Keresés

Részletes keresés

Aparadox Creative Commons License 2012.06.08 0 0 695

A fotonokról én azt gondolom, hogy valóságosak. Sőt, nem csak impulzusuk van, hanem tömegük is van. Amikor elnyelődnek, akkor szerintem a nyugalmi tömegük nullára csökken. Beleolvadnak a környezetükbe (vákuum) de nem semmisülnek meg, csak a tehetetlen tömegük válik nullává. Ezzel a gondolatmenettel talán meg lehetne magyarázni a fotonok impulzusát.

                                                                  Aparadox

Előzmény: Törölt nick (677)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.09 0 0 694

Ez nem ilyen egyszerű.

 

A gondolataid befolyásolják , mit cselekszel. Ez tiszta.

De ezek az intuiciók a jövőre vonatkozóan olyan esetekre is előjönnek, amik nem tőled függenek, sőt, teljesen függetlenek lehetnek tőled.

 

A pszichologia ismer olyan betegséget, amikor a páciens összekeveri az események sorrendjét. Sajnos, olyan embereket is betegnek fognak nyílvánítani, akik egyszerűen megérzik a jövőt. Jobban tennék, ha ezeket az embereket nem kezelnék /feleslegesen/, hanem kihasználnák a képességeiket.

 

Érdemes elolvasni Feynman könyvét. Vele is történtek ilyen érdekes dolgok.

 

Előzmény: sane! (693)
sane! Creative Commons License 2012.05.09 0 0 693

Ezen gondolkodtam már, az idő megfordíthatóságának a "vizsgálatakor" (persze csak logikailag, nem vagyok ilyenekben jártas). Amit kigondolunk, az lehet a jövőnek a "lenyomata" oly módon, hogy a gondolatunk befolyásolja a cselekedetünket, fordítva (visszafelé lejátszva) pedig a cselekedetünk égeti bele a memóriánkba a múltat (azaz jövőt a normál irányban). Sajnos elég sok zsákutcát találtam arra, hogy ez miért nem ilyen egyszerű, de esetleg kifejthetnéd a véleményed.

Előzmény: Törölt nick (691)
sane! Creative Commons License 2012.05.09 0 0 692

"Abban azt hiszem megegyezik a véleményünk, hogy a jövő megjósolhatatlan."

 

Teljes pontossággal számunkra mindenképp, mivel benne vagyunk. "Kívülről" persze lehetséges lenne, elméletileg, ha létezik olyan, és lehetséges, hogy kívülről ilyen történjen.

 

 

"Kiszámíthatatlan. Csak valószínűségi becslések fogalmazhatóak meg.

 

Nos, a kvantummechanika írja le a világunkat a legjobban"

 

Most. Számomra ez a kijelentés olyan, mintha Newton korában mondanák a Newtoni fizikára.

 

 

"A világ nem determinált.

Akármilyen pontosan veszed fel a kezdőparamétereket a jósláshoz, nem leszel képes meghatározni a jövőt."

 

Számunkra lehetetlen (ld. fent), de ez nem azt jelenti, hogy ne lenne determinált.

Előzmény: Törölt nick (689)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.08 0 0 691

Arról nem is szólva, hogy lehet találni más megoldásokat is.

 

Lehet, hogy a jövőt a mi gondolataink hozzák létre.

Előzmény: Törölt nick (690)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.08 0 0 690

Az emberi agy teljesítménye fantasztikus. Képes hihetetlen precizítással jövőképeket előre vetíteni.

 

De ennek semmi köze a világ determináltságához. Sőt.

Ha a jövő képes visszahatni, akkor igazán kaotikus a világ. Ha nem hiszed, próbálj leprogramozni egy ilyen szimulációt.

 

Lehetetlen.

 

 

Nem hiszek az időbeli visszahatásban, mert az emberi agy számára ennek nincs értelme. Az agyam újra és újra csak úgy reagál, hogy ez baromság. Pedig érdekes dolgokat tudnák mesélni.

Előzmény: sane! (688)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.08 0 0 689

Abban azt hiszem megegyezik a véleményünk, hogy a jövő megjósolhatatlan.

Ezt el szokás választani attól, amiről itt beszélünk. De lehet, hogy a két fogalom szorosan összefügg.

 

 

Az én meglátásom szerint a determináltság azt jelenti, hogy a múlt egyértelműen meghatározza a jövőt. Kizárólag a múlt.

Ha ettől bármi más is hatással van a jelen eseményeire, akkor az a világ már nem determinált.

Kiszámíthatatlan. Csak valószínűségi becslések fogalmazhatóak meg.

 

Nos, a kvantummechanika írja le a világunkat a legjobban, márpedig az pontosan megfelel az előbbi feltételnek.

 

A világ nem determinált.

Akármilyen pontosan veszed fel a kezdőparamétereket a jósláshoz, nem leszel képes meghatározni a jövőt.

 

Előzmény: sane! (688)
sane! Creative Commons License 2012.05.08 0 0 688

Szerinted miért nem determinált? Te írtad úgy, hogy "hál' Istennek" nem determinált a világ, és nincs minden előre meghatározva. Én arra kérdeztem rá, hogy miért pozitívum az, hogy nem determinált. Erre Te visszakérdeztél :).

 

Amúgy szerintem determinált. Logikailag talán úgy fogalmaznám meg, hogy tapaztalati szinten nincs "káosz", amihez feltételezem azt, hogy egy kikerülhetetlen "szabálynak" kell megfelelnie gyakorlatilag mindennek, ami fenntartja a determináltságot. Ezen gondolkodtam már, hogy hogy lehetséges, de mindenesetre a bárminemű meghatározatlanság, véletlenszerűség nem tartható, véleményem szerint. Logikailag.

Előzmény: Törölt nick (662)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.07 0 0 687

Nevetséges.

Olvasgattam a több évvel ezelőtti hozzászólásaimat, és megdöbbentett, mennyivel jobban ragaszkodtam a tényekhez.

És rájöttem, hogy itt van előttem a megoldás, én magam írtam le, és nem veszem észre.

 

 

A fotonok a fénykúpon minden irányban terjednek. De,

Mindig fel lehet venni egy KR-t, ahol ezek a szétterjedő a foton-világvonalak közel egyetlen pontban találkoznak.

 

Elképesztő.

Előzmény: Törölt nick (681)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.06 0 0 686

Növelhető a pontosság, ha a W bozont is behozom a játékba,

 

m=91.1876e9*e/(c*c)

v=sqrt(-((m0*m0*c*c-c*c*m*m)/(m*m)))
b=1/sqrt(1-v*v/(c*c))
r=k*e*e/alf/(m0*v*v*b)
L=L+r*e*v/2

 

Hozzáadódik az előző értékhez. Az eredmény mégpontosabb,

 

4.490468205867e-26

 

Az arány egyre jobb.

1.000004501080e+00

 

A maradékból egy tömeg számolható, ami az LHC-nak egyenlőre csak álom:

2.344666648854e+04 GeV

ami  23446 GeV  vagyis 23446666 MeV  , 23TeV

 

 

Mi köze a W bozonnak a müonhoz? Elvileg semmi. De ki tudja.

Előzmény: Törölt nick (683)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.06 0 0 685

Tudom, viccesen hangzik egy fermionnál magerőkről beszélni.

 

Az egészet úgy kell elképzelni, hogy a részecske egy húr, és ez a húr maga egy bozon-köteg. Ezt a parton modell mellett a nemrég linkelt írás is jól mutatja,

A húron belül már nincsenek fermion vagy bozon tipusok, ezeket már csak a vibrációbeli eltérések adják.

 

Előzmény: Törölt nick (683)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.06 0 0 684

The cross section for the production   of hadrons  in the charge-zero  hadronic  states.
high energy collision of two photon   beams will thus resemble the cross section for the
collision of ensembles  of high energy mesons

 

http://slac.stanford.edu/cgi-wrap/getdoc/slac-pub-6571.pdf

 

Még egy fontos részlet.

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.05 0 0 683

A nagy kérdés továbbra is, miért annyi a részecskék tömege, amennyi.

 

Elsőre rossz nyomon indultam el, nem a pion a kiinduló pont hanem a müon,

http://hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCon

 

Az első ami kiderül, hogy az előbb felvázolt foton-gluon kapcsolat egy jó kiindulási alap.

A mágneses momentum elég könnyedén adódik ezekből az előfeltételezésekből.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_moment

For example, the magnetic moment produced by an electric charge moving along a circular path is

 

 

4,490 447 99(40)⋅10-26 J T-1

 

 

m=105.6583692e6*e/(c*c)
v=sqrt(-((m0*m0*c*c-c*c*m*m)/(m*m)))
gamma=1/sqrt(1-v*v/(c*c))
r=k*e*e/alfa/(m0*v*v*gamma)
L=r*e*v/2

 

4.485271219693e-26

elsőre nem is rossz eredmény.

 

 

Ez az egyenlet r=k*e*e/alfa/(m0*v*v*gamma) pedig innen ered:

k*e*e/(r*r)=m*v*v/r

ami két közismert egyenlet. m=m0*gamma a relativisztikus tömeg.

a /alfa semmi mást nem csinál, mint megnöveli az elektromágneses kölcsönhatás csatolását 137x szeresére. Vagyis most ezt egy magerő.

 

 

c=2.99792458e8

m0=9.10938291e-31

h=6.62606957e-34
e=1.602176565e-19,

k=8.987551787e9,

alfa=7.2973525698e-3,

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Physical_constant

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.05 0 0 682
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.05 0 0 681

így szembetűnőbb az eltérés a két bozontér közt.

 

 

 

    set_view_polarKR(70,40,0.05,vec3(0,-250,0));
    
    

    float c=1;
//    float v=0.999973*c;//gamma~137
    float v=0.9*c;
    float gamma=1/sqrt(1-v*v/(c*c));
    float x1,t1,x2,t2;
    
    for(int ii=0;ii<32*10;ii++)    
    {
        float fi3=ii*M_PI*2/32.0;
        
        float ti=(float)ii*60.0;
        vec3 p0=vec3(0,ti,0);
        vec3 p1=vec3(700.0*cos(fi3),700+ti, 700.0*sin(fi3));
        vec3 p2,p02;

        
        x1=p1.x;
        t1=p1.y;//ido
        x2=(x1-v*t1)*gamma;
        t2=(t1-v*x1/(c*c))*gamma;
        p2.x=x2;
        p2.y=t2;//ido
        p2.z=p1.z;
        
        x1=p0.x;
        t1=p0.y;//ido
        x2=(x1-v*t1)*gamma;
        t2=(t1-v*x1/(c*c))*gamma;
        p02.x=x2;
        p02.y=t2;//ido
        p02.z=p0.z;
        
        vonal3d(p0,p1,  255,0,ii);
        p2=p02+normalize(p2-p02)*1700.0;
        vonal3d(p02,p2,  255,255,0);
    }

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.05 0 0 680

A legegyszerubb, es az emberi elme szamara legelfogadhatobb hasonlat az lehet, ha a vakuumban mozgo elektront a felvezeto kristalyokban mozgo lyukhoz hasonloan kepzeljuk el. Ekkor a hullamok, es egyben az alternativ utvonalak visszavezethetoek a kotott, nem lathato elektronokra. A hullamokat egy olyan sokasag kozvetiti, ami szamunkra merhetetlen, igy a modern fizika szamara nem letezik.

 

 

Érdekes a húrelmélet, de nekem továbbra is ez a magyarázat tetszik.

Hogy miért?

 

Mert emberi.

Előzmény: g3kko (619)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.05 0 0 679

A kepen jol kiveheto, hogy valamilyen valoszinusege van annak is, hogy az elektron egy kisse gyorsabban megy, mint lehetne,

 

Közben megtudtam, hogy Feynman ugyan ezt hozta ki a vírtuális fotonokra. Kicsit átléphetik a fénysebességet.

 

Előzmény: g3kko (613)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.04 0 0 678

Ugye lehetne kötözködni, hogy a két pozitív frekvenciájú elektron nem tér el egymástól lényegesen.

DE ELTÉR.

 

A Wu által már a következõ évben elvégzett kísérlet azonban ezzel a képpel ellenkezõ eredményt adott, vagyis igazolta Lee és Yang hipotézisét, az elektronok mindig ugyanabban az irányban repültek ki, vagyis a gyenge kölcsönhatásban csak az egyik - a spin irányához viszonyítottan - úgynevezett balkezes részecskék vesznek részt.

 

http://elmfiz.elte.hu/Kutcsop/tvcikk.htm

 

Előzmény: Törölt nick (676)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.03 0 0 677

A fotonok, kvarkok, rezonanciák csak illúziók.

Torzulások, szimmetria-sértések és egyéb kórságok következményei.

 

De hát a húrelmélet sem állít mást. Csak más nyelvet használ.

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.03 0 0 676

Szóval, miért írtam ide mindezt?

 

Nos, iszugyinak igaza volt. Csak az elektron létezik.

Mivel a Dirac egyenlet szerint 4-féle elektron van, akár nevezhetnénk az egyiket eltonnak is.

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.03 0 0 675

Mivel a mindenirányú SU(1) elektromágneses tér egyetlen irányba hat, ezért további térbeli szabadsági fokok jelennek meg.

Ezek lehetnek a szintöltések.

Előzmény: Törölt nick (674)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.03 0 0 674

    set_view_polarKR(0,89,0.05,vec3(0,-250,0));

és felülnézetből. Az ember nem is gondolná, hogy ilyen bonyolult formájú "elektromágneses tér" jön létre a Lorentz-trafó által.

Valójában ez már gluon-tér.

Előzmény: Törölt nick (673)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.03 0 0 673

És oldalnézetből ugyan az. A két első szám a nézet polárkoordinátáihoz tartozó két szög, fokban megadva.

 

 

    set_view_polarKR(90,0,0.05,vec3(0,-250,0));

 

Előzmény: Törölt nick (669)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.03 0 0 672

Azért használok kisebb sebességet, mert a gamma=137-es boostolás akkora mértékű, hogy ábrázolhatatlan.

Nem látszana a lényeg.

 

Előzmény: Törölt nick (669)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.03 0 0 671
Előzmény: Törölt nick (670)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.03 0 0 670

Ha ezek a vírtuális fotonok egy erőt közvetítenek egy másik elektron fele, akkor nem mindegy, hogy annak a másik elektronnak milyen irányú a spinje. Ugyanis a fázisugrás miatt a nem megfelelő spinállás esetén az erő kihagy egy kis időre, ami miatt a kötési energia kisebb lesz.

Előzmény: Törölt nick (669)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.03 0 0 669

Sőt a legjobban talán ezekkel az értékekkel látszik, miről is van szó.

 

 

    set_view_polarKR(0,0,0.05,vec3(0,-250,0));
    float v=0.98*c;

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.03 0 0 668

A fázisugrás, amiről már írtam, az úgy látszik a legjobban, ha a vírtuális fotonok egy adott hosszúságú világvonalának a végeit rajzolom csak fel.

 


#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <math.h>


#define xh 700
#define yh 500
unsigned char bitmap[xh*yh*4];


void pont(int x,int y,int r,int g,int b)
{
    if(x<0) return;
    if(x>=xh) return;
    if(y<0) return;
    if(y>=yh) return;
    
    int address=(y*xh+x)*3;
    bitmap[address+2]=r;
    bitmap[address+1]=g;
    bitmap[address]=b;
}
struct vec3
{
    float x,y,z;
    
    vec3() {x=y=z=0.0;}
    vec3(float x3,float y3,float z3) {x=x3;y=y3;z=z3;}
    vec3 operator +(float s3) {vec3 v3;v3.x=x+s3;v3.y=y+s3;v3.z=z+s3;return v3;}
    vec3 operator -(float s3) {vec3 v3;v3.x=x-s3;v3.y=y-s3;v3.z=z-s3;return v3;}
    vec3 operator *(float s3) {vec3 v3;v3.x=x*s3;v3.y=y*s3;v3.z=z*s3;return v3;}
    vec3 operator /(float s3) {vec3 v3;v3.x=x/s3;v3.y=y/s3;v3.z=z/s3;return v3;}

    vec3 operator +(vec3 v4) {vec3 v3;v3.x=x+v4.x;v3.y=y+v4.y;v3.z=z+v4.z;return v3;}
    vec3 operator -(vec3 v4) {vec3 v3;v3.x=x-v4.x;v3.y=y-v4.y;v3.z=z-v4.z;return v3;}
    vec3 operator *(vec3 v4) {vec3 v3;v3.x=x*v4.x;v3.y=y*v4.y;v3.z=z*v4.z;return v3;}
    vec3 operator /(vec3 v4) {vec3 v3;v3.x=x/v4.x;v3.y=y/v4.y;v3.z=z/v4.z;return v3;}
};

float dot(vec3 v1,vec3 v2) {return v1.x*v2.x + v1.y*v2.y + v1.z*v2.z;}

vec3 cross(vec3 v1,vec3 v2)
{
    vec3 v3;
    v3.x=v1.y*v2.z - v1.z*v2.y;
    v3.y=v1.z*v2.x - v1.x*v2.z;
    v3.z=v1.x*v2.y - v1.y*v2.x;
    
    return v3;
}
vec3 normalize(vec3 v3)
{
    return v3/sqrt(dot(v3,v3));
}

struct mat3
{
    vec3 mx,my,mz,mw;
};



float radian=M_PI/180.0;
mat3 view;


void vonal3d(vec3 v1,vec3 v2,int r,int g,int b)
{
   for(int i=0;i<1000;i++)
    {
        vec3 v4,v3=v1+(v2-v1)*(float)i/1000.0;

        v4.x=dot(v3,view.mx);
        v4.y=dot(v3,view.my);
        v4.z=dot(v3,view.mz);
        v4=v4+view.mw;

        pont(xh/2+(int)v4.x,yh/2+(int)v4.y, r,g,b);
    }
}
void pont3d(vec3 v1,int r,int g,int b)
{
        vec3 v4;

        v4.x=dot(v1,view.mx);
        v4.y=dot(v1,view.my);
        v4.z=dot(v1,view.mz);
        v4=v4+view.mw;

        pont(xh/2+(int)v4.x,yh/2+(int)v4.y, r,g,b);
    
}
void set_view_polarKR(float fi1,float fi2,float skala,vec3 offset)
{
    fi1*=radian;
    fi2*=radian;
    
    view.my=vec3(0,1,0);
    view.mz=vec3(cos(fi1)*cos(fi2), sin(fi2), sin(fi1)*cos(fi2));
    view.mx=cross(view.mz,view.my);
    view.my=cross(view.mx,view.mz);

    view.mx=normalize(view.mx);
    view.my=normalize(view.my);
    view.mz=normalize(view.mz);
    
    view.mx=view.mx*skala;
    view.my=view.my*skala;
    view.mz=view.mz*skala;
    view.mw=offset;
    
}
int main()
{
    set_view_polarKR(30,20,0.05,vec3(0,-250,0));
    
    

    float c=1;
//    float v=0.999973*c;//gamma~137
    float v=0.9*c;
    float gamma=1/sqrt(1-v*v/(c*c));
    float x1,t1,x2,t2;
    
    for(int ii=0;ii<137*10;ii++)    
    {
        float fi3=ii*M_PI*2/137.0;
        
        float ti=(float)ii*4.0;
        vec3 p0=vec3(0,ti,0);
        vec3 p1=vec3(500.0*cos(fi3),500+ti, 500.0*sin(fi3));
        vec3 p2,p02;

        
        x1=p1.x;
        t1=p1.y;//ido
        x2=(x1-v*t1)*gamma;
        t2=(t1-v*x1/(c*c))*gamma;
        p2.x=x2;
        p2.y=t2;//ido
        p2.z=p1.z;
        
        x1=p0.x;
        t1=p0.y;//ido
        x2=(x1-v*t1)*gamma;
        t2=(t1-v*x1/(c*c))*gamma;
        p02.x=x2;
        p02.y=t2;//ido
        p02.z=p0.z;
        
        pont3d(p1,  255,0,ii);
        p2=p02+normalize(p2-p02)*500.0;
        pont3d(p2,  255,255,0);
    }


    
    short fejlec[]={0,2,0,0,0,0,xh,yh,3*8,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0};
    FILE *file=fopen("save.tga","wb");
    fwrite(fejlec,1,18,file);
    fwrite(bitmap,1,xh*yh*3,file);
    fclose(file);

    return 0;
}


Törölt nick Creative Commons License 2012.05.03 0 0 667

A müon, és általában a kvarkokból felépülő szerkentyűk, boostolt elektronokból állnak. Ezért asszimterikus a bomlásuk,

 

http://www.termeszetvilaga.hu/szamok/tv2003/tv0311/solt.html

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.03 0 0 666

Néhány módosítás kell még, de ez már egész jó lett.

 


#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <math.h>


#define xh 700
#define yh 500
unsigned char bitmap[xh*yh*4];


void pont(int x,int y,int r,int g,int b)
{
    if(x<0) return;
    if(x>=xh) return;
    if(y<0) return;
    if(y>=yh) return;
    
    int address=(y*xh+x)*3;
    bitmap[address+2]=r;
    bitmap[address+1]=g;
    bitmap[address]=b;
}
struct vec3
{
    float x,y,z;
    
    vec3() {x=y=z=0.0;}
    vec3(float x3,float y3,float z3) {x=x3;y=y3;z=z3;}
    vec3 operator +(float s3) {vec3 v3;v3.x=x+s3;v3.y=y+s3;v3.z=z+s3;return v3;}
    vec3 operator -(float s3) {vec3 v3;v3.x=x-s3;v3.y=y-s3;v3.z=z-s3;return v3;}
    vec3 operator *(float s3) {vec3 v3;v3.x=x*s3;v3.y=y*s3;v3.z=z*s3;return v3;}
    vec3 operator /(float s3) {vec3 v3;v3.x=x/s3;v3.y=y/s3;v3.z=z/s3;return v3;}

    vec3 operator +(vec3 v4) {vec3 v3;v3.x=x+v4.x;v3.y=y+v4.y;v3.z=z+v4.z;return v3;}
    vec3 operator -(vec3 v4) {vec3 v3;v3.x=x-v4.x;v3.y=y-v4.y;v3.z=z-v4.z;return v3;}
    vec3 operator *(vec3 v4) {vec3 v3;v3.x=x*v4.x;v3.y=y*v4.y;v3.z=z*v4.z;return v3;}
    vec3 operator /(vec3 v4) {vec3 v3;v3.x=x/v4.x;v3.y=y/v4.y;v3.z=z/v4.z;return v3;}
};

float dot(vec3 v1,vec3 v2) {return v1.x*v2.x + v1.y*v2.y + v1.z*v2.z;}

vec3 cross(vec3 v1,vec3 v2)
{
    vec3 v3;
    v3.x=v1.y*v2.z - v1.z*v2.y;
    v3.y=v1.z*v2.x - v1.x*v2.z;
    v3.z=v1.x*v2.y - v1.y*v2.x;
    
    return v3;
}
vec3 normalize(vec3 v3)
{
    return v3/sqrt(dot(v3,v3));
}

struct mat3
{
    vec3 mx,my,mz,mw;
};



float radian=M_PI/180.0;
mat3 view;


void vonal3d(vec3 v1,vec3 v2,int r,int g,int b)
{
   for(int i=0;i<1000;i++)
    {
        vec3 v4,v3=v1+(v2-v1)*(float)i/1000.0;

        v4.x=dot(v3,view.mx);
        v4.y=dot(v3,view.my);
        v4.z=dot(v3,view.mz);
        v4=v4+view.mw;

        pont(xh/2+(int)v4.x,yh/2+(int)v4.y, r,g,b);
    }
}
void set_view_polarKR(float fi1,float fi2,float skala,vec3 offset)
{
    fi1*=radian;
    fi2*=radian;
    
    view.my=vec3(0,1,0);
    view.mz=vec3(cos(fi1)*cos(fi2), sin(fi2), sin(fi1)*cos(fi2));
    view.mx=cross(view.mz,view.my);
    view.my=cross(view.mx,view.mz);

    view.mx=normalize(view.mx);
    view.my=normalize(view.my);
    view.mz=normalize(view.mz);
    
    view.mx=view.mx*skala;
    view.my=view.my*skala;
    view.mz=view.mz*skala;
    view.mw=offset;
    
}
int main()
{
    set_view_polarKR(40,30,0.025,vec3(0,-250,0));
    
    

    float c=1;
//    float v=0.999973*c;//gamma~137
    float v=0.8*c;
    float gamma=1/sqrt(1-v*v/(c*c));
    float x1,t1,x2,t2;
    
    for(int ii=0;ii<137*8;ii++)    
    {
        float fi3=ii*M_PI*2/137.0;
        
        float ti=(float)ii*8.0;
        vec3 p0=vec3(0,ti,0);
        vec3 p1=vec3(500.0*cos(fi3),500+ti, 500.0*sin(fi3));
        vec3 p2,p02;

        
        x1=p1.x;
        t1=p1.y;//ido
        x2=(x1-v*t1)*gamma;
        t2=(t1-v*x1/(c*c))*gamma;
        p2.x=x2;
        p2.y=t2;//ido
        p2.z=p1.z;
        
        x1=p0.x;
        t1=p0.y;//ido
        x2=(x1-v*t1)*gamma;
        t2=(t1-v*x1/(c*c))*gamma;
        p02.x=x2;
        p02.y=t2;//ido
        p02.z=p0.z;
        
        vonal3d(p0,p1,  255-ii,0,ii);
        vonal3d(p02,p2,  255,255-ii,0);
    }


    
    short fejlec[]={0,2,0,0,0,0,xh,yh,3*8,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0};
    FILE *file=fopen("save.tga","wb");
    fwrite(fejlec,1,18,file);
    fwrite(bitmap,1,xh*yh*3,file);
    fclose(file);

    return 0;
}


Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!