Azért az én oktatóm szerintem viszi a pálmát; elinduláskor nyomta a gázt így nem tanultam meg a gáz-kuplung-játékot(előtte még sose vezettem). Ezt apámmal sajátítottam el egy hét külön oktatás keretében...Szóval innen is üdvözlöm!
Meg ugye a rövid szüneteket, "a Bártfai utcában szép tojás van"-felkiáltással:)))
Én a Zách utcába jártam, MTK pálya felé, annyira nem volt gáz.
Okató: hmmm, rendes ember volt, de valahogy az oktatás, pedagógia nem volt a vérében. Pl: kanyarodás valami több sávos útra sávváltással, itt ugye baromisokmindenre kell figyeln, és ilyenkro nem elötte nem utánna, hanem közben mondta hgoy mit csináljak. Aztán valahogy mindig elérte, hogy vizsgákra lettem negatív periódusomban.
Sajna a forgalom csak harmadszorra lett meg.
Ha kedden vizsgáztam akkor pénteken mehetek vajon jogsiért?
Amíg ilyen idő van nem nagyon lesz autókázás, tekintve, hogy még nyári gumi van a gépen, a télieket meg el kéne vinni kúthoz nyomást ellenőrizni, de ilyen időben az se megy.
Én is a Népligetbe jártam. Az oktatómat viszont szentté kellene avatni. Soha nem hittem volna (az elbeszélések alapján) hogy ilyen jó oktató is van. Pedig van! :-)
Nem olyan rossz ez az idő, csak vigyázni kell-egyébként én végig ilyen időben tanultam vezetni. Egyszer mondjuk el is maradt az óra, mert akkora hó volt,hogy nem lehetett megállapítani, hol kezdődik a járda...
Én is XII.kerületi autósiskolába jártam, hasonló okokból. Ahol először voltam, ott azt mondták, a Flóriánhoz kellene kijárni, úgyhogy átpártoltam máshova. Így "csak" a Népligetbe kellett járni...
Ha esetleg létrehozna valaki egy Oktatói szégyentábla címmel, szívesen megnevezném az oktatómat...
De már mind1 :)))
Ma, ebben a gusztustalan jeges, esős mitom én milyen időben, sikerált letenni a vizsgát, két puppal a hátamon (vizsgabiztos-biztos)!!!
Reszkesetek egerek!:))
Igen volt ilye, párszor, többek között a vizsgán is. Gyakorlat folyamám az oktató elmodta, hogy neki mindegy hogy fordulok ki a Nagykorösire, csak _biztonságos_ legyen.
A lehetoségek:
- egybol a második sávba fordulni
- a buszsávba fordulni, de kisorolni még a szaggatott vonalon
- addig haladni a buszsávban, amik biztosnságosan ki tudok sorolni. Akár a záróvonalon keresztül is.
Az oktató szerint még a harmadik (egyébként szabálytalan) megoldást is elnézik a vizsgabiztosok, mert elég nehéz szituáció. Én a másodikat választottam és majdnem kilöktem a második sávból egy Opelt. :) Szerecsére o is érezte a veszélyt, és már húzódott át a belsobe. Ha szigorú a vizsgabiztos, akkor ott megbukhattam volna.
Akkor néhányszor Te is kavartál kifelé jobbra, a Nagykőrösire, ugye? :-)
Számodra milyen érzés volt, hogy hátulgombolós kezdő vagy, aki már a 30-40 km-es sebességtől is beszédül, erre fel jöttek 100-120-szal a nagy böhöm kamionok a Nagykőrösin, és neked oda kellett kihajtanod, mindjárt a belső sávba (szélső buszsáv volt, ha jól emléxem).
Na, nekem ez volt rémálmaim legsötétebbike... ki is kaptam, meg is vágtak elsőre! :-/
A 20. óra környékén néztem el az elso (és eddig egyetlen) jobbos utcát. 30-as övezet volt (Wekerle), de az oktató olyan padlóféket nyomott, hogy egy életre megjegyeztem a leckét... :)
Kréta!
Hát így... ahogy Kivi leírta! Látod, ő már levizsgázott, tudja a leckét! ;-)
(magam tapasztalatából annyit, hogy az oktatás alatt -közel 50 órát vettem összesen- soha, de soha, de soha nem tévesztettem el a jobbkezes utcát... az uccsó vizsgámon viszont majdnem, de mondjuk rendes volt a vizsgabiztos (megkenve), nem szólt, amiért az oktató kicsit befékezett, jelezve nekem, hogy basszus, miért nem figyelsz, ez jobbkezes volt).
Egy tény: ha egyszer levizsgázol, soha nem fogod eltéveszteni.
1. zömében úgyis ismert útvonalon jársz majd, tehát ismered a pályát, mint a tenyeredet,
2. amint viszont idegen terepre tévedsz, óvatosságból mindenre (erre is) nagyon fox vigyázni! ;-)
Mész az úton, és látod, hogy keresztezodés jön.
Eloször is: van-e lámpa vagy rendor?
Ha nincs, akkor van-e neked háromszög- vagy stop táblád?
Ha nincs, akkor már lassítasz, mert _lehet_ hogy a keresztúton van elsobbségadás kötelezo tábla, de lehet, hogy nincs.
Lassabban haladva a keresztezodés felé már látod, hogy a keresztezo úton van-e tábla. Ha ott sincs, akkor jobbkezes az utca.
Csak hogy ne sülyedjen:
Ti hogy a vérbe veszitek észre a jobbkezes uccákat? mert én már a harmadik forgalmi vizsgára megyek emiatt. A többi elsőre sikerült.
Elsőreeee??? De ügyes vagy! :-)
Szóval már csapattársnak számítassz... na, csak óvatosan az utakon, mert a sok kiszámíthatatlan barom olykor megkeserítheti az ember életét. Ma reggel pl., ha nincs mellettem egy -üres!- kanyarodósáv, ahová félre tudtam rántani a kormányt, akkor szerintem már a jégen lennék, Zámbó Jimmy közelében (ami már gondolatra is elborzaszt). Egy elmebeteg állat ugyanis a kisteherautójával úgy váltott sávot, hogy -szerintem- egyszerűen nem látott engem, és elég nagy sebességgel (kb. 70-nel) teljes erejéből nekemjött VOLNA, ha nincs mellettem egy tök üres kanyarodósáv, ahová sutty, elrántottam a kormányt.
Na... szóval a 3 év alatt, amióta vezetek, én még ilyen hosszan nem dudáltam le állatot. Komolyan mondom, a szívem majd kiugrott a helyéről. Szóval ilyen is van... vigyázni kell nagyon. De őszintén szólva én is imádok vezetni, egyszerűen élvezem! ;-D
Azóta (mióta elsullyedt a topic) megvolt a forgalmi is, elsore sikerült.
Elég sokat vezetek, és (bár a nagy forgalomban még nem érzem túl jól magam) azt hiszem, megérdemeltem a jogosítványt. :)
Sikerült!
Ugyan a vizsga előtt kissé ideges lettem, mert a dugó miatt elkéstünk (6 perccel). De ennek ellenére a vizsgabiztos egy szót sem szólt. Kedves volt, nem akart kicseszni velem. A műszakot (kötelező ellenőrzések + fékfolyadékszint-ellenőrzés) nem is hagyta végigmondanom, érezte, hogy műszaki vér folyik az ereimben. :)
A 4 kötelező feladat után a balra-hátra beállást húztam (és nagyon örültem neki).
Én most járok erre a cirkuszra, csüt lesz az elmélet.
Nekünk azt mondták hgoy már nincs boriték, mert kigolyózták egymást a korruptak.
Én a Csabaduóhoz járok és eddig nagyon bejön, remélem oktatóból is sikerül jót kifogni, bár ha nem lecserélem.
Kivi!
Igen, akkor ezek szerint megnövelték, ami egyrészt jó, másrészt rossz. Jó annak, aki életében először ül be volán mögé, mert kizártnak tartom, hogy valaki 5 óra alatt az 5 vizsgarészből (merőleges beparkolás, járdaszegély melletti megállás, Y megfordulás, kézifékes elindulás, szlalom) 5 óra alatt vizsgaérett állapotba kerüljön (és nem azért, mert nekem 6 alkalom, tehát 12 óra kellett hozzá, hanem azért, mert szerintem 5 óra alatt lehetetlenség).
Másrészt nagy szívás annak, aki évek óta használja stikában a papa járgányát, vagy pl. -mint a férjem 16 éves unokaöccse- évek óta kiáll és beáll a garázsba, tehát mondjuk pont a merőleges parkolás megy neki már behunyt szemmel is (nekem ehhez kellett a 12 órából kb. 10 óra).
Mellesleg a vezetési gyakorlat tantárgy beosztásáról még annyit, hogy egyetlen percig sem vezettem éjszaka, tehát az éjszakai vezetés is egy az egyben kimaradt az életemből, akárcsak az országúti vezetés, mivel az oktatóm közölte, hogy ezt kivették a vizsga-tételek közül, tehát úgysem húzhatok ilyet, ne is fecséreljük rá az időt. (Én azért szívesen fecséreltem volna egy kicsit, mert pl. a férjem, a főnököm, és több kollégák is úgy tanult meg vezetni, hogy élete legeslegelső vezető-óráján az oktató mindjárt kivitte az autópályára, hadd szokja a sebességet, a sávtartást stb. Sok szempontból roppant hasznos mindjárt az elején. Nekem meg totálra kimaradt, úgyhogy amikor először döngettem lefelé az M7-esen, piszkosul be voltam gazolva (mondjuk mellettem ült a férjem, máskülönben nem is mertem volna, de szó mi szó, már az autópályára rácsatlakozás is görcsben tartotta a gyomromat, gondold csak el, mész-mész 50-nel, egyszer csak látod, hogy húz el melletted mindenki 140-nel, 160-nal, és tudod, hogy néhány méter múlva elfogy a sávod, be kell menned közéjük, felgyorsítva, felvéve azt az eszelős tempót). Sikerült, hiszen itt vagyok, de nem tudom, mi lett volna, ha a férjem nem navigál, és nem mondja, hogy mikor mit csináljak (figyeld az oldalsó visszapillantóból azt a sort, hogy hol lesz egy "lyuk", ahová beállhatsz, de közben nyomd a gázt padlóig, hogy gyorsuljon a kocsi, mert legalább 80-ra, 100-ra fel kell vinned a sebességet).
Dehát így izgalmas az élet! :-)