Keresés

Részletes keresés

peppino5 Creative Commons License 2002.07.24 0 0 474
OmegaTD!

kb 30x csináltam már meg ugyanezt ime:

A műszercsoporthoz ki kell szerelni a középső szellőzőrostélyokat. Alatta van 2 csavar, azzal kijön a kerete. Az alatt találod a műszercsoport egyik csavarját. Ezután kicsavarod a kormányoszlop burkolatának a két csavarját ami a kormány mögött van szemben (el kell fordítani a kormányt, hogy láthatóvá váljon) de előbb leszeded a csavarfejekről a díszgombokat (kis fekete kör alakú bizbasz), ekkor lejön a kormányoszlop burkolatának a felső része.
alatta találod a második műszercsoport-csavart.
Ekkor megfogod a műszer jobb oldalát és gently magad felé húzod.
Kihúzod a TID/MID hátuljából a csatit és már a kezedben is van az egész.
Ha a középkonzolt akarod lebontani, akkor lehúzod a tekerőgombokat, alatta van négy csavar, a hamutartó tokját fogja középen mélyen egy csavar, ha kiszeded akkor a két szélén lesz két csavar, ki kell szedni a rádiót, és voilá.

Kb ennyi.

Radioactiv Creative Commons License 2002.07.23 0 0 473
Köszi az ötleteket!
Örömmel láttam, de írd meg légyszi, hogy az elektromos AC-t elöl, vagy hátul kell-e meghallgatni?
Egész halk?
A többi dolgot hol lehetne megnézetni, esetleg TE le tudnád ellenőrizni?
Előzmény: eszgab (472)
eszgab Creative Commons License 2002.07.23 0 0 472
Sziasztok!
Hali Radioactiv!
Én is küzdöttem egy 2.5TD-vel a jelenség ugyan ez volt.Nézzétek meg elöszőr, hogy müködik-e az elektromos ACpumpája.Gyujtást ráadni és az izzitás ideje alatt zugnia vagyis üzemelnie kellene.A computer kiolvasás első alkalommal nem hozott ki semmi eredményt,de, a Tech műszerrel van lehetőség az inditásitöltés mennyiségén állitani.Ilyenkor a gyáriműszerrel tudják csökkenteni vagy növelni az üzemanyag mennyiségét inditáskor.A végső megoldást azonban az öninditó felújitása hozta meg.A bendix hibásodott meg és a javitás során még uj kefék és perselyek is kerültek az öninditóba.Ezután szinte pöcre indult hidegen-melegen a gép.Mivel az öninditóra nem gyanakodtunk ezért semmilyen mérés nem lett elvégezve a szétszerelése előtt, de valószinű, hogy tul nagy volt az áram felvétele.Bocsa ha hosszu lett.

Üdv!
eszgab

Előzmény: Radioactiv (465)
qwer1234 Creative Commons License 2002.07.23 0 0 471
Én már csináltam ilyet !
Előzmény: Nagymolnar (470)
Nagymolnar Creative Commons License 2002.07.23 0 0 470
OmegaTD!

A B omegánál a műszerfalat úgy tudod lebontani a világítás cserére, hogy a két oldalán található fűtés szellőzőket kell kipattintani (bátran), alatta csavar, majd a kormányburkolat alatt is van egy csavar és már kint is van. (De KelemenB erősítsen meg). Különböző izzók kellenek hozzá, jó szórakozást. Apropó tuning, tervem szerint kék leddel szeretném a műszerfalban az izzókat helyettesíteni, van-e valakinek tapasztalata, hogy menni fog e és elég lesz a fényerő (pl. hány leddel váltsak ki egy izzót) tudom picit Wolks-oslesz, de próba cseresznye...
Sziasztok

Előzmény: Omegatd (464)
OPi Creative Commons License 2002.07.23 0 0 469
gratula, gondolom nincs az ismerősi körödben modemes . . .
Előzmény: capri-3 (466)
qwer1234 Creative Commons License 2002.07.23 0 0 468
Hát igen, az enyém is hasonlóan néz ki, de csak a hátulja.
kelemenb! tegyél már fel te is néhány fotót a kocsimról, meg a hátsó hídról !
Nagymolnar Creative Commons License 2002.07.23 0 0 467
Szia Gyalogbéka!

Nocsak, nocsak lebuktam...??? Csak nem Te is olvastad ezt a mesterhármast?

Ender Wiggin

Előzmény: Gyalogbéka (454)
capri-3 Creative Commons License 2002.07.23 0 0 466
capri-3 online

kelemenb!
ajandek:)))




Radioactiv Creative Commons License 2002.07.23 0 0 465
Azt már tapasztaltam ,hogy BMW-nél is megvan a jelenség, egyik barátom is ettől szenved. Tehát nincs rá semmi gyógyír? Ha mondjuk minden érzékelő rendben van akkor is csinálhatja ezt? Én valami elromlott érzékelőre gyanakodnék. Arra gondoltam,talán érdemes lenne elvinni diagnosztikára.Egyébként csak annyi a bajom vele ezenkívül, hogy "sétál" az úton kicsit. A silenteket kicseréltettem az első lengőkarnál, az elsőket cserélték ki, mivel a hátsók renben voltak. Ennek ellenére - hozzáteszem sokat javult - még mindig úszik kicsit. Esetleg milyen ötlet , javaslat lenne erre a bajra?
Előzmény: qwer1234 (452)
Omegatd Creative Commons License 2002.07.23 0 0 464
Üdv!

Tudna valaki abban segíteni, hogy B Omegán mi módon tudnám lebontani a műszerfalat, hogy világítást cseréljek?
Esetleg link, vagy leírás.

THX!

peppino5 Creative Commons License 2002.07.23 0 0 463
Emberek!

A BC szerintem hamis értékeket ír ki.
A tele tankra azt mondja, hogy a megtehető km az 183. ezenkívűl 120 -nál olyan 12 litert fogyaszt.
Tankolás után kb 10 lityire jön ki az átlag, klímával.
A megtett kilómétereket jól mutatja 1-2 km eltéréssel, de a 14 l/100 km szerintem nem reális.
Lehet ezt kalibrálni?
Az is gond lehet, hogy a gyári 195/65 után kapott egy 215/60-as gumit, ami 2,25 cm-el nagyobb átmérőjű, és persze a computer pont ezt a méretet nem ismeri kódként.
Affene.

Ha valakinek lenne egy felesleges B Omega ülésfűtés kapcsolója azt elbizniszelhetnénk.

Peppino5 (Omega B Caravan X20SE + sok-sok extra)
::))))

peppino5 Creative Commons License 2002.07.23 0 0 462
akkor menjek el oda érte?
gma Creative Commons License 2002.07.23 0 0 461
Sziasztok!

Nagyon keresek 89-es dízel A Omegába fékszervó pumpába való műanyag lapátokat. Horribilis árajánlatokat kapok rá, mer csak egybe az egész pumpát akarják rámsózni... :(

Kösz: gma
/egy mélt is, ha lehet: drax2gma@yahoo.com/

kelemenb Creative Commons License 2002.07.23 0 0 460
peppino5

Most már kérheted és viheted is.

kelemenb

Előzmény: peppino5 (459)
peppino5 Creative Commons License 2002.07.23 0 0 459
És én mikor kérhetem el a csuklópántot? :)))
kelemenb Creative Commons License 2002.07.23 0 0 458
Göri

A hamutartó akkor világít, ha kinyitod. Nekem ez a lámpa ki volt csúszva a műanyag házból, így világított, csak semmit nem lehetett látni belőle. A lámpa a ház tetején van, ki kell szedni a felette lévő box takaró lapot, vagy fiókot és onnan teljesen hozzá lehet férni(ue, ha a szivargyújtó csati világítása nem megy).

A bowdenekt le lehet akasztani simán, ha leszeded a lábrész feletti takaró műanyag lapokat.

ui: ha valaki kábele helyeket keres ill csatlakozási pontokat, akkor épp full darabokban van az auto, vissza lehet keresni a dolgokat.

kelemenb

Előzmény: Göri (456)
kelemenb Creative Commons License 2002.07.23 0 0 457
Göri

A benzinszag nem feltétlen szuszogó hiba, ugyanis az elvezető csövek ill az odavezetők gumicsöves toldattal vannak ellátva, fémbilinccsel, ha ezek bármelyike elöregszik és nem zár rendesen, akkor benzinszag van. Ha a töltő nyílástól érzed erősebben, akkor az lehet jeladó tömítés hiba is(400 Ft).

kelemenb

ui.: legrosszabb lehetőség: szétnyílt a benzintank illesztő varrata(én átéltem, sérülésmentes tankkal), tank: 40000, jeladó-mért ne egyszerre- 20000. A lehetőségek száma végtelen:-((((.

Előzmény: Göri (451)
Göri Creative Commons License 2002.07.23 0 0 456
Thanx sam, sajna a problema még - mostmár csak délutánig - aktuális.
Még két kérdés:
- a hamuzónak hol kellene világítania (talán a nyitógombja)?
- a bowdeneknél mire kell vigyázni (szakadás, vagy ha leesnek további bontás)?

Egy ráadás kérdés, ha tudod esetleg hány wattos izzók kellenek bele ?

Előzmény: _latsam (455)
_latsam Creative Commons License 2002.07.23 0 0 455
Ha még aktuell:
kellene világítani a fűtésszimbólumoknak. Mégpedig (legalábbis nálam így van) járó motor mellett (nem lámpával, nem ráadott gyújtással!), ugyanis a fűtőventillátor áramköre csak járó motornál kap ampert és így innen vették le a világításét. Tök logikus nem? A középkonzolon van 3 lámpa (fűtés, hamuzó, aut.váltó) és háromféleképpen világít. Fűtést lást fentebb, hamuzó gyújtással állandóan, automata csak világítással. Mókás kis mérnökök tervezhették! Illetve gondolom 3 külön csapat, és itt ér össze a munkájuk.
Nade viccet félretéve: lepattintod a szivargyújtó körüli fedelet, alatta van 3 csavar ez tuti. Felül csak füle van ha jól emléxem, kihúzod az alját és kiakad a teteje. Ezután kintebb lehet húzni (a bowdenekre nagyon vigyázva) az egészet. A felső kapcsoló csatija alatt van a foglalat. Nem kell teljesen kihúzni, elég pár centit már hozzáférsz.
Előzmény: Göri (446)
Gyalogbéka Creative Commons License 2002.07.23 0 0 454
>>> Ender Wiggin <<<

No, sci-fi olvasó a topikban? Esetleg még valaki?

Bye,
Béka

Előzmény: Nagymolnar (453)
Nagymolnar Creative Commons License 2002.07.22 0 0 453
Szia!

A meleg köszörülés BMW-opel hibajelenség, mindenkinek ilyen,tanulj meg vele együttélni. A motorral egy darabig nem is lesz gondod, mert az nem Opel, de minden másra készülj fel. A pesti utak eszik a futóművet, ha automata váltós arra nagyon figyelj oda, elektromos problémák és hűtés a legjellemzőbb hiba. Ha kérdésed van írj nyudodtan...
Szia!
Ender Wiggin

Előzmény: Radioactiv (444)
qwer1234 Creative Commons License 2002.07.22 0 0 452
" Ugyanakkor én mégsem vettem volna meg, mert az Omega sajnos az ADAC felmérései alapján a hibastatisztikák egyik éllovasa. "

ARGH!!!! Hú de utálom az ilyen megjegyzéseket ! Én még nem láttam omegát, amit toltak volna, vagy vészvillogóval állt volna műszaki hiba okán. (na jó, én már toltam, de akkor épp kifogyott a benzin :-) ) Nagyon jó kis autó.

Göri Creative Commons License 2002.07.22 0 0 451
Az autósszakitól egyes Omega hibákról tanácsot kértem. Akit érdekel íme:

Tisztelt Autótanácsnok Urak !
Pár hónapja vettem egy 92.9 havi benzines Opel Omega 2.0i-t, 92.000 km-rel. Az autót tavaly júliusban hozták Németországból. Az alábbi dolgok zavarnak:
- néha enyhe benzinszagot lehet érezni az utastérben, és hátul a beöntő nyílás környékén,
- koppanásig elfordított kormánynál, ha egy kissebb emelkedőre megyek (pl. állok ki a garázsból) elölről recsegés-ropogás hallatszik,
- hidegebb időben 80 C, most nyáron 85 C fokig emelkedik a hűtővíz mutatója. Én úgy tudom, hogy 90 C a jó üzemi hőmérséklet.
Ezek az Omegára jellemző tünetek vagy baj van ?

Autószaki:
- Az autó üzemanyag ellátó rendszere kifelé hermetikusan zárt. Így benzingőzök nem juthatnak ki a környezetbe. Levegő csak befelé áramolhat, hogy kitöltse a tankból elfogyott benzin helyét. Üzemelés közben a rendszerben lévő benzin felmelegszik, benzingőz keletkezik, ami egy u.n. aktívszenes gőzleválasztóban lecsapódik és egy visszafolyó csövön keresztül újra a tartályba jut. Amennyiben ez a gőzleválasztó nem látja el feladatát (pl.: hiányzik, sérült, dugulás az odavezető csövekben) akkor a rendszerben a nyomás a normálisnál nagyobb lesz és valahol a benzingőz a szabadba jut. Szerencsés esetben pl. a tanksapka gumitömítésénél. Amikor benzinszagot érezni az autóban, vagy közelében meg kell nyitni a tanksapkát és megfigyelni, hogy hallani-e halk szusszanást. Ha igen, akkor az előbb leírt gőzleválasztó rendszert kell megvizsgálni. Ha nem hallani semmit, akkor a tanksapkát vagy a tömítőgyűrűjét célszerű kicserélni. Ez utóbbival érdemes kezdeni, mert egy tíz év feletti autónál már amúgy is elhasználódott lehet.

-Teljesen aláfordított kormánynál a tengelycsonkon lévő aláfordulás határoló nekiütközik a lengőkaron lévő baknak. Viszont a lengőkar berugózáskor a tengelycsonkhoz képest elmozdul. Ez adja a hangot. Ez nem hiba, csupán konstrukciós jelenség. A lengőkaron lévő ütköző bakon fényes folt jelzi a helyet, ahol grafitos zsírral érdemes bekenni, bár ez sem tart sokáig. Inkább arra kell odafigyelni, hogy koppanásig alászedett kormánynál lehetőleg nem szabad a kormánykerékre kézzel tovább ráfeszíteni. Úgy sem fordul alá jobban, csak az ütközőt nyomja erősebben a baknak. Ezért a kormányt kell egy kicsit visszább engedni.

-A legtöbb gyár kétféle (mérsékelt, vagy trópusi égövi) termosztáttal szereli az autóit. Ezek működési paraméterei között 7-8 Celsius fok a különbség. Ebben az Omegában úgy tűnik, hogy a trópusi változat van. A kereskedelemben nálunk is kapható mind két típus, bár csak a fűtési szezon előtt javaslom kicserélni, mivel most hazánkban is trópusi időjárás uralkodik. Egyébként a hőfok kijelző megengedett eltérése kb. + - 10 % a valós értékhez képest.
-Egy autó futásteljesítményére kompresszió mérés és alapos átvizsgálás után lehet hozzávetőlegesen következtetni.
Ha valóban 92 ezer kilométer volt benne, akkor nem vette drágán. Ugyanakkor én mégsem vettem volna meg, mert az Omega sajnos az ADAC felmérései alapján a hibastatisztikák egyik éllovasa.
Bobek

Göri Creative Commons License 2002.07.22 0 0 450
Az mindig jó, egy fényező aranyat ér a háznál. :-) Amikor kispolákom volt megpróbáltam átfesteni. Hát jó nagy taknyolás lett belőle, úgyhogy tisztelem azokat akik belefognak.

Az Asconámat még valahogy elvarogattam, de az Omegával nem boldogulok. Egyszerűen semmit se tudok rajta szétszerelni. Nem vagyok egy buheráló típus, de ha valami zörög, nyöszörög, nem világít (sajnos) akkor nem rohanok a szerv-ízbe, inkább kérdezek laikus társaimtól :-))

Előzmény: qwer1234 (449)
qwer1234 Creative Commons License 2002.07.22 0 0 449
"- 92-es a gépem a szerelőm meg azt állítja, hogy nincs benne autoata szíjfeszítő görgő, pedig úgy tudom, hogy már 89-től alkalmazták ? "

Lehet hogy nincs, lehet hogy van. Velem akartak vetetni szíjfeszítőt a c20ne motorhoz (87-es), de nem vettem és később kiderült nincs is ilyen a motorban. Autószerelők és autóalkatrészkereskedők nem értenek a kocsikhoz. Le velük ! Bezzeg a laikusok. kelemenb például most képzi magát autó fényezővé.(!)

Előzmény: Göri (446)
Göri Creative Commons License 2002.07.22 0 0 448
Elvtársak ne viccelődjenek velem. Ez az én szellemi szintemnek komplikált. :O)) Már kezdtem bexarni, hogy egy vagyon lesz a javítása ha elromlik. Ezért örülök, hogy nincs a kocsimban túl sok elektromos kütyü.

qwer1234 köszi az infót. Lássuk a következő kérdést, készenálltok, ki van a "vonalban" ? :-)

Előzmény: qwer1234 (447)
qwer1234 Creative Commons License 2002.07.22 0 0 447
belső hűtésű féktárcsa :
A motor egy nátriumszivattyút forgat ami különleges vezetékeken a féktárcsához repülőszelepen keresztül csatlakozik. A folyékony nátrium így hűti a féktárcsát. ;-)

Komolyra fordítva a szót, ha szemből megnézed a tárcsát, láthatod, hogy a tárcsa síkjában lyukak vannak, amit a levegő át tud járni. Mintha két tárcsa lenne összerögzítve közte légréssel és távtartókkal. Mintha...

Göri Creative Commons License 2002.07.22 0 0 446
Üdv.

Három kérdésem volna A Omegához.
- mit jelent, hogy az omegán elől tárcsafék van "belső hűtéssel" ?
- 92-es a gépem a szerelőm meg azt állítja, hogy nincs benne autoata szíjfeszítő görgő, pedig úgy tudom, hogy már 89-től alkalmazták ?
- kellene-e világítani a fűtésbeállítás és a ventillátor kapcsolók szimbólumainak ?

Hát most ennyi jutott eszembe :-)

Lozsa Creative Commons License 2002.07.20 0 0 445
Jó kérdés, de nekem is ezt csinálja. Hidegen pöci-röfi melegem kb 5 másodperc köszörű.
Előzmény: Radioactiv (444)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!