Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kivi Creative Commons License 2000.11.13 0 0 237
Sikerült!
Ugyan a vizsga előtt kissé ideges lettem, mert a dugó miatt elkéstünk (6 perccel). De ennek ellenére a vizsgabiztos egy szót sem szólt. Kedves volt, nem akart kicseszni velem. A műszakot (kötelező ellenőrzések + fékfolyadékszint-ellenőrzés) nem is hagyta végigmondanom, érezte, hogy műszaki vér folyik az ereimben. :)
A 4 kötelező feladat után a balra-hátra beállást húztam (és nagyon örültem neki).
Előzmény: kivi (236)
kivi Creative Commons License 2000.11.13 0 0 236
Ha valaki ma benéz ide, akkor tudatom vele, hogy 13.40-kor kezdődik a rutin vizsgám.

Érdekes módon halálosan nyugodt vagyok, pedig általában igencsak görcsölök az ilyen mérkőzések előtt. Meglátjuk...

Kreta Creative Commons License 2000.11.08 0 0 235
THX Golfra akor nem megyek:)
Előzmény: kivi (234)
kivi Creative Commons License 2000.11.07 0 0 234
Jópár "Csabaduósat" láttam már a Népliget környékén. Azt hiszem közöttük van egy bordó Golfos öreg oktató, aki olyan segg, hogy...

A tanulója feldöntött két bóját a 90 foknál, az öreg meg hagyta hogy rájuk is menjen oda-vissza...

Előzmény: Kreta (233)
Kreta Creative Commons License 2000.11.07 0 0 233
Én most járok erre a cirkuszra, csüt lesz az elmélet.
Nekünk azt mondták hgoy már nincs boriték, mert kigolyózták egymást a korruptak.
Én a Csabaduóhoz járok és eddig nagyon bejön, remélem oktatóból is sikerül jót kifogni, bár ha nem lecserélem.
csinnnKA Creative Commons License 2000.11.06 0 0 232
Kivi!
Igen, akkor ezek szerint megnövelték, ami egyrészt jó, másrészt rossz. Jó annak, aki életében először ül be volán mögé, mert kizártnak tartom, hogy valaki 5 óra alatt az 5 vizsgarészből (merőleges beparkolás, járdaszegély melletti megállás, Y megfordulás, kézifékes elindulás, szlalom) 5 óra alatt vizsgaérett állapotba kerüljön (és nem azért, mert nekem 6 alkalom, tehát 12 óra kellett hozzá, hanem azért, mert szerintem 5 óra alatt lehetetlenség).
Másrészt nagy szívás annak, aki évek óta használja stikában a papa járgányát, vagy pl. -mint a férjem 16 éves unokaöccse- évek óta kiáll és beáll a garázsba, tehát mondjuk pont a merőleges parkolás megy neki már behunyt szemmel is (nekem ehhez kellett a 12 órából kb. 10 óra).
Mellesleg a vezetési gyakorlat tantárgy beosztásáról még annyit, hogy egyetlen percig sem vezettem éjszaka, tehát az éjszakai vezetés is egy az egyben kimaradt az életemből, akárcsak az országúti vezetés, mivel az oktatóm közölte, hogy ezt kivették a vizsga-tételek közül, tehát úgysem húzhatok ilyet, ne is fecséreljük rá az időt. (Én azért szívesen fecséreltem volna egy kicsit, mert pl. a férjem, a főnököm, és több kollégák is úgy tanult meg vezetni, hogy élete legeslegelső vezető-óráján az oktató mindjárt kivitte az autópályára, hadd szokja a sebességet, a sávtartást stb. Sok szempontból roppant hasznos mindjárt az elején. Nekem meg totálra kimaradt, úgyhogy amikor először döngettem lefelé az M7-esen, piszkosul be voltam gazolva (mondjuk mellettem ült a férjem, máskülönben nem is mertem volna, de szó mi szó, már az autópályára rácsatlakozás is görcsben tartotta a gyomromat, gondold csak el, mész-mész 50-nel, egyszer csak látod, hogy húz el melletted mindenki 140-nel, 160-nal, és tudod, hogy néhány méter múlva elfogy a sávod, be kell menned közéjük, felgyorsítva, felvéve azt az eszelős tempót). Sikerült, hiszen itt vagyok, de nem tudom, mi lett volna, ha a férjem nem navigál, és nem mondja, hogy mikor mit csináljak (figyeld az oldalsó visszapillantóból azt a sort, hogy hol lesz egy "lyuk", ahová beállhatsz, de közben nyomd a gázt padlóig, hogy gyorsuljon a kocsi, mert legalább 80-ra, 100-ra fel kell vinned a sebességet).
Dehát így izgalmas az élet! :-)
Előzmény: kivi (231)
kivi Creative Commons License 2000.11.03 0 0 231
csinnnKA,
itt van előttem a friss (2000-es) tankönyv. Az előszóban írják a tanfolyan részleteit. Beírom szó szerint:

"A vezetési gyakorlat tantárgy kötelező 29 órája meghatározott minimális időtartamú részfeladatokból tevődik össze, a következőképpen:
- alapoktatás: 9 óra
- városi vezetés 14 óra
- országúti vezetés: 4 óra
- éjszakai vezetés: 2 óra
---------------------------
összesen: 29 óra.

Úgy látszik a közelmúltban megnövelték 4 órával a kötelező minimális időt.

Előzmény: csinnnKA (230)
csinnnKA Creative Commons License 2000.11.03 0 0 230
Kivi!
Nem tudom, de ami azt illeti, nekem is ugyanezt mondták, vagyis hogy a 25 kötelezően levezetett óra eloszlása az, hogy 4 óra rutin, 1 óra rutinvizsga, utána pedig a 20 óra forgalmi vezetés (pontosabban 19 óra + 1 óra vizsga).

??? :-O

Előzmény: kivi (229)
kivi Creative Commons License 2000.11.03 0 0 229
4 óra kötelező a rutinon? Ez valami tévedés lesz. 1994-ben néztem utána először, már akkkor is minimum 9 óra volt a rutin-gyakorlat, +1 óra a vizsga.
Előzmény: Fefe2 (228)
Fefe2 Creative Commons License 2000.11.03 0 0 228
Üdv mindenki !

Most vettem észre, hogy van ilyen topic. Én eddig abban a tévhitben éltem, hogy az én jogsim extrém drága volt. 1998 júniusában kezdtem, decemberben kaptam meg a jogsit, és kb. 75 ezrembe került. Inflációt beleszámolva kb. átlagosnak tekinthető az itt leirtakhoz képest. Érden, a STOP autósiskolában tanultam, rutinon kapásból a kötelező 4 helyett 10 órát vezettettek velem, de legalább elsőre átengedtek. Forgalomban az első vizsgámig kb. 40 órát vezettem. Vizsga előtt az oktatóm mellékesen megjegyezte, hogy nem olyan nagy baj, ha elsőre nem sikerül, meg másodikra sem, majd a harmadik vizsgámat meg lehet segiteni egy kis pénzzel. Első vizsgán frankón bele is fékezett 2 perc után, egyetlen kocsi jött balról, kb. 1000 km-re volt, és egyáltalán nem mentem ki elé, csak annyira mentem előre, hogy a fáktól lássam, jön-e valami. Másodszorra teljesen minimumra vette az alapjáratot (addig jó magasan volt), néhányadik lefulladásnál megvágtak. Harmadszorra az előbb emlitett módon átmentem. Korrupció rulez. Természetesen oktatáson megtanulni vezetni teljesen reménytelen. Azóta már kb. 20000 km-t vezettem saját kocsin, nagyrészt egyedül, szerintem már viszonylag jól vezetek, de szinte minden nap csinálok valami olyat, amiről aztán megállapitom, hogy nem volt jó húzás. A frissen jogsit szerzett emberek ezt még csak nem is érzik, ezért aztán elég veszélyesek. (nyilván én is az voltam).

csinnnKA Creative Commons License 2000.10.31 0 0 227
Kivi!

Hát persze, hogy korrumpáltam is. Mondom, erről szól a dolog.

Szerintem egyébként jogsit szerezni és vezetni tudni az iszonyat módon két különböző dolog. Majd ha tök egyedül ülsz a kocsiban, de annyira egyedül, hogy még családtag/barát sem ül melletted, és mindenben neked kell döntened (sávváltás, mikor, hogyan stb.), akkor érzed meg először a felelősséget, és rádöbbensz, hogy -jogsi ide vagy oda- marhára nem tudsz vezetni. Vagy ha mondjuk 100-200 méteren belül jobbra kell három sávot keresztezned, és az a 3 sáv történetesen rohadtul tele van, és a sok mocsadék nem akar beengedni, de neked be kell furakodnod, különben egész másfelé mész, akkor nincs pardon, rá kell érezni a dolgokra. 10-20 ezer levezetett km meghozza a rutint, utána meg úgysem számít semmi. Úgyhogy ez az egész forgalmi vizsga körüli szemétkedés szerintem arra megy ki, hogy igenis vegyél még vagy 10-20 órát pluszban. Aki levezetett 50 órát, azt átengedik... mármint, ha olyan a vizsgabiztos. :-)

Utóirat: a lefulladás még most is egy rémálom számomra, nagyon ritkán fordul elő, de egyből hót ideg leszek tőle, mert bennem van, hogy vajh el tudom-e egyáltalán indítani a járgányt... plusz a mögöttem lévők esetleg ledudálnak, s ettől még idegesebb leszek. De ehhez is hozzá lehet szokni, sőt hozzá is kell szokni.

Előzmény: kivi (222)
hGege Creative Commons License 2000.10.19 0 0 226
Sickboy! Gratula :)

Kivi: a fene tuggya min jó tanulni ilyen szempontból. Mindent nehezebb csinálni, viszont forgalomban nehezebben találsz majd párhuzamoshoz parkolót. Én egy kispolákon kezdtem a telkünkön és az előtte lévő kis utcában. Ezzel megtanultam úgy ahogy tolatni, meg Y-ozni, meg a beállásokat.. Aztán beállásnál rántottak meg, de ez másik kérdés. Utána ugye a Skoda jött. Miután levizsgáztam jött egy Corsa, ami kb ugyanakkora volt, és gyakorlatilag ezen tanultam meg vezetni. Ezalatt azt értem, hogy szerintem kevés az az óraszám amit tanulókocsiban tölt el az ember. Na és az sem utolsó szempont, hogy ugye ilyenkor már nincs aki megnyomja a féket, ha elszámolod magad. Most perpillanat egy új astránk van, amit vezetgetek (10ekm eddig). Na a két kocsi között van egy jókora méretkülönbség. Nem akkora mint a 7-es volvó, de azért elég nagy a másikhoz képest. De ettől függetlenül nem okozott olyan nagy gondot. Az első időben persze igen, de az minden szokatlan autóba üléskor előfordul :) Ezenkívül amit vezettem még egy 340-es lépcsős volvo volt. Ezzel is ment, igaz szokatlan volt először, hogy nem ott a vége, ahol az ablak :) Egyébként amit ajánlok kipróbálni, az a tükörből tolatás. Vizsgán nem szeretik, sőőőt. Viszont az életben elég sokszor kell próbálni :)

Nu ennyit most
Gege

Előzmény: kivi (224)
Sickboy Creative Commons License 2000.10.19 0 0 225
Hi all!

Igen, egyetértek az előttem szólókkal, már ami a vizsgabiztosokat illeti. Nem is tudom hogy ez "megevesztegetés"-e (lehet hogy az), mert úgy érzem nem előnyhöz jutok, hanem inkább leküzdöm a hátrányomat. Olyan hátrányokat, amik abból keletkeznek, hogy Hakkinen-szintű műsort várnak el egy kezdőtől.

Na mindegy, tegnap volt forgalmi is, és sikerült!!!!!!!!! Úgyhogy jövő csütörtökön valószínűleg mehetek a jogsimért! :-)))))

Igen, én adtam "borravalót" a vizsgabiztosoknak. Nem tévedés a többes szám, KETTŐ vizsgáztató ült be mögém, de végigdumálták az egész utat. Az öregebbik néha azér' beszólt, hogy ezt-azt csináljam, de - nyilván a pénz miatt is - nem volt gonosz.

Úgyhogy autósiskola ezennel over. Benne volt majdnem 80e forintocskába...

Ti hol tartotok?

kivi Creative Commons License 2000.10.19 0 0 224
"a nem lefulladós kocsin tanulás hátránya, hogy amikor átülsz egy normálisba, akkor egy kicsit többször fogsz lefulladni a lámpánál induláskor..."

Igazad van, de én nem azért választottam ezt a kocsit (Volvo 740 GLE) mert 2400 köbcentis, 6 hengeres dízelmotorja van, hanem azért, mert maga a kocsi nagy méretű. Inkább ezen tanulok, mint egy Suzukin.

Előzmény: hGege (223)
hGege Creative Commons License 2000.10.19 0 0 223
Sziasztok!

Legalább nem fullad le... Ez nem csak a nagy kocsitól van. Én pl skoda favoriton tanultam, ami nem egy kimondott lóerőgép, mégis sok kellett hozzá, hogy lefulladjon. Egyszerű beállítás kérdése, az újabbaknál meg még ennyi se. Egyszerűen korrigál az elektronika: egy kicsit dúsít a keveréken.
Persze ha gyorsan leugrasz a kuplungról gáz nélkül azt egyik sem szereti. De pl ha az Astránkban szépen finoman engedem fel a kuplungot, akkor szép fokozatosan lemegy a fordulat alapjáratra és gáz nélkül megy sík úton akár 4-esben is...
Egyszer poénból egy mellékutcában kiszálltam a haverom mellől a kocsiból, cserébe azért, amiért ő a kanyarban kétnapos jogsival elengedett kormánnyal ment (elég gyenge volt már a kocsiban a kormányszerkezet). Egyébként a nem lefulladós kocsin tanulás hátránya, hogy amikor átülsz egy normálisba, akkor egy kicsit többször fogsz lefulladni a lámpánál induláskor...

Nu ennyit most
Gege

Előzmény: kivi (222)
kivi Creative Commons License 2000.10.18 0 0 222
Szorgalmasan kerülgetem a bójákat... :) Néha még szidom magamat, hogy ekkora kocsit választottam, de azért jól érzem magam benne. Ez legalább nem fullad le... :)))

Az EÜ már megvan, gondolom mostanra már neked is sikerült.

csinnnKA,
az rendben van, hogy "korrumpálható" volt a vizsgabiztosod, de korrumpáltad is?

Előzmény: Sickboy (220)
csinnnKA Creative Commons License 2000.10.18 0 0 221
Sickboy!

Velem még a forgalmi vizsgára lejelentés előtt jóval közölte az oktatóm, hogy háromféle vizsgaibztos létezik:
1. az "igazság bajnoka", aki kőkemény, szőrszálhasogató, minden apró hibát beír, de alapvetően nem szemét. Ennél, ha tökéletes vagy, átmehetsz a vizsgán.
2. a "szadista" típus, akinél ha megfeszülsz sem mész át, mert ő azt élvezi, hogy megszívat, megaláz és a végén megvág. Hakkinen se menne át nála, nem hogy Te. Esélyed = 0 %.
3. a "korrumpálható" fajta kedves és barátságos. Ha nagy hibát csinálsz, persze megvág, mert azt a balhét ő sem viszi el, hogy hót béna vagy, de nála x összegért 80-90 %-os az esélyed a győzelemre.

Engem az 1. csoportban lévő pasi buktatott meg (oké, én is béna voltam, szerintem még nem értem meg igaziból a vizsgára).
Aztán mindjárt kikaptam egyet a 2-esből. Ott nem vizsgáztam le, mert az oktatóm már előre a számba rágta, hogy ő majd berohan vizsga előtt, én maradjak a kocsiban, és gyorsan megnézi, kinél vizsgázunk. Aztán kijött, bevágódott mellém a járgányba és csak annyit mondott: "Na, csillagom, padlógáz, és tűzzünk el innen, mint a szél!" S hogy az elmulasztott vizsga után ne kelljen a 8000 Ft-ot befizetni, azt mondta, hogy kérjek a háziorvosomtól egy igazolást arról, hogy a vizsga napján, meg a megelőző és utána következő napon (3 nap, ez fontos, mert csak így fogadják el) lázas voltam és fekvő beteg. Igazolást megkértem, elfogadták, tehát egyrészt nem vesztettem vizsgalehetőséget, másrészt nem kellett újra befizetni a vizsgadíjat.
Aztán a 3. vizsgám -mint a mesében- egy 3. csoportból való "korrumpálható" pasi volt. Nagyon kedves, barátságos, laza, próbálta oldani bennem az iszonyatos feszültséget. Na ja, április 1-én vizsgáztam, már nem sok reményt fűztem hozzá, hogy sikerül.

Nagyon jó érzés volt azt a szót hallani a szájából, hogy "Gratulálok!" :-)))

Előzmény: Sickboy (220)
Sickboy Creative Commons License 2000.10.18 0 0 220
Hi all!

Ki hol tart? Én ma megyek elsősegélyre! Az ambu babának nem tenne jót ha lesmárolnám, meg vagyok fázva mint a gép. :-)

Közeleg 2. forgalmi vizsgám ideje is. Az oktató figyelmembe ajánlotta, hogy 6000Ft-ért hajlandóak megkönnyíteni a vizsgát.

Ti mit gondoltok az ilyesmiről? Ez megvesztegetés vagy mi? Éltetek ezzel a lehetőséggel???

Jenczi Creative Commons License 2000.10.15 0 0 219
Én se tegnap szereztem jogsit. Az oktatóm 1 ezer forintot kért tőlem. 80-ban ez elég sok pénznek számított... Máig sem tudom, hogy odaadta-e a felét a vizsgáztatónak, vagy sem.
hGege Creative Commons License 2000.10.14 0 0 218
Sziasztok!

Az olvasgatás után úgy gondoltam én is megírom a jogsim történetét. Ennek már kicsit több, mint négy éve, akkor még volt ami másként volt.
Nálunk még csak a köv sorrendben lehetett a vizsgákat elkövetni: eü, müszaki, kresz (ezt a kettőt lehetett felcserélni) majd ezután a műszaki végül a forgalmi vizsga. Nálam az eü-n nem szívóztak, igaz a bukósisaklevételt nem úgy tanították, ahogy a vizsgabiztos kérte. A kreszt is egész lendületesen vettem, hála az oktatónak, illetve annak a csomó tesztnek, amit megcsináltattak velünk. A kreszvizsga után rögtön jött a műszaki, amire már nem emlékszem, csak annyira, hogy kispolákon kellett mutogatni eztazt. Ezen is túltettem magam, miután 10-11 éves kispolákunk is volt (és van most a garázsban). Ezekután nálam egy pár hónapos pihenő volt, miután minden elméleti vizsgát letehettem, de gyakorlati vizsgát csak a 17. év után lehetett... Így nyáron vezethettem először. Rutinpályára első alkalommal kivitt az oktató, utána már nekem kellett megbirkóznom a feladattal. A rutinpálya többé kevésbé ment, ez szintén köszönhető a kispoláknak :) (a kispók egyébként nekem lett félretéve, akkor már 3 éve egy kis kocka corsánk volt) Emlékszem a párbeszédre: "Te már tolattál a corsával. nem. de. nem. na jó akkor addig tolatunk, amíg nem mondod meg." tolattunk.. A corsához nem engedtek egyszer sem :)
Rutinvizsga is eljött, reggel gyomorgörcs, hányinger, kézremegés stb... Természetesen sikerült otthonhagyni a személyit, útban odafelé beugrottunk érte. Páran vizsgáztak előttem, beszáltam húztam, jobbra előre beállás. Sikerült jó közelre állnom a bólyához kifele jövet meg is löktem a kerékkel. Két hét pihenő, újabb órák vétele,újabb vizsga még nagyobb idegesség, beszállás múltkor alulrólhúzás, akkor most felsőt elvettem... Jobb előre... Amikor enyhe csúsztatott kuplunggal kellett kanyarodni, akkor valamiért zörgött a pedálrudazat. Mindenesetre sikerült... Ezután heti kétszer két óra vezetések jöttek a forgalomban. Valószínűleg 16. óra után kezdhetett unni, mert adott egy csekkett, hogy akkor két hét múlva vizsgázunk. A vizsga délelőttjén mentem még egy órát vezetni. Gyalogbékáknak nem adtam elsőbbséget, egyszer reccsent a váltó, amikor 3-ast kapcsoltam kuplung felengedése közben, a sebességkorlátokat hol nem vettem észre hol már egy kilóméterrel előtte 30-cal mentem. Egyszóval megbuktam volna. Délután vizsga. Az a vizsgabiztos volt, akinél rutinból átmentem. Aznap már egyet elvágott a hármunkból.
Beszállunk, no akkor menjünk jobbra ki az udvarból utána megint jobbra. Kimentem jobbra, visszakérdeztem, hogy balra, és mentem arra.. Röhögés, aznap nem én voltam az első ilyen. És miután arra az utasításra, hogy "menjek le a szüvnél" a válaszom ez volt, hogy ja itt, akkor már csak körbeautóztuk a várost, és miután "forgalmi helyzetben nem vétettem komolyabb hibát", gratulált a jogosítványhoz. Tudom ehhez sok jóindulat kellett meg az, hogy az oktatóm ismerje a vizsgabiztost és jóban legyen vele. Mindenesetre azóta kb 40e kmt vezettem le baleset nélkül (egyszer meghúztam a kocsit kiálláskor, mentségemre szolgáljon télleg szűk a hely). Egyszer megúsztam egy fékhibát (kispókban elment a fék a moszkván), egyszer viszont az én hibámból lett kipróbálva az ABS.

Ennyi lenne az én történetem. tanulság. nincs, vagy csak annyi, hogy szerencse rengeteg kell, és nem utolsósorban egy jó oktató. És gyakorlás...

Bocsánat a hosszúságért, ennyit mára
Gege

ui:mindez Tatabányán történt, minden zsebbetevés nélkül...

kivi Creative Commons License 2000.10.13 0 0 217
Megvagyok én is, csak tegnap este nem ment az index.
Jelenleg nem sok történik velem, szorgalmasan rójuk a köröket a rutinpályán. A szlalom elején koccant pár bója, de most már szinte tökéletes! :)))

Ami a pénzt illeti, nem hiszem, hogy 80 alatt ki lehet belőle jönni. Inkább 100...

Előzmény: csinnnKA (214)
csinnnKA Creative Commons License 2000.10.13 0 0 216
Ölég sokba! :-(
45-öt fizettem be, + megvettem a könyveket (még az elsősegélyt is), + vettem még vagy 30 órát pluszba (anno 1.100 Ft volt, most nemtom, mennyi), + a forgalmi bukta miatti vizsgadíj + az oktatónak járó 10 rongy (állítólag már ciki 5-öt adni). Szóval lehet, hogy alulról, de tényleg a 100-at verdeste.
Úgy hallottam, most az ügyesebbje 80-ból kihozza (plusz órákkal), de 60 alatt már nincs rá esély. :-/
Előzmény: Sickboy (215)
Sickboy Creative Commons License 2000.10.13 0 0 215
Hellooo!

Hát nem tudom... Így is több órát vettem mint kellett volna. Az oktatóm meg azt mondta, már elég jó vagyok ahhoz, hogy legyen jogosítványom.

Lehet hogy csak a statisztikát kellett betöltenem? (Mindenki nyilván NEM mehet át...)

Mindegy, valószínűleg jövő héten megyek megint.
Veletek mi van?

csinnnKA, neked mennyibe volt az egész buli mire megkaptad a jogsit?

Előzmény: csinnnKA (214)
csinnnKA Creative Commons License 2000.10.12 0 0 214
Sickboy!
Fel a fejjel, első vizsgán nagyon keveseket engednek át (ezt meg nekem mondta az oktatóm az első -egyetlen- "buktám" után). Eléggé el voltam kettyenve, úgy éreztem, abbahagyom az egészet, nem megy ez nekem. Gennygombóc vizsgabiztos esssküszöm, hogy azt leste, mikor mivel vághatna meg. Én meg sík ideg voltam. Úgyhogy ne csüggedj, nem Te vagy az egyetlen. Nem lehet, hogy túl keveset vezettél? Azt mondják, hogy aki 30-35 órát vagy annál kevesebbet vezetett le forgalomban, élből halálra van ítélve. Szeretik egy 10 órával megfejelni a dolgokat. Nem mondom, én mire levizsgáztam, már az 50-et súroltam (az anyagi kár jelentős), de másodjára át is mentem. :-)
FOG EZ MENNI! :-)))

Kivi???

Előzmény: Sickboy (213)
Sickboy Creative Commons License 2000.10.12 0 0 213
Hi Mindenki!

Rossz hírem van: megvágtak mint a gép. :-((
Este 6.20-kor kezdődött a vizsga. Egy olyan környéken vezettem, ahol szinte CSAK jobbkezes és egyirányú utak vannak. Plusz százmillió gyalogos. Sötét.
Amúgy volt minden: elémlépő delikvens, kivilágítatlan biciklis, előzés, busz...
DE mindezt JÓL csináltam (ezt a vizsgabiztos mondta), megérdemelném hogy egyedül vezessek már (ezt meg az oktatóm mondta utána)
Már a vizsga végén voltunk, mentünk vissza a "bázisra", amikor 1 lámpás kereszteződéshez értem. Pont olyan szerencsétlenül jött ki a helyzet, hogy már váltott vissza zöldről sárgára, nekem meg balra kellett bekanyarodnom. Mivel tempóban voltam, bementem a kereszteződésbe. Láttam hogy szemből jön egy autó (és ugye neki van elsőbbsége!), de mivel még messze volt, nem álltam meg a sárgában, hogy megvárjam még ideér és elsőbbséget adhassak neki... Na, a vizsgabiztos szerint az már nem volt messze... Az oktató szerint ez meg egy olyan szitu volt, amit így is meg úgy is meg lehet magyarázni. A vizsgabiztos a kiskirály, övé az utolsó szó, ő meg "úgy" magyarázta, hogy megbuktatott...
Ennyi. Ez most +15 rongy (asszem), meg egy hét legalább... Na mind1.

Remélem nektek több sikeretek lesz, kicsit most elment a kedvem...
Nektek mindent bele!!!

Írjatok.

Előzmény: csinnnKA (212)
csinnnKA Creative Commons License 2000.10.11 0 0 212
Sickboy!
Egy kalappal neked!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Majd számolj be az eredményről (meg persze a tapasztalataidról is, a későbbi generáció kedvéért).

Kivi!
Na ugye, hogy máris könnyebb. Hidd el, minden alkalommal rá fox jönni valami újra, ami könnyebbé teszi a dolgot, és oldja a kezdeti görcsösséget. :-)

Sickboy Creative Commons License 2000.10.11 0 0 211
Kedves Ti!

Lehet értem izgulni (már ha van kedvetek...), ma megyek forgalmi vizslára...
Az oktatóm szerint túl fogom élni. Nekem az a kérdés, vajon ők túl fogják-e élni? :-))

Azé' van a pelenkában nekem is... Remélem nem egy szívtelen vizsgabiztost kapok, mert elkezdem neki nyomkodni a katapult gombot... :-)

Sok sikert a vizsgázáshoz tisztelt alattam megszólaló!

kivi Creative Commons License 2000.10.11 0 0 210
Kedves csinnnKA,
köszi a bíztatást! :)))
Tegnap nagyságrendekkel javult a pedálkezelésem. Én (kis buta) azt gondoltam, hogy villámgyorsan kell a gázelvétel-kuplung ki-sebességváltás-kuplung fel-gáz mozdulatsort elvégezni. Aztán mikor már másodszor koppant neki az oktató feje a fejtámlának (mert nagy igyekezetemben túl kövér gázt adtam a kuplung felengedése után) rájöttem, hogy nem kell kapkodni, szépen nyugodtan is lehet kezelni a pedálokat! :)))

A párhuzamos megállással nincs akkora gondom... bár... a távolság nagyjából jó szokott lenni, de nem szokott teljesen párhuzamosan állni a kocsi. Általában kb. 5-15 fokos szögben sikerül kikötnöm. De ezt egyelőre betudom a kocsi nagysága miatti hátránynak. :)))

Előzmény: csinnnKA (209)
csinnnKA Creative Commons License 2000.10.10 0 0 209
Kivi!
Majd az is tökéletesedni fog, meglásd! ;-)
Nekem először azzal volt a legnagyobb gondom, hogy sikerüljön a padka mellett 20-30 centire megállnom. Vagy túl közel voltam (és az oktatóm frászt kapott, mert féltette a kerekeit), vagy sajnos távolabb. Ezt gyakoroltam a legtöbbet, érdekes módon a szlalom, az Y, a kézifékes elindulás stb. jól ment. De a párhuzamos megállás!!! Aztán vizsga előtt egyszerűen "elfelejtettem" beállni, se a jobbra-hátra, se az előre, se a balra-hátra... egyszerűen semmi sem akart sikeredni. Már ölni/bőgni/örjöngeni tudtam volna dühömben, amiért ennyire béna vagyok... azért a vizsgára összeszedtem magam! ;-)
A forgalomban sokáig a sávtartás, az előző kocsitól való távolságtartás és a kanyarodás okozta a legnagyobb gondot. Gondold csak el: index, lassítás, kuplung, visszakapcsolás... csaknem egyszerre, s közben szép kormánykezeléssel (nem túlhúzva a kormányt!) kanyarodás... ja, és közben a gyalogosokat se üsd el, mert mellesleg nekik is akkor van zöld az orrod előtt, amikor neked. Voltak napok, amikor azt hittem, ezt nem is lehet megtanulni. Pedig meg lehet! :-))))))))
Előzmény: kivi (208)
kivi Creative Commons License 2000.10.10 0 0 208
Szia csinnnKA!
Megvolt az első gyakorlat (még a múlt héten), és ezen a héten lesz a következő 3. Úgy érzem, hogy jól fog menni a dolog, de pedál-koordináció még nem tökéletes... :)

Előzmény: csinnnKA (207)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!