Keresés

Részletes keresés

Lozsa Creative Commons License 2002.07.17 0 0 440
1000 hála és köszönet a rajzért.
Előzmény: qwer1234 (434)
LEX Creative Commons License 2002.07.17 0 0 439
Az én autóm is egyben van.
Mi sem leszünk itthon.
Ráadásul kedden megváltam az Omegától :-( Mondjuk azért az Astrával még elmehetnék, de... lsd. fent.

Lex

Előzmény: peppino5 (438)
peppino5 Creative Commons License 2002.07.17 0 0 438
Egyedül az én autóm van egyben...:))
Én viszont nem leszek itthon.
Pedig tényleg mennék. Csak hát a kölökkel meg az asszonnyal ez egyre nehezebb.
qwer1234 Creative Commons License 2002.07.17 0 0 437
Nekem meg nincs zöldkártyám. kelemenb-nek meg szét van szedve az autója darabokra. Onnan várom a katalizátort.
Előzmény: _latsam (436)
_latsam Creative Commons License 2002.07.17 0 0 436
>Amint látom megint nem jön egy Omega sem a talira......kár beírni ...

Na most ez miért kellett??
Nem kár beírni. Én mennék de aznap jár le a műszaki az omegán, így vélhetőleg szervízben lesz, ha csak addig csoda nem történik.
Sam

Előzmény: hemicuda426 (435)
hemicuda426 Creative Commons License 2002.07.16 0 0 435
Amint látom megint nem jön egy Omega sem a talira......kár beírni ...
qwer1234 Creative Commons License 2002.07.16 0 0 434
centrálzár és ablakemelő:

Itt a kapcsolási rajz TIF formátumban

Lozsa Creative Commons License 2002.07.16 0 0 433
Segítsen már valakiiiiiiii!
Képtelen vagyok kitalálni, hogy hova kössem a riasztónak a két közpinti zár felé menő vezérlő szálát... 5 madzag van a vezetőülésbeni centrálmotornak. Elképzelésem szerint van egy test, két szál amin a jelet kéne kapja, hogy nyiison ill. zárjon, és még két szál amin pedig kimegy tovább a jel a többinek.
Egyáltalán pozitív vezérésű a zár? Vagy inkább negatív és én vagyok a hülye???

Nincs valakinek egy omega áramköri rajza, amn rajta van a centrálzár?

Előzmény: hemicuda426 (432)
hemicuda426 Creative Commons License 2002.07.15 0 0 432

Jelentkezés!

Üdv
hemi
Astra- C20NE

Nagymolnar Creative Commons License 2002.07.15 0 0 431
Nem kapcsol át téli fokozatba, nem erőlködik mivel a motor fel sem pörög. Pl. ma délután a hőmérő 44 C-t mutatott az aszfalt fölött a vízem 97C volt és egy emelkedőn azt hittem el sem tudok indulni a lámpánál. Ciki de mindenki otthagyott. De amikor megindult akkor 2000-es fordulat után már ment fel a hegyen az Istenhegyi úton...
Előzmény: Zeuss (429)
Nagymolnar Creative Commons License 2002.07.15 0 0 430
Köszönöm mindenkinek a tippeket, már én is a váltóra gyanakszom, mivel a hátsó kardánkimenetnél folyik az olaj (a szimering enged). A héten olajat cserélek és szűrőt, mert nem szeretném elbaltázni a kocsit, mivel elég jó autónak tartom.... :)
Milyen olajat (gyártó) érdemes venni? Tudom hogy dextron II kell bele, de nem lenne érdemes valami amerikai olajgyártótól venni, mégis csak automata hazája, vagy tud valaki valamit ajánlani... A hűtőventi pörög, de holnap letesztelem ujsággal. Tegnap átmostam a hűtőt hűtőmosóval de nem lett jobb (pedig reménykedtem), holnap ha lehet átmosatom gőzborotvával a hűtőt és klímahűtőt. Tényleg ezt javaslom mindenkinek mivel rengeteget javít a klíma hatásfokán. Esetleg valami jó chiptuning mestert tudtok?

Köszönöm türelmeteket...
Sziasztok.

Zeuss Creative Commons License 2002.07.15 0 0 429
Nagymolnar,
a motor közben erölködik, vagy csak lomhán pörög fel? Ne kapcsol át téli fokozatba?
Zeuss
Előzmény: Nagymolnar (421)
LEX Creative Commons License 2002.07.15 0 0 428
Nagymolnar,

váltótól és olajtól függően az olajat (és a szűrőt is!!!) cserélni kell a váltóban max. 100e km-enként. (Ez típusfüggő, nekem spec. ennyi az előírás.) Ha minden jól megy, akkor a te kocsidban már volt egy váltóolajcsere, de érdemes ellenőrizni. Ha az olaj már nagyon sötét színű, vagy égett szagot érzel rajta, azonnal olajcsere!

Lex

Előzmény: Nagymolnar (421)
Szkátó Creative Commons License 2002.07.15 0 0 427
Hali!

A hűtőventillátorod elektromos, vagy viszkós? (Állandóan forog, vagy egy bimetál kapcsolgatja ki-be?)
Ha nem elektromos, akkor a viszkója ment tönkre. A városi melegedés is erre utal. (Városon kívül ha jól értelmezem OK.
Az elve elég egyszerű. Minél jobban melegszik a motor annál jobban zár a ventillátor viszkokuplungja, annál gyorsabban pörög a ventillátor. Sajna ez az egység nem örök életű...
Ellenörzés:
Jól átmelegedett motornál egy összetekert újságpapírral megpróbálod leállítani. Ha ledarálja akkor jó, ha símán leáll akkor kuka.

Váltó olajcsere:
Ha ezen spórolsz, akkor az autómata váltód előbb utóbb kuka lesz. És a javítása nem olcsó dolog...

Előzmény: Nagymolnar (421)
Lozsa Creative Commons License 2002.07.14 0 0 426
Hát valszeg diffi.

Főleg mivel elveszed a gázt akkor megszűnik. Szerintem a kúpkerékcsapágy lesz fellazulva/elégve/megkopva. Ellenőrizheted, hogyha csak lekötöd hátul a kardánt és megnézed, hogy az alatta levő nagy anya nem-e laza...
Nekem legalábbis ez volt hasonló esetnél...

Előzmény: LEX (425)
LEX Creative Commons License 2002.07.14 0 0 425
Nekem a 92'es Travelben is be van kábelezve a BC, csak épp az hiánycikk belőle ugye.. :-(

Mostanában bizonyos fodulatszám felett érdekes búgó hangot hallok hátulról. (A kocsi ráadásul kombi, és így még erősebb a hang) Mi lehet az, mert nekem tippem is alig akad...
Kardán, difi, esetleg valami csapágy? A hang nem hallható állandóan, csak terhelésnél, és csak 2200-2500 fordulattól. Ha elveszem a gázt, azonnal mexűnik...pls help, mi lehet ez?

Thx, bye
Lex

Előzmény: MagyarOpelMantaClub (420)
BX_thomas Creative Commons License 2002.07.14 0 0 424
egész jól felfejlődtetek! :-)))
Ha végre eccer összefutunk valamellikőtökkel akkor adok irodalmat.. mindig ezzel hitegetlek benneteket.. :-)))
Most kaptam megint valami opelesetz, még meg sem néztem mijaz.. :-))
uhuhu Creative Commons License 2002.07.14 0 0 423
te csaK ne bántsad a Skoda S100-ast!!

nagyon jó kis autocska!!!

Előzmény: Nagymolnar (421)
Lozsa Creative Commons License 2002.07.14 0 0 422
Szeretném a segítségeteket kérni abban a kérdésben, hogy nem-e tudja valaki, hogy a vezetőoldali ajtóban lévő központi zár motornál melyik szál a nyitóvezérlés ill. melyi a záró???

Szóval vettem egy riasztót, bekötöttem, megy... Viszont még rá kéne kötni a központi zárra is, amihez kijön két szál a riasztóból és a leírás szerint egyiket a nyitóvezérlésnek a másikat pedig a zárónak kell kötni. Namost ez kétvezetékes központizár motornál nem is jelent gondot, hisz egyiket ide a másikat meg a másikra (max. meg kell cserélni ha fordítva működik).
De az Omegának (A) asszem 4 vagy 5 madzagos a Jobb első ajtóban a motor. Na ilyenkor melyikre kell kötni? Vagy hogy próbálhatom/mérhetem/találhatom ki?
Esetleg a színeket meg tudnátok adni?

Előzmény: Nagymolnar (421)
Nagymolnar Creative Commons License 2002.07.14 0 0 421
Sziasztok!

Segítségeteket kérném a következő kérdésben. 94-es 2.5TD automata Omegám van, most már másfél éve. Mostanában olyan hibát produkál, hogy melegszik, városban 95-100 fok. Tudom ki kell tisztítani a hűtőt, de eddig a 90 volt a max. Szóval amikor 90 fok fölé megy akkor a motor lomhává vállik. Tehát álló helyzetben padló gázzal is úgy indul mint egy skoda 100-as, amig el nem éri a 2000-es fordulatot, onnan megindul (turbo dolgozik)és utánna nem tapasztalok hibát... Kérdés mi okozhatja? Amit tudni kell direkt légszűrő van a kocsin és ventivel nyomom be a levegőt rá, most 170.000.km van az autóban. Kell e az automatában olajat cserélnem és a porlasztócsucsokat kell e ellenőriztetnem??? Fogyasztása 12 város(klímával) és 7 l vidék (120 körül) 10 l (180 körül)
Köszönöm előre is a segítségeteket....
A chip tuning segíthet a bajomon? Tud valaki jó szakit ajánlani????

Sziasztok
István

MagyarOpelMantaClub Creative Commons License 2002.07.12 0 0 420
Nekem a '93-as Travel-embe be van kábelezve. Az órát kihúztam és alatta ott volt a gyárilag leszigetelt sárga csati. A jeladók viszont nincsenek benne. Ha ezügyben valaki tud segíteni, akkor azt megköszönném. Pl.: milyen jeladók kellenek, megvan-e a helyük, stb.

Üdv. Tom

_latsam Creative Commons License 2002.07.12 0 0 419
Akkor szerintem a scorpio bordja az A omegáéhoz áll közelebb. A B omegáé kicsit már okosabb és ezexerint a checkcontrol funkciót is beleintegrálták. A drótozás szerintem nem a felszereltségtől függ. Az enyém '88as A omega szerintem jól felszerelt (4xelabl,aut,klíma,LCD műszerfal stb.....) és nyoma sincs a bordmadzagnak :( ami azt jelenti, hogy a motronic kábelkötegében sem lesz benne szvsz az a drót ami kellene. Ezek persze nem +oldhatatlan problémák, de mennyivel 1xűbb lenne csak bedugni az óra helyére a bontóban vett bordot!:) (+nyomógomb a váltó mellé oszt csá!:)
Előzmény: djh2 (418)
djh2 Creative Commons License 2002.07.12 0 0 418
_latsam

Bowden is van meg jeladó is!Gondolom a jeladó a BC-hez kell!Amúgy az ebbe való BC nem egy nagy szám mert csak 3 funkciós...
Kössz a segítséget majd még érdeklődöm!

Előzmény: _latsam (416)
peppino5 Creative Commons License 2002.07.12 0 0 417
Amikor elkezdtem az Omegá-ba BC-t építeni, akkor szembesültem vele, hogy a kábel a régi típusú BC-hez jó (1x26pin és 1x12pin) csatikkal rendelkezik.
Szerintem ha az enyém be volt kábelezve ('94 GL) ennél alapabb autót nem nagyon csináltak.
Szóval a BC amit szereztem újabb típusba való volt 32 pines csatival.
Gyártottam hozzá egy átalakítót, és akkor elkezdett nagyjából működni.
A pillanatnyi fogyasztás nem ment, ehhez hosszas keresgélés után az kellett, hogy a műszerfal rendszercsatijából áthúzzak egy kábelt ami a fordulatszám jelét átvitte.
Utána jött az, hogy az autóból az összes jeladó hiányzott, és a lámpa check-control egység is.
Ehhez másik hűtővizkiegyenlítő tartály stb kellett volna, amikben benne vannak a jeladók.
Ezeket a pineket földre kötöttem, így most nincs hibajelzés, és nem világít a check control sem.
Egyedüli hiba még azóta, hogy a megtehető km távot nem jól jelzi ki, ezt Tech 2-vel kellene korrigálni, majd egyszer elviszem.
A rádióm nem gyári, ilyenkor az RDS infók nem kerülnek kijelzésre és az a rész a kijelzőn üres marad. Ezt is lehet Tech2-vel állítani, nekem most a dátumot írja ki.
Ha vkinek kell Tech műszeres ember, tudok egyet aki 2000 huf környékén dolgozik és TECH 1 -2 műszere is van.

Kb ennyi.

Szóval én szívtam a BC-vel de megérte, ha bárkit érdekel az ügy szívesen segítek.

Királllly a tempomat!!!!!!!!!!!!!

_latsam Creative Commons License 2002.07.12 0 0 416
Nemt udhatod, hogy benne vannak-e. Nekem (omega) nincs bedrótozva a bord. Opelben külön szenzorok szerintem nincsenek, a motronic ad fogyasztási adatot a bordnak. Scorpionak amúgy sem bowdenes a sebességmérője->útimpulzus adott. Űzemanyagszint szintén. Más kell még egy bordnak?
Előzmény: djh2 (415)
djh2 Creative Commons License 2002.07.11 0 0 415
Nem Opel hanem egy Ford Scorpio,csak hátha tudja valaki hogy a kábelek,meg a szenzorok benne vannak-e gyárilag?
Előzmény: peppino5 (414)
peppino5 Creative Commons License 2002.07.11 0 0 414
Hála Balázsnak, beszerelésre került a tempomat.
És működik!!!

Milyen autóba szeretnél BC-t?

B Omegában tudok segíteni.

djh2 Creative Commons License 2002.07.10 0 0 413
Sziasztok!

Nem tudom,hogy ebbe a topicba volt-e szó boardcomp. utólagos beépítéséről?

MagyarOpelMantaClub Creative Commons License 2002.07.09 0 0 412
:: THE HUNGARIAN OPEL-TUNING MAGAZIN ::

peppino5 Creative Commons License 2002.07.08 0 0 411
Köszönöm a felajánlásokat, de tényleg nem jó a B Caravanhoz az A Omega ülés alkatrészei.
Ráadásul a Sedan támlája is másképpen van megtámasztva.

Azért köszönöm.

Ha esetleg egy hasonszőrű autóval rendelkező ember kölcsönadná, akkor ígérem, hogy 1 nap alatt legyártatom.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!