Keresés

Részletes keresés

tuff Creative Commons License 2002.07.01 0 0 400
sziasztok!

most vettem csak észre, hogy van külön Omega topic is :)
van egy 11 éves A Omegám, 2.0.
sikerült 2 hete az elejét picit összeszuttyantani és keresek hozzá bontott, vagy utángyártott lökháritót.
a gond az, hogy nem találok.
ez az Omegák 2. generációja, amin végig fut oldalt a krómozott diszcsik és szinre van fújva a lökháritó egy része.
ködlámpa is van benne.
ilyesmit keresek, valaki segitssen ! :))
külön krómcsik is érdekel !

köszi !!!

_latsam Creative Commons License 2002.07.01 0 0 399
Halihó! Következő kérdés: klíma leírás valakinek van-é? Most indul a klímajavítás második menete:ereszti a gázt a kicsike (nagyon lassan kb 1év alatt engedte el annyira, hogy már csekély a hűtés). Legutóbb megfestettük a gázt és hétvégén kilámpáztam, hogy a kompresszor összeillesztésénél engedi el (O-gyűrűk 800HUF/db munkadíj 8kHUF:). Namármost ha lenne valakinek a kompresszorról (HARRISON márkájú) valami leírása vagy robbantott/röntgen/bármilyen rajza az nagyban segítene abban, hogy szétgányoljam a klímámat. Ha ez is összejön házilag istenuccse beruházok egy töltőaparátba is:)
Sam
Yellopages Creative Commons License 2002.07.01 0 0 398
"""Na most akkor ez A vagy B omega?"""

Sracok! Gozom sincs az opelekrol! :) csak felmerult ez a problema... De ez nem gombolyu, akkor meg a regebbi.
azt sem tudom hany lampa vilagit, de raadom a gyujtast, kigyullad minden, mint 1 karacsonyfa. legalabb 15 lampa. De engem nem erdekelt, beinditottam, akkor minden elalszik. O meg nem tudja mik azok....
Ma este mindent megmondok!

koszi

Előzmény: _latsam (394)
zimurgy Creative Commons License 2002.06.28 0 0 397
kelemenb

Írd össze, hogy milyen hosszúságú, színű, és keresztmetszetű vezetékek kellenének. Az Opelnél alkalmazott keresztmetszetek: 0,35 0,5 0,75 1,0 1,5 2,5 4,0 6,0 mm2. Méterben nem sok féle vezetékem van, méretre vágott, de be mégsem épített vezetékekhez tudtam egy időben hozzájutni. Csatlakozóházak: nem tudom, hogy Te milyen szintű rajzokkal rendelkezel; ha csak szervizcélra készített kapcsolási rajzzal, akkor az -tudtommal- nem tartalmazza a csatlakozók pontos beazonosítását. Ebben az esetben próbáld körülírni, hogy miről van szó. Ha viszont -például- azt írod, hogy ZPF 5-1 ,arról tudom, hogy az a fényszóró-csatlakozó. Már egyszer írtam Neked: a lehetőségeim erősen korlátozottak, ennek ellenére néhány topictagnak már sikerült a kért -egyszerűbb- kábeleket legyártanom.

latsam

Szivaccsal olyan helyeken bandázsolunk, ahol fennáll a veszélye annak, hogy a kábelköteg a karosszériához érve zörögne, + a műszerfalkötegben sok helyen.

üdv.: zimurgy

Előzmény: kelemenb (387)
Lozsa Creative Commons License 2002.06.28 0 0 396
A fekete füst 99% hogy túl dús a keverék (túl sok benzint kap).
Lehetséges okok:
- vízhőfokmérő hidegebbet mér a valósnál.
- Légtömegmérő el lett állítva, vagy csal
- Injektor rendszernyomás túl nagy
- Lambda szonda halott

stb...

AMúgy ha rádugjátok egy hordozható CO mérőre akkor egyből kiderül a turpisság... Esetleg motorfékpadon kell mérni a gázemissziót.

Előzmény: _latsam (394)
kelemenb Creative Commons License 2002.06.28 0 0 395
_latsam

A check controll-os onnan ismerszik meg, hogy gyújtáskor a lámpasor legeslegjobb oldalán világít sok lámpa(talán a szélső nyolc tartozik oda). Az A Omega műszerfalán a fed. computer egy műanyag darabbal el van választva a műszerfaltol, a B-nél közvetlenül a műszerek mellett van a kijelző(még a plexi alatt) és maszk nélküli.

kelemenb

Előzmény: _latsam (394)
_latsam Creative Commons License 2002.06.28 0 0 394
Yellopages:
Ha a gyújtáskor sok lámpa világít akkor az check controll-os. kelemenb arra gondolt amelyik egy kis motort ábrázol villámmal a közepén.
Na most akkor ez A vagy B omega? Mert MV6 csak B omegából volt (ez az újabb gömbölyűbb). A kék füst jelzi az olajzabálást a feket inkább gyújtásproblémára utal ha jól tévedek. Egy 3.0 omega szerintem kis gyújtáshibával is megy mint az állat. Dehát 20liter benzinből nem is csoda.
Az a baj, hogy találgatunk. Tényleg pontosabb infók kellenének a szekérről. A vagy B omega, melyik 3.0 motor, milyen katalizátor.
Előzmény: Yellopages (385)
qwer1234 Creative Commons License 2002.06.28 0 0 393
Érdekel valakit fordulatszámmérős műszerfal egység (jég)kék háttérvilágítással és 105.000 km-el ?
kelemenb Creative Commons License 2002.06.28 0 0 392
_latsam

Sajnos ez az ami nincsen(esetleg OPEL-től annyiért mint a komplett auto).

kelemenb

Előzmény: _latsam (390)
_latsam Creative Commons License 2002.06.28 0 0 391
Köszi Lozsa, mostmár értem. Én azt nem kalkuláltam bele, hogy nem nagyon van szélcsend a szívócsőben még zárt szelepnél sem.
Előzmény: Lozsa (384)
_latsam Creative Commons License 2002.06.28 0 0 390
kelemenb
Szerintem jobb ha rendelsz egy komplett full-fullos omega kábelköteget. Abban biztos lesz minden ami neked kell!:)
Mostanába szerintem sokat fogok kérdezősködni a topicon. Készül a kocsim műszakira ami ebben a korban már nagy esemény:)
Előzmény: kelemenb (387)
_latsam Creative Commons License 2002.06.28 0 0 389
zimurgy: köszi a választ. Tegnap azért írtam, mert egy csomó szervízet és boltot végigkérdeztem, és nagyjából gőzük nem volt mit akarok. Aztán egy faluszéli autósboltban vettem. Két fajta is volt TESA márkanév alatt. Most ezzel kijavítottam a kábelkötegeket, de legközelebb nálad érdekődöm kábelügyben:)
A zajcsillapító szivacscsíkot mire használjátok?
Előzmény: zimurgy (386)
kelemenb Creative Commons License 2002.06.28 0 0 388
Yellopages

Szerintem bal oldalt csak egy sárga lámpa van(bár ebben nem vagyok biztos), egyébként egy motort akar szimbolizálni, talán x-el a közepén. A füst szerintem azt jelentheti, hogy a motor nagyon kivan(olajat eszik?), vagy nem megfelelő a keverékarány. Az utóbbi esetben a lambdaszondát és légtömegmérőt én nagyon megnézném.

kelemenb

Előzmény: Yellopages (385)
kelemenb Creative Commons License 2002.06.28 0 0 387
zimurgy

Ha már kábelköteg nem megy, arra van lehetőség, hogy mindenféle színkódu és átmérőjű vezetéket vásárolhassak tőled m-re(+csatikat)? Hogy mi kellene azt hétvégén összeszedném.

kelemenb

Előzmény: zimurgy (386)
zimurgy Creative Commons License 2002.06.27 0 0 386
latsam

Textil 19mm, 9mm, PVC 19mm, 9mm, zajcsillapító szivacscsík 25mm x 1m, Minden gyári. Ha érdekel, írj magánba!
üdv.: zimurgy

Előzmény: _latsam (381)
Yellopages Creative Commons License 2002.06.27 0 0 385
"Szerintem A Omega-ból nem volt V6, így csak soros 6 lehet."

Vmi MV6 remlik. mind1...

"lambdaszonda csere(esetleg testel, bár ekkor a check engine-nek világítania kellene) "

nem vilagit

"-gyújtókábel(tud érdekes dolgokat produkálni)
-gyújtáselosztó rotor "

De akkor nem is menne nem? Ez megy mint az allat!
Es fustol is feketen, mint az allat! :)

"a 24V-sé rá van írva a hengerfej"

Akkor ez nem az!

"Amikor a gyújtást ráadja a barátod(de nem indítja be a motort), akkor világít egy sárga lámpácska a műszerfal alatt, bal oldalt? "

Hat nem toom melyikre gondolsz, de szerintem igen. Ebben minden vilagit, ha raadod a gyujtast. Sarga lampabol van vagy 3. Konnyites? Rajz, abra, felirat rajta?

koszi

Előzmény: kelemenb (375)
Lozsa Creative Commons License 2002.06.27 0 0 384
Na jó akkor most rlmagyarázom. Szóval már az L-Jetronic (a mostani Motronic rendszerek elődje) is hasonlóképp működött. Szóval kb. 3.5 bar nyomás uralkodik a közös befecskendező elosztócsőben. Namost a befecskendezés 2 részletben történik meg minden motorfordulatnál egy fél adag jut minden hengerhez. Nem feltétlen akkor amikor a szívószelep nyit! Ez azért nem probléma, mert mivel a szívócsőben az áramlás akövetkezőképpen alakul:
1. jön ezerrel be a szívás hatására a levegő
2. beleütközik a zárt szívószelepbe
3. helyileg némiképp összesűrűsödik
4. visszaleng (ennek pontos ídőzítésével érik el azt a 10-15% teljesítménytöbbletet a változtatható szívócsőhosszúságú motorok)
5. a következő szelpnyitásnál újra megindul ezerrel a henger felé.
Eközben jön ugyebár két nagyon-nagyon kis mennyiségben (3.5bar-on) a benzin. Ez nincs túl finomra porlasztva ugyan (mint a dízelnél) de a gázlengésekből adódóan, ill sokkal jobban tud keveredni ill. gázosodni a levegővel. Ráadásul "elég sok" ideje van erre, ezért van, hogy nem tud lecsapódni a szívócső falára...
Vagyis nem tocsog a szelep a benzintől.

Amúgy sokkal röhelyesebb a Mono-Jetronicnál (központi bef.) az ahogy az alig elporlasztott üzemanyag ott bizony ténylegesen "toccsan" a fojtószelepen, és valószínűleg az ebből adódó kiszámíthatatlanságából származik az, hogy az ilyen injektorral szerelt autók viszonylag sokat esznek. Ezen bár sokat segít a lambda-szonda, de még így sem az igazi.

Na bocs, hogy ilyen hosszú lére eresztettem, de muszály volt a félreértések elkerülése végett.

Előzmény: _latsam (383)
_latsam Creative Commons License 2002.06.27 0 0 383
kelemenb
Lehet, hogy elbeszélünk egymás mellett, de kezdem érteni. Az, hogy honnan nyomja a hengerbe az kevésbé izgat, ezt kitalálták, jól működik megy. Attól áll fel a szőr a hátamon, hogy amikor az egyik henger szív akkor mindegyik injektor lő. Ebből három bezárt szeleppel találkozik (kipufogó, sűrítő és robbanó hengerek). Nem lehetne (rém primitív példával élve) gyújtáselosztóhoz hasonlatosan mindig csak az egyik injektort engedélyezni? Kijön a vezényszó a computerből de az csak a szívóskodó fejhez jutna el. Mert azzal a benyával mi lesz ami így ráfolyt a (z éppen) kipufogó henger zárt szívószelepére? Befolyik nyitáskor az éppen aktuális lövettel? Netán bele is kalkulálták ezt a 3 előző ütem óta ott gyülekező mennyiséget? Igen nagy csalódás érne most engem ha ez kiderülne, hogy így van!
Megyek Caplri-3at olvasni tuningba:)
Előzmény: kelemenb (382)
kelemenb Creative Commons License 2002.06.27 0 0 382
_latsam

Az autotuning(bár mostanában gyakran az OPEL-en is) topicon Capri-3-nál biztosan láttam ilyet, tőle kéne megkérdezni.
Szinte biztos, hogy az injector a zárt szívószelepre nyomja a benyát. Sajnos -valószínüleg- nem érdemes foglalkozni a szekvenciális befecskendezővel, mivel 20SE és C20NE-nél oldalról nyomja be a benyát a függőleges szelepre, emiatt 99%-ra képtelenség direktbe a hengerbe betolni. A hatásfok( ebből következően a fogyasztás ill. teljesítmény) biztosan jobb lenne, ha meg lehetne oldani.

kelemenb

Előzmény: _latsam (381)
_latsam Creative Commons License 2002.06.27 0 0 381
És még egy kérdés: honnan lehet szerezni (venni, lopni, rabolni, gyilkolni érte:) olyan szigetelőszalagot amivel eredetileg vol betekerve a kábelköteg a kocsiban. Ha jól tudom riasztósok, villanybuzerátorok használnak is ilyet hogy korrekt kábelkötegeket készítsenek a riasztókhoz. Az én szekeremben is meg kellen gyógyítani néhol az eredeti bandázsokat és hogy nézne ki piros szigetelőszalaggal? Tudom-tudom a sárga jobb lenne:)
És ha jól tudom ezek a szalagok nem gyulladnak ki a hőtől egy zárlat vagy egy felforrósodott vezeték esetén.
_latsam Creative Commons License 2002.06.27 0 0 380
kelemenb: említetted a javítóíveket. Honnan lehet szerezni (nyilván minél olcsóbban) ilyesmit? Nekem ajánlottak két helyet de nem tudtak pontos címet mondani. Most erre várok.
SENGA Creative Commons License 2002.06.27 0 0 379
Fájó szívvel eladnám 1996-os Caravánomat.2.0.Érd:06/20-3590413.
Zeuss Creative Commons License 2002.06.27 0 0 378
_latsam,
én úgy tudom, hogy a befecskendező a nagynyomású benzint fecskendezi be a szívó oldalra. Ha megnézed a befecskendezőnél minden cső nagynyomású cső.
Zeuss
Előzmény: _latsam (377)
_latsam Creative Commons License 2002.06.27 0 0 377
kelemenb: tehát az éppen sűrítő henger zárt szívószelepe mögött is kinyit az injektor? Ilyenkor rápisil a zárt szelepre? És ez majd becsorog ha nyit a szelep? Ezt a részét nem értem. Az injektorból nem a (porlasztóhoz hasonlatos) légáramlás húzza ki a benzint. Az injektor mögötti kamra van nyomás alatt. Én eddig azt hittem (tudom tudom rajz!), hogy a nyomás alatt lévő kamrából mindig az az injektorfej engedi ki a benyát amelyik henger szív. Ha ezt a részét még valaki elmondaná az sokat segítene a +értésben.
Ha +oldódna a "csak a szívó henger injektora nyisson" probléma nem válna takarékosabbá a gép? Most ezt nem azért kérdezem mert megyek és átalakítom, de ez nem tűnik nehéz feladatnak és csodálkozom, hogy okos autómérnökök ezt miért nem oldották meg.
Előzmény: kelemenb (376)
kelemenb Creative Commons License 2002.06.27 0 0 376
_latsam

A szívószelep ilyenkor azért zárva van, tehát oda nem jut be anyag. A dolog problémája csupán annyi, hogy ilyenkor csak "becsorog az anyag a hengerbe, míg szekvenciálisnál bespriccel.
Gratula a sikeres klímajavításhoz!

kelemenb

Előzmény: _latsam (372)
kelemenb Creative Commons License 2002.06.27 0 0 375
Yellopages

Szerintem A Omega-ból nem volt V6, így csak soros 6 lehet. Tippek:
-lambdaszonda csere(esetleg testel, bár ekkor a check engine-nek világítania kellene)
-légtömegmérő
-gyújtókábel(tud érdekes dolgokat produkálni)
-gyújtáselosztó rotor
Azt, hogy hány szelepes a hengerfej szélességéből ki lehet találni(15 vs 30 cm kb), de könnyítésképpen a 24V-sé rá van írva a hengerfej elejére a vezérműszíj fölé. Amikor a gyújtást ráadja a barátod(de nem indítja be a motort), akkor világít egy sárga lámpácska a műszerfal alatt, bal oldalt?

kelemenb

Előzmény: Yellopages (368)
_latsam Creative Commons License 2002.06.27 0 0 374
Klíma story: tavasszal elkezdte fogyasztani a biztit a klímám. Néha ment néha nem. A jeges rémület markolászott, hogy egyik legértékesebb (és valljuk be legkényelmesebb) extra hullik ki az autómból. De tegnap megfürdettem szenteltvízben a technika ördögét!:) A klíma kábelkötege volt zárlatos, mégpedig az akkutartó alatt. Ott ágazik le a kompresszorhoz menő 3 csati és hozzá volt kötegelve 3 helyen egy csőhöz. A legfelsőnél (a lexarabb helyen) a két feket/fehér(12V) vezeték kinyílt és hegesztette a kasztnit. Este nem volt hangulatom összerakni, de alig várom a próbautat.
Tutira biztos voltam eddig is a kábelköteg hibában, de a csatlakozókat gyanusítgattam és először mikor mértem nem találtam meg. Kelemenb tippje bejött a vezetékkel, még1x köszi
Sam
Yellopages Creative Commons License 2002.06.27 0 0 373
Lehet!
Pontiac Grand LeMans, 1979, 5.0 V8, 4dr sedan
:)
Előzmény: LEX (370)
_latsam Creative Commons License 2002.06.27 0 0 372
kelemenb! (injektor thread)
Még ebből a nézetből nem vizsgáltam meg a rajzokat, de ez +lepett. Szóval amikor az egyik henger szív akkor minden injektor nyit? És mi van az éppen sűrítő vagy kipuff. hengerrel. Azokba is jut nafta? Vagy valamiért azokba mégsem megy be? Mert ha bemegy máris áttervezem az injektorokat és leszorítom a fogyasztást 2,5l/100km re!:)
Sam
qwer1234 Creative Commons License 2002.06.26 0 0 371
Az X-project :

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!