Keresés

Részletes keresés

semmipánik Creative Commons License 2020.08.30 0 0 2353

Felfúrattam a hengert, új dugó, gyűrűkkel stb, ma lett beépítve a vázba, új szimeringek, új tömítések pasztával. Holnap szeretném kipróbálni.

Kicsit elhúzódott a dolog, mert a a gázmarkolat össze menetével gond volt, új csavarokat, új menetet kellett készíteni, ragasztó gyurmából a bowdenállító csavarnak, nem tudom mennyire lesz tartós.

A karbi mozgott a szívócsövön, pedig jól meghúzva raktam rá, de most nem lehetett megszorítani az egyik csavart, nem látszott rajta semmi, de egy másik csavarral jó lett, nem is értem, már nagyobbra akartam fúrni.

Itt kaptam egy jó ötletet, hogy nézzek a karbi torkába, megtettem...  a súber alatt elég nagy nyílás láttam, kb 1/3-nyi, szétszedtem, új súbertű, új rögzítő lemezke, új bowden, de az első húzásnál kiakadt a gázbowden és a rögzítő lemezke, úgyhogy visszaraktam az általam készített lemezkét, a régi tűvel, most épphogy van nyílás.

A kipufogó könyökcsövét ki lehet húzni a a dobból, de a rögzítő hollandert nem lehet leoldani remélem ez nem nagy gond, majd még meg kell oldani. Bocs kicsit hosszú lett, most itt tartok..

Előzmény: darusferi (2346)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.08.30 0 0 2352

Az átalakítás sem ördögtől való gondolat...

Előzmény: darusferi (2351)
darusferi Creative Commons License 2020.08.30 0 0 2351

Tibi ha esetleg alakitani kell várom az ötleted .

darusferi Creative Commons License 2020.08.30 0 0 2350

AZ jó !

feltétlen ott leszek  s bizom benne hogy találunk , jó hogy vasárnapra esik . 

Ha nem lessz valamilyen átt  alakitásra gondolok .

vermestibi2 Creative Commons License 2020.08.30 0 0 2349

Ha nem tudunk máshonnan szerezni, huszadikán börze lesz Debrecenben, ott nagy valószínűséggel találunk majd.

Előzmény: darusferi (2348)
darusferi Creative Commons License 2020.08.30 0 0 2348

Üdv Tibi !

Gond van .

A Verho  6 hoz nem találok a másik fajta deknit  most  aztán nem is tudom mit kellene csinálni , meg kérdem az e márka szerelésében profi szakértőket .

darusferi Creative Commons License 2020.08.29 0 0 2347

Azért is jó lenne menni  , mert nem sokára ujra kitalálják ezt a  virus t 

darusferi Creative Commons License 2020.08.29 0 0 2346

Üdv semmipánik !

Mire jutottál a géppel ?

darusferi Creative Commons License 2020.08.29 0 0 2345


Igen szeretnék menni , a nehezebbik része az hogy szombaton lessz és nem vasárnap  , ami nékem nem öröm .

A nyár végén már kellene motorozni is nem  csak épitkezni .

vermestibi2 Creative Commons License 2020.08.29 0 0 2344

A neten találtam. A hengerfejet ötletesen megoldották, így hasonlít az ETZ-jére.

Te tervezed, hogy jössz Tiszaújvárosba 12-én?

Előzmény: darusferi (2343)
darusferi Creative Commons License 2020.08.29 0 0 2343

Üdv Tibi ! 

Miféle gép ez  ? Úgy látom nagyon  KGST .

Név helye Creative Commons License 2020.08.26 0 0 2342

Köszi a meghívást, rég ki akartam a Babettát próbálni hosszabb távon de eddig valahogy nem volt rá lehetőségem, de most megpróbálkozom majd vele :D A Staron effektíve azóta még nem sikerült dolgoznom még most leltározom, hogy pontosan mi az amit megérné cserélni, jó volna egy rendelésben beszerezni mindent ami boltban kapható, közben éppen átrendezzük a műhelyt úgyhogy nagy a kavalkád de terv szerint legkésőbb szeptemberben neki esek, majd fotózok mindenképp munka közben. A Verhó villát beszereltem a használós "családi" gépbe, köszönöm szépen mégegyszer!

Előzmény: vermestibi2 (2336)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.08.26 0 0 2341

semmipánik Creative Commons License 2020.08.25 0 0 2340

A Virág nem Varga, nem tudom mi van velem.... be kell lássam öreg szem

Előzmény: semmipánik (2339)
semmipánik Creative Commons License 2020.08.25 0 0 2339

A Babattások a Varga úr-hoz viszik a XVIII. ker-be, de neten keresve sem találok ott, esetleg itt tudtok valakit, aki megbízható, mert pont ott olvastam, hogy valakinek elrontották a furást.

semmipánik Creative Commons License 2020.08.25 0 0 2338

Pedig a dugót a furatba dugva alig van rés.  A gyűrűk még nem sérültek, de ha elkezdek motorozni bármi lehetett volna.

Előzmény: vermestibi2 (2337)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.08.25 0 0 2337

Ilyen értékek mellett, meg elszabadult gyűrű esetén én is fúratnám. Aztán gondosan összerakva ennek jónak kell lennie. Ha mégsem, akkor tovább agyalunk.

Előzmény: semmipánik (2335)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.08.25 0 0 2336

Üdv Név helye Zoli!

Szeptember 12-én jössz Tiszaújvárosra? Miskolchoz még közelebb van, mint Debrecenhez; Babettával simán vállalható táv, egy V5-össel meg főleg.

Előzmény: Név helye (2334)
semmipánik Creative Commons License 2020.08.24 0 0 2335

Köszi, nem vagyok sértődős, minden ötlet jól jöhet. Fel se merült bennem, hogy belenézzek a karbi torokba:)

Szinte biztos, hogy falsot szívhat valami rejtélyes helyen, mert kézzel lefogva a légszűrőház szívónyílását, szépen lehet szabályozni a fordulatszámot, ha befogom teljesen akkor leáll. A karbi az állítócsavarokra nem reagál.

 

Szimeringeket most cseréltem, bár azokon olaj nem jött át, por száraz volt mindegyik környéke. Szivócső talpait tömítettem pasztával, szerintem azon szem szívhatott már falsot.

 

Bowden inkább hosszú volt, ezért vágtam belőle, de így is voltak gondok vele, kellet barkácsolni, szorult a markolat is rögzítő csavar miatt, ami minden kivétel után alig tekerhető vissza.

 

Ja a súbertű, magam készítettem a rögzítő lemezt, vékony acél lemezből, ami azért vastagabb mint a réz fólia, amit vettem, ezért elképzelhető, hogy berakva nem fekszik fel pontosan a helyére, nem tudtam ellenőrizni, de szerintem, ebben az esetben azét a karbi állítócsavarjaira csak reagálna. De holnap jön az új lemezke.

 

Mázli, hogy lebontottam a hengert, mert a dugattyúgyűrűk körbeforogtak, a rögzítő stiftek nem funkcionáltak, valahogy ellapultak, komoly zűröket okozhatott volna. A dugattyút így mindenképp cserélnem kell, már le is szedtem a hajtókarról.

A Babettás fórumon az javasolták furassam fel a hengert, mert a 39,1 mm furat már kopott, bár már hajlottam a szimpla dugattyúcserére egy új 38,98 mm-es + új gyűrűkkel, mert így már talán holnap össze is rakhattam volna. Ha furatok, akkor megbízható szakit keresni, egyeztetni vele, gépmunka, alkatrészrendelés, beszerzés...minimum egy hét, viszont talán tartósabb lehet.

Előzmény: Név helye (2334)
Név helye Creative Commons License 2020.08.24 0 0 2334

Ha minden is jó már a motorral akkor valószínűleg valami apró hiba.. ha jól olvastam a gáz bowden cserélve lett, én találkoztam már túl rövid bowdennel, a tünetek hasonlóak a motor indul de pörög és állíthatatlan az alapjárat. Szemből a karbi torokcsövébe nézve (persze a légszűrő maszk nélkül) a súber milyen magasan áll benne a gázkar alap állásában? a Jó az ha majdnem teljesen lent van csak egy kicsi rés van alul kihagyva az alapjárathoz. Persze ezt csak úgy lehet nézni ha a motoron van a karbi. A bowdent könnyű volt beakasztani a súberbe vagy nagyon kellett szenvedni a rugóval? Olvastam, hogy a tű lemezkéje cserélve lett, felülről a második rovátkába került vissza? Nagyon fontos, hogy meglegyen az a lemezke és a jó pozícióban legyen mert ez szabályozza a benzin-levegő arányt. Remélem nem veszed sértésnek hogy ennyire triviális tippeket adok, de amikor már minden nagy hiba kizárásra került nem igazán jut eszembe más.

Előzmény: semmipánik (2332)
mopedrally Creative Commons License 2020.08.24 0 0 2333

Üdv rigások!régen írtam ide .én vagyok aki 2019 ben végigment a mopedrallyn rigával. Idén is indultunk de 4 rigával a motorok jól bírták viszont mi nem,ezért kb félúton kimentünk aszfaltra. Sajnon sokat álltunk de nem a rigák miatt hanem a kísérő csapat miatt kb 3,5-4 órát.egyébként a legnehezebb szakaszon túljutottunk,de többet nem fogok csapatban motorizni.Egy rigàt megtartok de 3 eladó,ha valakit érdekel jelezzen,és van sok alkatrész is. Igazábol a blokk gyújtással a különleges sziasztok.

semmipánik Creative Commons License 2020.08.23 0 0 2332

Az hiszem kicserélem a szimeringeket is, nem maradt más, pedig felraktam wd40-es hosszú fújószárat a féktisztítóra, hogy be tudja nyúlni vele a főtengely közelébe és semmi.

Ha rossz a kipufogó tömítés az okozhat ilyen felpörgés? Mert most elég könnyel mozgott a cső a dobban, az egyik csavar is elég könnyen kijött. 

A súbert benyomtam ameddig lehet, de talán az sk megoldás miatt feljebb kerülhetett, a rugó miatt alig tudtam belenézni, hogy milyen pozícióban van a lemez, de ebben az esetben azért reagálna a beállítócsavarok tekergetésére.

Nem hiányzik semmi a karbiból, (új: úszó, tűszelep, tömítések).

Igazából nem tudom mennyi erő van egy Babettában, most menni csak 10-15 métert tudtam vele, mert vége az útnak. Ez egy kiherélt Babetta, sebváltó kiszedve nagy bordás felhegesztve a tengelyre, de felújítás után, amikor ment elégedett voltam vele.

Előzmény: darusferi (2331)
darusferi Creative Commons License 2020.08.23 0 0 2331

Üdv semmipánik ! 

Azok a szimeringek lehet hogy már a berakásnál is több éves raktárkészletről származnak  , s azóta eltelt pár év es főleg hogy állt akkor tud igazán ki száradni . a suber teljesen lent  van ? a karbi ból véletlen nem hiányzik valami . ?

De igy hogy pörög gondolom erő meg nincs ? hogy egyből indul igy kompresszió gond nem lehet - A bácsika azt a motort lehet adná az még egy babetta ért is  hiszen ha azzal baj lessz az valószinü kuka . (Egyébként a babetta d is lassan ott lessz árban .

semmipánik Creative Commons License 2020.08.23 0 0 2330

Miközben ott szereltem, odajött egy idősebb úr mondta, hogy van egy kínai Sky nevű motorja 5 éves, 1500 km-el, az egyik hyperben vásárolta, és 100e Ft-ért eladná nekem, ha érdekel...Nem is hallottam ilyen nevű gépről

semmipánik Creative Commons License 2020.08.23 0 0 2329

 Talán 2016-17-ben lett kicserélve a szimering, akkor ment egy kicsit, ha 100 km-t mondok akkor lehet túlzok egy kicsit, azóta áll, volt némi lakatos munka, állvány, láncvédők, sokáig a tank rozsdamentesítéssel kinlódtam nem akartam, úgy menni vele, hogy rozsda maradt a tankban, nem találtam jó megoldást.

A szívócsonknál már biztos nem, raktam pasztát a tömítések alá, első rúgásra beindul, de pörög. Ha lefogom a légszűrőnyílást, akkor esik a fordulatszám, de hiába fújom féktisztítóval sehol nem pörög fel. Egyszerűen lövésem sincs hol kaphat levegőt.

 

Mérgemben az utcán levettem a henger -bár ne tettem volna, alig bírtam visszarakni, - nem látok kifújást, de lemértem a dugattyút (38,87 mm) és a furatot (kb 1 cm-re a tetőtől  39,10 mm /39,04 a furat legtetején)

Előzmény: darusferi (2328)
darusferi Creative Commons License 2020.08.22 0 0 2328

Üdv  semmipánik !

Igy már értem a gáz kar  problémád okát  , valóban könnyen ki megy azokból a menet  (babetták nél minden második igy járt már ) , de nem vagy te kezdő hiszen ügyesen megoldottad .

 hogy a motor annyira pörög ,hát ez csak arra utal hogy rendesen falsot szed valahol , irod hogy a főtengely szimering nem régi , ennek ellenére nem lehet hogy valahogy ki fordult a helyéről  ? nem állt sokáig   ? 

 

semmipánik Creative Commons License 2020.08.22 0 0 2327

Igen van TRAFÓ is, nem tudom miért kondiztam… Az általad javasolt új gyújtás felszereléshez nem tudom mennyire kell átalakítani, de állítólag ez „rendszer” ami most fent ez jó szokott lenni.

 

Tényleg gyalázat az ilyen hitvány alkatrésznek nem is lehet nevezni, na mindegy az acél lemez jó lett. Rendeltem egy másik tű rögzítőt, és remélem nem csokipapírból lesz.

 

A gáz bowden végén lévő rögzítő bigyó 4 mm átmérőjű és 8 mm hosszú, én csak ennél vastagabbat tudtam csinálni, belement ugyan, de a csavart egyedül nem tudtam meghúzni -gondolom-, mert a próbadarabra 4 liter vizet akasztottam fel és bírta. Ezt tetézte, hogy a gázkar is szorult (a bowden már nem) és ezért erősebben húztam, ezt már nem bírta, kicsúszott, ónt forrasztottam a végére.

 

A gázkar a rögzítőcsavar miatt szorul, ha egyszer kivettem nem ment vissza többet teljesen a helyére, egy új rögzítő csavart raktam bele, de később szét kellett szednem és nem tudtam visszarakni épp csak belekapott, tíz perc után hoztam menetfúrót és átküldtem rajta, jó lett, még.

 

Ma kipróbáltam a Jikov karbival és néhány kísérlet után beindult, de pörög mint az állat, tekergethettem az állítócsavarokat semmi nem történt, befogtam a légszűrőház nyílását és lejjebb esett a fordulatszám, ha befogtam teljesen le is állt. Valahol falsot szív, fújkáltam féktisztítóval, de nem igazán tudtam teljesen kiszűrni a helyét, talán a szívótorok alja, már csináltam oda két új tömítés, holnap duplát rakok be, hátha jó lesz, volt valahol tömítőpasztám is, de még nem találtam meg.

 

Köszönöm, a segítséget :)

Előzmény: darusferi (2321)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.08.22 0 0 2326

Verho4 Creative Commons License 2020.08.22 0 0 2325

Udv mindenkinek! Szep.12en a 35fo ut mellett levo Sziget csardanal,veteran talalkozo lesz,ha valakit erdekell,mi rigas Csabival(merciatros) megyunk!! A Mezocsati veteran egyesulet szervezi!! Jo lenne minnel tobben menni.....! :-)

darusferi Creative Commons License 2020.08.21 0 0 2324

Üdv Tibi !

Holnap betonozom a Riga szerelő mühelyt  , a jövő hét végén valószinü  szerzek tirisztoros deknit .

Ezt az épitgetést már nagyon unom nyár elején mikor elkezdtem azt mondtad hogy el megy a nyár mire kész lessz hát valóban .  Te tudtál valamit !

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!