Majd lekapom inkább.De ahhoz a turb.hővédő lemezeit le kell vennem.
Az érzet "lehet" csak amiatt,hogy gyárilag a wg rudazat rugója elgyengűlt.Én erre akasztottam jóval erősebb visszahúzórugót.Jó lenne egy kamerát ilyenkor odatenni,mennyivel lassabban nyitja az eleresztő lapátját....kivàncsiságból.
Azt én is erősebb külső húzórugóval spékeltem meg.3.erősség lett a jó,ami emeli a turbónyomást,a megfelelő kereteken belül,ecu szabályzási határain belül működik.Vagy lassabban engedi el a nyomást.A lényeg ,utána "nagyobbat tol" érzetre.
Még irhatnál,mit okoz ez az elpusztulások több darabnál is.Honnan veszed azt észre hogy nem működik?Lehet nem is "csak arra" kell gondolni.
Rudazatot rézpasztás zsirral kennd meg,az birja elvileg ott a hőt.(szemből a jobb fele).Bal felét ami bemegy a vákuumházba,meg wd40.Ez a wg rudazat is tud nyikorogva hangot adni,ami abban az állapotban már késlelve nyitja a lapátot.
Még annyi,volt ilyennel dolgom,hogy egy szerelő teljesen felcserélte a gumicsöveket.Okozott ez elég galibát,....ment mint a veszedelem,(turbónyomás megemelkedett ),de teljes gyorsitásnál vészüzemre vágta magát.Anno még hugoapival próbáltunk rájönni mitől lehet.Előzéseknél gondolhatod.
Nos itt egy kép a bekötésről,ellenőrizd nem e szivat téged esetleg egy harmadik variáció.
......."mintha olajsáros lenne az a csatlakozás".........
Hát nem csodálom!! Atya ég! Mégis milyen megfontolásból rakod bele azt a 10w50et????
Azt gyorsan felejtsd el.Az már-már rally szintű,gyorsulásokra való olaj.Állandó használat mellett kinyirod a gépedet.Hiába van felhúzva,nagyobb turbó,a hétköznapokra nem belevaló.A gyári vizkozitás teljesen jó neki.
Egy 10w 16mp alatt tud körbekeringeni (Gajdán M. )a teljes rendszeren.Számolj meddig forog "szinte" kenés nélkül.5w..8mp...0w-4mp !
Pierburg jó márka azzal nem lehet gond.Viszont valami kiváltja a meghibásodást.Azt nem tudom hogy ezt mi vezérli,honnan kap jelet.
Gépre nem tudod feltenni,hátha dobott valami kódot?Esetleg azon okozóján el lehet indulni.
Wastegate szeleped mozog rendesen?minimális wd 40.mindkét végére nemárt.Hátha a szabályzó szelep emiatt fojton dolgozik.És milyeneket szoktál venni bele?Egyszer kell a gyáriból,hosszu ideig nem lehet gond.Aztán még lenne egy csomó minden...pl a gyári C3 acea olajat töltöd e bele..
A kartergáz egyik ága a csigakerék elé van visszavezetve.Ha trutyit nyomna,az megsinylené nagyon.Amit irsz jóval utána van.Ugyhogy kartergáz kilőve.Lecsapatód volt valaha pucolva?
Az, hogy akksi 640 A-es annyit jelent, hogy ha kell akkor 640 A-t tud felvenni az autó belőle. Ha a Punto csak 350 A-t tud felvenni, akkor nem fog nagyobb áram folyni a körben a nagyobb akkutól. Nyugodtan megveheted.
A3/b4-es legyen, ahogy a könyvben is írva vagyon. C3-as olaj ban kevesebb a kén ez ugyan jó a katalizátornak, mert kevesebb hamu keletkezik, de nem jó pl a veztengelynek, mert a kén kitűnő kenőképeességű. Kis felületeken nagy nyomóerő pedig ezt igényli. Nem árt figyelni a meleg oldali viszkozitásra is. A selenia melegen se vékonyodik el, ezért forszírozott üzemhez jó. Még a 40-es kategórián belül is vannak különbségek. Nem nagyok de vannak. Egy ideje mannolt használok, de melegen nem valami jó. A következő a Shell Helix HX 8 lesz. Ajánlom csekkolásra!