Én voltam az "A" egy Ford Focus, a "B" jármű egy 530d fekete BMW, benne helybéli rézbőrűekkel. A BMW egy arab nevű személy nevén volt. A BMW biztosítója azt mondta, hogy eladás okán megszűnt a biztosítása 13 napja. Szivességi kárfelmérést kértem, és rendőri helyszínelés is történt, mert senki nem ismerte ela hibát.
A másik sofőr azt mondta, hogy meghiusúlt az adásvétel, ezért nem íratta át az autót határidőre, és nem érti hogy miért mondja érvénytelennek a biztosítója megszűntnek a biztosítását. Létezhet ez?
Gondolom a régi tulaj lejelentette, hogy eladta az autóját...
Körülmények: október utolsó napja esti csúcs az Üllői-Futó u. lámpás kereszteződésben, jelzőlámpa zöld.
Hideg van, de út száraz, látási viszonyok jók.
Az "A" jármű megengedett sebességgel közlekedik a külső sávban, míg a "B" jármű lelassít a középső sávban, és irányjelző nélkül bekanyarodik a Futó utcába. Baleseti bejelntő rajza mellékelve.
Afférom volt egy motorssal... későn értem be egy kereszteződésbe, balról a zebrán túli autók már indultak. A sávok közti elválasztó vonalon egy motoros tépett, nem láttam. Koccantunk, a kocsim közepét kapta el.
XY hdgy úrhölgy szerint szerint töknindegy, hogy hol és hogyan jött, (meg mennyivel), én vagyok a hibás. Jogsit akar egy időre...
Személyi sérülés: 1 cm repedés a muki könyökén. 8 napon belüli. Nem volt semmi papir a motorhoz.
Mit tanácsoltok? érdemes fellebbezni? Akkor nem volt helyszinelés, mert a pasi ellenáltt (tudjuk miért), én meg úgy megijedtem, hogy nem erősködtem. Sajna.
Hirtelen nem nagyon tudnék olyan műszaki hibát mondani, amivel ne húzatnám ki az első segítőkész autóssal a verdát a leállósávba.
Még kitört kerékkel is.
Nyilatkozik a KRESZ, amennyiben a forgalom zavartalansága biztosítható másképp akkor nem parkolhatsz a fűre. ha mondjuk alagút után vagy akárhol kitörik a kereked, akkor sem mert nem tudod feltolni :)
De mondjuk leesett olajteknővel a dolog jogos, ha feltartanád a forgalmat.
Ilyenkor (pl. mondjuk neadjisten Szabadság-híd kellős közepén) komoly gondnál (vezműszíj, kerékkitörés) célszerű azonnal RENDŐRT hívni, aztán majd terelnek.
Autópálya belső sávon a kocsi azonnali elhagyása + rendőr, autópályafelügyelet, háromszög azonnal.
Van helyes megoldás. Nem kifizetni a bírságot, és a tréler vagy sárga angyal számlájával fellebbezni, rendszerint ilyenkor elengedik a bírságot.
De azt senki nem fogja elhinni hogy műszaki hibád volt, elszaladtál a műszeres ládáért, megcsináltad a verdát, majd elhúztad a beledet onnan... pedig ez is történhetett volna.
Szerintem a parkrongálásnak semmi köze a KRESZhez.
Az csak az útra vonatkozik, ott viszont leállíthatod tilosban is az elromlott autót, ha muszáj.
Merrefelé történt?
Szerintetek miként vélekedig a KRESZ az alábbi problémáról? Ha műszaki hiba miatt elakad egy gépjármű, akkor a műszaki mentés megérkezéséig rá lehet tolni egy füves területre, hogy ne akadályozza a közúti forgalmat? Sajnos engem az fenti eset után 'parkrongálás' címszóval megbírságoltak, pedig minössze két órát állt a gépjármű a területen. Mi lett volna a helyes teendő, hisz minannyian kerülhetünk hasonló helyzetbe.
Különben a fene tudja, mikor egy út mondjuk 20 fokban csatlakozik egy másikba, akkor én is hajlamos vagyok ilyesmire. Az már majdnem olyan, mint a sávváltás...
Végülis ezekszerint én hajlamos vagyok a balra indexelésre. Mert védett útra való jobbrakanyarodáskor, ha ki kell tolnom a fejemet, akkor az autónak egyik jobboldali irányjelzője sem látszik, ha ferdén állok, ilyenkor indexelek balra. De ez nem a kresz, hanem az én hülyeségem. Ahogy öregszem, egyre óvatosabb leszek :-)
Szia Stern_,
ahogy atompyka írta, úgy szoktam én is cselekedni. Vagyis befelé semerre, kifelé jobbra indexelek. Egyrészt így logikus, másrészt a Kresz is ezt mondja. Azt viszont hozzá kell tenni, hogy ez egy tavalyi Kresz-modósítás eredménye. Előtte behajtáskor is jobbra kellett indexelni, mintha egy (többsávos) védett útra kanyarodnál jobbra. Mint ahogy így is történik.
Az is gond, hogy egyáltalán nem indexelnek. Pl Fóti Cora. Egy egyenesen haladó út megy a bevásárlóközponttól az autóútig. Ezen van egy körforgalom, mert innen ágazik le az árúszállítás meg még valami, de a forgalom 99%-a fizikailag egyenesen megy. Szépen és gyorsan lehetne haladni, mintha ott sem lenne a körforgalom, ha indexelnének az emberek.
A kétsávos körforgalom nem olyan bonyolult, mint amilyennek látszik:
(10) Azon az úton, amelynek menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a körforgalmú útra történő bekanyarodást a jobboldali szélső forgalmi sávból kell végrehajtani, amennyiben a járművezető a bekanyarodás helyét követő első bekanyarodási lehetőségnél kívánja a körforgalmú utat elhagyni.
(11) A párhuzamos közlekedésre alkalmas körforgalmú úton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.
Ez a párhuzamos közlekedésről szóló fejezetben van. Ugyanolyan egyszerű, mint az indexelés, csak egyeseknek okoz nehézséget...
Bocs, hogy belepofázom a dialógba, de tényleg bonyolult! Be nem indexelsz, ki jobbra.
A gond igazából szvsz az, hogy sok helyen mennek ki az emberek a belső sávból anélkül, hogy megtartanák a sávváltás szabályait. (Lásd Bkalászi Cora.)
A másik kérdés, hogy a körforgalom út, vagy útkereszteződés??? Merám nem mindegy!
hadd kérdezzem meg Tőled ebben a topicban, hogy Te mit szoktál csinálni a körforgalomba való be és kihajtáskor (azon kívül, hogy elsőbbséget adsz.), mert egy barátommal ezen vitatkozunk.
Én behajtáskor balra inedxelek, kihajtáskor meg jobbra. Elvégre behajtok a magasabb rendű útra, és ezt így jelzem annak, aki már benne halad.
A barátom azt állítja, hogy mivel jobbra mész, jobbra is kell indexelni ki- és behajtáskor egyaránt.
Végeztünk környezettanulmányt, melynek sormán megállapítást nyert, hogy a körforgalomban az autósok 90%-a nem indexel, a maradék 10% meg teljesen össze-vissza.
Megnéztem a KRESZ-t, az meg ezt mondja:
Irányváltoztatás, irányjelzés
29. § (1) Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni.
(2) Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is.
Mindegy hogy a jobbra fordulás 90 fokban történik, vagy hegyesszögben (Kálmán Imre#Bajcsy), esetleg tompaszögben (rakpart), mindenképpen jobbra kell jelezni. Ha balra történő sávváltás lenne, akkor kellene balra indexelni.
ja és ha már magamnál tartok :o))
mivel amúgy is abszurd elképzeléseim vannak az O-ban az indexelésről tetézem azzal, hogy mostanság azt tesztelem mekkor a maxseb amivel át lehet haladni a 11-esen az O-n.
megtört egy kama? az nem jó :o((
Egyszer itt ebben az O-ban papesz a benemazonosítható kis autójában uígy sportosra vette a belsőből nyíl egyenesen ki a külsőbe az O kijáratánál, csak én meg ott voltam, asszem nálam duda+satu volt a sorrend különben recss, és láttam amint vagy 30 (!) méteren keresztül forgatta a fejét, hogy vajon ki és hol dudált? :o))