Helló emberek !
Volt itt egy omegaclub weblap, amit flowachild csinált, de már nem találom sehol a neten. Ráadásul flowachild is eltűnt az indexről. Nem tud valaki valamit ?
cavinton:
jól hiszed, tényleg az újabb (szerintem AR25). Úgy tudod kipróbálni, hogy figyelgesd mikor kapcsol fel téli és nem téli fokozatban. Szerintem téliben hamarabb fog felkapcsolni (de ezt sajna nem tapasztalatból mondom, mert nekem a régi van)
Menet kozben nem lehet bekapcsolni, csak allo helyzetben. Es utana?
A sport fokozat az a valto kar vegen van. Ez meg a valtokar mellett. Az auto azt hiszem az ujabb valtojuak koze tartozik.
"Az újabb omegákban AR25 ill AR35 (nyomatékfüggő) van, elektronikus vezérléssel TÉLI és SPORT programokkal. A télinek véleményem szerint nem az a lényege, hogy 6.ikból indul, hanem hanarabb felvált és nem visz át nagy nyomatékot az útra így nehezebben csúszol meg. Sport fokozatban ugye tovább hagyja pörgetni, és hamarabb visszavált."
A SPORT resz az ok, de a teli fokozat az maskepp ment. Sajnos mar nincs meg a gep, es nem tudom kiprobalni, de a teli nalam egyaltalan nem valtott feljebb, igazandibol csak az elindulaskor segitett. Az tuti, hogy magas fordulatszamon is csak kb 25-30-ig ment vele a kocsi. (Mar csak ezert sem lehetett magasabb fokozatban, max falami felezovel/harmadoloval kombinalva).
Egyebkent meg, minek elrontani a hatsokerek oromet, foleg telen :-)
Én piros KONI-t vettem náluk, az 3év garanciával, szó nélküli 10% engedménnyel párban 60e Ft volt. Alternatívaként Monroe Sensatrac 2 év garanciával 26e/db(fajlagosan 39e), a LIP pedig 1 év garanciával ~20e lett volna máshol, természetesen az állítható KONI-t választottam Kárászyéknál.
Azonban találkoztam negatívummal is, amikor a hátsó szintszabályzós gátlót kerestem, akkor 56-58e Ft-ot mondtak a manuális szettre, ezek után kiderült, hogy a Monroe Mo épp akciózza a típust, így a Láng-nál ua-t a szettet 43eFt-ért vettem meg(Kárászyék elfelejtették közölni ezt a tényt). Ugyhogy 1:1, nekem azért továbbra sincs velük gondom, korrekt cuccaik vannak általában jó áron.
Nonono! Itten egy pici kavarodást érzek: a régi A omega automata váltóján lévő gomb amit benyomva sárga hópihe/fogaskerék/napocska/köröcske (ki mit lát benne) jelenik meg, az nem felező/kipörgésgátló/nyomatékosztó/smarties adagoló/overdrive/télifokozat/sportfokozat. Eddig ezeket a válaszokat sikerült begyűjtenem lámpaügyileg. Ezügyben még az autódoktorral is sikerült összevesznem. De fény derült az igazságra. A Omegában alapvetően kétfajta automata honos. Mindkettő 4 gangos. A régebbiekben (+volvo7es, CitromXM) Aisin Warner váltó van, tisztán mechanikus, két villanyos mágnesszelepe van az egyik a kickdown a másik pedig a negyedik sebességet tiltja. Egy butuska elekrtonika van hozzá, ami a sebességjelből eldönt, hogy ildomos-e visszatolni háromba a váltót. A nyomógomb ezt teszi: tiltja a negyediket. Javasolt vontatásnál, nagy emelkedőn ahol nem akarjuk, hogy oda-vissza kapcsolgasson 4-3 között. Illetve abszolválhatunk vele egy vissza3at.
Az újabb omegákban AR25 ill AR35 (nyomatékfüggő) van, elektronikus vezérléssel TÉLI és SPORT programokkal. A télinek véleményem szerint nem az a lényege, hogy 6.ikból indul, hanem hanarabb felvált és nem visz át nagy nyomatékot az útra így nehezebben csúszol meg. Sport fokozatban ugye tovább hagyja pörgetni, és hamarabb visszavált.
Olyan A omega váltót még nem láttam ahol csak sport vagy csak téli program lenne.
Sam
Ez olajhiányt jelent szerintem checkold le a szintet.
Ma voltam Kárászyéknál és vettem 2 első Boge (Sachs) lengéscsillapítót.
Ha minden jól megy holnap tutijó futóművem lesz.
Nekem mindenhol 30-32e körül mondták, ők meg 44.625-ért adtak kettőt.
Azért ez meggondolandó, nem?
Pont ez az. Egyébként a gyári könyv szerint valóban a váltót 3.ba teszi, és ezért nem engedi kipörögni. Nem a tipikus kipörgésgátló, hanem inkább nyomaték osztó, de a hatása ugyanaz. Nekem csak a lámpája müxik össze-vissza.
Más. Nem tudja valaki, hogy mit jelent a board computer "oil lack" felirata? Sajnos a könyvem német, a computer viszont már angolul kommunikál.
"Ezért az automatika egyből 3.fokozatba kapcsol ahol kisebb a nyomaték, nagyobb az áttétel, akarva sem tudnád túlpörgetni nagy gázfröccsel sem."
Nekem szinten automata A Omegam volt, egy kis hopelyhes gombbal, de az nem azt csinalta. Inkabb ugy mukodott, mint valami felezo (vagy inkabb harmadolo). Nyomtad a gazt, mint allat, de a kerekeket alig hajtotta.
Biztos, hogy van. Alapallapotban be van kapcsolva es ha rossz az ut akkor neha elkezd vilagitani a lampaja. Egy kapcsoloval ki lehet kapcsolni es akkor allandoan pirosit a jelzes.
Mint már mondtam, ez arra van, hogy télen a havas úton a hátsó kerekek ne pörögjenek ki.
Ezért az automatika egyből 3.fokozatba kapcsol ahol kisebb a nyomaték, nagyobb az áttétel, akarva sem tudnád túlpörgetni nagy gázfröccsel sem.
Ez egyébiránt az Opel automata váltó extrája ha úgy tetszik.
Már az A Omegákban is ez van.
Biztos van az autódban külön kipörgésgátló?
Nyomásmérőt tesztelni? Érdekes kérdés, fogalmam sincs. Ha a víz beöntőnyílását kinyitod és úgy beindítod a motort, akkor látod a vizet mozogni(egy irányba áramlani)? Bár ebből még nem fog kiderűlni, ha kicsi a nyomás. Lehet, hogy sima kontakthiba a szenzor csatlakozójánál(ezt sajnos nem tudom hol van).
Azt kell mondanom, hogy attól függ. Van aki állandóan szervízbe jár, van aki csak néha.
Az a kapcsoló téli fokozatot jelent. Kipörgésgátlóként működik, úgy hogy egyből 3. fokozatból indul az autó. Ezek szerint automata.
Csak mert hátsókerékhajtású, és így nehezebben pörög ki a fara.
Most leltem ra erre a forumra. Nekem is egy omegam van kb fel eve. Mennyire szervizigenyes az omega? Idaig egyszer volt szervizben, fekbeteteket csereltek es vezermuszijat.
letezik az omegahoz normalis szervizkonyv?
Van benne egy teli fokozat. Allo helyzetben lehet kapcsolni. Mit csinal ez az autoval?
Már írkáltam ide ezzel problémámmal, de nem nagyon kaptam választ.
Szóval van egy 89-es omegám, 2.0i, nemrég óta.
1. Ég benne a "hűtővíz nyomása alacsony" lámpa. Régebben csak indítás után 1-2 percig égett, most már folyamatosan. A víz nem forr, Q jól megy, jól fogyaszt. Mi baja lehet? Rossz a nyomásmérő? Kell attól tartanom, hogy hűtés nélkül marad a motor?
2. Hosszabb út (15-20 km) után ha leállítom némileg pattog a motor környéke, biztosan ahogy hűl. Ez normális?
3. Úgy általánosságban: mondjatok már bitte egy jó szerelőt, lehetőleg bp környékit. Ti kihez hordjátok a verdát?
AZ a csatlakozó 16lábas és OBD II-es.Engem is érdekelne a projekt, van csatlakozom és némi informáciom is az OBD rendszerhez ami esetleg jol jöhet az elkészitéshez.
Üdv!
Komplett ülésgarnitúra, ajtókárpit csere, 2X!!! most már fűtött a vezetőoldali.
A gyári huzat leszedésében utolérhetetlen vagyok...
Elektromos ablakemelő beépítés (gyári)
MID beépítés (na ez nem volt egyszerű)
Tempomat beszerelés, kp zár motorcsere, HIFI, erősítő beépítés.
A legdrágább cucc azt hiszem a két első féktárcsa volt, akkor 90e HUF maradt a szerelőnél.
Eladó gumigarnitúra. Pirelli P6000 Powergy 205/55 R16 V, kb 3000 km futott, Opel Vectra C gyári gumija volt, 17”-re cserélték, emiatt eladó. A gumik állapota teljesen hibátlan,új áruk 48 400.- Ft/db (www.gumibolt.hu)
Eladási ár 80 000.- Ft/garnitúra
Érdeklődni 06-30/269-6952
Segítsetek szakikáim!
Omega 2.0, 16V, 96-98 körüli évjárat! Venném, ha minden pozitív! Mit érdemes tudni róla:? Fogyasztás, alkatrészárak, típushibák, rozsdásodás, stb.? Hóóóóóót hülye vagyok belőle, de tetszik!
Előre is kösz!