1. kat. / Ki mit csinált már meg saját kezűleg az Omegáján ? / :
- vezérműszíj csere
- hengerfejtömítés csere
- differenciálmű csere
- komplett hátsó futómű szétszedés/összerakás csere
2. kat. / Ki mit csináltatott meg az Omegáján ? / :
- futóműbeállítás
- karosszéria munkák
3. kat. / Mi volt a legdrágább alkatrész amit vettél/vagy szerelő vett a kocsihoz ? / :
- differenciálmű : 40e HUF
1. Izzókat cseréltem a fűtéskapcsolóban :-)
2. Jobb első kutyacsont csere, vezérműszíj, olaj, hűtővíz csere.
3. Innmobiliser 30 E, 4 db Michelin Pilot Premacy gumó használtan 26 E.
Hál istennek nem nagyon rosszalkodik a kicsike :-)
Tudom, hogy nem a reklám helye, de:
Eladó 4db téligumi, Goodyear, használatlan, 175/80 R14 88Q M+S, hibátlan 5 lyukú acélfellnikkel. Ára 100.000Ft, érdeklődni mélben az adatokban megadottra.
Én is voltam a hibával(hiba miatt) közlekedésbiztonsági vízsgálaton, mivel nem sikerült semmit találni, gondoltam majd a "szörözősök". Hát... felírták, hogy el van törve az első rendszámtábla keret, hogy fólia, hogy nincsen műbizonylat a felniről és nem világít az egyik rendszám megvilágító lámpa és ezek miatt tuti bukta. Ja hogy nem is emiatt mentem? Kit érdekel. Mi okoza amit érzek? Hát... nem tudja, ez az auto tökéletes, csak azok a hibák ne legyenek, mert akkor megbukik. Ezek után fizettem majd 6e Ft-ot és eljöttem ugyanolyan hülyén mint odafele(volt rázó-, fékpad-jobbra ill balra kitekert kerékkel és egyenes állással is-, kerékösszetartás vízsgálat). Remélem nálad gyorsabban megtalálják.
Zeussal eltársalogtunk valami hasnló gondról úgy az 562 hozzászólás környékén.
Szal nekem a jobb első kutycsont okozott az általad leírt kellemetlenségeket. Csere után az auto úttartása, stabilitása megjavult.
Ebben az esetben elég egyszerű dolgom volt, az auto amugy is darabokra let szedve(motor, hajtáslánc és futomű generál okán), lakatolás közben erre is sort kerítettünk(a nyulvány illesztései itt-ott egy kicsit rozsdásodtak), mivel ugyis fel let nyitva, megregedtuk az alkalmat és letudtuk egyben.
Nálam is kopogással kezdődött, de már olyan mértékű az instabilitás (azért még bőven vezethető:), hogy a feleségem is észrevette a kormány "holtjátékot". Nagymamis vezetésnél nem is lifeg, csak ha valamerre terhelem.
És te, hogyan javítottad a leszakadt lemezt?
Hát..., csak ötlet: trapézkar vízszintes szilent, kormányöszekötő rögzítő bilincse(vagy maga a kormányösszekötő gömbfej) vagy -mint nálam- a bölcső hattyúnyakhoz rögzítő csavarjának az ellendarabja(egy négyzet alakú acéllap) le van szakadva a nyulványról(szögacélon belül van!!). Nekem pl kopogott az eleje, maj a vége felé már elkezdte azt is csinálni amiket te is írtál. Cseréltem mindent, X-szer átnéztem, de nem találtam semmit, majd most, amikor darabokra let szedve derűlt ki.
Ha a cat1 a Kadettomra is vonatkozna, akkor röviden csak annyit mondanék, hogy mindent. Hosszabban: kiindultam egy fehér üzemképes kadettból aminek lejárt a műszakija, köztes állapot egy üres kadett kasztni a garázs közepén, a vége egy kpmnél műszakiztatott kadett kihegesztve, újrafestve (szép zöld volt), fék futómű minden eleme kicserélve stb...
Az omegán csak apróságokat. Minek bütykölni, hiszen tökéletes!:)
Új verseny kiírás ! 1. kategória : Ki mit csinált már meg saját kezűleg az Omegáján ?
2. kategória : Ki mit csináltatott meg az Omegáján ?
3. kategória : Mi volt a legdrágább alkatrész amit vettél/vagy szerelő vett a kocsihoz ?
Hellóka!
Egy jelenség az omegámban. Adott egy kanyar ami körív, tehát az elején eltekerem a kormányt x fokban és azzal végig tudok rajta menni. Ezt most csak a könnyebb érthetőség kedvéért. 80-90 kényelmes, 100 fölött már kapaszkodni kell. Belemegyek 80 körül, és elkezdem növelni a terhelést azzal, hogy gyorsítok. Egyszercsak billen a kasztni, és úgy érzem, mintha jobban befordítottam volna a kormányt. Nem vészes, mert attól messze van, hogy lemenjek az útról, de zavar. Melyik futómű alkatrész okozhat ilyet? Toronycsapágy, vagy valamelyik lengőkar? Kormánymű? Terhelten hamarabb jön a billenés, és egyenes úton ha nagyot gyorsítok akkor is érzem, hogy mászkál egy kicsit jobbra-balra. Megy hamar szervízbe, de érdekelne a véleményetek és hogy volt-e valakinek ilyen.
Sam
xm még soha nem tört ki. :( bármennyire tornáztam rajta..
Az elektromos hibák mind a nemtörődömségbő és a hanyag szerelés és dzsuva.. legalábbis nálam. de szerintem más autók is igy vannak ezzel. amig fiatal addig nem nagyon buherálják, de ahogy öregszik egyre többet kap!
Hátulra való "beavatkozószerv" híján nehéz korrigálni, amikor forszírozott helyzetben kitör.
>Ha meg te értesz a villamossághoz az mért baj?..
Nem baj, szívesen csinálom, ez mindíg felüdülés számomra. Egyébként igazad van, tök felesleges piszkálódás volt, nem az volt a cél. Csodák nincsenek, ilyen dzsuvás utakon meg minden telemegy szarral és általában az összes elektromos hiba ebből fakad.
Ez sajnos baj, mivel mindkettőnek mennie kell. A fényszóró karosszéria felöli végén(kívül) van egy 3(? ha minden igaz) vezetékes csati, az a motoros magasságállítás csatija(van egy kiálló műanyag dobozszerüség, azon van egy fekete műanyag kézi tekerentyű az alapbeállításhoz), lehet, hogy csak kontakthiba. Huzd ki WD-40-et neki, lehet, hogy utána már jó is lesz.
Tökéletesnek hitt autóm megint produkálja magát. Én úgy tudom, hogy a magasságállításra mindkét fényszórónak kell reagálnia. Tegnap megnéztem és csak a bal oldali megy. Ez mondjuk még "lógikus" is lenne, de azért nem vagyok benne biztos hogy ez a gyári.
Segítenétek, hogy mi lehet a hiba ha hiba ?
mos mé baj hogy orrnehéz? a V6-is az igen erősen! :-)))
Ha meg te értesz a villamossághoz az mért baj? semmivel sem bonyolultabb mint bármilyen más elektronika, ha tudod mit mire kell használni! :)0
És amellett, hogy pedálos, ráadásul még az első tárcsafékre hat vagy rosszul tudom? Amugy a Citro-k futóműve tényleg jó(már a hidroaktívos) csak egy TD példul igencsak orrnehéz(apósom testvérének ilyen van és szégyenszemre egy OPEL-es -én- javítja az elektromos hibáit:-))).