Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Retkes Péter Creative Commons License 2012.07.05 0 0 126

Üdv,

 

talán kicsit megkésve, de válaszolok. Természetesen lehet motort is a vállalkozásába vinni autóhoz hasonlóan, jogi szabályozásban nincs különbség a kettő között.

 

Üdv.:

Retkes Péter

Előzmény: lacika1004 (125)
lacika1004 Creative Commons License 2012.03.07 0 0 125

Tisztelt szakértők!

 

Kérdésem: cégautó formában motort be lehet e vinni a válalkozásba? Főállásban mentőtiszt vagyog az Országos Mentőszolgálatnál, egyéni válalkozóként ügyeleten kb( 35km a lakástól), sürgősségi osztályon, strandon ügyelek.

 

Köszi a válaszokat

FOCUS Creative Commons License 2012.01.15 0 0 124

Elég jó eséllyel nem fognak megbüntetni, ne aggódj.

Előzmény: dodika66 (123)
dodika66 Creative Commons License 2012.01.13 0 0 123

Köszi a választ! Közben végre a cég is kommunikálta, hogy lehet használni, csak papír nincs még mindig. Engem személy szerint csak az érdekel, hogy a rendőr ne büntethessen meg.

Előzmény: FOCUS (121)
FOCUS Creative Commons License 2012.01.12 0 0 122

2012 január 1-től már nem csak a haszongépjárművek, de személyautók tartós bérlete után is visszaigényelhető az ÁFA a magánhasználat és üzleti célú használat arányában útnyilvántartás vezetése mellett. Bár cégautó adót továbbra is kell fizetni, a tartós bérlet még szélesebb körben lesz optimális választás kisebb-nagyobb vállalatok számára.

FOCUS Creative Commons License 2012.01.12 0 0 121

Alapvetően a gépjármű tulajdonosának kell meghatalmaznia az autó vezetőjét, ugyanakkor másik cég autóját lehet munkavégzésre használni depláne ha anyavállalatról van szó.

(különben hogy lehetne cégautót bérbe adni stb) De az elképzelhető, hogy valamilyen formális megálapodást kell kötnia két cégnek, jogi személyeknek.

Előzmény: dodika66 (120)
dodika66 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 120

Üdvözlök mindenkit!

Nekem lenne egy kérdésem, ha még olvassa valaki ezt a topikot.

 

A munkahelyemen egy kb. 10 fős csapatban dolgozom, ami a teljes cég létszámának csak a töredéke. Van a cégnek autója, amit mi használhatunk a munkához (kell is), van is mindannyiunknak írásos meghatalmazása az igazgatótól. Ez eddig rendben is van.

 

Azonban január 1-től annyit változott a helyzet, hogy a cég létrehozott egy teljesen független kft-t és a mi kis csooportunkat kiszervezték ebbe a kft-be. Tehát a jelenlegi helyzet az, hogy a kft. alkalmazottaiként kell vezetnünk a "régi" cégünk kocsiját.

A kérdés az, hogy ezt hogy lehet legálisan. Jó-e a régi meghatalmazás, vagy újat kell írni. Egyáltalán vezethetjük-e egy másik cég autóját munkavégzés céljából. Ami még lényeges lehet, hogy csak az anyavállalatnak végezhetünk munkát, tehát harmadik fél nem kerülhet a képbe.

 

 

 

Előzmény: FOCUS (119)
FOCUS Creative Commons License 2011.09.13 0 0 119

Várom a cégautókkal kapcsolatos, adózási, üzemeltetési, finanszírozási kérdéseket.

 

FOCUS Creative Commons License 2010.09.29 0 0 118
Felhoz :)
FOCUS Creative Commons License 2010.04.11 0 0 117

Kedves cégautó használók, vásárlók.

 

Ki mi alapján választ márkát, típust, felszereltséget?

Hogyan történik az autó megvásárlása? Ismerettség? Ajánlások?

Mikor cserélitek a régi autókat? MEkkora a flottátok? Van car-policy? Érdekeltek vagytok abban, hogy vigyázzatok a cégautóra?

 

Várom válaszaitok, ha van kedvetek csevegni, jó/rossz tapasztalataitokról.

 

FOCUS Creative Commons License 2009.05.05 0 0 116

Ismét felhozom :)

Mostmár flottakezeléssel, op.lízingel is érdemes lehet foglalkozni.

Várom a tapasztalatokat, véleményeket, kérdéseket.

 

Előzmény: FOCUS (115)
FOCUS Creative Commons License 2006.09.28 0 0 115

Régi a téma, de mindig aktuális, ezért felhozom.

Haszongépjárm, szgk, beszerzésben otthon vagyok.

 

Lehr Péter Creative Commons License 2004.11.26 0 0 114
Azért érdemes felhívni, mert jó pénzért tálalom a megoldást.
Előzmény: thuram (113)
thuram Creative Commons License 2004.11.19 0 0 113
Kifejtenéd?Csak egy picit ,hogy miért érdemes felhivni ezt a számot?
Előzmény: Lehr Péter (112)
Lehr Péter Creative Commons License 2004.11.19 0 0 112
Itt a megoldás 06-20-9581-040
thuram Creative Commons License 2004.11.19 0 0 111
Igen,komoly és nem is kevés adót..
Előzmény: Lehr Péter (110)
Lehr Péter Creative Commons License 2004.11.19 0 0 110
Ez most komoly ? Van olyan aki azért fizet adót , hogy saját / cége / autóját használja ?
Előzmény: tucsok13 (109)
tucsok13 Creative Commons License 2004.10.21 0 0 109
Semmilyen szabályzásbeli összefüggés nincs a cégautóadó és aközt hogy van-e a cégvezető nevén autó. Cégautó adót minden olyan autó után fizetni kell, aminek a magáncélú használata felmerül. A magánhasználatot kizárni belső szabályzással (flottaszabályzat, határozat, stb) lehet, és egyidejűleg az adott autóra folyamatosan vezetni kell a céges használatot igazoló menetlevelet, akár papíron akár útvonalnyilvántartó program segítségével. A kérdésed szerintem onnan ered hogy ha egy cégvezető nevén nincs saját autó, de van céges autója amit használ akkor vélelmezhető ezen céges autó magánhasználata az APEH nézőpontjából. Ha a cégvezetőnek van saját autója és a céges autó használati papírjai is rendben vannak akkor egy ellenőrzéskor is megállja a helyét a dolog és az APEH nem vélelmezi a magánhasználatot- tehát ezzel valamilyen szinten ki lehet védeni valóban a cégautóadót, de fontos hogy minden nyilvántartás rendben legyen. Az hogy valaki kültag vagy sem tökmindegy cégautó adó szempontjából, a lényeg hogy az adott autó a nyilvántartás és szabályzatok alapján egyértelműen ne legyen magáncélra használható. Ha a magánhasználat nem zárható ki akkor a cégautóadót meg kell fizetni.. Szerintem megoldható a dolog, csak baromi sok adminisztrációval jár - de egy 3 M értékű autóra havi 20 000 Ft-ot nekem megér, még órabérben is hogy vezessek menetlevelet!
Előzmény: thuram (106)
thuram Creative Commons License 2004.10.18 0 0 108
Kösz,de kifejtenéd,hol a hiba?Ill ha értesz hozzá esetleg tudsz tanácsot adni,köszi..
Előzmény: Lehr Péter (107)
Lehr Péter Creative Commons License 2004.10.18 0 0 107
Ez másképp működik.
Előzmény: thuram (106)
thuram Creative Commons License 2004.10.14 0 0 106

Sziasztok!

 

Ugy tudom ,hogy ha van egy cégautó melyek után a cég adót fizet akkor ha a cégvezetőnek a nevén van autó akkor ezt az adót nem kell fizetni..Igaz ez?

Érdekelne ha a kültag nevén van egy motor akkor akkor kelle cégadó?

Zak Creative Commons License 1999.09.02 0 0 105
asszem pont a mostani Auto Piacban volt egy összehasonlítás az új Toledo, Bora és Octavia TDi között. Nekem toronymagasan az Octavia volt a leximpatikusabb.

[na jó, mondjuk az én véleményem az ugyebár.... :-)))) ]

sti Creative Commons License 1999.09.02 0 0 104
Ezt kb. olyan egyszerű eldönteni, hogy "milyen autót vegyek".
Szempontok mik?
Presztízs - VW
Pénz - Seat, Skoda kb. egyforma
Szervíz - ?
Praktikus valamilyen szempontból:
hagyományos sedan forma, nagy csomagtartóval: VW Passat
Hátulajtós, nagy csomagtartó: Octavia
Kicsire nyitható csomagtartó: Toledo

Amúgy mindegyiknél az 1.8T motor (150 paci!) a király, úgyhogy ilyen szempontból mindegy, de légkondi az kötelező!

AsteriXXL Creative Commons License 1999.09.02 0 0 103
VW v. Seat v. Skoda
Melyiket érdemesebb cégautónak választani? Egyáltalán van-e különbség?
nohab Creative Commons License 1999.06.30 0 0 102

Alfred!

Mármint az én honlapomét az M61-ekről? Annak nagyon örülnék!

Ha valakit esetleg érdekelnek az M61-es mozdonyok (NoHAB-GM):
http://www.nexus.hu/nohab

Előzmény: Alfred (101)
Alfred Creative Commons License 1999.06.27 0 0 101
offtopic
nohab:
Két hete kedden, a Petőfin a Csúcsforgalomban hosszasan ecsetelte a Nohab-lap szépségeit a műsorvezető, aztán percekig fölolvasott belőle, és mindenkinek ajánlotta!
Megint csak gratulálni tudok!
Előzmény: nohab (100)
nohab Creative Commons License 1999.06.26 0 0 100
(OCtavia)

Tényleg egy kissé műanyagos és k. alacsony az alja, de szerintem rulez. En 1.6i-t hajtok, a motor nagyon pörgős, alacsony fordulaton elgé lomha, de pályán 150 körül még fickós. Az autó futását és belső méreteit tekintve (elöl+csomagtartó, hátul nem) inkább Passat, mint Golf. A belső dizájn elég sivár, de éppoly tökéletesen funkcionális, mint bármely V.A.G.

013

Előzmény: sti (14)
Gabika Creative Commons License 1999.06.17 0 0 99
Subaru Imprezát cégautónak !!!

garantált siker...

rebelkid Creative Commons License 1999.06.16 0 0 98
haveromék egy Kadett és egy Astra kombit használnak. évente legalább 25-25 ezer km-t tesznek beléjük. az Astra már 140 ezret futott. "Néha" a szervíz is kimarad. Ennek ellenére a meghibásodások száma igencsak konvergál a 0-hoz. Fenntartási költségük kevés - ha a nemrégi karambolt nem számítjuk. A faterja nem választana mást, mint Opelt. Ezt a tapasztalata mondatja vele, mert volt már alatta VW és Ford is.
Zölduborka Creative Commons License 1998.10.09 0 0 97
athos!

Nem tudom, hogy mi a velemenyed az uj Fordrol, a Focusrol, de azt mondjak, hogy nagyon jo auto lesz (Golf IV minoseg) es lehet, hogy az ara is elfogadhato lesz. Allitolag oktober kozepen-vegen jon.
Lehet, hogy erdemes varni egy kicsit.

Udv.

Ubi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!