Keresés

Részletes keresés

Gyalogbéka Creative Commons License 2002.07.23 0 0 454
>>> Ender Wiggin <<<

No, sci-fi olvasó a topikban? Esetleg még valaki?

Bye,
Béka

Előzmény: Nagymolnar (453)
Nagymolnar Creative Commons License 2002.07.22 0 0 453
Szia!

A meleg köszörülés BMW-opel hibajelenség, mindenkinek ilyen,tanulj meg vele együttélni. A motorral egy darabig nem is lesz gondod, mert az nem Opel, de minden másra készülj fel. A pesti utak eszik a futóművet, ha automata váltós arra nagyon figyelj oda, elektromos problémák és hűtés a legjellemzőbb hiba. Ha kérdésed van írj nyudodtan...
Szia!
Ender Wiggin

Előzmény: Radioactiv (444)
qwer1234 Creative Commons License 2002.07.22 0 0 452
" Ugyanakkor én mégsem vettem volna meg, mert az Omega sajnos az ADAC felmérései alapján a hibastatisztikák egyik éllovasa. "

ARGH!!!! Hú de utálom az ilyen megjegyzéseket ! Én még nem láttam omegát, amit toltak volna, vagy vészvillogóval állt volna műszaki hiba okán. (na jó, én már toltam, de akkor épp kifogyott a benzin :-) ) Nagyon jó kis autó.

Göri Creative Commons License 2002.07.22 0 0 451
Az autósszakitól egyes Omega hibákról tanácsot kértem. Akit érdekel íme:

Tisztelt Autótanácsnok Urak !
Pár hónapja vettem egy 92.9 havi benzines Opel Omega 2.0i-t, 92.000 km-rel. Az autót tavaly júliusban hozták Németországból. Az alábbi dolgok zavarnak:
- néha enyhe benzinszagot lehet érezni az utastérben, és hátul a beöntő nyílás környékén,
- koppanásig elfordított kormánynál, ha egy kissebb emelkedőre megyek (pl. állok ki a garázsból) elölről recsegés-ropogás hallatszik,
- hidegebb időben 80 C, most nyáron 85 C fokig emelkedik a hűtővíz mutatója. Én úgy tudom, hogy 90 C a jó üzemi hőmérséklet.
Ezek az Omegára jellemző tünetek vagy baj van ?

Autószaki:
- Az autó üzemanyag ellátó rendszere kifelé hermetikusan zárt. Így benzingőzök nem juthatnak ki a környezetbe. Levegő csak befelé áramolhat, hogy kitöltse a tankból elfogyott benzin helyét. Üzemelés közben a rendszerben lévő benzin felmelegszik, benzingőz keletkezik, ami egy u.n. aktívszenes gőzleválasztóban lecsapódik és egy visszafolyó csövön keresztül újra a tartályba jut. Amennyiben ez a gőzleválasztó nem látja el feladatát (pl.: hiányzik, sérült, dugulás az odavezető csövekben) akkor a rendszerben a nyomás a normálisnál nagyobb lesz és valahol a benzingőz a szabadba jut. Szerencsés esetben pl. a tanksapka gumitömítésénél. Amikor benzinszagot érezni az autóban, vagy közelében meg kell nyitni a tanksapkát és megfigyelni, hogy hallani-e halk szusszanást. Ha igen, akkor az előbb leírt gőzleválasztó rendszert kell megvizsgálni. Ha nem hallani semmit, akkor a tanksapkát vagy a tömítőgyűrűjét célszerű kicserélni. Ez utóbbival érdemes kezdeni, mert egy tíz év feletti autónál már amúgy is elhasználódott lehet.

-Teljesen aláfordított kormánynál a tengelycsonkon lévő aláfordulás határoló nekiütközik a lengőkaron lévő baknak. Viszont a lengőkar berugózáskor a tengelycsonkhoz képest elmozdul. Ez adja a hangot. Ez nem hiba, csupán konstrukciós jelenség. A lengőkaron lévő ütköző bakon fényes folt jelzi a helyet, ahol grafitos zsírral érdemes bekenni, bár ez sem tart sokáig. Inkább arra kell odafigyelni, hogy koppanásig alászedett kormánynál lehetőleg nem szabad a kormánykerékre kézzel tovább ráfeszíteni. Úgy sem fordul alá jobban, csak az ütközőt nyomja erősebben a baknak. Ezért a kormányt kell egy kicsit visszább engedni.

-A legtöbb gyár kétféle (mérsékelt, vagy trópusi égövi) termosztáttal szereli az autóit. Ezek működési paraméterei között 7-8 Celsius fok a különbség. Ebben az Omegában úgy tűnik, hogy a trópusi változat van. A kereskedelemben nálunk is kapható mind két típus, bár csak a fűtési szezon előtt javaslom kicserélni, mivel most hazánkban is trópusi időjárás uralkodik. Egyébként a hőfok kijelző megengedett eltérése kb. + - 10 % a valós értékhez képest.
-Egy autó futásteljesítményére kompresszió mérés és alapos átvizsgálás után lehet hozzávetőlegesen következtetni.
Ha valóban 92 ezer kilométer volt benne, akkor nem vette drágán. Ugyanakkor én mégsem vettem volna meg, mert az Omega sajnos az ADAC felmérései alapján a hibastatisztikák egyik éllovasa.
Bobek

Göri Creative Commons License 2002.07.22 0 0 450
Az mindig jó, egy fényező aranyat ér a háznál. :-) Amikor kispolákom volt megpróbáltam átfesteni. Hát jó nagy taknyolás lett belőle, úgyhogy tisztelem azokat akik belefognak.

Az Asconámat még valahogy elvarogattam, de az Omegával nem boldogulok. Egyszerűen semmit se tudok rajta szétszerelni. Nem vagyok egy buheráló típus, de ha valami zörög, nyöszörög, nem világít (sajnos) akkor nem rohanok a szerv-ízbe, inkább kérdezek laikus társaimtól :-))

Előzmény: qwer1234 (449)
qwer1234 Creative Commons License 2002.07.22 0 0 449
"- 92-es a gépem a szerelőm meg azt állítja, hogy nincs benne autoata szíjfeszítő görgő, pedig úgy tudom, hogy már 89-től alkalmazták ? "

Lehet hogy nincs, lehet hogy van. Velem akartak vetetni szíjfeszítőt a c20ne motorhoz (87-es), de nem vettem és később kiderült nincs is ilyen a motorban. Autószerelők és autóalkatrészkereskedők nem értenek a kocsikhoz. Le velük ! Bezzeg a laikusok. kelemenb például most képzi magát autó fényezővé.(!)

Előzmény: Göri (446)
Göri Creative Commons License 2002.07.22 0 0 448
Elvtársak ne viccelődjenek velem. Ez az én szellemi szintemnek komplikált. :O)) Már kezdtem bexarni, hogy egy vagyon lesz a javítása ha elromlik. Ezért örülök, hogy nincs a kocsimban túl sok elektromos kütyü.

qwer1234 köszi az infót. Lássuk a következő kérdést, készenálltok, ki van a "vonalban" ? :-)

Előzmény: qwer1234 (447)
qwer1234 Creative Commons License 2002.07.22 0 0 447
belső hűtésű féktárcsa :
A motor egy nátriumszivattyút forgat ami különleges vezetékeken a féktárcsához repülőszelepen keresztül csatlakozik. A folyékony nátrium így hűti a féktárcsát. ;-)

Komolyra fordítva a szót, ha szemből megnézed a tárcsát, láthatod, hogy a tárcsa síkjában lyukak vannak, amit a levegő át tud járni. Mintha két tárcsa lenne összerögzítve közte légréssel és távtartókkal. Mintha...

Göri Creative Commons License 2002.07.22 0 0 446
Üdv.

Három kérdésem volna A Omegához.
- mit jelent, hogy az omegán elől tárcsafék van "belső hűtéssel" ?
- 92-es a gépem a szerelőm meg azt állítja, hogy nincs benne autoata szíjfeszítő görgő, pedig úgy tudom, hogy már 89-től alkalmazták ?
- kellene-e világítani a fűtésbeállítás és a ventillátor kapcsolók szimbólumainak ?

Hát most ennyi jutott eszembe :-)

Lozsa Creative Commons License 2002.07.20 0 0 445
Jó kérdés, de nekem is ezt csinálja. Hidegen pöci-röfi melegem kb 5 másodperc köszörű.
Előzmény: Radioactiv (444)
Radioactiv Creative Commons License 2002.07.19 0 0 444
Sziasztok!
Örömmel látam meg ezt a topicot, mindjárt lenne 1 kérdésem:
Kb. 2 hónapja boldog tulajdonosa lettem 1 '94-es 2.5TD B omega kombinak. Mindennel meg vagyok elégedve, csak a melegen indulás nem megy valami jól. Sokat kell "köszörülni"! Mi lehet ennek az oka? Egyébként, ha az idő 20-25 fok körüli, akkor nem olyan rossz a dolog.Az autómban 256000 km van ,megtaláltam a szervízkönyvet, ugyhogy ez nagyjából reális adat. Ijesztgettek olyannal,hogy kopott az adagoló, meg a motor,lehet ennek valami valóság alapja? (Szervízben még nem voltam vele.)
A választ előre is köszi.
Lozsa Creative Commons License 2002.07.19 0 0 443
Végre viszi a központi zárat a riasztó... Az volt a gond, hogy kiderült, hogy szar a Bal első ajtóban a motor. Namost idág nem jöttem rá mivel azt ugyebár az ember kulccsal mozgatja. Impulzust viszont hiába kapott nem ment. De mivel az vezérli meg az összes többit ajtót, így úgy oldottam meg, hogy beépítettem az ajtóba egy második motort ami az elsőt mozgatja, és ezt már meg tudtam vezérelni a riasztóról.
Előzmény: _latsam (442)
_latsam Creative Commons License 2002.07.19 0 0 442
csoda történt :)
Előzmény: _latsam (436)
Omegatd Creative Commons License 2002.07.17 0 0 441
Üdv minden Opelesnek!

Már régóta olvasgatlak benneteket, de csak most szántam rá magam a bejelentkezésre. Már több mint 3 hónapja egy 95-ös 2.5 TD Omega maximálisan elégedett gazdája vagyok. Előtte, több mint 3 évig egy 82-es 1.6 D kadett volt az autóm, amellyel szintén (egy-két kivétellel) elégedett voltam. Azt hiszem egyenlőre ennyi, a többit majd folyamatosan.

Lozsa Creative Commons License 2002.07.17 0 0 440
1000 hála és köszönet a rajzért.
Előzmény: qwer1234 (434)
LEX Creative Commons License 2002.07.17 0 0 439
Az én autóm is egyben van.
Mi sem leszünk itthon.
Ráadásul kedden megváltam az Omegától :-( Mondjuk azért az Astrával még elmehetnék, de... lsd. fent.

Lex

Előzmény: peppino5 (438)
peppino5 Creative Commons License 2002.07.17 0 0 438
Egyedül az én autóm van egyben...:))
Én viszont nem leszek itthon.
Pedig tényleg mennék. Csak hát a kölökkel meg az asszonnyal ez egyre nehezebb.
qwer1234 Creative Commons License 2002.07.17 0 0 437
Nekem meg nincs zöldkártyám. kelemenb-nek meg szét van szedve az autója darabokra. Onnan várom a katalizátort.
Előzmény: _latsam (436)
_latsam Creative Commons License 2002.07.17 0 0 436
>Amint látom megint nem jön egy Omega sem a talira......kár beírni ...

Na most ez miért kellett??
Nem kár beírni. Én mennék de aznap jár le a műszaki az omegán, így vélhetőleg szervízben lesz, ha csak addig csoda nem történik.
Sam

Előzmény: hemicuda426 (435)
hemicuda426 Creative Commons License 2002.07.16 0 0 435
Amint látom megint nem jön egy Omega sem a talira......kár beírni ...
qwer1234 Creative Commons License 2002.07.16 0 0 434
centrálzár és ablakemelő:

Itt a kapcsolási rajz TIF formátumban

Lozsa Creative Commons License 2002.07.16 0 0 433
Segítsen már valakiiiiiiii!
Képtelen vagyok kitalálni, hogy hova kössem a riasztónak a két közpinti zár felé menő vezérlő szálát... 5 madzag van a vezetőülésbeni centrálmotornak. Elképzelésem szerint van egy test, két szál amin a jelet kéne kapja, hogy nyiison ill. zárjon, és még két szál amin pedig kimegy tovább a jel a többinek.
Egyáltalán pozitív vezérésű a zár? Vagy inkább negatív és én vagyok a hülye???

Nincs valakinek egy omega áramköri rajza, amn rajta van a centrálzár?

Előzmény: hemicuda426 (432)
hemicuda426 Creative Commons License 2002.07.15 0 0 432

Jelentkezés!

Üdv
hemi
Astra- C20NE

Nagymolnar Creative Commons License 2002.07.15 0 0 431
Nem kapcsol át téli fokozatba, nem erőlködik mivel a motor fel sem pörög. Pl. ma délután a hőmérő 44 C-t mutatott az aszfalt fölött a vízem 97C volt és egy emelkedőn azt hittem el sem tudok indulni a lámpánál. Ciki de mindenki otthagyott. De amikor megindult akkor 2000-es fordulat után már ment fel a hegyen az Istenhegyi úton...
Előzmény: Zeuss (429)
Nagymolnar Creative Commons License 2002.07.15 0 0 430
Köszönöm mindenkinek a tippeket, már én is a váltóra gyanakszom, mivel a hátsó kardánkimenetnél folyik az olaj (a szimering enged). A héten olajat cserélek és szűrőt, mert nem szeretném elbaltázni a kocsit, mivel elég jó autónak tartom.... :)
Milyen olajat (gyártó) érdemes venni? Tudom hogy dextron II kell bele, de nem lenne érdemes valami amerikai olajgyártótól venni, mégis csak automata hazája, vagy tud valaki valamit ajánlani... A hűtőventi pörög, de holnap letesztelem ujsággal. Tegnap átmostam a hűtőt hűtőmosóval de nem lett jobb (pedig reménykedtem), holnap ha lehet átmosatom gőzborotvával a hűtőt és klímahűtőt. Tényleg ezt javaslom mindenkinek mivel rengeteget javít a klíma hatásfokán. Esetleg valami jó chiptuning mestert tudtok?

Köszönöm türelmeteket...
Sziasztok.

Zeuss Creative Commons License 2002.07.15 0 0 429
Nagymolnar,
a motor közben erölködik, vagy csak lomhán pörög fel? Ne kapcsol át téli fokozatba?
Zeuss
Előzmény: Nagymolnar (421)
LEX Creative Commons License 2002.07.15 0 0 428
Nagymolnar,

váltótól és olajtól függően az olajat (és a szűrőt is!!!) cserélni kell a váltóban max. 100e km-enként. (Ez típusfüggő, nekem spec. ennyi az előírás.) Ha minden jól megy, akkor a te kocsidban már volt egy váltóolajcsere, de érdemes ellenőrizni. Ha az olaj már nagyon sötét színű, vagy égett szagot érzel rajta, azonnal olajcsere!

Lex

Előzmény: Nagymolnar (421)
Szkátó Creative Commons License 2002.07.15 0 0 427
Hali!

A hűtőventillátorod elektromos, vagy viszkós? (Állandóan forog, vagy egy bimetál kapcsolgatja ki-be?)
Ha nem elektromos, akkor a viszkója ment tönkre. A városi melegedés is erre utal. (Városon kívül ha jól értelmezem OK.
Az elve elég egyszerű. Minél jobban melegszik a motor annál jobban zár a ventillátor viszkokuplungja, annál gyorsabban pörög a ventillátor. Sajna ez az egység nem örök életű...
Ellenörzés:
Jól átmelegedett motornál egy összetekert újságpapírral megpróbálod leállítani. Ha ledarálja akkor jó, ha símán leáll akkor kuka.

Váltó olajcsere:
Ha ezen spórolsz, akkor az autómata váltód előbb utóbb kuka lesz. És a javítása nem olcsó dolog...

Előzmény: Nagymolnar (421)
Lozsa Creative Commons License 2002.07.14 0 0 426
Hát valszeg diffi.

Főleg mivel elveszed a gázt akkor megszűnik. Szerintem a kúpkerékcsapágy lesz fellazulva/elégve/megkopva. Ellenőrizheted, hogyha csak lekötöd hátul a kardánt és megnézed, hogy az alatta levő nagy anya nem-e laza...
Nekem legalábbis ez volt hasonló esetnél...

Előzmény: LEX (425)
LEX Creative Commons License 2002.07.14 0 0 425
Nekem a 92'es Travelben is be van kábelezve a BC, csak épp az hiánycikk belőle ugye.. :-(

Mostanában bizonyos fodulatszám felett érdekes búgó hangot hallok hátulról. (A kocsi ráadásul kombi, és így még erősebb a hang) Mi lehet az, mert nekem tippem is alig akad...
Kardán, difi, esetleg valami csapágy? A hang nem hallható állandóan, csak terhelésnél, és csak 2200-2500 fordulattól. Ha elveszem a gázt, azonnal mexűnik...pls help, mi lehet ez?

Thx, bye
Lex

Előzmény: MagyarOpelMantaClub (420)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!