Kapásból lenne is egy elég konkrát kérdésem: beszereléssel együtt van kb. 120-140ezer forintom klímára, ebből szeretném megoldani egy helyiség hűtését. Igények: 3,6kW (25m2 szoba, 2,70m magasság, D-NY fekvés), nem baj, ha fűt, de nem igénylem, lényeg, hogy hűtsön, de azt rendesen és megbízhatóan. Nem az örökkévalóságnak tervezem a klímát, kb. 5 év múlva elköltözünk.
A kültéri és a beltéri szinte a fal 2 oldalán van (lesz), számolhatunk max. 2-3 méterrel.
Az LG-vel csak egy baj van. Drága, ahhoz képest, hogy csak LG. Ennyiért már Panasonicot, vagy ami a legjobb Yorkot is kapsz. Tavaly mindent teliszort az LG (Metro,Tesco stb.) De már bejött a többi távol-keleti is, és kicsit odaverte az LG. Tavaly óta aránytalanul sokat emeltek az áron. Tavaly még én is forgalmaztam.
Azt én sem értem miért ködösít, de nem hinném,hogy bármitől is elesne a multik miatt. Nekem ugyanis tényleg klímacégem van, és semmi kiesést nem okoz a multik olcsó kacatja egy szezonnyi garanciával. Tekintve, hogy valamit magára adó klímacég nem ezt a kategóriát forgalmazza,hanem a klímaiparban -ami nem biztos, hogy az átlagpolgár számára is-nagynevű gépeket, így más a célközönség.De ha mégis tart ilyen kategóriájú gépet, a legolcsóbb távol-keletire is legalább 2 év garanciát vállal. Egyébként az én cégem be sem szereli az egy bizonyos márka alatti gépeket.
off.
ja és még azért, mert a canon nem gyárt klimát.:O)))
(full komolyan, nem miattad. fényképezőm, nyomtatóm, szkennerem van canon és imádom őket. főleg a fényképelőt.)
:o)))
hogy miért pont samsung?! nemtudom. szimpatikus. több samsung cuccom is van és semmi gond velük.
miért, nem jók? (mármint a klimái)
1ébként még egyenlőre nézelődő stádiumban vagyunk.
A levegőszürők porszívóval történő tisztítása, langyosvizes mosás után csak teljesen kiszárított állapotban szerelhetők vissza.
A készülék rendszeres használata során a levegőszürők és a kültéri egység kondenzátorának tisztítása 2-3hetente ajánlott. /Egyés esetben a szakszervíz álltal javasoltak szerint./
A levegőtisztító lapok lapok vízzel történő tisztítása TILOS!
A sérült, eltömődött levegőtisztító (aktívszén) visszerelése TILOS!
A beltéri szűrőjét legalább kéthetente érdemes kiporszívózni. De nyisd le a borítást, és rögtön látni fogod mire gondolod.
A kültérinél sztem csak a nyárfavirágzás a nehezítő tényező.
Érdemes rákérdezni a szerelőktől, ti. az éves karbantartásba a kültéri tisztítása is beletartozik. Én rákérdeztem, érdekes válaszok születtek:
a., gőzborotva (legjobb a falon végigcsorgó trutyi :)
b., oldószeres spray (nemtom mit használ a nyárfavirág ellen)
c., porszívó (ezt viszont bárki megteheti)
d., csak ha szükséges, akkor tisztítják (a miénk már most rettentő mocskos)
e., nem tudja, ő csak eladja, majd a szerelők megoldják :(
f., ne foglalkozzak vele, majd a szerelők megoldják :((
A noname klímákkal kapcsolatban éppen ezért arra érdemes figyelni, hogy a forgalmazó ne valami tökismeretlen cég legyen, mert gond lehet, ha egy év múlva veszi a sátorfáját.
Egyszerű a dolog, nézd meg a szűrőjét látszik-e rajta valami. A berendezésem a nyárfavirágzás idején lett felszerelve, össze is gyűjtötte amit lehetett, a kültérit már körbe kellett takarítani a szösztől.
A szűrő tisztítás/csere témáról nem nagyon volt szó. Nekem mikor beszerelték, azt mondták, ha nem dohányzok a szobába, ne foglalkozzak vele, majd mikor jönnek éves ellenörzésre megcsinálják. Viszont, ami van hozzá könyv, azt írja, hogy 2-3 hetente kell kitisztítani a szűrőket. Nos, hol az igazság? Ki mit tud erről?
A digitális hőmérők /10-ed °c pontossággal mérnek.
Ha van valakinek elérhető helyen levő kültérije nézze meg legyenszives, hogy a folyadékoldali (vékonyabbik cső) bekötése hideg,langyos vagy milyen hőmérsékletű üzem közben.
De az is lehet, hogy csak jól megszivatták, mert nem tudta mire van joga es mire nincs. Ha nem ismersz, ill. nem tudsz az orruk alá dugni valami jogszabályt, akkor véged van.
Persze lehet, hogy igazad van....
Ha jól olvastam te is panelban nyomod. Én is észre vettem, hogy szerencsétlen egész nap melózik, mert a beton folyamatosan visszafűti a levegőt, de elég jól bírja, mert nincs melegem :D
Ha meghibásodik a klíma garancián belül, s az NILE, akkor kék számon felhívod az ügyfélszolgálatot, s ők irányítják hozzád a szerelőt. Véletlenül se hívj szerelőt saját szakáladra, mert a költségek téged terhelnek.
Nem a bevásárlóközpont köteles jótállni a termékért, hiszen nem is állítja ki a garanciapapírt, hanem a szakszerelő.
Amit leírtál mese habbal. Miért ködösítesz?
Illetve a teljes paragrafus:
117/1991. (IX. 10.) Korm. rendelet
egyes tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségéről
7. § (1) Az üzemeltetés helyén kell megjavítani a rögzített bekötésű, valamint - a járművek kivételével - a 10 kg-nál súlyosabb, vagy a helyi közúti közlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket.
(2) Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszereléséről, valamint az el- és visszaszállításról a jótállásra kötelezett gondoskodik.
(3) A javítószolgálat a helyszínre kiszállást a vásárlóval köteles egyeztetni és az utóbbi választása szerint a kiszállást az egyeztetett nap délelőttjén, vagy délutánján teljesíteni.
(4) Az (1)-(2) bekezdések hatálya alá nem tartozó terméket a vásárló szállítja be a lakóhelyén lévő javító szolgálathoz, szervízhez, ha a lakóhelyén ilyen nem működik, akkor a jótállási jegyen feltüntetett legközelebbi javító szolgálathoz, vagy ahhoz a kereskedőhöz, akinél a terméket vásárolta.
(5) A visszaszállításról - a járművek kivételével - a vásárló kívánságára díjmentesen a jótállásra kötelezett gondoskodik.
(6) A vásárló indokolt utazási és szállítási (visszaszállítási) költségeit a jótállásra kötelezett tartozik megtéríteni.
(7) Javítás esetén a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Itt inkább a jogszabályok nemismerete okoz neked gondot. Idézet a "117/1991. (IX. 10.) Korm. rendelet egyes tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségéről":
7. § (1) Az üzemeltetés helyén kell megjavítani a rögzített bekötésű, valamint - a járművek kivételével - a 10 kg-nál súlyosabb, vagy a helyi közúti közlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket.
(2) Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszereléséről, valamint az el- és visszaszállításról a jótállásra kötelezett gondoskodik.
Gyerekek, ez a "Bevásárlóközpontban-vegyél klímát" dolog csúnya véget is érhet. Egy példa (Velem történt és szétcsapott az ideg tőle). Vettem egy 2.5kw-os NileLine splitet potom áron az egyik nagy multinál. Felszereltettem egy klímás céggel majdnem annyiért, mint amennyibe a gép került. Szépen dolgoztak, minden működött is kb. 1.5-2 hétig, amikor is egyszercsak nem fújt többé hideget. Kihívtam a klímásokat, akik mértek, ellenőriztek, fejet ingattak, majd közölték, hogy valami a belső csőrendszerben kilyukadt (a gyenge minőségű cső miatt) elszivárgott a gáz és meghalt a kompresszor. Visszamentem a Multihoz, hogy ilyenkor mi a teendő, mert szakember megállapította, hogy a gép gyári hibája miatt ment tönkre. 2 hétig csatáztam velük, hogy cseréljék ki (törvény van rá, hogyha nem lehet javítani, akkor ki kell cserélni), amikor is mondták, hogy jó, hozzam vissza a kültérit és adnak egy másikat. Amikor le akartam szereltetni a kültérit a klímásokkal, azok azt mondták, hogy mivel a hiba nem miattuk következett be, így a leszerelés és az új kültéri felszerelése fizetős meló lesz. (Leszerelés 20E, újbóli felszerelés ugyanennyi). Kérdeztem a Multit, hogy ezeket ki fizeti ki nekem, mire azt közölték, hogy Ők csak a gépet adták el, így annak fel-és leszerelési díjjaihoz semmi közük. Ezzel az ötvenessel együtt a klímám anyagilag és idegileg is "többe" van, mintha vettem volna egy klímát egy klímacégtől, azokkal felszereltettem volna és ha gixer van, a gépre és a munkára is Ők vállalják a garanciát. Egyik barátom említette, hogy összefutott egy klímás gárdával, akik "komolyabb" gépeket forgalmaznak (Panasonic, York, stb...) és Ő meg volt elégedve a szolgáltatásaikkal. Már bánom, hogy bedőltem a top-marketinges ötleteknek és nem fogadtam meg a régi jótanácsot, miszerint "Kenyeret a Péktől, cipőt a cipésztől vegyél Fiam." Amennyiben valakinek kell egy megbízható klímás gárda neve, telefonja, stb. e-mailben szívesen elküldöm Neki.
Nekem is kellett a 3,5-ös, igaz az egész lakást hűti többé kevésbé. Én egész nap 25°c-on járatom, este veszem le 23-24-re. Így is amikor bejövök a kinti 33 fokról a hirtelen váltás elég letaglózó.
Ez akár mérési hiba is lehet. A lényeg az, hogy hűtsön. :))
---
Amikor rendeltük a klímát, 2.5-est javasoltak. Végül 3.5-es lett belőle, gondolván, hogy majd milyen jó lesz, hogy alacsony fokozaton is jobban hűt majd, mint a kisebb. (ami igaz is, egyébként).
Erre ma gyakorlatilag egész nap maximumon dolgozik szegény. Durvább ez a nyár, mint gondoltam volna. És még el sem kezdődött igazán.