Keresés

Részletes keresés

KisPocak Creative Commons License 1999.05.09 0 0 45
Eszembe jutott erről a ZEWA WC-papír reklámja, ahol egy fiatal lány az arcához simítja, és úgy táncol vele, mintha díszszalagot tartana a kezében. Namost hogy nézne ez ki egy idősebb hölggyel? Arról nem is beszélve, hogy az ember akaratlanul is arra gondol, hogy vége a reklámnak, és most megy és használja... u.ez a Krepto-reklámnál is(csak ott egyszerre egy egész ház megy ki:))). Elég visszataszító, én már csak ezért sem veszek ZEWA-t!!!
Han Solo Creative Commons License 1999.05.08 0 0 44
Alapvetően egyetértek Nadi-val, de egyébként egyáltalán nem lehet tudni hogy kit mennyire befolyásol a reklám, ugyanis (szinte)_csak_olyan dolgot kapsz a boltban amit reklámoznak (a kereskedőt befolyásolja :-( ). Másrészt ahhoz, hogy igazán legyen választási lehetőség, több pénz kellene (Mo-on). Így aztán esélye sincs a reklámnak mert azt veszed meg amelyik olcsóbb.
Nadi Creative Commons License 1998.11.24 0 0 43
bocs a vastagításért, nem így akart kinézni
Nadi Creative Commons License 1998.11.24 0 0 42
Öki!
Én is ÚÚúútálom a reklámokat, a rossz reklámokat, a rosszkor bemutatottakat (amikor a filmeket folyton-folyvást megszakítják vele), de beismerem néha a szépen kivitelezetteket többször is megnézem és beléjükfeledkezem.
Azt a sok intimbetéteset nagyon nem kedvelem, olyan mintha a nőknek csak abból állna az életük, hogy a különböző betéteket kipróbálgatják és mintha csak nehéz napjaik volnának. Nem mondom, felvilágosításnak is elmegy, mert így már a 3-4-5 évesek is megtudják, hogy van olyan, hogy tisztasági-, meg intimbetét, meg tampon, meg nehéznapok, ne adj isten menstruáció!
Tudományosan is vizsgálva ezeket a reklámokat, egy nagy marhaság az a kék színű vízszerű folyadék! Egy pelenka reklámban még ok., a vizelet állagához, viszkózitásához hasonló az a kék víz, de gondoljunk csak bele: aki már látott vért, - hogy ne legyek túl gusztustalan csak annyit mondok, hogy - alvadásban levő vért, az ugye nem hiszi, hogy az olyan híg mint a víz és azt se, hogy az így szívódik fel egy betétbe, mint a reklámban a kék víz.
Konkrétan az a boxkesztűs film engem bosszant. Bosszant, mert a lány azt nézi, nem foltos-e a nadrágja, ahelyett, hogy azt az elfuserált frizuráját igazítaná meg. Több ilyen reklámot is ostobának tartok a gyenge ötleteikkel. Na jó abbahagyom a dühöngést.
Törölt nick Creative Commons License 1998.11.24 0 0 41
Mostantól kezve mint Kismalac természetes szövetségese, te is le vagy szarva.
Tetszene a bácsik játéka? Mi?
B-listán vagy te kis koszos balkáni tetü.
Na.
Öki Creative Commons License 1998.11.23 0 0 40
Nadi!

Valóban nem diszkriminálni akartam a nőket!
De ha belegondolsz, akkor tényleg érdekes, hogy a nők jobban bele tudnak feledkezni a reklámokba. Én speciel a humoros, gegekben gazdag reklámokkal vagyok csak így. A többi felett átsiklok. Sikoltani tudnék, amikor reklámozzák az intimbetétet és boxkesztyűvel püfölik, hogy megmutassák ország-világnak, hogy a kék tenta márpedig nemhagy fótot! A másik ugyanezt a blúzzsebében teszi boxkesztyű nélkül. Már lassan azt várom, hogy mikor mutatják az illető hölgy melleit, hogy lám-lám a kék tinta nem hagyott foltot, de az ütés igen!

Belőlem az x yoghurt reklámja kb olyan reakciót vált ki, mint egy másik topicban az MS-BG Conzorcium -))))

Nadi Creative Commons License 1998.11.23 0 0 39
Öki! Azt írod:
"Múltkor láttam egy doku filmet a reklámfilmek készítéséről és arról, hogy a reklámfilmek zömét elsősorban a nőknek készítik, mert felmérések szerint leginkább a nőket tudják a reklámokkal megfogni és befolyásolni! (Hozzáteszem ezzel nem diszkriminálni akarok!"
Remélem tényleg nem akartál minket diszkrimi, mert elfelejtetted hozzátenni, hogy a doku filmben azt is elmondták miért "elsősorban a nőknek készítik" a reklámfilmeket. Pl. olyanok miatt:
- mert többnyire a nők azok, akik bevásárolnak, tehát tőlük függ, hogy milyen tusfürdőt, sampont, tisztítószert, szappant használ, ill . milyen joghurtot, zacskós levest stb. eszik otthon a család.
- mert a nők jobban megfigyelik a részleteket ezekben a filmekben, tehát érzékenyebbek a jól kidolgozott részletekre.

A reklám minősége sajnos olyan, amilyet a megrendelő elfogad és a vásárlók igénye <> a megrendelők igényével. Mo.-on túl sok a "német" típusú (bemagyarázós, ál-tudományos, lásd: liposzóma, meg ilyen-olyan módon ható sampon, meg mosópor ... stb.) reklám, pedig nálunk sokkal jobban mennének a tréfás-poénos reklámok. /Az utóbbi fajtából és a szép-művészi kivitelű reklámból láttam néhányat az olasz adókon, igazán jó lenne ha nálunk is ebbe az irányba mozdulna reklámok megiszlása./
Visszatérve a minőségre: úgy tűnik, ha sokat szajkózzák, hogy x joghurt jó, finom, egészséges stb. az emberek nagy része automatikusan x-et veszi le a polcról és nem az esetleg azonos, de olcsóbb (talán kevésbé reklámozott, ezért bénábbnak tűnő) y-t. Barátnőm mesélte, hogy a 3 éves lányát nehéz lebeszélnie a közértben erről az agyon reklámozott x joghurtról, és az y-t vennie, míg a 6 éves fia hamar megérti, hogy az y talán jobb mint az x. Ja kérem, a reklám hatása már ilyen korban kezdődik!

noway Creative Commons License 1998.11.23 0 0 38
L.A.!
Természetesen nem fogsz több sört/csokit venni, a reklámnak nem is ez a célja. Viszont amikor elmész sört/csokit vásárolni és választanod kell két, _számodra_egyforma_ termék között, akkor a reklám nagyon is befolyásolni fog! (Persze nem veszed észre.)
Ezért elsőrangú cél a mosópor: minden háziasszonynak rendszeresen vennie kell, és tényleges különbség nincs/alig van két mosópor között (míg pl. csokit elsősorban az íze alapján választasz).
L.A. Creative Commons License 1998.11.23 0 0 37
Többek között ezért szeretem a kereskedelmi adókon későn játszott filmeket felvenni videóra. Amikor később megnézem és jön a reklám csak lenyomom az gyostekerés gombot.
Van olyan hogy amikor nézek egy filmet és jön a reklám azon kapom magam hogy nyúlnék a video távirányító után hogy átpörgessem a reklámokat. Ha nem videórol nézed a műsort és mondjuk át akasz kapcsolni egy másik adóra ,akkor azt veszed észre hogy ott is reklám van. A kereskedelmi adók nagyon szuper módon összehangolták egymással a reklámidőpontokat.
Ez a műholdas csatornákra is igaz "öröm" nézni hogy bárhová kapcsolsz mindenhol reklámot találsz az adott időpontban.

Úgylátszik hogy én egy anti fogyasztó vagyok nagyon nem tudtak a reklámok megfogni.Bár azis igaz hogy férfi vagyok és a reklámok 90%-a tamponról mosóporról meg kencéről szól.
A maradék 10%-ról meg elmodhatom hogy nem iszok több sört mint elötte vagy nem eszek több csokit mint elötte.
Viszont az ötletes humoros reklámokat nagyon bírom azt is a poénok miatt.
Néha meg szoktam nézni műholdon a "világ legtréfásabb reklámjai" c. műsort.
Eszelős reklámok vannak benne.

Öki Creative Commons License 1998.11.23 0 0 35
T.Asztaltársak!

Azért nem kell egymás torkának ugrani, csak nyomjátok a véleményeket!

bizalom Creative Commons License 1998.11.22 0 0 34

Szovetsegbe forrt szabad kozmalacJt
a nagy ??????? kovacsolta frigy.
La la la la la la

Ezen mar rohogni is keserves.
Bizalom

Törölt nick Creative Commons License 1998.11.21 0 0 32
JT, ki az a kotródj?
A balkáni almagyarok legújabb már Kája?
Szivem, annak mond akinek kenyeret adsz.
Faß.
ellenzék Creative Commons License 1998.11.21 0 0 31
Jut eszembe, úgy tudom, hogy egy nő nem 70 évesen, hanem inkább 30-35 évesen kezd el aggódni a ráncok miatt, úgyhogy inkább az ő korosztályukat célozzák meg ezzel....
ellenzék Creative Commons License 1998.11.21 0 0 30
JT:

Onnan tudjuk, mert ha lenne olyan szer, amitől egy 70 éves 20 évesnek néz ki, annak
nem kellene reklám...:)))

bizalom Creative Commons License 1998.11.21 0 0 28
Te szerencsetlen hat meg mindig azt hiszed
hogy nem tartozol az alantas neptomeghez?
Az lenne inteligens gondolkodas ha magadat
nem helyezned a piedeszre.Nem megy mi? Mindenki azt hiszi o a kulonb es szidja az
alntasokat. DOBBENJ mar ra!!!Na mindeggy.
Szoval abban igazad van hogy ma a reklam nelkul nem lehetne eladni termeket.
Emlekeztek a Mars akciora? A mars csoki eladasi rataja az egekbe ugrott.
Valahol igazolva latom a jatekos lelku
Amerikaiak bugyuta meggyozhetoseget.
De az mar csak egy apro kulonbseg hogy az mas
fajta reklam mikent hat a "gondolkodo"retegre.
Az alap a tudatalattidra valo hatas.Az meg neked is van. Lehet hogy te nem a mars csokit fogod megvenni olyan szamban de biztos vagyok
benne hogy ha ismernem az eltmodod talalnek
egy ket dolgot amit ugy vettel meg hogy befolyasolva voltal. Ismetlem:ettol jo a jo reklam es nem alantas.Mert hat mi a cel?
VEGYETEK es EGYETEK. Mert ha eleg lenne az
informacio a meggyozeshez akkor csak ki kene
irni a termek nevet es tulajdonsagait es kesz. Ki venne meg?
Azert maradj meg boldog bekessegben.
Bizalom
pirosbetli Creative Commons License 1998.11.21 0 0 27
A reklám a gazdasági köforgás egyik összetevöje. Ha nem tudsz valamiröl akkor...
Az alantas reklám az alantas néptömegekre megy. Ahogy nöl az életszinvonal úgy szaporodik az alacsonyképzetsségü vásárlöerö. Ez a réteg valóban reklámszenzitívebb az átlagosnál.
Utáni x reklámot és megvenni az x prodaktot a tipikus példa.
Holott ha valaki inteligensen akar dönteni x csak az egyik alternatíva lehetne. Egy konszideráció. És nem az egyedül üdvözító út.
Természetesen megint csak sztereotipizálás lenne, bejelenteni, hogy minden amit reklámoznak az rossz.
Sajnálattal kell mgállapítanom, hogy valahol - ismét - középen van az igazság.
Ha a reklámot mint információt és nem nyomást fogjuk fel akkor meg van a maga helye. Szükséges rossz. Hajlandóak lennétek e a reklámtalanság kedviért visszamanni az államilag szubvencionált, agymosó TV I, TV II, rendszerhez?
Tessék közben kimenni kávétfözni. Pislantani. Vagy lehet beszélgetni is. Meg stb....
elbéjé Creative Commons License 1998.11.21 0 0 26
Milyen lenne a VIAGRA reklám???? (mellesleg már EZ is Viagra reklám, hogy irunk róla, nem?)
hin Creative Commons License 1998.11.21 0 0 25
offtopic on!

Dobd ki a Tv-t, a moziba mindig 5 percel kéöbb ülj be, autozás közben, ha elhalgat a zene válts adót, vagy vegyél CD és halgasd azt. Ebben az esetben már csak a plakátok és az irott sajtóban megjelenő reklámok hatnak rád!! Anyagilag nagyon megéri!! 2-3 hónap elteltével meglepődve tapasztalod, hogy pénz maradt a bankszámládon.

offtopic off

Az a reklámmennyiség ami a médiákból árad már a boldogságomra tör! Le vele! Szerintem módosítani kellene a média törvényt. Minden terméket csak a célcsoport embertipusával lehetne reklámozni. Gondoljátok el milyen lenne a VIAGRA reklám!

hin

elbéjé Creative Commons License 1998.11.21 0 0 24
RAGIKA!
Szerintem igenis a lényegre tapintottál rá: a liberpiacgazd.-ban a reklámok nyomulnak, mint a gép, ezt már úgy kell venni, minthogy esik az eső, de az ember azért is ember, meg független személyiség, meg ilyenek, hogy megtanulja helyére tenni a dolgokat és adott esetben ellentállni egy nyomásnak. Aki a reklámokból, meg a Dallaszból itéli meg a világot és szentirásként fogadja azok bülbül hangjait, az enyhén szólva is ostoba és önállótlan, szóval menthetetlen.
A Sport-szeletes kutya-agyonnyomós reklámot én utálom. Szemét egy reklám és egyáltalán nem vicces.
bizalom Creative Commons License 1998.11.21 0 0 23
A szukseged hatarozza meg a tudatodat minden
reggel?
Vagy a naivitasod mar szukseg? Te azt veszed
amit eladnak legfeljebb valogathatsz.
Hat nem erted,ugy van megcsinalva hogy te se
tudjal rola.(reklampszichologia)Legfeljebb ha ertelmes vagy egy kicsit befolyasolhatod. Mondom,ezeket profik csinaljak.
Legalabb ne alltasd magad.
Hat nem pont ezt dicserted eddig? Erre kene
felnonie a tobbieknek ott balkaniaban. Ellentmondasba azert ne keveredj.
Vagy te sem tudod mirol beszelsz?
Lehet hogy te vagy a fogyasztoi szent?
Bizalom
Törölt nick Creative Commons License 1998.11.20 0 0 21
Figyuzz az alaptörvényemre. Hátha megérted.
Csak azt veszem amire szükségem van és nem azt amit el akarnak adni.
Period.
bizalom Creative Commons License 1998.11.20 0 0 19
Ragika
Ha veszel valamit akkor csak szeretned azt
hinni hogy azt te dontotted el.
Pont ez a lenyege a jo reklamnak.
Mert ha nem ez lenne nem koltenenek ra annyit. Ezzel profik foglalkoznak es a penz a tet. Nem hibazhatnak ennyi penzert.
Azt hittem hogy az elso hozzaszolasodban erre utalsz.
Ha azt hiszed kivetel vagy akkor ugyanabba
a godorbe esel mint sok mas hasonlo "intelllligens"tipus akik magukat mindig
masnak hiszik.
Ne torodj a sertegetesekkel,beszelgessunk.
Bizalom


Törölt nick Creative Commons License 1998.11.20 0 0 18
Köpök a sértegetéseitekre. Az azt jelenti, hogy nincs érvetek.
Hogy ki az a Pirosbetly? Kit érdekel. Egy fazon az AOL-ról. Egy a 15(?) millkóbol aki tud magyarul. Szerintam akad még egy-kettö.

A jó reklám meg rossz reklám között a kasszacsöngés tesz különbséget. Ha csöng a kassza akkor minden reklám jó. Csak azt akarom mondani, hogy ha veszek valamit, mindig én döntöm el és nem a reklám.
Period.

Disznócska Creative Commons License 1998.11.20 0 0 17
Te gané picok Ragika, hát nem volt elég? Mit gyalázod itt a ticteccégec hölgylátogatókat, te 1/2ecű féreg?

Moct már látom te carevőpatkány, hogy nem lehecc terembura! Rohadtál volna bele az anyádba te bélféreg!

Lekközelebb belinkelem hogy néz ki egy IGAZI vénaccony, aztán reckázhacc! Kucc legyen féreg nem kérdeztelek!

bizalom Creative Commons License 1998.11.20 0 0 16
Ragika

Azt gondolom igazad van a reklam bonyolult definialasat illetoen. Hogy ezen tudas birtokaba juss talan nem kell elni a fogyasztoiban .
A magad tapasztalatabol cikized a reklamok altal befojasolt neptomegeket?
Vagy te nem tartozol a halandok koze?
Esetleg azon az oldalon erzed magad ahol a fogyasztoi tarsadalom fogyasztattatoi vannak?
Ha igen akkor te is be vagy csapva. De nem a reklamok altal hanem magad altal.
Egyebkent szerintem nem a kapzsisag van exponalva hanem a merce amihez tartozni szeretne mindenki.Ettol eladhatoak a dolgok.
Nezz korul otthon milyen mintakat vettel fel. Valoszinuleg eppugy mint a tobbieknek sok a
majmolas.
(Ha tevedek es roppant eredetien elsz akkor bocs)
Ennek felismeresevel csak annyi valtozik hogy a szerzesi vagyadat nem eled ki "szabadon" es masokat kritizalsz.
De alapjaban igazad van.(Es?)
Bizalom


laikus Creative Commons License 1998.11.20 0 0 15
Jó ideje én is a reklámszakmában - pontosabban annak egy szűkebb területén - tevékenykedem, úgyhogy néhány gondolat a reklámokról:
1. A reklám két tényező miatt lehet alapvetően szar: az egyik a készítő, a másik a megrendelő.
Az én tapasztalataim szerint az a készítő, aki az igényes megrendelőnek igénytelen reklámot produkál, nem sokáig maradhat meg a piacon...
Sokkal inkább jellemző az, hogy a készítők között tényleg ötletes, felkészült emberek vannak, de a megrendelők többsége igencsak "begyepesedett" nézeteket vall. Ergo: a legtutibb ötleteket is "legyilkolják", kikényszerítik az igénytelenséget, a sablonosságot. A készítő pedig mosolyogva elkészíti, majd csöndben elhányja magát a sarokban. Hiába, a pénz beszél...
2./ A dolog kicsit úgy működik, mint a 22-es csapdája: a reklámok 90 %-a sablonos, gyenge, ötlettelen vacak, de a többséget ezek alkotják, köztük sok "világnagyság" hirdetéseivel. A potenciális reklámozók 90 %-a ezeket fogja etalonnak tekinteni (ha ez a jó a ...-nak, meg a ....-nak is, akkor biztosan nekem is jó). Vagyis, amikor megrendelővé lép elő, 90 %-ban unalmas, sablonos reklámokat fog igényelni...
Ma óriási szerencsét jelent, ha sikerül kifogni egy olyan megrendelőt, aki a "szakember" számára "partner" és hagyja olyan reklámokat készíteni, mint pl. a Sport szelet-é, vagy ritka társaié.
Kishasi Creative Commons License 1998.11.20 0 0 14
Ragika,
Már megest rohadtkodsz? A Bejelentésben megigérted, hogy ezentúl csak pirosbetli leszel! Eddig tartod a szavad, Te kis Ulti Mókus?
Maminti Creative Commons License 1998.11.20 0 0 13
Furcsa módon, nálam a reklám "tetszési indexe" és maga a termék nem függ össze. Legalábbis nem mindig. Példul megpusztulok a röhögéstől a Soproni Ászok reklámjánál, de még egy pikolóval sem ittam belőle. A Ronda és Finom reklámok is nagyon tetszenek, de az eredeti kivételével kifekszek a többi íztől, mert szerintem borzalmas.

Ami pedig a mosópor reklámokat illeti? Jó kislány módjára kipróbáltam őket 40 fokon, és jött a csoda: egyáltalán nem vette ki a piszkot! Szóval mossál Te BuzaSanyi! :))

Törölt nick Creative Commons License 1998.11.20 0 0 12
Nem a reklám védelmében, de mielött elolvasnám az összes lelkiválságos öregedö hölgy véleményét, hozzáteszem, a
Reklám nem vásárol, ti vásároltok. A reklám figyelmet kelt fel, ezért reklám. Majd ha fogyasztói társadalmilag is felnöttök akkor rá kell jönnötök, hogy a reklám arra is jó, hogy közben ki lehet menni pisilni. És akkor ott kinnt a budiban - két eresztés között - a börötök alatt hívódik elö a belétek exponált látens emberi kapzsiság, szerzési vágy. Alig várjátok a regelt, hogy minden szart megvegyetek.
"Grouap."
Cecil Creative Commons License 1998.11.20 0 0 11
Kedves Oki;
Teny, hogy a reklamok javaresze meg mindig a fiatalsagra, erore, esztetikus kulsore epiti fel a "messzidzst" Na persze, kerdes, hogy miert nem lehet pl. egy oreg bort esztetikusnak talalni. A nyugati orszagokban mar beindult egyfajta tendencia, ami gyakran idos, vagy oreg emberekre epit fel egy reklamot vagy egesz sorozatot, de termeszetesen ezek sem arckremet reklamoznak.Viszont nem feltetlenul inkontinencia-problemakkal osszefuggo dolgokat sem...

A magyar reklamok zome inkabb a Nemetorszagban futo reklamokkal merheto ossze;en, szemely szerint nem vagyok oda ertuk.Kevesebb az otlet bennuk, mint az igazan esztetikus latvany. En inkabb "vazelin az optikara"-reklamoknak hivom oket.De a mas orszagokbeli, eltero tendenciak, amelyekben az oregseg, az elorehaladott kor, regi normak,stb. szerepet jatszanak, pl. megvannak tuzdelve jo otletekkel, es az oregseget magat nagyon is pozitivan mutatja be.

A masik dolog, amit felvetettel, az a kerdes, hogy szexistanak nevezhetjuk-e a reklamok nagy reszet, vagy nem.eszakabbi orszagokban pl.ellenreklamokat gyartanak; lattam mar a Cola light-reklam atiratat kover komuvessel, aki eppen nassol.Ugyanugy epitenek egyeb sztereotipiakra is, ugyhogy a helyzet nem teljesen remenytelen.
Kulon kutatasi terulet a ket nem elofordulasi aranya a reklamokban, es persze a nok vezetnek...:-)Ez egy altalaban rosszul elsulo tendencia, en erzekelem itt, ahol elek, hogy az ilyen tipusu reklamok igenis eltunoben vannak.

Kiegesziteskent ,a huszoneves lanykak-fiuk melle meg felmutatok egy reteget:a yuppiekat, mint az "idealis"elet megtestesitoit...

szia

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!