Nekem több mint egy éve van Omegám, gyakorlatilag véletlenül került hozzám, de egyáltalán nem bánom! Ugyanis nagyon meg vagyok vele elégedve.
Láttam, mindenki leírta, milyen a verda, íme az enyém: 1988-as kiadás, C20NE, aut, BC, el, fűth. tükör, napfénytető, ABS, gyári magnó levehető előlappal + 6 hangszóró, stb.
Ennyi jó után a rosszról: szeretnék kérdezni egy-két dolgot, mert azért nem tökéletes minden.
1. A hátsó kerék feletti műanyagléc levált, alatta eléggé hiányos az anyag. A kérdésem: kb. mennyibe van ennek a kijavítása és fog-e látszani utána vmi?
2. Jobb első fényszóró betört, ha tud vki olcsón ilyet, előre is köszönöm! (Nem lehet állítani a magasságát.)
Egyelőre ennyi, mert bár vannak még fehér foltok, de kell hagyni későbbre is.
Nincs valakinek az Omegejához használati utasítás ? Arra lennék kiváncsi, hogy az egyik check.control lámpa jelzése pontosan mit jelent. Ez egy sárga lámpa, egy olajkanna van rajta, alatta hullámok. Ez néha szokott villogni, de olyan is van, hogy csak világít. Egyébként az olajszinttel van összefüggésben. Lehet hogy a villogó jelzés a túl sok olajat jelenti, a világítás pedig a túl kevés olajat.
Most sikerült vásárolnom 1 1989-es, 2.3-as,TD Intercooler Omegát teljesen pipec, 1 dolgot kivéve; gyújtáskapcsolót kéne rajta cserélni.Tudna esetleg valaki segíteni (kapcsoló,bontó,ár, stb...) ?
Miket kéne rajta megnézetnem, ha azt szeretném, hogy ne hagyjon úton útfélen cserben???
Esetleg nincs valakinek: Leírása, prospektusa az autóról...
Ne tudjátok meg milyen érzés az amikor mész fel az emelkedőn az M3-ason 160-al és letol az útról egy trabant!!!! 180-ra kellett gyorsítani, hogy visszaszerezzem a pontszerző helyemet!
Kivancsi vagyok, hogy a legujabb 2.5D common rail BMW dizellel szerelt peldanyok, ahol 1500bar felett van a befecskendezesi nyomas, mennyit fognak majd futni.
A tempomatszerelésben nagyon szivesen segítek, 30/2414945 hívj fel, és megbeszéljük.
A direkt légszűrő előnyét nem vitatom, de csak akkor ha megfelelő légterelővel van beszerelve és nem meleg levegőt szív a motorról.
"A régi típusok szerintem 3-400.000 km-t röhögve kibírtak, akkor ez a típus miért nem?"
Bocs hogy beleszólok,de szerintem a régebbi kisebb nyomáson dolgozik ezért nem számított annál annyira a kopás,de itt az újnál a nagyobb nyomás miatt ugyanakkora kopásnál is "átereszti" a gázolajat!
Sziasztok újfent!!!
Híreim vannak a "MELEGEN NEHEZEN INDUL" problémáról:
több forrásból érdeklődtem és azt állítják adagolós körökben, hogy ha az adagoló magas nyomású része kopott, akkor - ha a gázolaj felmelegszik kb 70 fokra - nem tud nyomást produkálni . Ez akkor tud bekövetkezni, ha az autó áll pár percet és ez az idő elegendő ahhoz, hogy az adagolóban maradt gázolaj átmelegedjen(átvegye a motor hőjét).
Ezután indításkor a forró gázolajat nem tudja összesűríteni, befecskendezni. Ezért kell több fordulatot tennie, hogy meglegyen a megfelelő nyomás és a csúcsok tudjanak nyitni.
Már csak az érdekelne, hogy egy ilyen TDS adagoló el tud kopni kb. 250.000 km alatt?
A régi típusok szerintem 3-400.000 km-t röhögve kibírtak, akkor ez a típus miért nem?
Megoldottam. Tehát, ha mást is érdekel. Tekerőgombot lehúzni, alatta lévő két is fekete műanyag pöcköt kiakasztani, belső világítást (mindhármat egyben) kipattintani, alatta lévő két csavart kicsavarni, és már le is jött az egész.
Köszi a jótanácsokat.
Szerintem a 2,5 TD-ben a turbo 1800-2000 környékén kezdhet el dolgozni, valószínüleg ez okozza a lanyhaságot. A fenti dolgon nem hiszem, hogy bármilyen chiptuning segíteni tudna, max a turbo cseréje kisebbre(hogy könnyebben felpörögjön), ekkor viszont magasabb fordulaton nem lesz elég levegőszállítása. Vagy változó geometriáju turbo, minden csak pénz kérdése:-((
Egy kis infó, ha valakit érdekel: full szilentezés A Omega Caravan-ra brutto 34000Ft, nem gyári! Elég szörnyű látványt nyújtottak szétszedés után, amíg nem láttam, nem is gondoltam volna, hogy ennyire sz@rrá mehet valami:-(((. Ha egyszer nekiáll az ember szétszedni a dolgokat, sok ujdonság bír kiderülni, diffi csapágyak, szimeringek kuka, hátsó kerékagycsapágy kuka, szilentek kuka, hardy tárcsák kuka. Mind szét- és elnyíródva. Jövő héten végre kész lesz talán az auto és akkor a különbségekről is beszámolok. Az auto egyébként 12 éves és kb 300-350e km-es(órában 205e volt). Szemre a szilentesek egyébként igen korrekt munkát végeztek, semmi könnyítés, szilentek számára rendelkezésre álló hely csurig kitöltve annyaggal, mellesleg Radó Rally Team hivatalos szilentezői(már ha ez számít valakinek).
Egy ismerősöm most csináltatott csiptuningot, egy sufnituningosnál. A chipbe a netről leszedett programot tették bele, és azfaltszaggató lett a gép. Na én ezt nem szeretném, meg nekem jobb ha egy műhely csinálja és ráadásul 50 pénzt kért s sufnis is, tehát inkább 75+sarc és az áfát visszakapom, meg bejátszik költségként.
Úgy emlékszem, Pepino5-nek igaza van, a kézi kurbli helyén lévő takarót kell a csomagtér felé lehúzni és alatta csavarok vannak, aztán csak le kell pattintani (ha jól emlékszem) de holnap megnézem.
Más...
Pepino5!
Tudsz valami helyet ajánlani ahol megnéznék a kocsimat, hogy mi okozhatja a 2000 alatti lomhaságot. A chiptuningról nem érdemes vitázni mert mindenki mást mond. Én hajlok rá... Pl. direkt légszűrő, azt mondják minden szart átenged, de mérések szerint 98% hatással szűr, és a gyártók már a 96% megelégszenek. Amugy meg a volvokba itthon az egyik dealer sportlégszűrő betéttel adja el az autóit....
De szívesen beszélgetek róla.. :)))
Még mindig keresek társakat vagy ötleteket!!!!Mindenki alszik már egy hete??????
Szedted már szét, vagy csak gondolod? Mert én sem csavarokat nem látok, illetve egyet, de az a motort tartja. Én csak világítást akarnék cserélni.
Te szereltél tempomatot B Omegába? Tudnál segíteni, vagy valami leírás fellelhetőséget adni?
Még valami. A világításkapcsolóban lévő áramkörről van valahol fellelhető kapcsolási rajz?
Szvsz, a motorban rejlő tartalékok kiaknázásához kevés egy chip-tuning.
Ráadásul a vezérlés másképpen fog viselkedni, fogyasztás megnő, motorélettartam csökken.
Nem vitatkozni akarok, de a tervezőmérnökök ezt megtervezték már annak idején, és a motor normálisan kellett, hogy működjön egy ekkora autóban is.
Azt, hogy 2000 alatt nincs nyomatékod, nem hinném, hogy egy chip módosítani tudja.
Ennek valami más oka lehet, amit valszeg alkatrészcserével lehet orvosolni.
Nem vitatom, hogy nem hoz többlet-lóerőt egy chip tuning, de ezt nem az alapjárati tartományban fogja tenni. Ráadásul nem lesz érvényes rá egyetlen Tech 1-2 érték sem, csak a chipesek tudnak bármit is állítani majd horror pénzért.
Természetesen mindenkinek szíve-joga.
Amugy a chiptuning, ha ésszel van csinálva, nem tud ártani ezeknek a Bmw motoroknak szerintem, mivel minden motorban rengeteg a gyári tartalék stb... Csak nem szabad gagyi helyen csináltatni. Nekem most egy tuningcégnél van egy 75+sarcos ajánlatom ami nem ekinthető rossznak, mivel eddig csak 150 körül mondták még a gagyi bedugósat is (ami csak a bejövö ererdményeket hamisítja meg)
Mivel az enyém ugyan azt csinálja, de automata váltós (képzelheted, hogy tudom pörgetni mielőtt berakja magát 1-be :)))) )mikor meleg akkor a váltó hibáját kizárhatjuk. már csak a motor vagy az azt vezérlő számítógép okozhatja ezt. Egyébként miért van a számítógép a motortérben (qrva meleg van ott)Már gondoltam arra, hogy a klímahűtő előtti 2 elektromos ventillátort is az utastérből tudjam kapcsolni egy kis plusz hűtés érdekében. (basszus de ez nem egy skoda 120-as)
Valaki adjon nekünk tippet (vagy megoldást) plííízzzz!!!
A chip tuningra összeállunk? Ki szeretne még beszállni?
a helyzet az ma próbáltam a haverom 1995-ös Omega Sedan 2.5TDS gépét . Az autó chipes , valami brutális , el nem lehet mondani , kb úgy megy mint a nagy A6 2.5TDI 170le , a srác szerint kb 170Le az Omega , de elég megggyőző volt.az enyém amúgy egy kézi váltós 2.5tds , és olyat csinál hogy, 2000 alatt teljesen halott, csiga.
ha odalépek neki és 2000 fölött tartom meg olyan mint egy bika, akkor érződik az erő és nyomaték. példáúl klímával ha lent akarok mondjuk max 1500ford-attal indulni le is lehet fulladni.
amúgy az alapjáratom kb 650ford/min , nem tudom mi a gyári érték , lehet hogy ez a probléma?