jómagam 5 éve nyúzok egy Omega A-t és eljött az ideje, hogy megváljak tőle. Ezzel kapcsolatban lennének kérdéseim hozzátok:
A paraméterek: 91-es (az újabb kasztnis), metálszürke CD, klíma, 2 literes benzines. A kasztnin sajnos itt-ott már látható korrózió (ajtók alja), hátsó kerékívek, küszöbléc alól kikandikál (gondolom alatta jobban). Egyébiránt egyben van. Bp-Zala 7 literes fogyasztás.
Kb. mennyi amit reálisan lehet kapni érte? Érdemes a korróziókat kijavíttatni? Érdemes a neten hirdetni?
Van egy csavar a műszerfal burkolatnál is, ki kell pattintani a fűtésszabályzó feletti kapcsolók(vagy kapcsoló vakdugók) közül a bal oldalit és alatta van egy csavar. Egyébként pedig 3 db bovden megy a fűtésszabályzóról a fűtésházra.
>Egyáltalán hány izzó van benne ?
Egyetlen egy. Az is felül a tekerenytűforgantyúventillátorbizbaszkapcsoló alatt. Onnan plexisávok viszik a ragyogást a lenti régiókba.
Sajnos ez csak akkor jön ki ha kitépem. Vagy pedig lebontom az egész burkolatot, de ehhez semmi kedevem :-( Egyáltalán hány izzó van benne ?
1. ventillátor tekerentyűnél lehetne 2,
2. hideg, meleg beállítónál 2
3. a lenti és fenti befúvók szabályzóinál lévő ikonok mögött 1-1.
Az a bibi, hogy amikor ezt csináltam nem emiatt szedtem szét. Zárlatra vadásztam (meglett:) a motorházban:( ) és lebontottam a műszerfalat a világításkapcsolótól a kézifékig. És közben belebotlottam az izzóba. Nálam a felső fülek kiakasztása után minha kintebb csusszant volna. És az égőt a bal oldalról tudod +közelíteni, mert jobbról zártabb a kütyü. Ha csak 1-2 centit kintebb húzod már hozzáférsz. Az égő feje ha kibukkan a likból lóg annyi vezeték, hogy kihúzd kivülre.
Megpróbálkoztam az izzó csrékkel de felsültem. A hamutartót kiszedi még gyerekjáték volt.
De a fűtésszabályzó tábla nem ment. :-(A szivargyujtó burkolatát lepatintottam, három csavar ki, alján kihúz tetején két pöcök nagy nehezen kiakad. De az istenért se jön ki egy centit se, már majnem szétvertem, de hát ez még is csak egy Omega, úgyhogy abbahagytam a buherálást.
Valami nem engedi kijjebb jönni, pedig egy-két bowdent is leakasztottam hátulról.
Az AC-t szerintem Te is letudod ellenőrizni.Valakit kérjél meg, hogy tegye rá a gyujtást Te pedig hallgatozzál az üzemanyagtank körül mert a pumpa az bele van épitve.Csak az izzitás ideje alatt fog müködni és aránylag halkan zug.
SZIASZTOK
Nekem az indítási probléma azonkívül hogy melegen köszörülni kell, még tetézi azzal, hogy az önindító csak kattog de nem teker. A sztori:
-melegen szinte mindig....(ez nagyon meleget jelent, tehát hajtás után leállítom (a turbót lehűtöm) és mondju azonnal tovább kell menni akkor csak kattog de nem indul.
Hidegen első izzitás után szintén ezt csinálja, ezért a második izzítás közben szoktam beindítani.
Most volt felújjítva 6 hónapja a FER-VILL nél 35+sarcért persze a gari lejárt. Akkor is ezzel a hibával szenvedtem.
Kinek van ötlete?
Egy kis érdekesség:
Ma Bp-Hévíz-Bp 400km 80-140 km/h sebességgel klímával 6.5 l/100km. Az az ócska BMW... ja meg a kocsi velem és a csomagokkal és tele tankal vagy 1900kg. Hi Hi....
Nagyon keresek 89-es dízel A Omegába fékszervó pumpába való műanyag lapátokat. Horribilis árajánlatokat kapok rá, mer csak egybe az egész pumpát akarják rámsózni... :(
Kösz: gma
/egy mélt is, ha lehet: drax2gma@yahoo.com/
A műszercsoporthoz ki kell szerelni a középső szellőzőrostélyokat. Alatta van 2 csavar, azzal kijön a kerete. Az alatt találod a műszercsoport egyik csavarját. Ezután kicsavarod a kormányoszlop burkolatának a két csavarját ami a kormány mögött van szemben (el kell fordítani a kormányt, hogy láthatóvá váljon) de előbb leszeded a csavarfejekről a díszgombokat (kis fekete kör alakú bizbasz), ekkor lejön a kormányoszlop burkolatának a felső része.
alatta találod a második műszercsoport-csavart.
Ekkor megfogod a műszer jobb oldalát és gently magad felé húzod.
Kihúzod a TID/MID hátuljából a csatit és már a kezedben is van az egész.
Ha a középkonzolt akarod lebontani, akkor lehúzod a tekerőgombokat, alatta van négy csavar, a hamutartó tokját fogja középen mélyen egy csavar, ha kiszeded akkor a két szélén lesz két csavar, ki kell szedni a rádiót, és voilá.
Köszi az ötleteket!
Örömmel láttam, de írd meg légyszi, hogy az elektromos AC-t elöl, vagy hátul kell-e meghallgatni?
Egész halk?
A többi dolgot hol lehetne megnézetni, esetleg TE le tudnád ellenőrizni?
Sziasztok!
Hali Radioactiv!
Én is küzdöttem egy 2.5TD-vel a jelenség ugyan ez volt.Nézzétek meg elöszőr, hogy müködik-e az elektromos ACpumpája.Gyujtást ráadni és az izzitás ideje alatt zugnia vagyis üzemelnie kellene.A computer kiolvasás első alkalommal nem hozott ki semmi eredményt,de, a Tech műszerrel van lehetőség az inditásitöltés mennyiségén állitani.Ilyenkor a gyáriműszerrel tudják csökkenteni vagy növelni az üzemanyag mennyiségét inditáskor.A végső megoldást azonban az öninditó felújitása hozta meg.A bendix hibásodott meg és a javitás során még uj kefék és perselyek is kerültek az öninditóba.Ezután szinte pöcre indult hidegen-melegen a gép.Mivel az öninditóra nem gyanakodtunk ezért semmilyen mérés nem lett elvégezve a szétszerelése előtt, de valószinű, hogy tul nagy volt az áram felvétele.Bocsa ha hosszu lett.
A B omegánál a műszerfalat úgy tudod lebontani a világítás cserére, hogy a két oldalán található fűtés szellőzőket kell kipattintani (bátran), alatta csavar, majd a kormányburkolat alatt is van egy csavar és már kint is van. (De KelemenB erősítsen meg). Különböző izzók kellenek hozzá, jó szórakozást. Apropó tuning, tervem szerint kék leddel szeretném a műszerfalban az izzókat helyettesíteni, van-e valakinek tapasztalata, hogy menni fog e és elég lesz a fényerő (pl. hány leddel váltsak ki egy izzót) tudom picit Wolks-oslesz, de próba cseresznye...
Sziasztok