vissza kellett volna tolass, nagygazzal, kiporgo kerekkel (kezifek kivulrol len latszik) aztan miutan megnezte hany helyen jott le a fenyezese a szanaszet repulo kavicsoktol, legkozelebb megfontoltabb lett volna.
hogy ontopic is legyek: megyek haza a Nanasi-n, balrol a lakotelepnel kikandikal egy 17-18 eves srac egy eleje hianyzik fekete smarttal. latom rajta hogy gondolkozik kijojjon vagy sem, de gondolom szembol nem jonnek, valami majdcsak lesz. mire majdnem odaerek kikanyarodik, majd meglepodik hogy alig ferunk el, erre elfelejt kigyorsitani es ha nem fekeznek jo messzirol rendesen jol utolernem. szolid "gratulalok" megjegyzesemre kikonyokol, es elkezd hatrafele magyarazni valalmi kornyeken meno bicikliutrol. tiszta agybaj. nem tud vezetni (a kocsi eleje vajon miert hianyzik), benazik, es meg be is szol? szoktam latni a kocsit a kornyeken, most feljek, vagy oruljek hogy legkozelebb megbeszelhetjuk a kerdest?
OK, fogalmazzunk másként: én utálok fázni:) És mivel nem kötelező fázni, hanem lehet ellene védekezni (ezt a képességét az ember még barlanglakó korában elsajátította), ezért én nem csinálok presztízskérdést abból, hogy "sportosan" vagy melegen öltözzek.
Tudom, ez itt OFF, de: Alapvetően senki sem fázós, hiszen a világegyetem részei vagyunk mindannyian. Tudjuk, hogy a világűr átlaghőmérséklete nem a mi kánikulai értékeinkehez közelít. Tehát az, hogy valaki fázós, az egy civilizációs ártalom, ami a pozitív gondolkodással leküzdhető, illetve megszüntethető.
egyszerű példaként a telkünkre vezető salakos meredek földutat hozhatnám. ott megnézem ki mennyire egyszerűen tolatna hátra a hegynek felfele, míg hátragurulni a lejtőn viszonylag egyszerű.
és természetesen ebből is volt már anyázás, hogy a felfele jövő beszólt, hogy tolassak már vissza. aztán a vége az lett, hogy szépen visszagurult :))
Persze, hozzá kell szokni. Szerintem 0 fokig bátran bringázz, próbáld ki, aztán majd meglátod. Persze mindez városi bringázásról szólt, rövid távon (max 3/4-1 óra), 0 fok alatt nem megyek edzeni szabadba én sem. Szerintem sokkal kellemesebb, mint fázva ácsorogni a megállóban, esetleg beöltözve izzadni a metróban, beleépni a locspocsba, vagy csúszkálni autóval a jeges úton, állni a dugóban, stb. Az a jó benne, hogy mindig tudom, mikor hova mennyi idő alatt érek oda, nem kell rászámolnom a dugót vagy a lekésett villamost. Pl. OlisSuli reggeli edzés 7-kor. Tudtam, hogy kb 15-18 perc az út Zuglóból a WCF-be. Elég volt 6:20-ig elindulnom, és akkor bőven maradt időm átöltözni és elkezdeni a bemelegítést. Autóval ez egyrészt sokkal tovább tartott volna, és még parkolódíjat is kellett volna fizetnem. BKV-vel nem is tudom mennyi, mert többsz9r is át kéne szállnom.
van még 1 ilyen is bár ez járdára nem vonatkozik :))
(3) Ha az úttest mindkét irányból belátható szakaszon egy forgalmi sávra szűkül és a közúti jelzésekből más nem következik, a szembejövő járművek közül annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik útját irányváltoztatás nélkül tudja folytatni; a másik jármű vezetője az áthaladást lassítással, illetőleg - a szükséghez képest - megállással biztosítani köteles.
32. § ... (2) Olyan keskeny úttesten, amelyen a járművek egymás melletti elhaladása nehéz vagy lehetetlen, a járművekkel meg kell állni és az elhaladást az útpadkára húzódással vagy hátramenettel kell lehetővé tenni. Hátramenni azzal a járművel kell, amelyikkel ez - a járművek adottságait és a körülményeket figyelembe véve - könnyebben megtehető.
Én viszont Veled értek egyet! Aki fentről jön, annak mindig könnyebb lassítani, - akár félreállni - hogy majd utána csak a saját, v. a járműve súlyát kihasználva újraindulni. Sz.tem csak az udvariasság szabályozza ezt a kérdést. Nem emlékszem, h. a KRESZ szabályozná ezt?!
vizikreszben meg a felfele menonek vagy kevesbe motorosnak van elonye, mert ha megall visszaviszi a viz es ugy nehez kormanyozni. a jardan bringazokra a ket kresz kb egyforman vonatkozik :-)
Ez butaság. Motor tényleg szívás, mert nem mozogsz, csak ülsz mint majom a köszörűkövön és relatíve nagy sebességgel mész -> persze, hogy fázol. Ha viszont bringázol, akkor ha rendesen fel vagy öltözve (értsd: nem nagykabát, hanem lélegzős kerékpáros téli ruházat) és normálisan mozogsz (értsd: nem 10 fordulat/perc-es nagymama-bringázás, és nem is 110-es időfutam-tempó, hanem 70-80-as fordulatszám, normál pulzus) akkor nem fázol és megfázni sem fogsz. Én három éve nem fáztam meg, csak az influenza járvány alatt voltam pár napig influenzás és annyi. Mit hordtam? +5 fokig: termo gatya, téli cipő, rövidujjú felső afelett termo kabát, füles sapka, kesztyű. 0 fokig: termo gatya, téli cipő, hosszúujjú felső afelett termo kabát, füles sapka, kesztyű. 0 fok alatt: termo gatya alatta vékony betét nélküli hosszú bringásnaci, téli cipő dupla zoknival, hosszúujjú felső afelett termo kabát, füles sapka, kesztyű. Semmi gondom nem volt a januári -18 fokban sem, pedig hetente kétszer 6-kor indultam otthonról.
Addig járok bringával és motorral amíg nem lesz mínusz és hó... - miért c sak addig? Én már harmadik éve járok télen is bringával, és ugyanúgy kezdtem, mint te. Csak megfelelő ruházatot kell beszerezned, és télen sem kell BKV-znod.
Nálunk sajna ez nem lenne visszatartó erő. Az autósok anyáznának, de kifizetnék az ezrest. L. parkolási díj: ment az anyázás, de nem lett kevesebb autó, inkább kifizetik a brutál parkolási díjat vagy megvesztegetik a parkolóőrt. SZVSZ nálunk kifejezetten korlátozni kéne az autós forgalmat a belvárosban, hogy hatása legyen, mondjuk úgy, hogy egyik nap a páros, másik nap a páratlan rendszámú autók hajthatnak csak be. Vagy valami ilyesmi. Sajnos sokan tényleg nem tartják alternatívának a BKV-t (és nem is teljesen alaptalanul: kinek van kedve nyáron 50 fokos buszban rohadni büdös emberek között, amikor ülhet helyette légkondis autóban is egyedül?), a kerékpározást meg debil dolognak tartják, de ezek már lerágott csontok.
"Ezt hogy kell elképzelni lesznek olyan övezetek, ahová nem lehet behajtani, például, mint Londonban?
Londonban nem kitiltottak az autokat a belvarosbol, hanem kemenyen megfizettetik a behajtast (congestion charge). 8 v. 10 font naponta, attol fuggoen hogy aznap vagy masnap fizeted be. Ez megfelel kb 4-5 ora parkolasnak vagy 8-10 liter benzinnek. Tehat nalunk 1000-3000 ft kozott lenne, ami azert nehany autost visszatartana - bar messze nem az osszeset.
De a valtozas pozitiv: kevesebb auto es joval tobb bringas mint par eve volt.
Különösen addig nem lehet a belvárost lezárni, amíg a Margit híd átépítését be nem fejezik, és amíg az M0 híd nincs meg, addig azt el se kezdik... Én se dőlök be minden szlogennek, csak bemásoltam ide.
OFF SZVSZ akárki nyer, lényegében nem lesz változás. A fővárosban sokkal-sokkal több az autóval közlekedő választó, így minden olyan, ami őket korlátozza, szavazatvesztéssel jár. Márpedig ugye normális kerékpárutat csak az autóút rovására lehetne építeni, de erről bölcsen hallgat mindenki. Meg arról is, hogy egyelőre nem lehetne a belvárosból kitiltani az autóforgalmat, mert számos út a városon vezet keresztül. Amig a város nem kerülhető meg 100%-osan, addig ez nem fog menni. De ahhoz ugye kéne körgyűrű, meg M0 híd, amit a sötétzöld és más álcivil szervezetek ahol tudnak, akadályoznak. Mindenki szépen beszél a belváros autóümentesítéséről, de ha egyik napról a másikra meg akarná valósítani, abból semmi jó nem sülne ki. Hát ezért nem veszem én komolyan egyik jelölt kampányban tett ígéretét sem. ON