Télvégi súlyomból 8 kilót leadtam. Életem legjobb formájában vagyok: Tegnap esti tekeréskor minden emelkedőn lépést tartottam offline cimborámmal, aki elég komoly senior (rövidtávú) futó. 19-cel mentem felfelé a valkói emelkedő valkói oldalán. (185-ös pulzussal :-)
Én a GoogleMap-ra csináltam az alkalmazást, az működik ma is - éppen most fogom megcsinálni a Te 2006-os Gázló trackedet is :) Ezzel az a baj, hogy a dolog nem triviális (mármint nem egyszerű gombnyomásokon alapul), programozni is kell.
A GoogleEarth viszont ilyen nem tud - legalábbis tudtommal. Azon valahogy repülni lehet, de őszintén szólva sose vettem a fáradtságot, hogy kitaláljam, hogyan.
Az EB előtti útfelbontás, az EB miatt megnövekedett teherautó forgalom és az amúgy is rengeteg, kacsázó bringó hintós, villanyautós gyagya nem igazán ingerelt eddig időfutam teljesítésre.
Engem is érdekelne hogyan lehetne mondjuk a halogén HL500II 3 órás és az 1 wattos leddel szerelt EL500 jóval hosszabb üzemideje között kompromisszumot találni 4 ceruzaelemmel. Gondolom ez kb. egy darab 3 wattos vagy két darab 2 wattos LED-et jelentene. Ha beindul a manufaktúra, egy ilyenre vevő lennék. :)
Engem érdekel minden gps progi. Viszont még nincs ilyen okos telefonom. Így főleg az érdekel, hogy a logger egyszerre tud-e működni egy navigációs programmal, vagy választani kell a kettő között? Olyan progit nem csinálsz, ami egy már meglévő logból dolgozik?
Egszer GabeR belinkelte a Balaton kerülés online Google Earth megjelenítését. Akkor olyan progit terveztem csinálni, ami ilyen adatsort generál egy logból. De aztán valahogy eltűnt az online Google-ból ez a szolgáltatás.
Ez a lámpa dolog engem is érdekel. A 24 órásra kellene több is. Ismerem a pákát, össze tudnám rakni magam is, ha tudnám, hogy mit. Szerintem ide lehetne tenni egy kalkulációt árakkal, beszerzési helyekkel ha nem titkos. Ha igen, akkor én is kérném levélben. :)
Zoli, ha az a cél, hogy látni lehessen az erdőben, de nem akarok mini atomreaktort vinni magammal, max 4 ceruzaakkut, akkor milyen és mennyi leddel érdemes számolni?
Gondolom 4-5 ezer alatt a saját buherált lámpa sem jön ki. 9 körül lehet kapni Cateye HL-EL500 -at v. 520 -at. Ez milyen egy saját gyártmányhoz képest?
A telihódason láttam valakinél olyant, ami ezen az oldalon van: http://luxeon.hu/led_elemlampa.html Igaz ez már 11ezer, de igen meggyőzően világított az erdőben, ráadásul nem egy buherált izé, hanem egy igen minőségi, időjárásálló darab. Szóval érdemes nekiállni magunknak, ha nem az a cél, hogy fényesebbek legyünk a Napnál?
szeva sq, baromira nem ismertelek fel! Éppen 100km időfutamoztam (Gárdony-Dinnyés-Mezőfalva-Nagyvenyim-vissza). Hátranéztem nemsokára, de akkor már sehol senki.
Azért jól kihajtottam magam.
Oda 51km - 34,8 átlag, vissza 30,7 átlag. Na ja, a széljárás. Summa 102km lett, 32,7 km/h átlaggal.
Franciaországban és kezdetben Olaszo-ban egész jó idő volt, Svájcban azonban már többször esőben hajtottunk, 2-3 hágón (Sanetsch, Susten, Oberalp) kb 4-6-7 fok volt, néha eső is. A Sanetschen (2251 m) a hágón az út mellett még ott volt az éjjeli friss hó is !
Volt kalandos sötétben való ereszkedés szakadékos úton, éjszakai túra (Mortirolo + Val Bighera hágó) --> ez frenetikus volt: sütő teliholdtól viszonylag világos táj, kajáló tehenek, éjjel látni a Mortirolo felfestéseit. Az út jó szél-festése miatt lefelé nem is kellett annyira óvatoskodni.
Összesen 16 db 2000m feletti hágón jártunk, ebből 14 volt újdonság.
Képek + kis beharangozó (melyek a legnagyobb élmények) itt:
Bár úgy terveztem, hogy mire hazajövök meglesz bringával mind a 73-74 db 2000m feletti hágó az Alpokból, a rossz idő megakadályozott (a nagyon feszített programhoz jobb idő kellett volna). 4 maradt csak, viszont ezek már közelben: Innsbruckból elérhetőek.
(vannak olyan hágók is (5-6 db), amik másik nagyobb hágóhoz útközben esnek útba és észre sem veszi az ember, mert nem az az emelkedő vége --> ami ilyenekről tudok és 2000m felettiek, azokon, mint pár hónapja kiderítettem, már jártam)
Viszont az összes francia és svájci hágó, ill. 1 híján az összes olaszt is felfedeztem már bringával;
más megközelítésben az összes 2100m feletti alpesi hágón jártam már kerékpárral.
Ennyi a töténet!
Akad 1-2 hágó (Preit, Petit MOnt Cenis, Val Bighera), amit komoly, neves alpesi túrázók is alig ismernek, mert katonai út, vagy szinte tök ismeretlen.
Alpe d'Huezen Tour után pár héttel is jócskán találkoztunk bringásokkal.
Csinálok majd szintdiagramot is, és túraleírásokat is.
Össz 1729 km lett 30622m szintemelkedéssel. --> ebből kb 50 km-t levonva 14 nap alatt jött össze, mert az 1. és utolsó az nagyrészt utazás volt.
Ja, az ezekhez képest apróság: a sárvédő kiütéssel győzött a kulacstartóval szemben. Arról mondjuk nem ő tehet, de azt észrevehette volna, hogy ott már többé kulacs nem fog elférni, amíg sárvédő funkcionál. (Lett kormányra szerelt, az mondjuk tök jó, szerintem.)
Ja, és ott derült ki, amikor egyszercsak úgy éreztem, szükségem van a kistányérra, hogy az bizony nem használható, mert a sárvédőt valahogy úgy sikerült felapplikálnia a szervizben a srácnak, hogy a váltás oda nem érvényes :-/ ott aztán fél perc alatt arrébb rángattuk a nem odavaló nemtommit, de ez volt a 3. és egyben utolsó dobása, úgy érzem. Bár már a második is elég durva volt, mert akkor a hátsó fékemet hatástalanította a csomagtartó felszerelésével. Ez mondjuk nem egy lejtőn derült ki, szerencsére. Nem tudom, ilyenkor mit tegyen az ember, csak simán ne menjen oda többet, vagy menjen oda, hogy megmondja, miért nem megy oda többet.