szerintem a kút, meg a szivattyúkok nem melegítenek. Két okból: egyrészt 1-2 liternél nincs bennük több anyag, másrészt délután háromkor egymás után jönnek a tankoló kuncsaftok, nincs ideje megmelegedni még annak a néhány liternek sem.
Ezt a prémiumosdit nem értem, biztosan így van, de hát őket kell kifaggatni az okokról.
A napi hőmérséklet-változás nem lehet ok, az az egy tuti... Hacsak nem használnak valamiféle merülőforraló-féleséget a kút-tartálynál; el tudom képzelni.... :)
És mi van a kúttal, szivattyúval? Azok nem melegíthetik fel jobban a benzint? Azok kinn állhatnak a tűző napon is akár. Mondjuk kéne tudni pontosan az érzékelő helyét, hogy mikor mér.
A lényeg, hogy valahol nagyon átb@sznak ezzel a hőmérséklet dologgal, mivel egy MOL-os ismerősöm mondta az enyhe tél -> óriási prémcsik összefüggést.
nem némileg csökkenti a hőmérséklet hatását, hanem nagyon. A kutasok és a tankautó bulija engem nagyjából hidegen hagy, oldják meg, az nem az én gondom. Viszont, ami a lényeg akart lenni: teljesen téves dolog arra gondolni, hogy hajnalban tankolok, amikor a leghidegebb van, és ettől majd jobban járok.
Nem. A benzin fajsúlya nem fog változni 12 óra alatt (mongyuk hajnali 3-tól délután 3-ig) 1 foknál többet, tehát majdnem egészen pontosan ugyanakkora tömegű benzint kapsz, akármikor tankolsz.
Mármint rövid időnként ismételve, ugyanannál a kútoszlopnál.... :)
Persze a földben tárolás némileg csökkenti a hőmérséklet hatását. A téli-nyári fogyasztással az a baj, hogy télen a hőtágulás miatt sokkal jobban szorulnak az alkatrészek, sűrűbb indításnál az olaj, stb. ezért nagyobb a fogyasztás.
Lényeg, hogy a kutasok az átvételnél nagyot kaszálnak, mert a tartálykocsi meg átveszi a külső hőmérsékletet.
Kedves Pepin!
Mostanság állatira résen kell lenni mindenhol, mert ott qurnak át ahol érnek. Megérne egy misét az is ahogyan az országban járva meg meg állok kajálni és megpróbálnak majdnem mindehol átvágni. ;~(((
Ippeg volt egy munkam egy ilyen tarsasagnal, mindenfele fajta elszamolas gepen volt.
A meroorakat elvileg a kozpontban tudtak ellenorizni. Elvileg ezek az orak azonnal beirtak a fogyast a helyi kis rendszerbe, onnan meg ment fol a kozpontba.
Gyakorlatilag egyszeruen nem tudtak olyan ellenorzesi modszert kitalalni, ami mellett ne tudtak volna lopni a kutasok.
De ugy latszik, ez egy ilyen biznisz, ez meg benne van a kaloban.
itten tévhitek vagynak. Hogy a kutak és a tankautó hogyan számolnak el egymással, azt nem tudom.
Viszont az a benzin, amit lemér a kút, literre, az sajnos nagyjából állandó hőfokú, tehát azonos tömegű. A nagy, földbe süllyesztett több tíz köbméteres tartályok mindig 10-12 celsius fokos benzint adnak.
Tankolhatsz reggel, délben, este, télen, nyáron: akkor is ennyi.
Aki járt már pincében, az megérti, hogy hogyan és miért... :)
(Mellesleg: ha függene a levegő hőfokától a kútnál tárolt benzin tömege, akkor télen, amikor -20 fok van, jó keveset fogyasztanának az autók. Nyáron, hetekig tartó +35 fokban meg sokat. Én pont fordítva vettem észre...:)
Barátaim!
Én naponta kb. 60-70 litert gázolajat tankolok. Most már minden nagy társasághoz tartozó kútnál olyan szoftvereket használnak ami szerintem kizárja a játékot a tankolásnál. Most már olyan trükkökre kell figyelni, mint mikor megveszed az 5 literes desztvizet, és otthon derül ki, hogy a zárókarika a kupakon kicsit sérült. Mert ezeket a kupakokat sok esetben úgy lehet lecsavarni, hogy észre sem veszed. Szóval 500 ft ért vettél 5 liter csapvizet. A kutasok meg szépen beöntötték a saját autóikba. Vagy eladják kimérve autó szervizekbe. Van MOL- os ismerösöm Ö mesélte. De vettem már több ezer forintos halogén izzós elemlámpát amiből kivették a halogén izzót. 1 elég drága , 2 nem lehet kapni. Otthon láttam, hogy ügyesen vissza ragasztották a dobozt. Apró trükkök. De sok kicsi sokra megy. Arról már nem is beszélve, hogy egy autó illatosító a nagykerben 90 ft. Ők 190 ért adják. Van ismerősöm ilyen nagykerben, onnan tudom az árakat. Ott vettem egy öntapadós telefontartót 400 ft ért. Másnap a MOL kútnál láttam ugyanazt 1200. ft ért. S mivel minden kút ki van adva magánszemélynek, ezért a shopban szabad a rablás. Vagy pl. most már a legtöbb helyen 70 ft. egy sz@r cappuccinó az automatából. Aminek az önköltsége kb. 15 ft. A hajnali tankolás jó ötlet. 60 liter benzinnél 2-2.5 litert is képes tágulni a kánikulában.
Hant!
A Kolompár & Kolompárral meg vigyázz mert én már beleharaptam a szappanba ezzel a témával kapcsolatban. Lásd a Chornell "cigányokról most" c. topicját.
Addig is hali gejza + a süssön rátok a nap. ;~)
Csak úgy ne járjatok, mint én egyszer a balatonfüredi Shell kútnál, ahol hajnal lévén, félálomban nem vettem észre, hogy az előző, cca. 2000 Ft-ért tankoló után nem tette vissza a kutas rendesen az adagolót, én meg onnan kezdtem a tankolást! Két rongy jatt a kutasnak... Ha nem veszed azonnal észre, bizonyíthatatlan. :-((((((
Folyamatos trükk a MELEG! A benzin elég jól tágul a melegben, így minél melegebb van, annál kevesebbet tankolsz ugyanazért a pénzért, mivel az energia nem a térfogattal, hanem a tömeggel arányos.
De ezt a kutasok ki is használják. A tankautóban a sok köbméter benzin átvételekor a külső hőmérsékletet is fel kell írni, mert a kutak nem liter, hanem súly alapján fizetnek. Megdumálják a sofőrréel, hogy pár fokkal írjanak többet, így egy tartálykocsinál a kutas nyeresége több száz liter is lehet, amiből kap a sofőr is.
Enyhe tél esetén a MOL-nál még a takarítónő is egy halom prémcsit kap, akkorát kaszálnak a hőtáguláson.
Furcsa jelenség figyelhető meg az egyes benzinkutatknál:
- tegyük fel van ott 2 gázolajkút
- az egyik le van lakatolva
- arról nem lehet tankolni Idáig tiszta.
- jön egy nagy IFA
- szalad a kutas
- lakat le
- olaj bele az IFA-ba
- lakat vissza
Most mi van?
Nem tűnt még fel senkinek ez a jelenség?