi sztori jutott az eszembe. A feleségem a képernyőre tapadva nézi  a BL (pontosabban akkor még kupaszerda) összefoglalót.

- Milyen érdekes tud lenni a foci! - mondja - Percenként rúgnak egy gólt ezen a meccsen.

Alapvetően igaz állításokat fogalmazott meg: a foci tud érdekes lenni és tényleg gólokat látott percenként. Mégis valahogy olyan gyanúm támadt, hogy nem igazán ért a focihoz :)

Előzmény: DECKARD (41746)
Szanya Creative Commons License 29 órája 0 0 41750

Egy profi kétféle nyilatkozatot tehet a nap végén, ha riportot készítenek vele:

1.) — Megnyertük. 
2.) — Elrontottam. 
Aztán legfeljebb kifejti bővebben. 

Előzmény: naiv_ (41747)
naiv_ Creative Commons License 29 órája 0 0 41749

Deckardnak fejtettem ki, mit értek azalatt hogy B.Zs. világbajnoki szinten teljesít az SSL gold cup versenyen, SSL47-es hajóval.

Előzmény: Szanya (41748)
Szanya Creative Commons License 30 órája 0 0 41748

Nem értelek tisztán. 

Előzmény: naiv_ (41747)
naiv_ Creative Commons License 1 napja 0 0 41747

("...sok fogalmad nincs..." - na ugyan miért? - van, de ez itt lényegtelen)

Nem gondoltam, hogy egyszerű kérdéshez interpretációt kell mellékeljek egy tapasztalt szakértő számára..., de a kedvedért megteszem.
Többen úgy gondolják a témához hozzászólók között, hogy az, aki magas szinten yollézik, könnyedén elboldogul egy nagyhajóval is (láttam én már ennek az ellenkezőjét is), ez persze élvonalbeli eredményességet jelent, illetve B. Zs. e téren már bizonyított is - tehát pláne.
A versenyen több lépcsőn (1 lépcsőben több futam zajlik 4 hajó között, melyből kettő jut tovább) át jut el a 144-ből(ha mindenki indul) a döntő 4 egysége. Ahol azután egy futamban döl el a végső sorrend. Világbajnoki szint alatt a döntőig jutást értem, de legalább, a 8 közötti szereplést.
Amit persze lehet árnyalni utólag, ha úgy esik ki időnek előtte, ha a későbbi döntősök vagy eődöntősök csoportjából esik ki, úgy, hogy csak a döntősök vagy elődöntősök verik meg. Tovább fordítva, ez esetben a yolle világbajnok nagyhajóval hozta (csapatával) azt a szintet, amit yolléval tud.

Az teljesen érdektelen, hogy nem ő volt a hajójában a "leggyengébb láncszem", hiszen ő állította össze élvitorlázókból, és trennírozta csapatát - ugyanis erről szól fele részben a nagyhajó -  azt pedig jelezték már, hogy ez egy mezei, tavi verseny lesz, ahol nem szükségesek speciális tengeri ismeretek, képességek, így a yollés gyakorlat könnyedén transzferálható... 

   

Előzmény: DECKARD (41746)
DECKARD Creative Commons License 1 napja 0 0 41746

>finn dingi - világbajnok. Hozni tudja-e a világbajnoki szintet nagyhajóval?<

sok fogalmad nincs vitorlásversenyzésről... se az olimpia szintű kishajózásról, se a profi tengeri nagyhajós versenyzésről, ha ez benned így kérdésként merül fel. Meg ugye mit értünk itt "világbajnoki szintet nagyhajóval" alatt...

Előzmény: naiv_ (41744)
Szanya Creative Commons License 1 napja 0 0 41745

Ezek egyike sem újdonság Zsombinak. Korábbi évtizedek tapasztalatai alapján a hozzá hasonló személyek mind megugrották ezt a lécet. Nem az ő személye lesz a gyenge láncszem. 

Előzmény: naiv_ (41744)
naiv_ Creative Commons License 1 napja 0 0 41744

Adottak a tavi - nyugodt - körülmények, kisebb fizikai terhelés a verseny során, mint mondjuk egy tengeri finndingi futamon. Adott egy yollés - finn dingi - világbajnok. Hozni tudja-e a világbajnoki szintet nagyhajóval? Több vitorla, nagy csapat, figyelem megosztás (kormányzás, több vitorla állítása, taktika, szinkronitás - vezénylés, illetve a crew motiválása, kezelése hosszabb távon - edzés és versenyek) - ez a kihívás.
A keret nagyobb, mint a hajózó crew. Elképzelhető, hogy váltott legénységgel versenyez az egység, vagy csak a válogatás és tartalékképzés a cél?  

Előzmény: HUN-12214 (41737)
HUN-12214 Creative Commons License 1 napja 0 0 41743

Alapvetően Szanyát tudnám ismételni: egy technikai sportban normális a változás. Mögötte persze végsősoron valami üzleti motiváció áll általában. Indulhat gyártói oldalról (jobban eladható hajó) vagy versenyszervezői indíttatásból (jobban "eladható" regatta).

 

Itt az SSL47 esetén inkább az utóbbiról lehet szó, hiszen - ha jól olvastam - a hajók értékesítését egyáltalán nem tervezik, a versenyhez egy fix flottát biztosít a szervező ("ingyen"). Gondolom a regatta jobb médiaértékesítése lenne az üzlet, hiszen maga az SSL (Star Sailors Leage) már régóta létezik, kb az ATP teniszranglista és a (nálunk csendben kimúlt) bajnokok bajnoka verseny valamiféle (pénzdíjas) kombinációja. Eddig a döntő futamon asszem csillaghajóval (star :-) mentek. Zsombi is többször volt már résztvevő.

Előzmény: NapMedve (41739)
Szanya Creative Commons License 1 napja 0 0 41742
Előzmény: Szanya (41741)
Szanya Creative Commons License 1 napja 0 0 41741

Szanya Creative Commons License 1 napja 0 0 41740

Az autóversenyzők sem gyakran mennek régebbi modellel. 

Az ingyen hajó leginkább akkor lehetséges, ha csak egy gyártó van. Persze az sem baj, ha a hajó olcsó (Pl Laser).

 

A technológia fejlődése és a piacszerzés is serkenti az új regatta kitalálási kedvet. De vannak sportolói (belső) igények is.

Illetve az olimpiai vitorlázás a bentmaradásáért küzd évtizedek óta, mert a média nem képes megemészteni. Ezért lettek egyre színesebbek a vitorlák, extrémebbek a hajók, rövidebbek a futamok, egyszerűbbek az eredmény számítások. 
Ami a hajóban ülőknek nem mindig okoz örömet. Én pl egy lassú osztályban fehér vitorlákkal is szívesen versenyzek több körön/futamon keresztül, ha kiegyenlített és népes a mezőny. Sőt, a többszemélyes csapatok is a kedvenceim, ami az olimpiai falu méretei miatt nem kívánatos. 

Előzmény: NapMedve (41739)
NapMedve Creative Commons License 2 napja 0 0 41739

Nem értek hozzá, azért kérdezem:

- ilyenkor a technológia már előrébb jár, ezért találunk ki úgy regattát és új OD-t,

vagy

- gyártok valami újat és próbálok betörni a piacra.

 

 

Kicsit mintha minden olimpán más-más kalapácsot dobnának, vagy folymatosan változna a futópálya alakja.

 

 

Jómagam az első tíz hajót ingyen, vagy mélyán áron alul adnám, hogy meglegyen mihamarabb az osztály, és elinduljon a regatta. 

Előzmény: HUN-12214 (41736)
Szanya Creative Commons License 2 napja 0 0 41738

:-D 👍🏻

Előzmény: HUN-12214 (41737)
HUN-12214 Creative Commons License 2 napja 0 1 41737

Kérdés, hogyan definiáljuk a kihívást. Egy tavon körbekerülni két bóját tényleg nem nagy kihívás, kb. mint  vízszintes talajon futni 100m-t. Más kérdés, mekkora kihívás ezekben a világ legjobbjának lenni.

Előzmény: naiv_ (41735)
HUN-12214 Creative Commons License 2 napja 0 0 41736

Én sem a tudásban látom a problémát. A motiváció fenntartása lesz a gond. Tágabb értelemben is: sikerül-e a versenysorozat presztízsét megfelelő szinten tartani. Ha nem jönnek el ismételten a nagy vitorlázó nemzetek "Zsombijai", akkor egy lesz a számtalan  egybeszürkülő regatta/új osztály közül.

A kezdeményezés nekem tetszik, de így egyelőre inkább amolyan eurovíziós dalfesztivál, mintsem foci VB. Majd meglátjuk, hol lesz a helye...

Előzmény: DECKARD (41734)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!