kelemenb: sőt ha nagyon hűek akarunk lenni az igazsághoz inkább 40%-20%-40% mivel középen va a bazi széles könyöktámasz és mögötte a nyitható ajtó hátra (sízsák zsák nélkül:)
Nekem 4ajtós A omegám van amit most összefelé rakok mert jön a műszaki. De utána ha nem nagyon bonyi kiszedni, és ugyanaz az alkatrész akkor lemérhetjük.
most vettem csak észre, hogy van külön Omega topic is :)
van egy 11 éves A Omegám, 2.0.
sikerült 2 hete az elejét picit összeszuttyantani és keresek hozzá bontott, vagy utángyártott lökháritót.
a gond az, hogy nem találok.
ez az Omegák 2. generációja, amin végig fut oldalt a krómozott diszcsik és szinre van fújva a lökháritó egy része.
ködlámpa is van benne.
ilyesmit keresek, valaki segitssen ! :))
külön krómcsik is érdekel !
Halihó! Következő kérdés: klíma leírás valakinek van-é? Most indul a klímajavítás második menete:ereszti a gázt a kicsike (nagyon lassan kb 1év alatt engedte el annyira, hogy már csekély a hűtés). Legutóbb megfestettük a gázt és hétvégén kilámpáztam, hogy a kompresszor összeillesztésénél engedi el (O-gyűrűk 800HUF/db munkadíj 8kHUF:). Namármost ha lenne valakinek a kompresszorról (HARRISON márkájú) valami leírása vagy robbantott/röntgen/bármilyen rajza az nagyban segítene abban, hogy szétgányoljam a klímámat. Ha ez is összejön házilag istenuccse beruházok egy töltőaparátba is:)
Sam
Sracok! Gozom sincs az opelekrol! :) csak felmerult ez a problema... De ez nem gombolyu, akkor meg a regebbi.
azt sem tudom hany lampa vilagit, de raadom a gyujtast, kigyullad minden, mint 1 karacsonyfa. legalabb 15 lampa. De engem nem erdekelt, beinditottam, akkor minden elalszik. O meg nem tudja mik azok....
Ma este mindent megmondok!
Írd össze, hogy milyen hosszúságú, színű, és keresztmetszetű vezetékek kellenének. Az Opelnél alkalmazott keresztmetszetek: 0,35 0,5 0,75 1,0 1,5 2,5 4,0 6,0 mm2. Méterben nem sok féle vezetékem van, méretre vágott, de be mégsem épített vezetékekhez tudtam egy időben hozzájutni. Csatlakozóházak: nem tudom, hogy Te milyen szintű rajzokkal rendelkezel; ha csak szervizcélra készített kapcsolási rajzzal, akkor az -tudtommal- nem tartalmazza a csatlakozók pontos beazonosítását. Ebben az esetben próbáld körülírni, hogy miről van szó. Ha viszont -például- azt írod, hogy ZPF 5-1 ,arról tudom, hogy az a fényszóró-csatlakozó. Már egyszer írtam Neked: a lehetőségeim erősen korlátozottak, ennek ellenére néhány topictagnak már sikerült a kért -egyszerűbb- kábeleket legyártanom.
latsam
Szivaccsal olyan helyeken bandázsolunk, ahol fennáll a veszélye annak, hogy a kábelköteg a karosszériához érve zörögne, + a műszerfalkötegben sok helyen.
A fekete füst 99% hogy túl dús a keverék (túl sok benzint kap).
Lehetséges okok:
- vízhőfokmérő hidegebbet mér a valósnál.
- Légtömegmérő el lett állítva, vagy csal
- Injektor rendszernyomás túl nagy
- Lambda szonda halott
stb...
AMúgy ha rádugjátok egy hordozható CO mérőre akkor egyből kiderül a turpisság... Esetleg motorfékpadon kell mérni a gázemissziót.
A check controll-os onnan ismerszik meg, hogy gyújtáskor a lámpasor legeslegjobb oldalán világít sok lámpa(talán a szélső nyolc tartozik oda). Az A Omega műszerfalán a fed. computer egy műanyag darabbal el van választva a műszerfaltol, a B-nél közvetlenül a műszerek mellett van a kijelző(még a plexi alatt) és maszk nélküli.
Yellopages:
Ha a gyújtáskor sok lámpa világít akkor az check controll-os. kelemenb arra gondolt amelyik egy kis motort ábrázol villámmal a közepén.
Na most akkor ez A vagy B omega? Mert MV6 csak B omegából volt (ez az újabb gömbölyűbb). A kék füst jelzi az olajzabálást a feket inkább gyújtásproblémára utal ha jól tévedek. Egy 3.0 omega szerintem kis gyújtáshibával is megy mint az állat. Dehát 20liter benzinből nem is csoda.
Az a baj, hogy találgatunk. Tényleg pontosabb infók kellenének a szekérről. A vagy B omega, melyik 3.0 motor, milyen katalizátor.
kelemenb
Szerintem jobb ha rendelsz egy komplett full-fullos omega kábelköteget. Abban biztos lesz minden ami neked kell!:)
Mostanába szerintem sokat fogok kérdezősködni a topicon. Készül a kocsim műszakira ami ebben a korban már nagy esemény:)
zimurgy: köszi a választ. Tegnap azért írtam, mert egy csomó szervízet és boltot végigkérdeztem, és nagyjából gőzük nem volt mit akarok. Aztán egy faluszéli autósboltban vettem. Két fajta is volt TESA márkanév alatt. Most ezzel kijavítottam a kábelkötegeket, de legközelebb nálad érdekődöm kábelügyben:)
A zajcsillapító szivacscsíkot mire használjátok?
Szerintem bal oldalt csak egy sárga lámpa van(bár ebben nem vagyok biztos), egyébként egy motort akar szimbolizálni, talán x-el a közepén. A füst szerintem azt jelentheti, hogy a motor nagyon kivan(olajat eszik?), vagy nem megfelelő a keverékarány. Az utóbbi esetben a lambdaszondát és légtömegmérőt én nagyon megnézném.
Ha már kábelköteg nem megy, arra van lehetőség, hogy mindenféle színkódu és átmérőjű vezetéket vásárolhassak tőled m-re(+csatikat)? Hogy mi kellene azt hétvégén összeszedném.
"Szerintem A Omega-ból nem volt V6, így csak soros 6 lehet."
Vmi MV6 remlik. mind1...
"lambdaszonda csere(esetleg testel, bár ekkor a check engine-nek világítania kellene) "
nem vilagit
"-gyújtókábel(tud érdekes dolgokat produkálni)
-gyújtáselosztó rotor "
De akkor nem is menne nem? Ez megy mint az allat!
Es fustol is feketen, mint az allat! :)
"a 24V-sé rá van írva a hengerfej"
Akkor ez nem az!
"Amikor a gyújtást ráadja a barátod(de nem indítja be a motort), akkor világít egy sárga lámpácska a műszerfal alatt, bal oldalt? "
Hat nem toom melyikre gondolsz, de szerintem igen. Ebben minden vilagit, ha raadod a gyujtast. Sarga lampabol van vagy 3. Konnyites? Rajz, abra, felirat rajta?
Na jó akkor most rlmagyarázom. Szóval már az L-Jetronic (a mostani Motronic rendszerek elődje) is hasonlóképp működött. Szóval kb. 3.5 bar nyomás uralkodik a közös befecskendező elosztócsőben. Namost a befecskendezés 2 részletben történik meg minden motorfordulatnál egy fél adag jut minden hengerhez. Nem feltétlen akkor amikor a szívószelep nyit! Ez azért nem probléma, mert mivel a szívócsőben az áramlás akövetkezőképpen alakul:
1. jön ezerrel be a szívás hatására a levegő
2. beleütközik a zárt szívószelepbe
3. helyileg némiképp összesűrűsödik
4. visszaleng (ennek pontos ídőzítésével érik el azt a 10-15% teljesítménytöbbletet a változtatható szívócsőhosszúságú motorok)
5. a következő szelpnyitásnál újra megindul ezerrel a henger felé.
Eközben jön ugyebár két nagyon-nagyon kis mennyiségben (3.5bar-on) a benzin. Ez nincs túl finomra porlasztva ugyan (mint a dízelnél) de a gázlengésekből adódóan, ill sokkal jobban tud keveredni ill. gázosodni a levegővel. Ráadásul "elég sok" ideje van erre, ezért van, hogy nem tud lecsapódni a szívócső falára...
Vagyis nem tocsog a szelep a benzintől.
Amúgy sokkal röhelyesebb a Mono-Jetronicnál (központi bef.) az ahogy az alig elporlasztott üzemanyag ott bizony ténylegesen "toccsan" a fojtószelepen, és valószínűleg az ebből adódó kiszámíthatatlanságából származik az, hogy az ilyen injektorral szerelt autók viszonylag sokat esznek. Ezen bár sokat segít a lambda-szonda, de még így sem az igazi.
Na bocs, hogy ilyen hosszú lére eresztettem, de muszály volt a félreértések elkerülése végett.
kelemenb
Lehet, hogy elbeszélünk egymás mellett, de kezdem érteni. Az, hogy honnan nyomja a hengerbe az kevésbé izgat, ezt kitalálták, jól működik megy. Attól áll fel a szőr a hátamon, hogy amikor az egyik henger szív akkor mindegyik injektor lő. Ebből három bezárt szeleppel találkozik (kipufogó, sűrítő és robbanó hengerek). Nem lehetne (rém primitív példával élve) gyújtáselosztóhoz hasonlatosan mindig csak az egyik injektort engedélyezni? Kijön a vezényszó a computerből de az csak a szívóskodó fejhez jutna el. Mert azzal a benyával mi lesz ami így ráfolyt a (z éppen) kipufogó henger zárt szívószelepére? Befolyik nyitáskor az éppen aktuális lövettel? Netán bele is kalkulálták ezt a 3 előző ütem óta ott gyülekező mennyiséget? Igen nagy csalódás érne most engem ha ez kiderülne, hogy így van!
Megyek Caplri-3at olvasni tuningba:)
Az autotuning(bár mostanában gyakran az OPEL-en is) topicon Capri-3-nál biztosan láttam ilyet, tőle kéne megkérdezni.
Szinte biztos, hogy az injector a zárt szívószelepre nyomja a benyát. Sajnos -valószínüleg- nem érdemes foglalkozni a szekvenciális befecskendezővel, mivel 20SE és C20NE-nél oldalról nyomja be a benyát a függőleges szelepre, emiatt 99%-ra képtelenség direktbe a hengerbe betolni. A hatásfok( ebből következően a fogyasztás ill. teljesítmény) biztosan jobb lenne, ha meg lehetne oldani.