Keresés

Részletes keresés

_latsam Creative Commons License 2002.08.27 0 0 585
Azért ne keseregj! Én a mai napig nem tudom +nézni. Ismerem a fogásokat meg minden, de amikor kihúzom a nívót tiszta olaj az egész pálca. Pontosabban maszatos, olajfoltos, de nem látom olyan tisztán (mint a motorolajnál), hogy meddig lehet az olaj. Ha az a szint ahol a legmagasabban olajos akkor igencsak túl van töltve. Ha meg azt nézem, hogy hol teljesen olajos a pálca akkor meg jó. Működik és kész.
Előzmény: afuto (584)
afuto Creative Commons License 2002.08.27 0 0 584
>latsam, zeuss

Hát ha ezek után se tudom megnézni, akkor csak magamra vethetek! köszi mindenkinek!

_latsam Creative Commons License 2002.08.27 0 0 583
Egyszer én is!:) 20km-nyi kékes füstölés volt a jutalmam. Jobb voltam mint egy műrepülő!
ui.: az automatának van valami párologtatócsöve, mert ezen a hőfokon párolog belőle némi olaj. Az pont rávezeti a kipufogóra a kicsepegő olajat.
Előzmény: Zeuss (582)
Zeuss Creative Commons License 2002.08.27 0 0 582
Sajnos tényleg a váltónak be kell melegednie. Nekem min. 5km után lesz megfelelő.
Zeuss

u.i.:Én már töltöttem csurig! :o)

Előzmény: _latsam (581)
_latsam Creative Commons License 2002.08.27 0 0 581
>afuto
Külön van a motor és váltóolaj. A Váltónívó (A omega) a motor mögött van a szerelvényfal közepén, egy kék lehajtható zára van. A fokokkal ne törődj: hideg motor 20C-os váltó üzemmeleg motor 90C-os váltó (bár szerintem a váltó kicsit lassabban éri el az üzemi hőfokát mint a motor)
Előzmény: afuto (579)
_latsam Creative Commons License 2002.08.27 0 0 580
Akkor az én albertirsai kedvencem kilőve. Még nem rég lakom Pest megyében (és a kocsimat sem kell szerencsére sokat hordani szervízbe) náluk egyenlőre megálltam. Sőt találkoztam olyan ügyféllel is aki Pestről oda hordja ki a kocsiját régi tapasztalatai alapján (komoly javítás volt, nem olajcsere). Idős úr (régi szaki oklevelekkel a falon) a tulaj/vezető, és nem tapasztalom a fiatal srácok viháncolását mint a "márkaszervizekben". Szerintem keményen fogja őket. Velem mindig korrektül és jól dolgoztak és JAVÍTANAK IS!!! Nem csak alkatrészt scerélnek hanem JAVÍTANAK!!! Mondjuk jártam úgy (fékjavítás), hogy az öreg mondta a szerelőnek, hogy szedje szét, nézze meg mi kell bele tisztítsa ki stb és rakja össze (1000HUF). Jött a fia és letolta a szerelőt, hogy mit tököl vele, mert rendeli meg az új alkatrészt. Még jó hogy ott álltam és szóltam, hogy pihi mert a főnök kiadta mit kell csinálni.
Előzmény: Törölt nick (577)
afuto Creative Commons License 2002.08.27 0 0 579
>latsam
kösz! azt nem tudtam ,hogy a váltóolaj a motorolajjal együtt van-e vagy sem. én se otthon akartam megcsinálni, mint említettem, nem vágom én ezt a műfajt annyira.

a másik választ is köszönöm, bár kicsit ködös nekem, hogy hol tudom megnézni a fokokat. Az olajmutatón a műszerfalon?

Előzmény: _latsam (576)
Zeuss Creative Commons License 2002.08.27 0 0 578
A könyv szerint:

1,8 és 2,5 literes,
és az 1990 elötti 2,0 és 3,0 literes(AW03-71L, AW03-71LE):
Vízszintes úton kell járó motornál és a féket nyomva végigkapcsolni a váltóállásokat, majd a "P"-be kapcsolva meg kell nézni a szintet. Ha jó akkor a "20C" -fokos osztás felett kell lennie.
Ezek után menni kell kb. 20km-t, megállni, váltó "P"-be, és akkor ismért egy sintet kell nézni. Ekkor a "90C MIN" és a "MAX" osztás között kell lennie a szintnek. A két osztás között 0,6l a különbség.

A 1990 utáni 2,0 és 3,0 literes, valamint minden 2,6 literesnél(AR25, AR35) csak melegen kell ellenőrizni a szintet. Viszont 3x kell a fokozatokat végigjárni, hogy a mérés helyes legyen.

Zeuss

Előzmény: afuto (575)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.27 0 0 577
Mindegy melyik irányban van bp-től a szerelő, ha jó. Távolságban annyi, hogy bp. határától kb. tíz perce. Épp úgy megfelel Gyál, mint Budaörs, vagy Szentendre.
_latsam Creative Commons License 2002.08.27 0 0 576
afuto!
Az olajat a nívón tudod +nézni, de hogy mi a jó vagy rossz azt nem tudom. Nekem még piros olaj van benne, nem kormos és nem égett. Asszem 30e-enként kell cserélni (majd +nézem este a könyvemben), és érdemes hozzáértővel csináltatni mert szűrőt is kell cserélni az pedig benne van a váltóban (gondolom az alsó fedele fölött).
Holnapra +nézem.
Előzmény: afuto (575)
afuto Creative Commons License 2002.08.27 0 0 575
csá!

Látom, felkeltette néhány versenyző érdeklődését a levehető előlapos zene. Szóval: az enyém kódos is meg levehető is. Az előlap felett van egy kis pöcök, azzal "akasztod" ki a cuccot, csak a kijelző része jön le. Elvileg az a lényege, hogy nem érdemes a magnó miatt bántani a kocsit, mert csak a kóddal tudod aktiválni, meg ha megszakad az áramkör (akksi csere pl), akkor újra kell aktiválni. Egy bizonyos számú sikertelen próbálkozás után meg letilt.

Egy kérdés: aut váltónál hogy tudom megnézni a váltóolaj állapotát, és kb menny kell bele? Lehet, hogy nagy marhaságot kérdezek, de satu vagyok a kocsikhoz.

Göri Creative Commons License 2002.08.27 0 0 574
Ez igen prózai megoldás :-)
A gyakorlatban azonban hogy működik ? Mondjuk az enyém kódos ezért lehet hogy nem is levehető előlapos.
Előzmény: _latsam (573)
_latsam Creative Commons License 2002.08.27 0 0 573
>És hogyan kell levenni az előlapot ?
Úgy, hogy egy kis javításért nagy számlát írsz neki:)
Előzmény: Göri (571)
_latsam Creative Commons License 2002.08.27 0 0 572
Üdv!

>jorabszolga
> bp környéki szerelőket, címmel, telszámmal, aki
Menyire környékit? (km, irány)

Előzmény: Törölt nick (570)
Göri Creative Commons License 2002.08.27 0 0 571
Üdv.

És hogyan kell levenni az előlapot ?

Előzmény: Törölt nick (570)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.27 0 0 570
Helló emberek,

Sosem olvastam ezt a topicot, de most lett egy gyönyörű omegám, néhány kisebbnek tűnő hibával. (Csöpög a váltóból egy kis olaj, kéne bele fékbetét,

mondjatok nekem plíz olyan bp-i, vagy bp környéki szerelőket, címmel, telszámmal, aki

a) otthon van a 89-es omegak szervizeleseben, és jól is csinálja azt
b) nem lehuzós.

Ha tapasztalatotok is van valamelyikkel azt is nagyon várom.
Kösz szépen

UI:Nekem levehető előlapú magnóm van 89-es A Omegán. Q jó a magnó.

Göri Creative Commons License 2002.08.26 0 0 569
Szóval nem hagy nyugodni ez a levehető előlapos gyári magnó amit az afuto írta. Valakinek van ilyen gyárilag a kocsijában (A Omega) ?
Göri Creative Commons License 2002.08.26 0 0 568
Igen volt egy olyan érzésem, hogy nem egy problémáról van szó. Nálam sajna a kutyacsont tetején van valami szilent kiszakadva és arra gondolok, hogy ez befolyásolhatja a kocsi útfekvését. Köszönöm az infóidat, legalább a stabilizátor esetén tudom hova nyúljak.

Előzmény: Zeuss (567)
Zeuss Creative Commons License 2002.08.26 0 0 567
Nem, én nem a "kutyacsont"-ra gondoltam. Van az autó elejében egy újjnyi vastag fém cső, vagyis a stabilizátor. Azt rögzití 2db gumiszilent a kasztni aljához. Ezt a két gumit cseréltem ki, és ettől szünt meg a kopogás.
Rákérdeztem az általad említett "kutyacsont"-ra vagyis a stabilizátor segédkarra, és az is okozhat ilyen jelenséget, de főleg akkor, ha belemész egy gödörbe. Elvileg a földúton lassan haladva nem ez kopog.

A tesztelést is a stabilizátor gumikra értettem.
Nézd meg, mert lehet, hogy nálad nem ez a baj.
Zeuss

Előzmény: Göri (566)
Göri Creative Commons License 2002.08.26 0 0 566
Ezt a mozgatást nem értem. Én úgy csináltam hogy az öcsém a kocsi alá feküdt én meg hintáztattam és akkor látszott és halattszott a kotyogás a stabilizátor rúd felső részénél, a lengéscsillapító tetejénél. Amikor a kereket leszedtük kézzel már nem igen bírtuk mozgatni.
Előzmény: Zeuss (565)
Zeuss Creative Commons License 2002.08.26 0 0 565
Én is csak a gumikat vettem(2500.-/2db). Mindkét oldalon 1-1 csavar, majd gumi csere...csavar vissza.
Elötte le tudod ellenőrizni. Egy lapos csavarhúzot betolsz a stabgumi és a stabilizátor közé, majd óvatosan mozgatot. Ha szemmel láthatólag mozog akkor biztosan cserélni kell.
Zeuss
Előzmény: Göri (564)
Göri Creative Commons License 2002.08.26 0 0 564
Lehet házilag barkácsolni ? Úgy értem, gumicsere elég, vagy meg kell venni az egészet ?

Előzmény: Zeuss (563)
Zeuss Creative Commons License 2002.08.26 0 0 563
Göri,
a kotyogást a stabilizátor gumi okozza.
Olyan földes úton mintha ide-oda mozogna "kotyogna" az első futómű. Nekem azóta nem csinálja.

Zeuss

Előzmény: Göri (562)
Göri Creative Commons License 2002.08.26 0 0 562
Üdv.

Radioactiv

Az enyém is sétálgat mostanában. Ez ugyan A Omega de lehet hogy azonos a gond. Nálam a jobb első kutyacsont, szóval a lengéscsillapító mögötti függőleges stabilizátor tetején valami bizbasz kitört. Mehet közben is - főleg földúton -lehet hallani, hogy kotyog. Nálam szerintem ez lesz a probléma. A hozzáértőktől bocs, de nem tudom az egyes alkatrészek pontos nevét.

Afuto

Ez új, gyári magnó levehető előlappal ? Hogy kell az előlapot leoperálni ?

Radioactiv Creative Commons License 2002.08.25 0 0 561
Mitől "Sétál" az úton az autóm? (Omega B)
Esetleg ha tudna valaki erre ötletet írni...
Gömbfej nem lóg,azt már megnéztem. A trapéz első silentjei ki lettek cserélve... És mégis.
Radioactiv Creative Commons License 2002.08.25 0 0 560
Szia uhuhu!
Én is kérnék tőled 1 élő e-mail címet, mert írtam 2.5 TD motorral kapcsolatban, de nem jött rá válasz. Egyébként a melegen nehezen indul probléma a gondom. Előre is
THANX!!!
Előzmény: uhuhu (551)
Radioactiv Creative Commons License 2002.08.25 0 0 559
Szia kelemenb!
Meg tudnád írni, hogy a "B" omegámhoz esetleg lehetne kapni csak a műanyag búrát?
Az üllői úton kérdeztem, ott csak komplett lámpa van, az is optikás. Az enyém még nem az.
Előzmény: kelemenb (554)
Lozsa Creative Commons License 2002.08.25 0 0 558
Seicento ROTFL :)))
Előzmény: Tommor (557)
Tommor Creative Commons License 2002.08.25 0 0 557
Csövi!

uhu: Sajna az egész betétet kell cserélnem.... azért köszi!

Opi: Hát én nem vettem zsákbamacskát, ugyanis a volt barátnőmék Omegáját vettem meg.(apja vezette meglehetősen óvatosan) Nagyon megkímélt állapotban van a motorja, ami meg is látszik mind fogyasztásban, mind menet teljesítményben... (6,5 - 7,5 l/100km) a végét még nem mertem kipróbálni, majd ha vastagabb cipő lesz rajtam :) Viszont nagyon gyorsul...

Végül is én ezért vettem meg... eddig seicentom volt, mondanom sem kell milyen ebben átülni a nagyobbacska "díszdoboz" után... :)

Tom

Előzmény: uhuhu (551)
OPi Creative Commons License 2002.08.24 0 0 556
Elso tapasztalatok ?
Előzmény: Tommor (548)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!