Bowden is van meg jeladó is!Gondolom a jeladó a BC-hez kell!Amúgy az ebbe való BC nem egy nagy szám mert csak 3 funkciós...
Kössz a segítséget majd még érdeklődöm!
Amikor elkezdtem az Omegá-ba BC-t építeni, akkor szembesültem vele, hogy a kábel a régi típusú BC-hez jó (1x26pin és 1x12pin) csatikkal rendelkezik.
Szerintem ha az enyém be volt kábelezve ('94 GL) ennél alapabb autót nem nagyon csináltak.
Szóval a BC amit szereztem újabb típusba való volt 32 pines csatival.
Gyártottam hozzá egy átalakítót, és akkor elkezdett nagyjából működni.
A pillanatnyi fogyasztás nem ment, ehhez hosszas keresgélés után az kellett, hogy a műszerfal rendszercsatijából áthúzzak egy kábelt ami a fordulatszám jelét átvitte.
Utána jött az, hogy az autóból az összes jeladó hiányzott, és a lámpa check-control egység is.
Ehhez másik hűtővizkiegyenlítő tartály stb kellett volna, amikben benne vannak a jeladók.
Ezeket a pineket földre kötöttem, így most nincs hibajelzés, és nem világít a check control sem.
Egyedüli hiba még azóta, hogy a megtehető km távot nem jól jelzi ki, ezt Tech 2-vel kellene korrigálni, majd egyszer elviszem.
A rádióm nem gyári, ilyenkor az RDS infók nem kerülnek kijelzésre és az a rész a kijelzőn üres marad. Ezt is lehet Tech2-vel állítani, nekem most a dátumot írja ki.
Ha vkinek kell Tech műszeres ember, tudok egyet aki 2000 huf környékén dolgozik és TECH 1 -2 műszere is van.
Kb ennyi.
Szóval én szívtam a BC-vel de megérte, ha bárkit érdekel az ügy szívesen segítek.
Nemt udhatod, hogy benne vannak-e. Nekem (omega) nincs bedrótozva a bord. Opelben külön szenzorok szerintem nincsenek, a motronic ad fogyasztási adatot a bordnak. Scorpionak amúgy sem bowdenes a sebességmérője->útimpulzus adott. Űzemanyagszint szintén. Más kell még egy bordnak?
kelemenb: sőt ha nagyon hűek akarunk lenni az igazsághoz inkább 40%-20%-40% mivel középen va a bazi széles könyöktámasz és mögötte a nyitható ajtó hátra (sízsák zsák nélkül:)
Nekem 4ajtós A omegám van amit most összefelé rakok mert jön a műszaki. De utána ha nem nagyon bonyi kiszedni, és ugyanaz az alkatrész akkor lemérhetjük.
most vettem csak észre, hogy van külön Omega topic is :)
van egy 11 éves A Omegám, 2.0.
sikerült 2 hete az elejét picit összeszuttyantani és keresek hozzá bontott, vagy utángyártott lökháritót.
a gond az, hogy nem találok.
ez az Omegák 2. generációja, amin végig fut oldalt a krómozott diszcsik és szinre van fújva a lökháritó egy része.
ködlámpa is van benne.
ilyesmit keresek, valaki segitssen ! :))
külön krómcsik is érdekel !
Halihó! Következő kérdés: klíma leírás valakinek van-é? Most indul a klímajavítás második menete:ereszti a gázt a kicsike (nagyon lassan kb 1év alatt engedte el annyira, hogy már csekély a hűtés). Legutóbb megfestettük a gázt és hétvégén kilámpáztam, hogy a kompresszor összeillesztésénél engedi el (O-gyűrűk 800HUF/db munkadíj 8kHUF:). Namármost ha lenne valakinek a kompresszorról (HARRISON márkájú) valami leírása vagy robbantott/röntgen/bármilyen rajza az nagyban segítene abban, hogy szétgányoljam a klímámat. Ha ez is összejön házilag istenuccse beruházok egy töltőaparátba is:)
Sam
Sracok! Gozom sincs az opelekrol! :) csak felmerult ez a problema... De ez nem gombolyu, akkor meg a regebbi.
azt sem tudom hany lampa vilagit, de raadom a gyujtast, kigyullad minden, mint 1 karacsonyfa. legalabb 15 lampa. De engem nem erdekelt, beinditottam, akkor minden elalszik. O meg nem tudja mik azok....
Ma este mindent megmondok!
Írd össze, hogy milyen hosszúságú, színű, és keresztmetszetű vezetékek kellenének. Az Opelnél alkalmazott keresztmetszetek: 0,35 0,5 0,75 1,0 1,5 2,5 4,0 6,0 mm2. Méterben nem sok féle vezetékem van, méretre vágott, de be mégsem épített vezetékekhez tudtam egy időben hozzájutni. Csatlakozóházak: nem tudom, hogy Te milyen szintű rajzokkal rendelkezel; ha csak szervizcélra készített kapcsolási rajzzal, akkor az -tudtommal- nem tartalmazza a csatlakozók pontos beazonosítását. Ebben az esetben próbáld körülírni, hogy miről van szó. Ha viszont -például- azt írod, hogy ZPF 5-1 ,arról tudom, hogy az a fényszóró-csatlakozó. Már egyszer írtam Neked: a lehetőségeim erősen korlátozottak, ennek ellenére néhány topictagnak már sikerült a kért -egyszerűbb- kábeleket legyártanom.
latsam
Szivaccsal olyan helyeken bandázsolunk, ahol fennáll a veszélye annak, hogy a kábelköteg a karosszériához érve zörögne, + a műszerfalkötegben sok helyen.
A fekete füst 99% hogy túl dús a keverék (túl sok benzint kap).
Lehetséges okok:
- vízhőfokmérő hidegebbet mér a valósnál.
- Légtömegmérő el lett állítva, vagy csal
- Injektor rendszernyomás túl nagy
- Lambda szonda halott
stb...
AMúgy ha rádugjátok egy hordozható CO mérőre akkor egyből kiderül a turpisság... Esetleg motorfékpadon kell mérni a gázemissziót.
A check controll-os onnan ismerszik meg, hogy gyújtáskor a lámpasor legeslegjobb oldalán világít sok lámpa(talán a szélső nyolc tartozik oda). Az A Omega műszerfalán a fed. computer egy műanyag darabbal el van választva a műszerfaltol, a B-nél közvetlenül a műszerek mellett van a kijelző(még a plexi alatt) és maszk nélküli.
Yellopages:
Ha a gyújtáskor sok lámpa világít akkor az check controll-os. kelemenb arra gondolt amelyik egy kis motort ábrázol villámmal a közepén.
Na most akkor ez A vagy B omega? Mert MV6 csak B omegából volt (ez az újabb gömbölyűbb). A kék füst jelzi az olajzabálást a feket inkább gyújtásproblémára utal ha jól tévedek. Egy 3.0 omega szerintem kis gyújtáshibával is megy mint az állat. Dehát 20liter benzinből nem is csoda.
Az a baj, hogy találgatunk. Tényleg pontosabb infók kellenének a szekérről. A vagy B omega, melyik 3.0 motor, milyen katalizátor.
kelemenb
Szerintem jobb ha rendelsz egy komplett full-fullos omega kábelköteget. Abban biztos lesz minden ami neked kell!:)
Mostanába szerintem sokat fogok kérdezősködni a topicon. Készül a kocsim műszakira ami ebben a korban már nagy esemény:)
zimurgy: köszi a választ. Tegnap azért írtam, mert egy csomó szervízet és boltot végigkérdeztem, és nagyjából gőzük nem volt mit akarok. Aztán egy faluszéli autósboltban vettem. Két fajta is volt TESA márkanév alatt. Most ezzel kijavítottam a kábelkötegeket, de legközelebb nálad érdekődöm kábelügyben:)
A zajcsillapító szivacscsíkot mire használjátok?