Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Atti 8-10 Creative Commons License 2023.10.17 0 0 242

Csősztök, sziasztok!🙋‍♂️🙂

 

Jártok, jártatok már, volt erre dógotok,, a Debrecenben e környéken?



18 Móricz Zsigmond út

maps.app.goo.gl/pumNx1MUXBd3C4K76

 

Rettenet nincs parkoló, van egy ott, hivatalos parkoló, de állandóan tele , tehát nemnagyon,

 

Az erdő alatt ott a sok autó mert ugye hol állnának meg ha nincs hely, muszáj, ha pl a klinikára megy.

Az ottani kórházrész benti parkoló nagyon drága,,kisnyugdíjasnak,,,ha a beteg kb 7 órát tölt bent , kontrolokon, vizsgálatokon stb,

 

Na tavaly volt ott az erdőnél konkrétan Megállni tilos tábla,,

Már most ezen felveteleken nem látom,

Engedik már a parkolást rájöttek , hogy lehetetlen helyzet volt, van ott?

Vagy ellopták , szétkapták direkt (jól tettek volna) a tablát mérgükbe ..

 

Hogy van ott a rendszer, vagy engedélyhez kötött,

 

Lehet ott parkolni vagy nem ..

Jártatok arra mostanság , van tábla vagy nincs?

 

Segítsetek már megtudni e dolgot,

 

 

atompyka Creative Commons License 2012.11.16 0 0 241

Számomra egyértelműen a B.

Előzmény: zwei2 (239)
zwei2 Creative Commons License 2012.11.15 0 0 240

Én voltam az "A" egy Ford Focus, a "B" jármű egy 530d fekete BMW, benne helybéli rézbőrűekkel. A BMW egy arab nevű személy nevén volt. A BMW biztosítója azt mondta, hogy eladás okán megszűnt a biztosítása 13 napja. Szivességi kárfelmérést kértem, és rendőri helyszínelés is történt, mert senki nem ismerte ela hibát.

 

A másik sofőr azt mondta, hogy meghiusúlt az adásvétel, ezért nem íratta át az autót határidőre, és nem érti hogy miért mondja érvénytelennek a biztosítója megszűntnek a biztosítását. Létezhet ez?

Gondolom a régi tulaj lejelentette, hogy eladta az autóját...

zwei2 Creative Commons License 2012.11.15 0 0 239

Ki a hibás?

 

Körülmények: október utolsó napja esti csúcs az Üllői-Futó u. lámpás kereszteződésben, jelzőlámpa zöld.

Hideg van, de út száraz, látási viszonyok jók.

Az "A" jármű megengedett sebességgel közlekedik a külső sávban, míg a "B" jármű lelassít a középső sávban, és irányjelző nélkül bekanyarodik a Futó utcába. Baleseti bejelntő rajza mellékelve.

 

Abrash Creative Commons License 2005.02.07 0 0 238
a lámpámra rásütött a lemenő nap, az zavart meg. ez persz enyilván nem érdekli a rendőröket.
Előzmény: Abrash (237)
Abrash Creative Commons License 2005.02.07 0 0 237
Sziasztok,

Afférom volt egy motorssal... későn értem be egy kereszteződésbe, balról a zebrán túli autók már indultak.
A sávok közti elválasztó vonalon egy motoros tépett, nem láttam. Koccantunk, a kocsim közepét kapta el.

XY hdgy úrhölgy szerint szerint töknindegy, hogy hol és hogyan jött, (meg mennyivel), én vagyok a hibás. Jogsit akar egy időre...

Személyi sérülés: 1 cm repedés a muki könyökén. 8 napon belüli. Nem volt semmi papir a motorhoz.

Mit tanácsoltok? érdemes fellebbezni? Akkor nem volt helyszinelés, mert a pasi ellenáltt (tudjuk miért), én meg úgy megijedtem, hogy nem erősködtem. Sajna.
Justis_4_US Creative Commons License 2003.08.29 0 0 236
Végül az lett. Csak gondoltam lusta vagyok.
Előzmény: atompyka (235)
atompyka Creative Commons License 2003.08.23 0 0 235
Nem, de miért nem csinálsz egyet simán MS Worddel?
Előzmény: Justis_4_US (234)
Justis_4_US Creative Commons License 2003.08.23 0 0 234
Nem tudtok oldalt, ahol tanuló vezetős "T"-jelet tudok letölteni?
atompyka Creative Commons License 2003.08.02 0 0 233
Hirtelen nem nagyon tudnék olyan műszaki hibát mondani, amivel ne húzatnám ki az első segítőkész autóssal a verdát a leállósávba.
Még kitört kerékkel is.
Előzmény: nhw (232)
nhw Creative Commons License 2003.08.01 0 0 232
Nyilatkozik a KRESZ, amennyiben a forgalom zavartalansága biztosítható másképp akkor nem parkolhatsz a fűre. ha mondjuk alagút után vagy akárhol kitörik a kereked, akkor sem mert nem tudod feltolni :)

De mondjuk leesett olajteknővel a dolog jogos, ha feltartanád a forgalmat.

Ilyenkor (pl. mondjuk neadjisten Szabadság-híd kellős közepén) komoly gondnál (vezműszíj, kerékkitörés) célszerű azonnal RENDŐRT hívni, aztán majd terelnek.

Autópálya belső sávon a kocsi azonnali elhagyása + rendőr, autópályafelügyelet, háromszög azonnal.

nhw Creative Commons License 2003.08.01 0 0 231
Van helyes megoldás. Nem kifizetni a bírságot, és a tréler vagy sárga angyal számlájával fellebbezni, rendszerint ilyenkor elengedik a bírságot.

De azt senki nem fogja elhinni hogy műszaki hibád volt, elszaladtál a műszeres ládáért, megcsináltad a verdát, majd elhúztad a beledet onnan... pedig ez is történhetett volna.

Előzmény: Markoh (228)
Markoh Creative Commons License 2003.08.01 0 0 230
Szia! Keleti pu-nál történt az eset. A törvény az törvény, a parkrongálás is parkrongálás, még ha csak pár fűcsomó is volt alattam...
atompyka Creative Commons License 2003.07.31 0 0 229
Hály!

Szerintem a parkrongálásnak semmi köze a KRESZhez.
Az csak az útra vonatkozik, ott viszont leállíthatod tilosban is az elromlott autót, ha muszáj.
Merrefelé történt?

ATom

Előzmény: Markoh (228)
Markoh Creative Commons License 2003.07.31 0 0 228
Szerintetek miként vélekedig a KRESZ az alábbi problémáról? Ha műszaki hiba miatt elakad egy gépjármű, akkor a műszaki mentés megérkezéséig rá lehet tolni egy füves területre, hogy ne akadályozza a közúti forgalmat? Sajnos engem az fenti eset után 'parkrongálás' címszóval megbírságoltak, pedig minössze két órát állt a gépjármű a területen. Mi lett volna a helyes teendő, hisz minannyian kerülhetünk hasonló helyzetbe.
Bihus Creative Commons License 2002.10.13 0 0 227
Ja, én a körforgalomra vonatkoztatva értettem :)

Különben a fene tudja, mikor egy út mondjuk 20 fokban csatlakozik egy másikba, akkor én is hajlamos vagyok ilyesmire. Az már majdnem olyan, mint a sávváltás...

Előzmény: atompyka (226)
atompyka Creative Commons License 2002.10.13 0 0 226
Milyen jobbkezet???

Amit Stern leírt, azt én #-ben a megfordulás szándékának jelzésére szoktam művelni...

ATom

Előzmény: Bihus (225)
Bihus Creative Commons License 2002.10.13 0 0 225
Meg az is, aki ilyenkor megadja neked a jobbkezet :)
Előzmény: Stern_ (224)
Stern_ Creative Commons License 2002.10.13 0 0 224
Végülis ezekszerint én hajlamos vagyok a balra indexelésre. Mert védett útra való jobbrakanyarodáskor, ha ki kell tolnom a fejemet, akkor az autónak egyik jobboldali irányjelzője sem látszik, ha ferdén állok, ilyenkor indexelek balra. De ez nem a kresz, hanem az én hülyeségem. Ahogy öregszem, egyre óvatosabb leszek :-)

:-)

Előzmény: kivi (223)
kivi Creative Commons License 2002.10.13 0 0 223
Szia Stern_,
ahogy atompyka írta, úgy szoktam én is cselekedni. Vagyis befelé semerre, kifelé jobbra indexelek. Egyrészt így logikus, másrészt a Kresz is ezt mondja. Azt viszont hozzá kell tenni, hogy ez egy tavalyi Kresz-modósítás eredménye. Előtte behajtáskor is jobbra kellett indexelni, mintha egy (többsávos) védett útra kanyarodnál jobbra. Mint ahogy így is történik.
Előzmény: Stern_ (219)
atompyka Creative Commons License 2002.10.12 0 0 222
Csak azok az egyesek nem értik, hogy hogy lehetek olyan bunkó, hogy nem akarok ott kimenni, ahol ők...

ATom

Előzmény: Stern_ (221)
Stern_ Creative Commons License 2002.10.12 0 0 221
Nemcsak ez a gond.

Az is gond, hogy egyáltalán nem indexelnek. Pl Fóti Cora. Egy egyenesen haladó út megy a bevásárlóközponttól az autóútig. Ezen van egy körforgalom, mert innen ágazik le az árúszállítás meg még valami, de a forgalom 99%-a fizikailag egyenesen megy. Szépen és gyorsan lehetne haladni, mintha ott sem lenne a körforgalom, ha indexelnének az emberek.

A kétsávos körforgalom nem olyan bonyolult, mint amilyennek látszik:

(10) Azon az úton, amelynek menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a körforgalmú útra történő bekanyarodást a jobboldali szélső forgalmi sávból kell végrehajtani, amennyiben a járművezető a bekanyarodás helyét követő első bekanyarodási lehetőségnél kívánja a körforgalmú utat elhagyni.
(11) A párhuzamos közlekedésre alkalmas körforgalmú úton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.

Ez a párhuzamos közlekedésről szóló fejezetben van. Ugyanolyan egyszerű, mint az indexelés, csak egyeseknek okoz nehézséget...

Előzmény: atompyka (220)
atompyka Creative Commons License 2002.10.12 0 0 220
Hali!

Bocs, hogy belepofázom a dialógba, de tényleg bonyolult! Be nem indexelsz, ki jobbra.
A gond igazából szvsz az, hogy sok helyen mennek ki az emberek a belső sávból anélkül, hogy megtartanák a sávváltás szabályait. (Lásd Bkalászi Cora.)

A másik kérdés, hogy a körforgalom út, vagy útkereszteződés??? Merám nem mindegy!

ATom

Előzmény: Stern_ (219)
Stern_ Creative Commons License 2002.10.12 0 0 219
Helló kivi kolléga,

hadd kérdezzem meg Tőled ebben a topicban, hogy Te mit szoktál csinálni a körforgalomba való be és kihajtáskor (azon kívül, hogy elsőbbséget adsz.), mert egy barátommal ezen vitatkozunk.

Én behajtáskor balra inedxelek, kihajtáskor meg jobbra. Elvégre behajtok a magasabb rendű útra, és ezt így jelzem annak, aki már benne halad.

A barátom azt állítja, hogy mivel jobbra mész, jobbra is kell indexelni ki- és behajtáskor egyaránt.

Végeztünk környezettanulmányt, melynek sormán megállapítást nyert, hogy a körforgalomban az autósok 90%-a nem indexel, a maradék 10% meg teljesen össze-vissza.

Megnéztem a KRESZ-t, az meg ezt mondja:

Irányváltoztatás, irányjelzés
29. § (1) Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni.
(2) Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is.

Bonyolult, mi? :-)

Stern

MrZoleeka Creative Commons License 2002.04.12 0 0 218
nah végre!
thx :o))
Előzmény: kivi (217)
kivi Creative Commons License 2002.04.12 0 0 217
Mindegy hogy a jobbra fordulás 90 fokban történik, vagy hegyesszögben (Kálmán Imre#Bajcsy), esetleg tompaszögben (rakpart), mindenképpen jobbra kell jelezni. Ha balra történő sávváltás lenne, akkor kellene balra indexelni.
Előzmény: MrZoleeka (204)
MrZoleeka Creative Commons License 2002.04.11 0 0 216
ja és ha már magamnál tartok :o))
mivel amúgy is abszurd elképzeléseim vannak az O-ban az indexelésről tetézem azzal, hogy mostanság azt tesztelem mekkor a maxseb amivel át lehet haladni a 11-esen az O-n.
MrZoleeka Creative Commons License 2002.04.11 0 0 215
(reccs)
Előzmény: MrZoleeka (214)
MrZoleeka Creative Commons License 2002.04.11 0 0 214
megtört egy kama? az nem jó :o((
Egyszer itt ebben az O-ban papesz a benemazonosítható kis autójában uígy sportosra vette a belsőből nyíl egyenesen ki a külsőbe az O kijáratánál, csak én meg ott voltam, asszem nálam duda+satu volt a sorrend különben recss, és láttam amint vagy 30 (!) méteren keresztül forgatta a fejét, hogy vajon ki és hol dudált? :o))
Előzmény: atompyka (213)
atompyka Creative Commons License 2002.04.11 0 0 213
Na erről dumálok én is.
Csak a belsőből nem terel senki. Azért megy be a versenyző, hogy növelje az ívet, ezzel a sebességet. Csak én közben maradok a saját (szélső) sávomban, és mellé megyek. Erre persze senki nem számít. Duda, satu, anyázás. Egyszer bérelek egy Kama3-t, azzal a sorrend duda, reccs, anyázás lesz.
:-)
Ugyanez megy a Kápolna utcára való leágazásnál. Mindenki a 2. sávból megy ki jobbra, holott a szélsőből lehet egyenesen menni is.

ATom

Előzmény: MrZoleeka (212)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!