talán kicsit megkésve, de válaszolok. Természetesen lehet motort is a vállalkozásába vinni autóhoz hasonlóan, jogi szabályozásban nincs különbség a kettő között.
Kérdésem: cégautó formában motort be lehet e vinni a válalkozásba? Főállásban mentőtiszt vagyog az Országos Mentőszolgálatnál, egyéni válalkozóként ügyeleten kb( 35km a lakástól), sürgősségi osztályon, strandon ügyelek.
Köszi a választ! Közben végre a cég is kommunikálta, hogy lehet használni, csak papír nincs még mindig. Engem személy szerint csak az érdekel, hogy a rendőr ne büntethessen meg.
2012 január 1-től már nem csak a haszongépjárművek, de személyautók tartós bérlete után is visszaigényelhető az ÁFA a magánhasználat és üzleti célú használat arányában útnyilvántartás vezetése mellett. Bár cégautó adót továbbra is kell fizetni, a tartós bérlet még szélesebb körben lesz optimális választás kisebb-nagyobb vállalatok számára.
Alapvetően a gépjármű tulajdonosának kell meghatalmaznia az autó vezetőjét, ugyanakkor másik cég autóját lehet munkavégzésre használni depláne ha anyavállalatról van szó.
(különben hogy lehetne cégautót bérbe adni stb) De az elképzelhető, hogy valamilyen formális megálapodást kell kötnia két cégnek, jogi személyeknek.
Nekem lenne egy kérdésem, ha még olvassa valaki ezt a topikot.
A munkahelyemen egy kb. 10 fős csapatban dolgozom, ami a teljes cég létszámának csak a töredéke. Van a cégnek autója, amit mi használhatunk a munkához (kell is), van is mindannyiunknak írásos meghatalmazása az igazgatótól. Ez eddig rendben is van.
Azonban január 1-től annyit változott a helyzet, hogy a cég létrehozott egy teljesen független kft-t és a mi kis csooportunkat kiszervezték ebbe a kft-be. Tehát a jelenlegi helyzet az, hogy a kft. alkalmazottaiként kell vezetnünk a "régi" cégünk kocsiját.
A kérdés az, hogy ezt hogy lehet legálisan. Jó-e a régi meghatalmazás, vagy újat kell írni. Egyáltalán vezethetjük-e egy másik cég autóját munkavégzés céljából. Ami még lényeges lehet, hogy csak az anyavállalatnak végezhetünk munkát, tehát harmadik fél nem kerülhet a képbe.
Semmilyen szabályzásbeli összefüggés nincs a cégautóadó és aközt hogy van-e a cégvezető nevén autó. Cégautó adót minden olyan autó után fizetni kell, aminek a magáncélú használata felmerül. A magánhasználatot kizárni belső szabályzással (flottaszabályzat, határozat, stb) lehet, és egyidejűleg az adott autóra folyamatosan vezetni kell a céges használatot igazoló menetlevelet, akár papíron akár útvonalnyilvántartó program segítségével.
A kérdésed szerintem onnan ered hogy ha egy cégvezető nevén nincs saját autó, de van céges autója amit használ akkor vélelmezhető ezen céges autó magánhasználata az APEH nézőpontjából. Ha a cégvezetőnek van saját autója és a céges autó használati papírjai is rendben vannak akkor egy ellenőrzéskor is megállja a helyét a dolog és az APEH nem vélelmezi a magánhasználatot- tehát ezzel valamilyen szinten ki lehet védeni valóban a cégautóadót, de fontos hogy minden nyilvántartás rendben legyen.
Az hogy valaki kültag vagy sem tökmindegy cégautó adó szempontjából, a lényeg hogy az adott autó a nyilvántartás és szabályzatok alapján egyértelműen ne legyen magáncélra használható. Ha a magánhasználat nem zárható ki akkor a cégautóadót meg kell fizetni..
Szerintem megoldható a dolog, csak baromi sok adminisztrációval jár - de egy 3 M értékű autóra havi 20 000 Ft-ot nekem megér, még órabérben is hogy vezessek menetlevelet!
asszem pont a mostani Auto Piacban volt egy összehasonlítás az új Toledo, Bora és Octavia TDi között. Nekem toronymagasan az Octavia volt a leximpatikusabb.
[na jó, mondjuk az én véleményem az ugyebár.... :-)))) ]
Ezt kb. olyan egyszerű eldönteni, hogy "milyen autót vegyek".
Szempontok mik?
Presztízs - VW
Pénz - Seat, Skoda kb. egyforma
Szervíz - ?
Praktikus valamilyen szempontból:
hagyományos sedan forma, nagy csomagtartóval: VW Passat
Hátulajtós, nagy csomagtartó: Octavia
Kicsire nyitható csomagtartó: Toledo
Amúgy mindegyiknél az 1.8T motor (150 paci!) a király, úgyhogy ilyen szempontból mindegy, de légkondi az kötelező!
offtopic
nohab:
Két hete kedden, a Petőfin a Csúcsforgalomban hosszasan ecsetelte a Nohab-lap szépségeit a műsorvezető, aztán percekig fölolvasott belőle, és mindenkinek ajánlotta!
Megint csak gratulálni tudok!
Tényleg egy kissé műanyagos és k. alacsony az alja, de szerintem rulez. En 1.6i-t hajtok, a motor nagyon pörgős, alacsony fordulaton elgé lomha, de pályán 150 körül még fickós. Az autó futását és belső méreteit tekintve (elöl+csomagtartó, hátul nem) inkább Passat, mint Golf. A belső dizájn elég sivár, de éppoly tökéletesen funkcionális, mint bármely V.A.G.
haveromék egy Kadett és egy Astra kombit használnak. évente legalább 25-25 ezer km-t tesznek beléjük. az Astra már 140 ezret futott. "Néha" a szervíz is kimarad. Ennek ellenére a meghibásodások száma igencsak konvergál a 0-hoz. Fenntartási költségük kevés - ha a nemrégi karambolt nem számítjuk. A faterja nem választana mást, mint Opelt. Ezt a tapasztalata mondatja vele, mert volt már alatta VW és Ford is.
Nem tudom, hogy mi a velemenyed az uj Fordrol, a Focusrol, de azt mondjak, hogy nagyon jo auto lesz (Golf IV minoseg) es lehet, hogy az ara is elfogadhato lesz. Allitolag oktober kozepen-vegen jon.
Lehet, hogy erdemes varni egy kicsit.