A meleg köszörülés BMW-opel hibajelenség, mindenkinek ilyen,tanulj meg vele együttélni. A motorral egy darabig nem is lesz gondod, mert az nem Opel, de minden másra készülj fel. A pesti utak eszik a futóművet, ha automata váltós arra nagyon figyelj oda, elektromos problémák és hűtés a legjellemzőbb hiba. Ha kérdésed van írj nyudodtan...
Szia!
Ender Wiggin
" Ugyanakkor én mégsem vettem volna meg, mert az Omega sajnos az ADAC felmérései alapján a hibastatisztikák egyik éllovasa. "
ARGH!!!! Hú de utálom az ilyen megjegyzéseket ! Én még nem láttam omegát, amit toltak volna, vagy vészvillogóval állt volna műszaki hiba okán. (na jó, én már toltam, de akkor épp kifogyott a benzin :-) ) Nagyon jó kis autó.
Az autósszakitól egyes Omega hibákról tanácsot kértem. Akit érdekel íme:
Tisztelt Autótanácsnok Urak !
Pár hónapja vettem egy 92.9 havi benzines Opel Omega 2.0i-t, 92.000 km-rel. Az autót tavaly júliusban hozták Németországból. Az alábbi dolgok zavarnak:
- néha enyhe benzinszagot lehet érezni az utastérben, és hátul a beöntő nyílás környékén,
- koppanásig elfordított kormánynál, ha egy kissebb emelkedőre megyek (pl. állok ki a garázsból) elölről recsegés-ropogás hallatszik,
- hidegebb időben 80 C, most nyáron 85 C fokig emelkedik a hűtővíz mutatója. Én úgy tudom, hogy 90 C a jó üzemi hőmérséklet.
Ezek az Omegára jellemző tünetek vagy baj van ?
Autószaki:
- Az autó üzemanyag ellátó rendszere kifelé hermetikusan zárt. Így benzingőzök nem juthatnak ki a környezetbe. Levegő csak befelé áramolhat, hogy kitöltse a tankból elfogyott benzin helyét. Üzemelés közben a rendszerben lévő benzin felmelegszik, benzingőz keletkezik, ami egy u.n. aktívszenes gőzleválasztóban lecsapódik és egy visszafolyó csövön keresztül újra a tartályba jut. Amennyiben ez a gőzleválasztó nem látja el feladatát (pl.: hiányzik, sérült, dugulás az odavezető csövekben) akkor a rendszerben a nyomás a normálisnál nagyobb lesz és valahol a benzingőz a szabadba jut. Szerencsés esetben pl. a tanksapka gumitömítésénél. Amikor benzinszagot érezni az autóban, vagy közelében meg kell nyitni a tanksapkát és megfigyelni, hogy hallani-e halk szusszanást. Ha igen, akkor az előbb leírt gőzleválasztó rendszert kell megvizsgálni. Ha nem hallani semmit, akkor a tanksapkát vagy a tömítőgyűrűjét célszerű kicserélni. Ez utóbbival érdemes kezdeni, mert egy tíz év feletti autónál már amúgy is elhasználódott lehet.
-Teljesen aláfordított kormánynál a tengelycsonkon lévő aláfordulás határoló nekiütközik a lengőkaron lévő baknak. Viszont a lengőkar berugózáskor a tengelycsonkhoz képest elmozdul. Ez adja a hangot. Ez nem hiba, csupán konstrukciós jelenség. A lengőkaron lévő ütköző bakon fényes folt jelzi a helyet, ahol grafitos zsírral érdemes bekenni, bár ez sem tart sokáig. Inkább arra kell odafigyelni, hogy koppanásig alászedett kormánynál lehetőleg nem szabad a kormánykerékre kézzel tovább ráfeszíteni. Úgy sem fordul alá jobban, csak az ütközőt nyomja erősebben a baknak. Ezért a kormányt kell egy kicsit visszább engedni.
-A legtöbb gyár kétféle (mérsékelt, vagy trópusi égövi) termosztáttal szereli az autóit. Ezek működési paraméterei között 7-8 Celsius fok a különbség. Ebben az Omegában úgy tűnik, hogy a trópusi változat van. A kereskedelemben nálunk is kapható mind két típus, bár csak a fűtési szezon előtt javaslom kicserélni, mivel most hazánkban is trópusi időjárás uralkodik. Egyébként a hőfok kijelző megengedett eltérése kb. + - 10 % a valós értékhez képest.
-Egy autó futásteljesítményére kompresszió mérés és alapos átvizsgálás után lehet hozzávetőlegesen következtetni.
Ha valóban 92 ezer kilométer volt benne, akkor nem vette drágán. Ugyanakkor én mégsem vettem volna meg, mert az Omega sajnos az ADAC felmérései alapján a hibastatisztikák egyik éllovasa.
Bobek
Az mindig jó, egy fényező aranyat ér a háznál. :-) Amikor kispolákom volt megpróbáltam átfesteni. Hát jó nagy taknyolás lett belőle, úgyhogy tisztelem azokat akik belefognak.
Az Asconámat még valahogy elvarogattam, de az Omegával nem boldogulok. Egyszerűen semmit se tudok rajta szétszerelni. Nem vagyok egy buheráló típus, de ha valami zörög, nyöszörög, nem világít (sajnos) akkor nem rohanok a szerv-ízbe, inkább kérdezek laikus társaimtól :-))
"- 92-es a gépem a szerelőm meg azt állítja, hogy nincs benne autoata szíjfeszítő görgő, pedig úgy tudom, hogy már 89-től alkalmazták ? "
Lehet hogy nincs, lehet hogy van. Velem akartak vetetni szíjfeszítőt a c20ne motorhoz (87-es), de nem vettem és később kiderült nincs is ilyen a motorban. Autószerelők és autóalkatrészkereskedők nem értenek a kocsikhoz. Le velük ! Bezzeg a laikusok. kelemenb például most képzi magát autó fényezővé.(!)
Elvtársak ne viccelődjenek velem. Ez az én szellemi szintemnek komplikált. :O)) Már kezdtem bexarni, hogy egy vagyon lesz a javítása ha elromlik. Ezért örülök, hogy nincs a kocsimban túl sok elektromos kütyü.
qwer1234 köszi az infót. Lássuk a következő kérdést, készenálltok, ki van a "vonalban" ? :-)
belső hűtésű féktárcsa :
A motor egy nátriumszivattyút forgat ami különleges vezetékeken a féktárcsához repülőszelepen keresztül csatlakozik. A folyékony nátrium így hűti a féktárcsát. ;-)
Komolyra fordítva a szót, ha szemből megnézed a tárcsát, láthatod, hogy a tárcsa síkjában lyukak vannak, amit a levegő át tud járni. Mintha két tárcsa lenne összerögzítve közte légréssel és távtartókkal. Mintha...
Három kérdésem volna A Omegához.
- mit jelent, hogy az omegán elől tárcsafék van "belső hűtéssel" ?
- 92-es a gépem a szerelőm meg azt állítja, hogy nincs benne autoata szíjfeszítő görgő, pedig úgy tudom, hogy már 89-től alkalmazták ?
- kellene-e világítani a fűtésbeállítás és a ventillátor kapcsolók szimbólumainak ?
Sziasztok!
Örömmel látam meg ezt a topicot, mindjárt lenne 1 kérdésem:
Kb. 2 hónapja boldog tulajdonosa lettem 1 '94-es 2.5TD B omega kombinak. Mindennel meg vagyok elégedve, csak a melegen indulás nem megy valami jól. Sokat kell "köszörülni"! Mi lehet ennek az oka? Egyébként, ha az idő 20-25 fok körüli, akkor nem olyan rossz a dolog.Az autómban 256000 km van ,megtaláltam a szervízkönyvet, ugyhogy ez nagyjából reális adat. Ijesztgettek olyannal,hogy kopott az adagoló, meg a motor,lehet ennek valami valóság alapja? (Szervízben még nem voltam vele.)
A választ előre is köszi.
Végre viszi a központi zárat a riasztó... Az volt a gond, hogy kiderült, hogy szar a Bal első ajtóban a motor. Namost idág nem jöttem rá mivel azt ugyebár az ember kulccsal mozgatja. Impulzust viszont hiába kapott nem ment. De mivel az vezérli meg az összes többit ajtót, így úgy oldottam meg, hogy beépítettem az ajtóba egy második motort ami az elsőt mozgatja, és ezt már meg tudtam vezérelni a riasztóról.
Már régóta olvasgatlak benneteket, de csak most szántam rá magam a bejelentkezésre. Már több mint 3 hónapja egy 95-ös 2.5 TD Omega maximálisan elégedett gazdája vagyok. Előtte, több mint 3 évig egy 82-es 1.6 D kadett volt az autóm, amellyel szintén (egy-két kivétellel) elégedett voltam. Azt hiszem egyenlőre ennyi, a többit majd folyamatosan.
>Amint látom megint nem jön egy Omega sem a talira......kár beírni ...
Na most ez miért kellett??
Nem kár beírni. Én mennék de aznap jár le a műszaki az omegán, így vélhetőleg szervízben lesz, ha csak addig csoda nem történik.
Sam
Segítsen már valakiiiiiiii!
Képtelen vagyok kitalálni, hogy hova kössem a riasztónak a két közpinti zár felé menő vezérlő szálát... 5 madzag van a vezetőülésbeni centrálmotornak. Elképzelésem szerint van egy test, két szál amin a jelet kéne kapja, hogy nyiison ill. zárjon, és még két szál amin pedig kimegy tovább a jel a többinek.
Egyáltalán pozitív vezérésű a zár? Vagy inkább negatív és én vagyok a hülye???
Nincs valakinek egy omega áramköri rajza, amn rajta van a centrálzár?
Nem kapcsol át téli fokozatba, nem erőlködik mivel a motor fel sem pörög. Pl. ma délután a hőmérő 44 C-t mutatott az aszfalt fölött a vízem 97C volt és egy emelkedőn azt hittem el sem tudok indulni a lámpánál. Ciki de mindenki otthagyott. De amikor megindult akkor 2000-es fordulat után már ment fel a hegyen az Istenhegyi úton...
Köszönöm mindenkinek a tippeket, már én is a váltóra gyanakszom, mivel a hátsó kardánkimenetnél folyik az olaj (a szimering enged). A héten olajat cserélek és szűrőt, mert nem szeretném elbaltázni a kocsit, mivel elég jó autónak tartom.... :)
Milyen olajat (gyártó) érdemes venni? Tudom hogy dextron II kell bele, de nem lenne érdemes valami amerikai olajgyártótól venni, mégis csak automata hazája, vagy tud valaki valamit ajánlani... A hűtőventi pörög, de holnap letesztelem ujsággal. Tegnap átmostam a hűtőt hűtőmosóval de nem lett jobb (pedig reménykedtem), holnap ha lehet átmosatom gőzborotvával a hűtőt és klímahűtőt. Tényleg ezt javaslom mindenkinek mivel rengeteget javít a klíma hatásfokán. Esetleg valami jó chiptuning mestert tudtok?
váltótól és olajtól függően az olajat (és a szűrőt is!!!) cserélni kell a váltóban max. 100e km-enként. (Ez típusfüggő, nekem spec. ennyi az előírás.) Ha minden jól megy, akkor a te kocsidban már volt egy váltóolajcsere, de érdemes ellenőrizni. Ha az olaj már nagyon sötét színű, vagy égett szagot érzel rajta, azonnal olajcsere!
A hűtőventillátorod elektromos, vagy viszkós? (Állandóan forog, vagy egy bimetál kapcsolgatja ki-be?)
Ha nem elektromos, akkor a viszkója ment tönkre. A városi melegedés is erre utal. (Városon kívül ha jól értelmezem OK.
Az elve elég egyszerű. Minél jobban melegszik a motor annál jobban zár a ventillátor viszkokuplungja, annál gyorsabban pörög a ventillátor. Sajna ez az egység nem örök életű...
Ellenörzés:
Jól átmelegedett motornál egy összetekert újságpapírral megpróbálod leállítani. Ha ledarálja akkor jó, ha símán leáll akkor kuka.
Váltó olajcsere:
Ha ezen spórolsz, akkor az autómata váltód előbb utóbb kuka lesz. És a javítása nem olcsó dolog...
Főleg mivel elveszed a gázt akkor megszűnik. Szerintem a kúpkerékcsapágy lesz fellazulva/elégve/megkopva. Ellenőrizheted, hogyha csak lekötöd hátul a kardánt és megnézed, hogy az alatta levő nagy anya nem-e laza...
Nekem legalábbis ez volt hasonló esetnél...
Nekem a 92'es Travelben is be van kábelezve a BC, csak épp az hiánycikk belőle ugye.. :-(
Mostanában bizonyos fodulatszám felett érdekes búgó hangot hallok hátulról. (A kocsi ráadásul kombi, és így még erősebb a hang) Mi lehet az, mert nekem tippem is alig akad...
Kardán, difi, esetleg valami csapágy? A hang nem hallható állandóan, csak terhelésnél, és csak 2200-2500 fordulattól. Ha elveszem a gázt, azonnal mexűnik...pls help, mi lehet ez?