Keresés

Részletes keresés

kelemenb Creative Commons License 2002.10.10 0 0 705
sysmaster

Gratula! Lehet, hogy megpróbálom én is ujra.

kelemenb

Előzmény: sysmaster (704)
sysmaster Creative Commons License 2002.10.10 0 0 704
kelemenb

felhívtam OPEL-éket, elmontam a bajomat, két hét múlva hozta a postás az OMEGA könyvet.
Szerintem próbáld meg újra.

Előzmény: kelemenb (636)
qwer1234 Creative Commons License 2002.10.10 0 0 703
Helló emberek !
Volt itt egy omegaclub weblap, amit flowachild csinált, de már nem találom sehol a neten. Ráadásul flowachild is eltűnt az indexről. Nem tud valaki valamit ?
_latsam Creative Commons License 2002.10.10 0 0 702
cavinton:
jól hiszed, tényleg az újabb (szerintem AR25). Úgy tudod kipróbálni, hogy figyelgesd mikor kapcsol fel téli és nem téli fokozatban. Szerintem téliben hamarabb fog felkapcsolni (de ezt sajna nem tapasztalatból mondom, mert nekem a régi van)
Előzmény: cavinton (701)
cavinton Creative Commons License 2002.10.10 0 0 701
Akkor most hogy probaljam ki azt a hopihe gombot?

Menet kozben nem lehet bekapcsolni, csak allo helyzetben. Es utana?
A sport fokozat az a valto kar vegen van. Ez meg a valtokar mellett. Az auto azt hiszem az ujabb valtojuak koze tartozik.

C.

capri-3 Creative Commons License 2002.10.09 0 0 700
kelemenb

autod lefenyezve!!!
hetfon nekiallunk osszerakni, ugyhogy szedd ossze magad... ill a cuccokat hozza;)))

netchan Creative Commons License 2002.10.09 0 0 699
"Az újabb omegákban AR25 ill AR35 (nyomatékfüggő) van, elektronikus vezérléssel TÉLI és SPORT programokkal. A télinek véleményem szerint nem az a lényege, hogy 6.ikból indul, hanem hanarabb felvált és nem visz át nagy nyomatékot az útra így nehezebben csúszol meg. Sport fokozatban ugye tovább hagyja pörgetni, és hamarabb visszavált."

A SPORT resz az ok, de a teli fokozat az maskepp ment. Sajnos mar nincs meg a gep, es nem tudom kiprobalni, de a teli nalam egyaltalan nem valtott feljebb, igazandibol csak az elindulaskor segitett. Az tuti, hogy magas fordulatszamon is csak kb 25-30-ig ment vele a kocsi. (Mar csak ezert sem lehetett magasabb fokozatban, max falami felezovel/harmadoloval kombinalva).

Egyebkent meg, minek elrontani a hatsokerek oromet, foleg telen :-)

netchan

Előzmény: _latsam (695)
peppino5 Creative Commons License 2002.10.09 0 0 698
A hatso itt is 20000 lett volna amibol kaptam volna 15% kedvezmenyt.
A 22000 szerintem is korrekt egy elsore.

Ugy nez ki a kopogas az also szilentek miatt volt, alig varom, hogy ma elhozhassam, es kiprobaljam.

qwer1234 Creative Commons License 2002.10.09 0 0 697
Jó, megnyugtatlak !
Én Sachs lengéscsillapítót vettem kb. 1/2 éve 20000/pár áron. Igaz hogy hátsó...
Előzmény: peppino5 (694)
kelemenb Creative Commons License 2002.10.09 0 0 696
peppino5

Én piros KONI-t vettem náluk, az 3év garanciával, szó nélküli 10% engedménnyel párban 60e Ft volt. Alternatívaként Monroe Sensatrac 2 év garanciával 26e/db(fajlagosan 39e), a LIP pedig 1 év garanciával ~20e lett volna máshol, természetesen az állítható KONI-t választottam Kárászyéknál.
Azonban találkoztam negatívummal is, amikor a hátsó szintszabályzós gátlót kerestem, akkor 56-58e Ft-ot mondtak a manuális szettre, ezek után kiderült, hogy a Monroe Mo épp akciózza a típust, így a Láng-nál ua-t a szettet 43eFt-ért vettem meg(Kárászyék elfelejtették közölni ezt a tényt). Ugyhogy 1:1, nekem azért továbbra sincs velük gondom, korrekt cuccaik vannak általában jó áron.

kelemenb

Előzmény: peppino5 (694)
_latsam Creative Commons License 2002.10.09 0 0 695
Nonono! Itten egy pici kavarodást érzek: a régi A omega automata váltóján lévő gomb amit benyomva sárga hópihe/fogaskerék/napocska/köröcske (ki mit lát benne) jelenik meg, az nem felező/kipörgésgátló/nyomatékosztó/smarties adagoló/overdrive/télifokozat/sportfokozat. Eddig ezeket a válaszokat sikerült begyűjtenem lámpaügyileg. Ezügyben még az autódoktorral is sikerült összevesznem. De fény derült az igazságra. A Omegában alapvetően kétfajta automata honos. Mindkettő 4 gangos. A régebbiekben (+volvo7es, CitromXM) Aisin Warner váltó van, tisztán mechanikus, két villanyos mágnesszelepe van az egyik a kickdown a másik pedig a negyedik sebességet tiltja. Egy butuska elekrtonika van hozzá, ami a sebességjelből eldönt, hogy ildomos-e visszatolni háromba a váltót. A nyomógomb ezt teszi: tiltja a negyediket. Javasolt vontatásnál, nagy emelkedőn ahol nem akarjuk, hogy oda-vissza kapcsolgasson 4-3 között. Illetve abszolválhatunk vele egy vissza3at.
Az újabb omegákban AR25 ill AR35 (nyomatékfüggő) van, elektronikus vezérléssel TÉLI és SPORT programokkal. A télinek véleményem szerint nem az a lényege, hogy 6.ikból indul, hanem hanarabb felvált és nem visz át nagy nyomatékot az útra így nehezebben csúszol meg. Sport fokozatban ugye tovább hagyja pörgetni, és hamarabb visszavált.
Olyan A omega váltót még nem láttam ahol csak sport vagy csak téli program lenne.
Sam
Előzmény: badmad (693)
peppino5 Creative Commons License 2002.10.08 0 0 694
Bad!

Ez olajhiányt jelent szerintem checkold le a szintet.

Ma voltam Kárászyéknál és vettem 2 első Boge (Sachs) lengéscsillapítót.
Ha minden jól megy holnap tutijó futóművem lesz.
Nekem mindenhol 30-32e körül mondták, ők meg 44.625-ért adtak kettőt.
Azért ez meggondolandó, nem?

Nyugtassatok meg, hogy jó áron vettem.

badmad Creative Commons License 2002.10.08 0 0 693
Pont ez az. Egyébként a gyári könyv szerint valóban a váltót 3.ba teszi, és ezért nem engedi kipörögni. Nem a tipikus kipörgésgátló, hanem inkább nyomaték osztó, de a hatása ugyanaz. Nekem csak a lámpája müxik össze-vissza.

Más. Nem tudja valaki, hogy mit jelent a board computer "oil lack" felirata? Sajnos a könyvem német, a computer viszont már angolul kommunikál.

Előzmény: netchan (692)
netchan Creative Commons License 2002.10.08 0 0 692
"Ezért az automatika egyből 3.fokozatba kapcsol ahol kisebb a nyomaték, nagyobb az áttétel, akarva sem tudnád túlpörgetni nagy gázfröccsel sem."

Nekem szinten automata A Omegam volt, egy kis hopelyhes gombbal, de az nem azt csinalta. Inkabb ugy mukodott, mint valami felezo (vagy inkabb harmadolo). Nyomtad a gazt, mint allat, de a kerekeket alig hajtotta.

netchan

Előzmény: peppino5 (689)
cavinton Creative Commons License 2002.10.08 0 0 691
Biztos, hogy van. Alapallapotban be van kapcsolva es ha rossz az ut akkor neha elkezd vilagitani a lampaja. Egy kapcsoloval ki lehet kapcsolni es akkor allandoan pirosit a jelzes.
Törölt nick Creative Commons License 2002.10.08 0 0 690
Ja, a másik, 89-es A omega:

Nektek mennyire hangos a szervo?

peppino5 Creative Commons License 2002.10.08 0 0 689
Mint már mondtam, ez arra van, hogy télen a havas úton a hátsó kerekek ne pörögjenek ki.
Ezért az automatika egyből 3.fokozatba kapcsol ahol kisebb a nyomaték, nagyobb az áttétel, akarva sem tudnád túlpörgetni nagy gázfröccsel sem.
Ez egyébiránt az Opel automata váltó extrája ha úgy tetszik.
Már az A Omegákban is ez van.
Biztos van az autódban külön kipörgésgátló?
Előzmény: cavinton (688)
cavinton Creative Commons License 2002.10.07 0 0 688
Peppino!

Akkor minek van benne kiporgesgatlo? Az telen nem mukodik?

C.

kelemenb Creative Commons License 2002.10.07 0 0 687
Hali!

Eladó B Omega ablakemelő garnitura 1994/9 havi, elvileg komfort elektronikás, ajtó kábelköteggel együtt. Érdekel valakit?

kelemenb

kelemenb Creative Commons License 2002.10.07 0 0 686
jorabszolga

Nyomásmérőt tesztelni? Érdekes kérdés, fogalmam sincs. Ha a víz beöntőnyílását kinyitod és úgy beindítod a motort, akkor látod a vizet mozogni(egy irányba áramlani)? Bár ebből még nem fog kiderűlni, ha kicsi a nyomás. Lehet, hogy sima kontakthiba a szenzor csatlakozójánál(ezt sajnos nem tudom hol van).

kelemenb

Előzmény: Törölt nick (685)
Törölt nick Creative Commons License 2002.10.07 0 0 685
Se morgás, se folyás.

Szerintem a mérő hibás. Hogy próbáljam ki?

Előzmény: kelemenb (684)
kelemenb Creative Commons License 2002.10.07 0 0 684
jorabszolga

Vízpumpa volt cserélve(bár ennek általában csapágyhibája szokott lenni és akkor viszont morogna és folyna mellette)?

kelemenb

Előzmény: Törölt nick (681)
peppino5 Creative Commons License 2002.10.07 0 0 683
Cavinton!

Azt kell mondanom, hogy attól függ. Van aki állandóan szervízbe jár, van aki csak néha.
Az a kapcsoló téli fokozatot jelent. Kipörgésgátlóként működik, úgy hogy egyből 3. fokozatból indul az autó. Ezek szerint automata.
Csak mert hátsókerékhajtású, és így nehezebben pörög ki a fara.

cavinton Creative Commons License 2002.10.06 0 0 682
Sziasztok!

Most leltem ra erre a forumra. Nekem is egy omegam van kb fel eve. Mennyire szervizigenyes az omega? Idaig egyszer volt szervizben, fekbeteteket csereltek es vezermuszijat.
letezik az omegahoz normalis szervizkonyv?

Van benne egy teli fokozat. Allo helyzetben lehet kapcsolni. Mit csinal ez az autoval?

Cavinton

Törölt nick Creative Commons License 2002.10.06 0 0 681
Sziasztok!

Már írkáltam ide ezzel problémámmal, de nem nagyon kaptam választ.
Szóval van egy 89-es omegám, 2.0i, nemrég óta.

1. Ég benne a "hűtővíz nyomása alacsony" lámpa. Régebben csak indítás után 1-2 percig égett, most már folyamatosan. A víz nem forr, Q jól megy, jól fogyaszt. Mi baja lehet? Rossz a nyomásmérő? Kell attól tartanom, hogy hűtés nélkül marad a motor?

2. Hosszabb út (15-20 km) után ha leállítom némileg pattog a motor környéke, biztosan ahogy hűl. Ez normális?

3. Úgy általánosságban: mondjatok már bitte egy jó szerelőt, lehetőleg bp környékit. Ti kihez hordjátok a verdát?

Kösz

eszgab Creative Commons License 2002.10.05 0 0 680
Szevasz Peppino5!

AZ a csatlakozó 16lábas és OBD II-es.Engem is érdekelne a projekt, van csatlakozom és némi informáciom is az OBD rendszerhez ami esetleg jol jöhet az elkészitéshez.
Üdv!

Előzmény: peppino5 (679)
peppino5 Creative Commons License 2002.10.05 0 0 679
qwer1234!

Nem tudod véletlenül, hogy a kormány alatti rekeszben a B Omegáknál ALDL v OBD I esetleg OBD II csati van?

Van másik diag csati is a motortérben?
Szeretnék hozzá egy interface-t csinálni.
ALDL egyszerű, de az OBD már húzós.

peppino5 Creative Commons License 2002.10.05 0 0 678
Akkor én is:

Komplett ülésgarnitúra, ajtókárpit csere, 2X!!! most már fűtött a vezetőoldali.
A gyári huzat leszedésében utolérhetetlen vagyok...
Elektromos ablakemelő beépítés (gyári)
MID beépítés (na ez nem volt egyszerű)
Tempomat beszerelés, kp zár motorcsere, HIFI, erősítő beépítés.

A legdrágább cucc azt hiszem a két első féktárcsa volt, akkor 90e HUF maradt a szerelőnél.

Most megy a drága komplett első futóműcserére.

Már nagyon lötyög az eleje.

DarkAngel69 Creative Commons License 2002.10.05 0 0 677
Eladó gumigarnitúra. Pirelli P6000 Powergy 205/55 R16 V, kb 3000 km futott, Opel Vectra C gyári gumija volt, 17”-re cserélték, emiatt eladó. A gumik állapota teljesen hibátlan,új áruk 48 400.- Ft/db (www.gumibolt.hu)

Eladási ár 80 000.- Ft/garnitúra
Érdeklődni 06-30/269-6952

Új Omega gyári méret

tomxx Creative Commons License 2002.10.04 0 0 676
Segítsetek szakikáim!
Omega 2.0, 16V, 96-98 körüli évjárat! Venném, ha minden pozitív! Mit érdemes tudni róla:? Fogyasztás, alkatrészárak, típushibák, rozsdásodás, stb.? Hóóóóóót hülye vagyok belőle, de tetszik!
Előre is kösz!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!