Addig járok bringával és motorral amíg nem lesz mínusz és hó... - miért c sak addig? Én már harmadik éve járok télen is bringával, és ugyanúgy kezdtem, mint te. Csak megfelelő ruházatot kell beszerezned, és télen sem kell BKV-znod.
Nálunk sajna ez nem lenne visszatartó erő. Az autósok anyáznának, de kifizetnék az ezrest. L. parkolási díj: ment az anyázás, de nem lett kevesebb autó, inkább kifizetik a brutál parkolási díjat vagy megvesztegetik a parkolóőrt. SZVSZ nálunk kifejezetten korlátozni kéne az autós forgalmat a belvárosban, hogy hatása legyen, mondjuk úgy, hogy egyik nap a páros, másik nap a páratlan rendszámú autók hajthatnak csak be. Vagy valami ilyesmi. Sajnos sokan tényleg nem tartják alternatívának a BKV-t (és nem is teljesen alaptalanul: kinek van kedve nyáron 50 fokos buszban rohadni büdös emberek között, amikor ülhet helyette légkondis autóban is egyedül?), a kerékpározást meg debil dolognak tartják, de ezek már lerágott csontok.
"Ezt hogy kell elképzelni lesznek olyan övezetek, ahová nem lehet behajtani, például, mint Londonban?
Londonban nem kitiltottak az autokat a belvarosbol, hanem kemenyen megfizettetik a behajtast (congestion charge). 8 v. 10 font naponta, attol fuggoen hogy aznap vagy masnap fizeted be. Ez megfelel kb 4-5 ora parkolasnak vagy 8-10 liter benzinnek. Tehat nalunk 1000-3000 ft kozott lenne, ami azert nehany autost visszatartana - bar messze nem az osszeset.
De a valtozas pozitiv: kevesebb auto es joval tobb bringas mint par eve volt.
Különösen addig nem lehet a belvárost lezárni, amíg a Margit híd átépítését be nem fejezik, és amíg az M0 híd nincs meg, addig azt el se kezdik... Én se dőlök be minden szlogennek, csak bemásoltam ide.
OFF SZVSZ akárki nyer, lényegében nem lesz változás. A fővárosban sokkal-sokkal több az autóval közlekedő választó, így minden olyan, ami őket korlátozza, szavazatvesztéssel jár. Márpedig ugye normális kerékpárutat csak az autóút rovására lehetne építeni, de erről bölcsen hallgat mindenki. Meg arról is, hogy egyelőre nem lehetne a belvárosból kitiltani az autóforgalmat, mert számos út a városon vezet keresztül. Amig a város nem kerülhető meg 100%-osan, addig ez nem fog menni. De ahhoz ugye kéne körgyűrű, meg M0 híd, amit a sötétzöld és más álcivil szervezetek ahol tudnak, akadályoznak. Mindenki szépen beszél a belváros autóümentesítéséről, de ha egyik napról a másikra meg akarná valósítani, abból semmi jó nem sülne ki. Hát ezért nem veszem én komolyan egyik jelölt kampányban tett ígéretét sem. ON
Mondjuk engem a főpolgármester személye nem érint közvetlenül, de ugyanez van nálunk is: mindenki beépítette a kampányába a "több kerékpárút" kifejezést. Ki vagyok rá váncsi, hogy mi lesz belőle...
OFF Mindig mindegyik kampányol ilyesmivel. Tarlós most csak azért "bevállalósabb", mert nincs vesztenivalója, így dupla vagy semmire játszik. Ha a keménykedésével a mostani bázisból veszít, az nem számít, mert vesztésre áll, és nagyon kicsik az esélyei. Visoznt ha bejön, és nyer vele valahány szavazatot, az javít az esélyein. Azért arról ne legyenek kétségeid, hogy mit is gondol valójában a kerékpározásról: ...mindig lesz valaki, aki rövid nadrágban végigbiciklizik a III. kerületen... Értsd: aki kerékpározik, az rövidnadrágos, azaz komolytalan figura. ON
És akkor újra elérkeztünk a kerékpározáshoz. Bár azt nem ígérem, hogy az egész kampányt átbiciklizem, de szerintem a belvárosban például csak akkor érdemes és szabad biciklizni, ha egy kicsit autómentesebb. Ha valaki most éjt nappallá téve biciklizik, csak idő kérdése, hogy szénmonoxid mérgezésben egyszer csak leforduljon a kerékpárjáról.
De nincsenek normális kerékpárutak se.
Kerékpárutakat építeni kell, mert a statisztikák azok szépek, de elég sajátosan történik Budapesten a kerékpárutak építése: a járdákra húznak egy hosszú sárga vonalat és azt mondják mától jobbra járda, balra bicikliút. Ez azonban nekem nem bicikliútépítés. Bár nem szeretm a külföldi példákat, de lehetne olyan biciklikölcsönzés, mint Bécsben. Bicikliutakat én is építeni fogok, de előtte a belvárost autómentesítem.
Ezt hogy kell elképzelni lesznek olyan övezetek, ahová nem lehet behajtani, például, mint Londonban?
Így van. És nyilván az ilyen belső övezetekben nagyon drágának kell lennie a parkolásnak, vagy egyáltalán nem lehet megállni, de ott is be kell szedni az építkezéseknél azokat a pénzeket, amiket a parkolóhelyek megváltásáért fizetnek. Ettől aztán egy középső zónában már sokkal több parkolóhelyet meg lehet építeni, mert lesz forrása.
Elmentem egy boltba, és összehasonlítotam az egyledes Cateye (HL-EL500) fényét egy 1w-os LED-es lámpával (itt valaki belinkelte nemrég, kb. 10eFt, három AAA elem). Az utóbbinak legalább kétszer akkora fényereje van, pedgi a HL-EL500 a ledes biciklilámpák közt határozottan jó.
Találtam az Erdőalja út-Virágosnyereg szakaszon, már majdnem az út végén, (ahol jobbra irtás van lefelé a közelmúltbeli gázvezeték építés miatt), egy jó kis emelkedőt. Az említett helyen balra fel indul egy irtáson és a szintútba torkollik.
Itt szórakoztam azzal, hogy meddig jutok fel. Nem sikerült végig, "csak" kb. 50 méter, nem sok hiányzott már a durva részből, kicsit saras volt már és kipörögtem. Nagyon brutális! A Határnyeregtől nem messze lévő "gázvezeték nyomvonala" ehhez képest kismiska. Azért levertem egy cöveket és egy hosszú faágat is odacipeltem, hogy tudjam meddig mentem.
Aztán ellátogattam a "gázvezeték nyomvonala" emelkedőhöz. Kíváncsi voltam, hogy igaz lehet-e, hogy a profik nagytányéron nyomták a pár évvel ezelőtti Buda Maratonon. Jelentem, igaz lehet.
Kiállva bár, de sikerült nagytányéron kinyomni. (44/34-es áttétel). A váltó is jól bírta szerencsére, nem ugrott le.
Utána két percig pihegtem a helyszínen, további sok percet pedig a Határnyeregnél masszíroztam a vádlimat. Itt találkoztam Kacsával és barátjával.
Ráérek, melóból tekernék hazafelé (sőt, ha jól megy, akkor reggel is). :)
Ezt az ecseri kört megnézem, köszi. Ma a Vecsés - Ferihegy1 - Szemeretelep temető - Nefelejcs utca (Üllői és Gyömrői utak között) - Határ út - Népliget - Hungária körút útvonal volt, de ez kissé sok ólom belélegzésével jár. :)
Az attól függ, mennyire érsz rá :-) Vecsés felől lehet Ecser-XVIII. kerület-Nagytarcsa-Kerepesi út (illetve folytatásai) melletti kerékpárút - Örs vezér tér - onnan van kerékpárút a Városligeten keresztül, illetve lehet menni a vasútvonalon kívűl a Mexikói úton, majd Szegedi út és onnan is van kerékpárút.