Keresés

Részletes keresés

Nádastavi Creative Commons License 14 órája 0 0 39870

1. Abszolút kívülállóként -a nyáron végigjártam direkt a D-i partot-, főleg amatőr/hobbi jolle-dinghi élet után kutatva (ide nem értendőek szorosan a sportegyesületek igazolt sportolói és a hajó/sporteszköz bérbeadó cégekbe járó érdeklődők, szerintem mindkettő nagyon fontos része a vitorlázásnak, de a saját eszközökkel történő szabadidős sportolás szintúgy az).

Röviden, nem sok szabadidős jolléssal találkoztam és ugyan volt némi szél és jó idő, de a vízen sem láttam túl sok svertes kishajót. Csomó olyan helyet találtam, ahol kényelmesen be sójázhattam volna, úgy, hogy utánfutóval együtt egész nap ingyen parkolok, akár Szántódon is. Ahol most sportolok, abba a vízbe nagyon sokan nem mennének bele, ha meglátnák. Ezért nem értem, hogy a Balaton adottságai miért nem vonzanak több kispénzű -magyar átlagember- vitorlázót. Ez a réteg -a „piramis alja”- adná a nagy hajós és olimpiai sport nézettségét, így közvetett módon a szponzorokat. Relatíve kis befektetést igényel, de hosszú távon busásan megtérül a vitorlázás ezen részének népszerűsítése.

2. (utánaolvastam, mit lehet tudni hivatalosan) „Új kikötő fejlesztése

Új yacht-kikötő létesítésének igénye már évekkel ezelőtt felmerült a városban, mivel a kikötési/csónaktárolási igények régóta meghaladják a keresletet. További cél az aktív vízi élet és sport fejlesztése úgy, hogy a turisztikai és versenysportok igényeinek kielégítése mellett az hozzáférhető legyen a lakosság számára is. A gazdasági és társadalmi hatások kiaknázása a város számára fontos tényező.

Balatonföldvár nyugati részén, a nyugati strand melletti területen (két önkormányzati telken) új yacht-kikötő fejlesztési tervei készülnek. Az új kikötő környezetvédelmi engedéllyel már rendelkezik, a vízjogi létesítési engedélyezés még folyamatban van. Várhatóan 50 új kikötőhely létesül majd. A strandépület és a kikötő klubépületének építészeti tervei vázlattervi szinten (beépítési terv) elkészültek. A beépített alapterület várhatóan 2000 m 2 nagyságrendű lesz. Körülbelül 120 parkolóállás elhelyezésére lesz lehetőség a Rákóczi utca menti területeken. A kikötő és a strand területére gépjárműforgalom bevezetése nem tervezett és nem is javasolt.

A fejlesztési terület keleti oldalán a Kvassay sétány vége található, ennek továbbvezetését tervezik a kikötő területén. A tervezett fejlesztés területén módosítani kellett a város szabályozási tervét. A fejlesztést PPP alapokon tervezik megvalósítani (önkormányzati és magánberuházás.) Az új kikötő és strand fejlesztése várhatóan további parkolási igényeket fog generálni, amelyek várhatóan túlnövik a Rákóczi utca mentén biztosítható parkolási lehetőségeket. A város szabályozási terve lehetőséget ad egy nagyobb parkolófelület kialakítására a Camping utca végén, ahonnan gyalogúton közelíthető meg a nyugati strandszakasz.” - forrás: https://www.balatonfoldvar.hu/hu/varosfejlesztesi-projekt/integralt-varosfejlesztesi-strategia-balatonfoldvar-varos-fejlesztesere

3. Azok a vélhetően EU pályázati forrásból támogatott projektek, ahol a címet elolvasva rögtön nem sír fel az ember a röhögéstől -konkrétan, mert az annyira abszurd, vagy vicces-, már a jobbak közé tartoznak.

4. „Sanyi bá” bódéját eldúrni, csak azért, hogy ehus forrásból ki díszkövezzünk és a haveroknak legyen munkája, pénze, nem szép dolog.

5. Ha a 3. és 4. pontok nem állnak fent, akkor a D-Alföldi lakosokat nem fogja zavarni. :-)

Előzmény: crossroad (39867)
HUN-12214 Creative Commons License 1 napja 0 0 39869
Gyakoatilag vegig a Charal volt a leggyorsabb, csak a doldrumsban nagyon megragadtak. En az Arkea Paprecnek drukkoltam es kicsit csalodott is vagyok. Azt vartam, hogy Juan K megtori a VPLP es Verdier tervezoi hegemoniat , foleg 2 ilyen jo vitorlazoval
Előzmény: yaouank (39868)
yaouank Creative Commons License 1 napja 0 0 39868

TJV. November 10-én 7 befútó. Az én favoritom a Charal volt. Láttam néhányszor a vízen - szép volt. Mondjuk  3. hely sem olyan rossz :-)

ya

Előzmény: HUN-12214 (39864)
crossroad Creative Commons License 1 napja 0 0 39867
Szanya Creative Commons License 1 napja 0 0 39866

Ja, azt nem is vettem figyelembe, hogy mindkettő nagybritán termék. Vajon ez számít?🤔

Előzmény: Szanya (39865)
Szanya Creative Commons License 2 napja 0 0 39865

Ezt a fényképet nézegetve érzek némi hasonlóságot a Britannia és a Boss orrkialakítása között. Pedig más a felhasználási területük. 

Előzmény: Szanya (39863)
HUN-12214 Creative Commons License 3 napja 0 0 39864

Ügyesek voltak. Nem lehetett egyszerű ilyen magas árbóccal, túlvitorllázott hajóval, tőkesúly nélkül.

Jó döntés volt, hogy a hosszabb, de biztosabb utat választották a Zöldfoki szigetekre.

Előzmény: Szanya (39863)
Szanya Creative Commons License 4 napja 0 1 39863

Szanya Creative Commons License 6 napja 0 1 39862

Engedd lejjebb a vitorlát picit. Az achtert is lazíthatod. Általában túltépi mindenki. És a görgő az achterre kiegészítésként, mert az önmagában nem old meg semmit. 

A fénykép mindenképp jól jön. Ilyenkor szoktam szörnyülködni, hogy mennyi minden van rosszul, és a vázolt probléma a legkisebb gond. :-)

Előzmény: Mirrmurr75 (39861)
Mirrmurr75 Creative Commons License 6 napja 0 0 39861

Teljesen hátra kell nyomnom, izomból, és még akkor is úgy kell erővel lökni a bummot, hogy átmenjen. A szél magától nem tudja még úgy sem átnyomni, ha az achtert hátranyomom. A grósz az akadási pontnál kb 4-5 centivel szélesebb még abban az esetben is, ha a vitorla már dagad a széltől. Ahol akad,ott a latni feszíti meg. Pénteken még kiahjózok egy körre, majd csinálok fotókat. Attól félek, hogy az árbócra rögzített latnis megoldás nem tudja annyira eltartani az achtert, hogy jó legyen.

Előzmény: Szanya (39859)
Szanya Creative Commons License 6 napja 0 0 39860

Nyilván farkasfogban vagy hookban végződő felhúzónál ez nehezebben kivitelezhető. Akkor egy hosszabb sekli a halfejre vagy egy hosszabbra kötött palstek lehet megoldás. 

Előzmény: Szanya (39859)
Szanya Creative Commons License 6 napja 0 0 39859

Én a B18- asomon mikor gyakrabban akad be, akkor 2- 3 cm- rel lejjebb engedem a grószt és emiatt még nem kell a bumot is, elég csak kicsit lehúzni a bumhoz az elsőélen az alsó szemet. Ügyelve arra, hogy a szél és hullámviszonyoknak megfeleljen továbbra is a vitorla hasa. 
Amúgy meg nincs annál olcsóbb és egyszerűbb, ha egy darab latnit fölaplikálsz a csúcsra és egy kötélszíven vagy (olcsó) csigán átvezeted a drótot vagy Dyneemát. Bevált, egyszerű, tökéletes megoldás. Kár ennél többet rugózni a témán. 
Illetve a korábban említett görgő(k) felhelyezése is kicsit még segíthet megóvni a vitorla állapotát. Az már egy fokkal macerásabb, és kisebb a haszna. Ez akkor jó, ha elég csak kézzel egyszer hátra lökni az achtert csapás váltás után/közben és attól már át is pattan. 

Előzmény: yaouank (39856)
yaouank Creative Commons License 2019.11.05 0 0 39858

A First 18  Micro Class osztalyú hajó. Lehet, hogy az osztály előírások között is találsz információkat :

http://micro-class.org/

 

http://micro-class.org/wp-content/uploads/2013/02/MIC2016CR250516-20755V2.pdf

 

ya

 

 

Előzmény: Mirrmurr75 (39839)
HUN-12214 Creative Commons License 2019.11.05 0 0 39857

Ja, leflexelgették.

Ha sokat reszelgetnek még, egyre erősebb és élesebb lesz a szél a Kanári felé. Nem lesz egyszerű menet.

Előzmény: Szanya (39855)
yaouank Creative Commons License 2019.11.05 0 0 39856

 

Kis túlnyúlásnál még járható amit mondasz (az egyik link ilyen megoldás), de nagyobb túlnyújtás már necces, mert a First 18 árbocfeje egy alu öntvény ami popszegeccsel van rogzítve az árboc csövéhez. Ha erre túl nagy nyomaték hatna elnyíródhat és kifordul.

 

ya

Előzmény: vakrepulo2 (39850)
Szanya Creative Commons License 2019.11.05 0 0 39855

Ez az, amelyikben megszabadulnak a kolonctól?

Előzmény: HUN-12214 (39854)
HUN-12214 Creative Commons License 2019.11.05 0 0 39854
HB video
https://youtu.be/x8hESXGlKys
HUN-12214 Creative Commons License 2019.11.05 0 0 39853

Nem is a felület a lényeg, hanem hogy okoz-e gondot a vitorlázás során. Általában gyárilag olyanra szabják a vitorlát, hogy picit hozzáérjen (épphogy átmenjen)  hogy bele tudják tenni a vitrlába a lehető legnagyobb felületet. Yaouank biztos tud gyári rajzot, hogy mekkorának tervezték az eredeti groszt, nem lennék meglepve, ha túlnyúlna az achteren. 

Előzmény: Mirrmurr75 (39847)
HUN-12214 Creative Commons License 2019.11.05 0 0 39852

Nem tudták stabilizálni, végül le kellett vágni a keelt a HB-rol. Feltöltött vízballaszttal, leengedett szárnyakkal próbálják valahohy stabilizálni, hogy valami kikötőbe eljussanak. Nem lesz egyszerű. Szerencsére nincs nagy szél / hullám. 

Szanya Creative Commons License 2019.11.04 0 0 39851

Több oka is van. Az egyik az, hogy az úgy elég nagy terhelést kap, amire tapasztalatom szerint nem szokták méretezni a fórumokon megokosodott barkácsoló kedvű sporttársak. Ennek következtében maradandó alakváltozást, esetleg anyagfolytonossági hiányt szenved. 

Egy másik ok pedig lehet az, hogy esetenként a vitorla nem teljes felhúzásával sokat lehet javítani, meg lehet szüntetni ezt a problémát. Pár centi is elég, amit aztán a vitorla elsőélének alján kompenzálni érdemes a szükségesnél nem jobban.

A rugalmas megoldás pedig kipróbált és bevált megoldás. Ettől függetlenül nem vagyok az innováció ellensége. 

Előzmény: vakrepulo2 (39850)
vakrepulo2 Creative Commons License 2019.11.04 0 0 39850

linkelgetitek ezeket az árbóc csúcsáról hátrefelé kinyúló rugalmas eltartokat, hogy a mittudoménmelyik stág ne akadjon a denevérbe

én csak azt nem értem miért rugalmasak ezek, miért nem egy masszív L alak van az árbóccsúcsra rögzítve hátrafelé?

yaouank Creative Commons License 2019.11.04 0 0 39849
Előzmény: Mirrmurr75 (39839)
yaouank Creative Commons License 2019.11.04 0 0 39848
Előzmény: Mirrmurr75 (39839)
Mirrmurr75 Creative Commons License 2019.11.04 0 0 39847

Erre célzott a Wild Joe is: https://www.facebook.com/WildJoeSailing/posts/2810401559003894?__tn__=K-R

 

Szerdán lemérem valahogy, hogy mennyi pontosan az a felület, ahol akad a grósz...

Előzmény: HUN-12214 (39845)
HUN-12214 Creative Commons License 2019.11.04 0 0 39846

a Maxi Jena is világszínvonalú hajó volt a maga idejében (és persze ma sem rossz :-), szóval lehet Portorozban is csúcs hajót építeni :-)

Előzmény: Nádastavi (39841)
HUN-12214 Creative Commons License 2019.11.04 0 0 39845

Ezért nem értettem a Pendragont sem, hogy miért nem gyorsítottak és mentek a cél felé, ahelyett, hogy cikkcakkban mentek sokáig a Wild Joe elött...

 

krajcoltak szembeszélben pl? :-)

(Az IRC Class1-ről beszélgettünk, azt a Rambler nyerte. Egyébként van eredményhirdetés abszolút befutás szerint is: a line honour).

 

Szanya megelőzött, de szerintem is valszeg elég Neked egy achterkicsapó, ezt komolyabb szerelés nékül meg tudod oldani egy felcsavarozott erősebb latnival és egy csigával, ha elengedhető ha achtered. Ha nem, akkor érdemes úgyis kicserélni egy állítható dyneema achterre :-) Egyébként,ha csak pár centit akad, de átmegy magától még kis szélben is viszonylag egysezrűen, az normális, esetleg pár vitorlaterelő védőkereket érdemes feltenni az achterre, hogy ne koptassa annyira a grószt.

 

 

Előzmény: Mirrmurr75 (39837)
Mirrmurr75 Creative Commons License 2019.11.04 0 0 39844

Ilyesmi kellene:) 

Előzmény: Szanya (39842)
Szanya Creative Commons License 2019.11.04 0 0 39843
Előzmény: HUN-12214 (39835)
Szanya Creative Commons License 2019.11.04 0 1 39842



Előzmény: Mirrmurr75 (39839)
Nádastavi Creative Commons License 2019.11.04 0 0 39841

De igazad van, elnéztem. :-) Hozzá nem értőként a "JYD Canting Keel Maxi" típus megzavart, azt hittem a

Justin Yacht Design tervezte, mert ez jön be, ha a típusra rákeres az ember. De igaz valójában egy az USA-ban tervezett 88 láb hosszú csoda nyert az IRC/Class 1-ben, a Rambler.: http://www.juanyachtdesign.com/

Őt pedig az általad írt Juan K nevű spanyol úriember cége tervezte és az USA-ban építették 2014-ben.

Egyszóval visszaszívom, hogy tudnánk hasonlót tervezni/építeni, ha lenne tengerünk...

(Viszont jó érzékkel Szanya Kapitány MARTEN 72-ét nem néztem be szerencsére. Ha találkozok baboskendősökkel és lehet egy kérésem, mielőtt "visszadobom az aranyhalat"...)

 

Sokat nézegetem Jesus Renedo fényképeit mostanság, a Rambler 88-ról szép felvételek.: https://jrenedo.photoshelter.com/search?I_DSC=Rambler&I_DSC_AND=t&_ACT=search

 

ui.: A másik poszthoz, a Stromboli méltán a "Földközi-tenger világítótornya".

Előzmény: HUN-12214 (39836)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!