Kedves TIK . Megjelent itt a totalcar egyik almenüpontjaként a Ritka Lengyel Autók Klubja ( = R.I.L.A.K. ) topicja . Kész őrültek , mit a Pedálos Moszkvics , Citroen Kacsa , Mini , tizenkétnégyzetméteres autók stb. Kéretik írni bele . f. s. sapirico
15 év feletti japán járgány mint rekord? Nekem egy 1982-es Mitsubishi Lancer Turbo-m van....gyári állapotában 170 Le-teljesitménnyel és 245 Nm nyomatékkal.
Új korához képest persze már kicsit megerősödött, de köszöni szépen jól van....
Ford Taunus 12M 1967-es 1,2 V4-es motorral:)))))) Metallkek. Nagypapame, elso tulaj:))). Majdnem az enyem lett, csak telre nem akartam elkerni tole. Talan majd tavasszal:))))
83-as Wartburg RULEZ!A trabit is csípem volt is egy 86-os de sajnos totál lett.De egyszer tutira veszek még eggyet.Most egy 79-es MAZ billencset vettem 200.000-ért.Ha minden igaz szombaton hazajön.Ma lett beindítva,2 év után pöccre.
Szerelők, bontók, bogarasok, őrültek, találkozók. Minden, ami a témával kapcsolatos!!! Ha bármi külön kívánság van, tessék nekem emilezn és válaszolok.
Szerelők, bontók, bogarasok, őrültek, találkozók. Minden, ami a témával kapcsolatos!!! Ha bármi külön kívánság van, tessék nekem emilezn és válaszolok.
Szerelők, bontók, bogarasok, őrültek, találkozók. Minden, ami a témával kapcsolatos!!! Ha bármi külön kívánság van, tessék nekem emilezn és válaszolok.
T. Bölény!
A helyzet az, hogy anno a 601 Trabi után is fejlesztették tovább, sőt készült bele két garnitúra _négyütemű_ motor és egy kupac új kaszni, még a 70 évek végéig tartott ez a legendás időszak. Hogy miért nem lett belőle sorozatgyártású termék? Honecker et. szerint a nyugati métely....
Az információim valahonnét származnak, vmi nagyon okos autós újságból. Bocsika, felejtek is...
BenkoG
fogadd őszinte részvétem!A rokonnak is van
PEUGEOT 305 most tart a 4iknél.A vicc az,hogy
mind a 4 megvan neki.Ennyiből már talán ösz-
sze tud rakni 1et ami megy is....
...Ettől függetlenül a PEUGEOT-ok jók csak a
305 nem a legszerencsésebb+sikeresebb konstrukció.
Bocsánat de megzavarom a Trabant fórumot egy
percre. Egyébként a Daihatsu-k meglepően jól
mennek. A "régi" kocsik között a PEUGEOT
205 GTI vagy MAZDA 323 3ajtós kupé 91 es
évjárattól felfelé ami rulez.
Azok is írjanak akiknek 15 év feletti jap gépük van, mert az is rekord.
Én itt tartok:
Daihatsu Cuore 1983
Daihatsu Charade 1992
+1 ismeretlen korú Dacia Tlx / bontó
Daihatsu Hijet 1993
+ 1 ism.korú IZS / totál
A fentiek közül mára mind hulladék állapotban van. Jellemző hibák: hengerfej, gyújtáskábel, rozsda az ablakok körül, kuplung-bowden, bendix, ajtózárak.
Az akku viszont 6 évig jó volt mindben.
Pillanat!
Én nem a 4 ütem, hanem az elkorcsosult Trabi ellen szóltam! Ha már itt tartunk, imádom(nám) azokat a régi jó hosszúlöketű négyütemű motorbicikliket, amik csak minden második sarkon pöffennek egyet, ott is csak illemből.
A 4ü Trabi hangját úgy is elő lehet csalogatni, hogy lecseréled az első dobot jóféle utángyártott hazaira. Mást nem kaptam, azért fanyalodtam rá, de a régi lyukassal csendesebb volt...
Amúgy a normál hangja is szép a 4ü-nek. Amikor mész az utcán és elsurrog egy melletted...
Árpi
Ha durrog, akkor már nincs is elögyújtás (ill. negatív). Nagy egy-nál is csöröghet, az igaz, de nem az a tipikus (merugye a normál használatban a jól beállított egy. a kopások miatt csökken).
LUCzI FERencz!
A csörgésnek (azt hiszem) nem a gyújtás az oka, hanem az, hogy abban az üzemállapotban úgy tűnik elszegényedik a benzin-levegő keverék. (Ezt gyógyíthatja a szívató). Egyébként én úgy emlékszem, hogy kb. 14~14.5 évvel ezelőtt jöttek ki a 12V-os Trabik. A gyújtásom megszakítós.
McAl!
A füstről meg annyit, hogy létezikjól működő katalizátor Trabira is! Nem sül be, nem öli meg a motort. Ki van próbálva, mit csinál akkor, amikor más katalizátor meghal. Trabi egy hengerrel megy az úton. Láttatok már olyat? Szerintem csak szemből, mert hátulról a Trabi olyankor nem látszik... Szóval az előző Trabimban ott egy ilyen katalizátor. Amikor elment a gyújtás az egyik hengeren, mentem még vele kb. öt km-t. Mit mondjak. A tükörben nem lehetett látni semmi füstöt. Nem is értettem, mitől gyenge. Amikor megálltam, világított a kipufogócső a dob után, de kibírta. A monolit hordozós kütyük ettől szoktak garantáltan elhalálozni.
Köszi az infót, sokminden eltört-elrepedt már rajta, de erre álmomban sem gondoltam volna. Amúgy a gyertyák is elég közel vannak, hmm, sugárhajtású Trabant...
Köszi a megnyugtatást, cascóm nekem is van, igaz 30% önrésszel.
Árpi!
Írod: 80 fölött padlógáznál csörög mint a veszett fene.
A járgány nem elektronikus gyújtású véletlenül? Már úgy értem,
utólag átalakítva, mert ismereteim szerint a 13 évesek még nem
voltak ilyennel felszerelve, annál is inkább, mert egy évvel később
lett a járgány 12 V-os. Bár a tied már vsz. olyan ( Rádiómagnó).
Ez arra jellemző. Mármint nem a rádiómagnóra, hanem az
elektronikus gyújtásúra. Az enyém is ilyen. Gyorsításkor is csörög,
mert az előgyújtás fix. Nincs röpsúly, ami a gyújtásszöget
álítani tudná.
Bölény!
A karburátor mögött felül van egy sokágú fehér ülepítőpohár
szerű képződmény, amibe egy néhány véknyabb-vastagabb
cső megy bele, ez a valami a rezonanciától, és mert szar anyag,
el szokott hajszálrepedni. A hajszálrepedésen a benzin kijön,
és egyenest az alatta levő indítómotor kommutátorába csöpög.
Innentől kezdve indítás = füst+láng, ami szerencsétlen esetben
továbbterjedhet.
A steakká válást illetően nyugodt lehecc. Nekem még arra is volt
időm, hogy a szolgálati URH adóvevőt, ami akkoriban többet ért,
mint a kocsi, kiszereljem, és a csomagtartóból az ott tartózkodó
két kanna benzint kivegyem és bevigyem a legközelebbi bokorba.
Utána leültem az árokparton és gyönyörködtem a tüzijátékban.
(Újérték biztosításom volt.)
Elnézést mindenkitől, nagyon hosszú voltam. Legközelebb
majd kifejtem, mik a fenntartásaim a négyütemű Trabival
kapcsolatban.
Tudod a Trabi az mindig trabi marad. Az igaz, hogy én úgy tekintek a 4ü változatra mint az új Bogárra.
Kár volt érte. Bár az kétségtelen, hogy a 4ü trabi már nem füstöl annyira, de elmarad a Trabant érzés.
Nekem Bogaram van, mint lentebb olvashatod és állítom, hogy nincs szebb hang annál, mint ahogy egy ilyen járgyán pöfög alattad. A Trabinál detto ugyanez. A 2ü-nek megvan a szép, utánozhatatlan hangja.
Beülsz, berakod a kulcsot és elfordítod:
Saglaglaglaglaglaglag. Saglaglaglaglag, jimmmmm, jimmmmmm, jimmmmm (egyes) jiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiim (kettes) /kicsit mélyebben/ jiiiiiiiiiiiiimmm, és így tovább.
Ne keféljetek már ki velem, halljátok-e! A zösszes kollégám cseszeget, hogy nem autóm van, hanem Trabantom, már meg is tanultam büszke lenni rá, erre jösztök Ti és kiközösítetek. Hogy nézek ezek után az emberek szemibe?! He?!
Fenntartom a véleményemet, amennyiben a fírtakter is Trabant, csak a korhoz igazítva (megtartva a min. 20éves lemaradást). Márcsak a karosszéria azonossága is engem igazol. Az endzsintől függetlenül a 4ü is életforma. (Amúgy a rothadó kapitalizmus is csinált 2ü járgányokat, asszem Goggomobilnak híjták azt, amelyik szintén legendás lett.)
Ha olyan nagy legények vagytok, akkor azt mondjátok meg, hogy honnan származik a 2ü Trabi motorja! Hallottam már bányacsörlőről, motorbicikliről, mi az igazság?
LUCzi, iziben áruld el, mi az a konstrukciós hiba, ami miatt leégett. Nem szeretnék sztékké változni. (Igaz, már többször elfolyott a hűtővíz, hátha az eloltja...)