Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kreta Creative Commons License 2001.01.23 0 0 252
De már mind1 :)))
Ma, ebben a gusztustalan jeges, esős mitom én milyen időben, sikerált letenni a vizsgát, két puppal a hátamon (vizsgabiztos-biztos)!!!
Reszkesetek egerek!:))
Kreta Creative Commons License 2001.01.17 0 0 251
Azért a Hungária Körút és környékén is akad kamion bőven. ;)))
kivi Creative Commons License 2001.01.17 0 0 250
Igen volt ilye, párszor, többek között a vizsgán is. Gyakorlat folyamám az oktató elmodta, hogy neki mindegy hogy fordulok ki a Nagykorösire, csak _biztonságos_ legyen.
A lehetoségek:
- egybol a második sávba fordulni
- a buszsávba fordulni, de kisorolni még a szaggatott vonalon
- addig haladni a buszsávban, amik biztosnságosan ki tudok sorolni. Akár a záróvonalon keresztül is.

Az oktató szerint még a harmadik (egyébként szabálytalan) megoldást is elnézik a vizsgabiztosok, mert elég nehéz szituáció. Én a másodikat választottam és majdnem kilöktem a második sávból egy Opelt. :) Szerecsére o is érezte a veszélyt, és már húzódott át a belsobe. Ha szigorú a vizsgabiztos, akkor ott megbukhattam volna.

Ja, nem volt boríték.

Előzmény: csinnnKA (249)
csinnnKA Creative Commons License 2001.01.17 0 0 249
Akkor néhányszor Te is kavartál kifelé jobbra, a Nagykőrösire, ugye? :-)
Számodra milyen érzés volt, hogy hátulgombolós kezdő vagy, aki már a 30-40 km-es sebességtől is beszédül, erre fel jöttek 100-120-szal a nagy böhöm kamionok a Nagykőrösin, és neked oda kellett kihajtanod, mindjárt a belső sávba (szélső buszsáv volt, ha jól emléxem).
Na, nekem ez volt rémálmaim legsötétebbike... ki is kaptam, meg is vágtak elsőre! :-/
Előzmény: kivi (248)
kivi Creative Commons License 2001.01.17 0 0 248
De igen. Az egészben az a szép, hogy egy XII. kerületi suliba jártam, arra gondolva, hogy hazai pályán fogok vezetni. Hát nem... :)
Előzmény: csinnnKA (247)
csinnnKA Creative Commons License 2001.01.17 0 0 247
Jééé, Te is arrafelé kavartál? :-)
Én úgyszintén.
Csak nem a Hoffer A. utcában vizsgáztál?!
Előzmény: kivi (246)
kivi Creative Commons License 2001.01.17 0 0 246
A 20. óra környékén néztem el az elso (és eddig egyetlen) jobbos utcát. 30-as övezet volt (Wekerle), de az oktató olyan padlóféket nyomott, hogy egy életre megjegyeztem a leckét... :)
Előzmény: csinnnKA (245)
csinnnKA Creative Commons License 2001.01.17 0 0 245
Kréta!
Hát így... ahogy Kivi leírta! Látod, ő már levizsgázott, tudja a leckét! ;-)
(magam tapasztalatából annyit, hogy az oktatás alatt -közel 50 órát vettem összesen- soha, de soha, de soha nem tévesztettem el a jobbkezes utcát... az uccsó vizsgámon viszont majdnem, de mondjuk rendes volt a vizsgabiztos (megkenve), nem szólt, amiért az oktató kicsit befékezett, jelezve nekem, hogy basszus, miért nem figyelsz, ez jobbkezes volt).
Egy tény: ha egyszer levizsgázol, soha nem fogod eltéveszteni.
1. zömében úgyis ismert útvonalon jársz majd, tehát ismered a pályát, mint a tenyeredet,
2. amint viszont idegen terepre tévedsz, óvatosságból mindenre (erre is) nagyon fox vigyázni! ;-)
kivi Creative Commons License 2001.01.16 0 0 244
Mész az úton, és látod, hogy keresztezodés jön.
Eloször is: van-e lámpa vagy rendor?
Ha nincs, akkor van-e neked háromszög- vagy stop táblád?
Ha nincs, akkor már lassítasz, mert _lehet_ hogy a keresztúton van elsobbségadás kötelezo tábla, de lehet, hogy nincs.
Lassabban haladva a keresztezodés felé már látod, hogy a keresztezo úton van-e tábla. Ha ott sincs, akkor jobbkezes az utca.
Előzmény: Kreta (243)
Kreta Creative Commons License 2001.01.16 0 0 243
Csak hogy ne sülyedjen:
Ti hogy a vérbe veszitek észre a jobbkezes uccákat? mert én már a harmadik forgalmi vizsgára megyek emiatt. A többi elsőre sikerült.
csinnnKA Creative Commons License 2001.01.16 0 0 242
Elsőreeee??? De ügyes vagy! :-)
Szóval már csapattársnak számítassz... na, csak óvatosan az utakon, mert a sok kiszámíthatatlan barom olykor megkeserítheti az ember életét. Ma reggel pl., ha nincs mellettem egy -üres!- kanyarodósáv, ahová félre tudtam rántani a kormányt, akkor szerintem már a jégen lennék, Zámbó Jimmy közelében (ami már gondolatra is elborzaszt). Egy elmebeteg állat ugyanis a kisteherautójával úgy váltott sávot, hogy -szerintem- egyszerűen nem látott engem, és elég nagy sebességgel (kb. 70-nel) teljes erejéből nekemjött VOLNA, ha nincs mellettem egy tök üres kanyarodósáv, ahová sutty, elrántottam a kormányt.
Na... szóval a 3 év alatt, amióta vezetek, én még ilyen hosszan nem dudáltam le állatot. Komolyan mondom, a szívem majd kiugrott a helyéről. Szóval ilyen is van... vigyázni kell nagyon. De őszintén szólva én is imádok vezetni, egyszerűen élvezem! ;-D
Előzmény: kivi (241)
kivi Creative Commons License 2001.01.16 0 0 241
Azóta (mióta elsullyedt a topic) megvolt a forgalmi is, elsore sikerült.
Elég sokat vezetek, és (bár a nagy forgalomban még nem érzem túl jól magam) azt hiszem, megérdemeltem a jogosítványt. :)
Előzmény: csinnnKA (240)
csinnnKA Creative Commons License 2001.01.16 0 0 240
Granulálok a sikereidhez! :-)
Forgalmi mikor???????????? Drukkolok neked!
Előzmény: kivi (237)
kivi Creative Commons License 2000.11.15 0 0 239
Köszi! :)

A szégyentábla topicban már akkor is jelen voltam, amikor még szó sem volt arról, hogy tanfolymra járjak.

Hogy miért? Tudod, erre mondják azt, hogy "azért mert nem tudok tojást tojni, attól még meg tudom állapítani ha büdös!" :)))

Előzmény: mICK (238)
mICK Creative Commons License 2000.11.15 0 0 238
Grat, kivi!

off
Csak így tovább, remélem, hamarosan találkozunk az autós szégyentábla topikban is, természetesen nem mint elkövető ;-)
on

Előzmény: kivi (237)
kivi Creative Commons License 2000.11.13 0 0 237
Sikerült!
Ugyan a vizsga előtt kissé ideges lettem, mert a dugó miatt elkéstünk (6 perccel). De ennek ellenére a vizsgabiztos egy szót sem szólt. Kedves volt, nem akart kicseszni velem. A műszakot (kötelező ellenőrzések + fékfolyadékszint-ellenőrzés) nem is hagyta végigmondanom, érezte, hogy műszaki vér folyik az ereimben. :)
A 4 kötelező feladat után a balra-hátra beállást húztam (és nagyon örültem neki).
Előzmény: kivi (236)
kivi Creative Commons License 2000.11.13 0 0 236
Ha valaki ma benéz ide, akkor tudatom vele, hogy 13.40-kor kezdődik a rutin vizsgám.

Érdekes módon halálosan nyugodt vagyok, pedig általában igencsak görcsölök az ilyen mérkőzések előtt. Meglátjuk...

Kreta Creative Commons License 2000.11.08 0 0 235
THX Golfra akor nem megyek:)
Előzmény: kivi (234)
kivi Creative Commons License 2000.11.07 0 0 234
Jópár "Csabaduósat" láttam már a Népliget környékén. Azt hiszem közöttük van egy bordó Golfos öreg oktató, aki olyan segg, hogy...

A tanulója feldöntött két bóját a 90 foknál, az öreg meg hagyta hogy rájuk is menjen oda-vissza...

Előzmény: Kreta (233)
Kreta Creative Commons License 2000.11.07 0 0 233
Én most járok erre a cirkuszra, csüt lesz az elmélet.
Nekünk azt mondták hgoy már nincs boriték, mert kigolyózták egymást a korruptak.
Én a Csabaduóhoz járok és eddig nagyon bejön, remélem oktatóból is sikerül jót kifogni, bár ha nem lecserélem.
csinnnKA Creative Commons License 2000.11.06 0 0 232
Kivi!
Igen, akkor ezek szerint megnövelték, ami egyrészt jó, másrészt rossz. Jó annak, aki életében először ül be volán mögé, mert kizártnak tartom, hogy valaki 5 óra alatt az 5 vizsgarészből (merőleges beparkolás, járdaszegély melletti megállás, Y megfordulás, kézifékes elindulás, szlalom) 5 óra alatt vizsgaérett állapotba kerüljön (és nem azért, mert nekem 6 alkalom, tehát 12 óra kellett hozzá, hanem azért, mert szerintem 5 óra alatt lehetetlenség).
Másrészt nagy szívás annak, aki évek óta használja stikában a papa járgányát, vagy pl. -mint a férjem 16 éves unokaöccse- évek óta kiáll és beáll a garázsba, tehát mondjuk pont a merőleges parkolás megy neki már behunyt szemmel is (nekem ehhez kellett a 12 órából kb. 10 óra).
Mellesleg a vezetési gyakorlat tantárgy beosztásáról még annyit, hogy egyetlen percig sem vezettem éjszaka, tehát az éjszakai vezetés is egy az egyben kimaradt az életemből, akárcsak az országúti vezetés, mivel az oktatóm közölte, hogy ezt kivették a vizsga-tételek közül, tehát úgysem húzhatok ilyet, ne is fecséreljük rá az időt. (Én azért szívesen fecséreltem volna egy kicsit, mert pl. a férjem, a főnököm, és több kollégák is úgy tanult meg vezetni, hogy élete legeslegelső vezető-óráján az oktató mindjárt kivitte az autópályára, hadd szokja a sebességet, a sávtartást stb. Sok szempontból roppant hasznos mindjárt az elején. Nekem meg totálra kimaradt, úgyhogy amikor először döngettem lefelé az M7-esen, piszkosul be voltam gazolva (mondjuk mellettem ült a férjem, máskülönben nem is mertem volna, de szó mi szó, már az autópályára rácsatlakozás is görcsben tartotta a gyomromat, gondold csak el, mész-mész 50-nel, egyszer csak látod, hogy húz el melletted mindenki 140-nel, 160-nal, és tudod, hogy néhány méter múlva elfogy a sávod, be kell menned közéjük, felgyorsítva, felvéve azt az eszelős tempót). Sikerült, hiszen itt vagyok, de nem tudom, mi lett volna, ha a férjem nem navigál, és nem mondja, hogy mikor mit csináljak (figyeld az oldalsó visszapillantóból azt a sort, hogy hol lesz egy "lyuk", ahová beállhatsz, de közben nyomd a gázt padlóig, hogy gyorsuljon a kocsi, mert legalább 80-ra, 100-ra fel kell vinned a sebességet).
Dehát így izgalmas az élet! :-)
Előzmény: kivi (231)
kivi Creative Commons License 2000.11.03 0 0 231
csinnnKA,
itt van előttem a friss (2000-es) tankönyv. Az előszóban írják a tanfolyan részleteit. Beírom szó szerint:

"A vezetési gyakorlat tantárgy kötelező 29 órája meghatározott minimális időtartamú részfeladatokból tevődik össze, a következőképpen:
- alapoktatás: 9 óra
- városi vezetés 14 óra
- országúti vezetés: 4 óra
- éjszakai vezetés: 2 óra
---------------------------
összesen: 29 óra.

Úgy látszik a közelmúltban megnövelték 4 órával a kötelező minimális időt.

Előzmény: csinnnKA (230)
csinnnKA Creative Commons License 2000.11.03 0 0 230
Kivi!
Nem tudom, de ami azt illeti, nekem is ugyanezt mondták, vagyis hogy a 25 kötelezően levezetett óra eloszlása az, hogy 4 óra rutin, 1 óra rutinvizsga, utána pedig a 20 óra forgalmi vezetés (pontosabban 19 óra + 1 óra vizsga).

??? :-O

Előzmény: kivi (229)
kivi Creative Commons License 2000.11.03 0 0 229
4 óra kötelező a rutinon? Ez valami tévedés lesz. 1994-ben néztem utána először, már akkkor is minimum 9 óra volt a rutin-gyakorlat, +1 óra a vizsga.
Előzmény: Fefe2 (228)
Fefe2 Creative Commons License 2000.11.03 0 0 228
Üdv mindenki !

Most vettem észre, hogy van ilyen topic. Én eddig abban a tévhitben éltem, hogy az én jogsim extrém drága volt. 1998 júniusában kezdtem, decemberben kaptam meg a jogsit, és kb. 75 ezrembe került. Inflációt beleszámolva kb. átlagosnak tekinthető az itt leirtakhoz képest. Érden, a STOP autósiskolában tanultam, rutinon kapásból a kötelező 4 helyett 10 órát vezettettek velem, de legalább elsőre átengedtek. Forgalomban az első vizsgámig kb. 40 órát vezettem. Vizsga előtt az oktatóm mellékesen megjegyezte, hogy nem olyan nagy baj, ha elsőre nem sikerül, meg másodikra sem, majd a harmadik vizsgámat meg lehet segiteni egy kis pénzzel. Első vizsgán frankón bele is fékezett 2 perc után, egyetlen kocsi jött balról, kb. 1000 km-re volt, és egyáltalán nem mentem ki elé, csak annyira mentem előre, hogy a fáktól lássam, jön-e valami. Másodszorra teljesen minimumra vette az alapjáratot (addig jó magasan volt), néhányadik lefulladásnál megvágtak. Harmadszorra az előbb emlitett módon átmentem. Korrupció rulez. Természetesen oktatáson megtanulni vezetni teljesen reménytelen. Azóta már kb. 20000 km-t vezettem saját kocsin, nagyrészt egyedül, szerintem már viszonylag jól vezetek, de szinte minden nap csinálok valami olyat, amiről aztán megállapitom, hogy nem volt jó húzás. A frissen jogsit szerzett emberek ezt még csak nem is érzik, ezért aztán elég veszélyesek. (nyilván én is az voltam).

csinnnKA Creative Commons License 2000.10.31 0 0 227
Kivi!

Hát persze, hogy korrumpáltam is. Mondom, erről szól a dolog.

Szerintem egyébként jogsit szerezni és vezetni tudni az iszonyat módon két különböző dolog. Majd ha tök egyedül ülsz a kocsiban, de annyira egyedül, hogy még családtag/barát sem ül melletted, és mindenben neked kell döntened (sávváltás, mikor, hogyan stb.), akkor érzed meg először a felelősséget, és rádöbbensz, hogy -jogsi ide vagy oda- marhára nem tudsz vezetni. Vagy ha mondjuk 100-200 méteren belül jobbra kell három sávot keresztezned, és az a 3 sáv történetesen rohadtul tele van, és a sok mocsadék nem akar beengedni, de neked be kell furakodnod, különben egész másfelé mész, akkor nincs pardon, rá kell érezni a dolgokra. 10-20 ezer levezetett km meghozza a rutint, utána meg úgysem számít semmi. Úgyhogy ez az egész forgalmi vizsga körüli szemétkedés szerintem arra megy ki, hogy igenis vegyél még vagy 10-20 órát pluszban. Aki levezetett 50 órát, azt átengedik... mármint, ha olyan a vizsgabiztos. :-)

Utóirat: a lefulladás még most is egy rémálom számomra, nagyon ritkán fordul elő, de egyből hót ideg leszek tőle, mert bennem van, hogy vajh el tudom-e egyáltalán indítani a járgányt... plusz a mögöttem lévők esetleg ledudálnak, s ettől még idegesebb leszek. De ehhez is hozzá lehet szokni, sőt hozzá is kell szokni.

Előzmény: kivi (222)
hGege Creative Commons License 2000.10.19 0 0 226
Sickboy! Gratula :)

Kivi: a fene tuggya min jó tanulni ilyen szempontból. Mindent nehezebb csinálni, viszont forgalomban nehezebben találsz majd párhuzamoshoz parkolót. Én egy kispolákon kezdtem a telkünkön és az előtte lévő kis utcában. Ezzel megtanultam úgy ahogy tolatni, meg Y-ozni, meg a beállásokat.. Aztán beállásnál rántottak meg, de ez másik kérdés. Utána ugye a Skoda jött. Miután levizsgáztam jött egy Corsa, ami kb ugyanakkora volt, és gyakorlatilag ezen tanultam meg vezetni. Ezalatt azt értem, hogy szerintem kevés az az óraszám amit tanulókocsiban tölt el az ember. Na és az sem utolsó szempont, hogy ugye ilyenkor már nincs aki megnyomja a féket, ha elszámolod magad. Most perpillanat egy új astránk van, amit vezetgetek (10ekm eddig). Na a két kocsi között van egy jókora méretkülönbség. Nem akkora mint a 7-es volvó, de azért elég nagy a másikhoz képest. De ettől függetlenül nem okozott olyan nagy gondot. Az első időben persze igen, de az minden szokatlan autóba üléskor előfordul :) Ezenkívül amit vezettem még egy 340-es lépcsős volvo volt. Ezzel is ment, igaz szokatlan volt először, hogy nem ott a vége, ahol az ablak :) Egyébként amit ajánlok kipróbálni, az a tükörből tolatás. Vizsgán nem szeretik, sőőőt. Viszont az életben elég sokszor kell próbálni :)

Nu ennyit most
Gege

Előzmény: kivi (224)
Sickboy Creative Commons License 2000.10.19 0 0 225
Hi all!

Igen, egyetértek az előttem szólókkal, már ami a vizsgabiztosokat illeti. Nem is tudom hogy ez "megevesztegetés"-e (lehet hogy az), mert úgy érzem nem előnyhöz jutok, hanem inkább leküzdöm a hátrányomat. Olyan hátrányokat, amik abból keletkeznek, hogy Hakkinen-szintű műsort várnak el egy kezdőtől.

Na mindegy, tegnap volt forgalmi is, és sikerült!!!!!!!!! Úgyhogy jövő csütörtökön valószínűleg mehetek a jogsimért! :-)))))

Igen, én adtam "borravalót" a vizsgabiztosoknak. Nem tévedés a többes szám, KETTŐ vizsgáztató ült be mögém, de végigdumálták az egész utat. Az öregebbik néha azér' beszólt, hogy ezt-azt csináljam, de - nyilván a pénz miatt is - nem volt gonosz.

Úgyhogy autósiskola ezennel over. Benne volt majdnem 80e forintocskába...

Ti hol tartotok?

kivi Creative Commons License 2000.10.19 0 0 224
"a nem lefulladós kocsin tanulás hátránya, hogy amikor átülsz egy normálisba, akkor egy kicsit többször fogsz lefulladni a lámpánál induláskor..."

Igazad van, de én nem azért választottam ezt a kocsit (Volvo 740 GLE) mert 2400 köbcentis, 6 hengeres dízelmotorja van, hanem azért, mert maga a kocsi nagy méretű. Inkább ezen tanulok, mint egy Suzukin.

Előzmény: hGege (223)
hGege Creative Commons License 2000.10.19 0 0 223
Sziasztok!

Legalább nem fullad le... Ez nem csak a nagy kocsitól van. Én pl skoda favoriton tanultam, ami nem egy kimondott lóerőgép, mégis sok kellett hozzá, hogy lefulladjon. Egyszerű beállítás kérdése, az újabbaknál meg még ennyi se. Egyszerűen korrigál az elektronika: egy kicsit dúsít a keveréken.
Persze ha gyorsan leugrasz a kuplungról gáz nélkül azt egyik sem szereti. De pl ha az Astránkban szépen finoman engedem fel a kuplungot, akkor szép fokozatosan lemegy a fordulat alapjáratra és gáz nélkül megy sík úton akár 4-esben is...
Egyszer poénból egy mellékutcában kiszálltam a haverom mellől a kocsiból, cserébe azért, amiért ő a kanyarban kétnapos jogsival elengedett kormánnyal ment (elég gyenge volt már a kocsiban a kormányszerkezet). Egyébként a nem lefulladós kocsin tanulás hátránya, hogy amikor átülsz egy normálisba, akkor egy kicsit többször fogsz lefulladni a lámpánál induláskor...

Nu ennyit most
Gege

Előzmény: kivi (222)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!