AFUTO
Bocsi, hogy csak most, de nem voltam netközelben. A te automata omegádat nemigen lehet betolni (kis különbséggel az enyém is ilyen). Mivel nem megy a lámpád, én végignézném a biztosítékokat. Miután mindet +nézted, nézz körül a biztosítéktábla mögött is, mert a szétégett biztialjzatokat előszeretettel pótolják lengőaljzatokkal, amit ügyesen elrejtenek ott. Megpaskolnám kontakthibailag a motorház bal hátsó részében lévő (bal lábad fölött:) relédobozt. Ugyan itt csak ventillátor és üzemanyagpumpa relé van, de kitudja nálad mi még. De mindezek előtt (bocsi a feltételezésért de hátha) ugye nem D-ben próbáltál indítózni? Mert azt tiltja az R, 2, 1-el együtt. Csak P vagy N állásban indítható.
Sam
Segítsetek!
Valaki vett már ki "A" Omegából fűtésradiátort? Mekkora szopás? Mit kell feltétlen kibontani és mit nem?
Másik: Hátsó ablak fűtőszálnak hol jön le a vezeték az ablakról? Hol bontsam meg a kárpiot hogy kipróbálhassam?
Amúgy én olajból a gyári Opel félszintetikus olajat használom API szerint, meg SAE szerint is jó. 5L=4500FT !!!
Igen:((
Szóval: '88 A Omega, C20NE, aut.
A kattanást én a motor felől hallom, de mivel abszolút satu vagyok, asse tom, mi az a bendix.
Betolni nem próbáltam, nem is tudom, aut váltóst hogy lehetne, meg ott a dugó közepén eszembe se jutott.
Már kérdezgettem, olyanokat mondtak, hogy kábel van meglazulva vagy vmi hasonló.
köszi!
És azóta ott áll a kocsid?:) bocsi, ez rossz poén volt.
Pár kérdés: milyen kocsi(A/B)? milyen moci? Milyen váltó (kézi/aut)?
Milyen a kattanás (bendix, vagy csak egy relé a műszerfalban)? Be lehet tolni?
Bocsi rosszul fogalmaztam: természetesen beindítás előtt gyújtásnál ég az a lámpa. Ami nem is lámpa, hanem az LCD olajnyomás szekciójában egy piros lefelé mutató nyíl (háromszög).
LCD rulez:)
HELP!!!!
A problémám a következő: menet közben felvillant egy sárga visszajelző lámpa, az ABS melletti, asszem egy motort ábrázol, benne villám(?). Ez a lámpa asszem mindig ég, ha ráadom a gyújtást, aztán mikor beindul a motor, elalszik. Szóval égett menet közben, gondoltam, leállítom a motort, újraindítom, hátha abbahagyja. De többet nem indult be!!! Tünetek: lámpa csak helyzetjelző van, hiába kapcsolom fel teljesen, reflektor nem müxik. Mikor elfordítom a kulcsot, kattan vmi, de nem forgatja meg a motort. Van boardcomp benne, de az nem ír ki semmi hibát. Akksi eddig rendben volt, pöccre indult több nap állás után is.
A segítségeteket szeretném kérni, mi lehet itt?
Előre is köszönöm mindenkinek!!!
"lehet, hogy feleslegesen parázok az olaj miatt, hiszen 1xsem égett még a piroslámpa (mert van az is benne) és más autóban mé rosszabb a helyzet, csak ugye én látom:)" Lehet hogy ki van égve a lámpád ? :-) Egyébként köszi a leírást.
Az autósbolt szerint 10w40 van előírva a 2.0 motornak. Kopottabb motorba bele lehet tenni a 15w40est is (autódoki is írta) Én eddig 10es opel olajjal jártam, most 15ös van benne. A különbség csak annyi, hogy kurvárameleg motornál nem esik az olajnyomásom 2esre. Egy kis magyarázat: a motoromban 200K felett van és nyilván már kopottabb. Így hiába dolgozik szegény olajpumpa, a kopásoknál elmegy az olajnyomás. Hidegen minden autónak sokal magasabb az olajnyomása mint melegen. Van az LCD műszerfalamon egy olajnyomás grafikon, semmi nyomásmegjelölés, úgyhogy minden jelzése relatív. 5 (vagy 6?) szegmens magas. Hidegen alapjáraton plafon. Melegen alapjáraton egyel kevesebb. Városban araszolva néha leesett kettesre 10es olajjal. 15össel (+csiríz) soha nincs 3as alatt. A dolog árnyoldala, hogy indításkor láthatóan később éri el a plafont, hoszen a sűrű olaj nehezebben tölti fel a rendszert (később jut el a hidrotőkékbe is). Persze lehet, hogy feleslegesen parázok az olaj miatt, hiszen 1xsem égett még a piroslámpa (mert van az is benne) és más autóban mé rosszabb a helyzet, csak ugye én látom:)
Szerintem nem igényli a szintetikus olajat ez a moci. Nem jár akkora fordulaton, hogy megégetné az ásványi olajat.
Sam
A gépkönyvet most nem bányászom elő, de nekem a 15W40 full ásványi jött be eddig a legjobban (90-es 18SEH motor). A 10W40-essel (hje félszintetikus) sokkal hangosabb a motor. Ja, és Uhuhu is a full ásványit ajánlotta. :))
En meg kozben kiprobaltam a hopihes gombot. Bekapcsolni D-ben lehet allo illetve lassan gurulo helyzetben. A motor 3000-ret porog es igy indul illetve megy. 80-ig bekapcsolva volt, utana valahol kikapcsolta magat.
Sportfokozatnal en nem erzek motorfeket.
Automata váltó ügyben:
Megnéztem az eredeti német könyvet, ami szerint a hópihe gomb (kar mellett) a 3. sebességi fokozatból indul, és csupán negyedikbe tud feljebb kapcsolni. Addig meg csúszik rendesen, mintha füstölő kuplunggal indulnál. A sport gomb (kar tetején) pedig jobban hagyja kihuzatni az egyes fokozatokat, hamarabb vált vissza, és VAN MOTORFÉKED! Mégpedig, ha visszatolod 3-2-1-be, akkor egészen komolyan fékez. Negyedikben kb 60 km/h alatt viszont hatástalanná válik, lekapcsol a váltó motorfékből.
Hat erdemes korulnezni, de en amikor kerestem kombit ritkabban lattam.
A nagykorosi uton volt talan nehany. Szinte minden autoban 80ekm volt. Nagyon figyelj oda az allapotara.
hali nickek!
szerintetek érdemes pestre felmenni kocsit venni??
én miskolci vagyok,és keresek egy két-három éves omega 2.5 td combit,digit klimásat automata váltóval.
vajon mennyit érdemes érte adni???