Ez elég slampos megfogalmazás, de jó ha tudod, hogy általában úgy vannak kitalálva ezek a rendszerek, hogy adott élő hiba esetén nem működnek, ha megszűnik a hiba (pl zárlat, szakadás) akkor újra működnek, esetleg korlátozva vagy csak a hibát eltárolva.
Nem is arról van szó hogy nem tudnánk megcsinálni.
Nem tehetjük meg mert ingoványos jogi talajra téved vele az ember, és a cég jogaszai inkább nemet mondanak rá.
ez mondjuk eleg meglepo, mert egy chiptuningolt auto az eleg sok fajta buncselekmenyt valosit meg, kezdve onnan, hogy az auto nem a forgalmi engedelyeben szereplo parameterekkel vesz reszt a forgalomban, illetve hogy eleve nincs is tipusengedely arra az autora, de Magyarorszagon peldaul meg adocsalas (!) is, mert nem a jarmu tenyleges teljesitmenye utan fizetsz gepjarmuadot
a garancia ervenyesitese elott kivenni a tuningot majd artatlan keppel visszamenni, az meg sima hetkoznapi csalas ("aki mast tevedesbe ejt" satobbi)
ertem en, hogy az autogyar nem rendorseg, de azert na
Ennek ellentmondani látszik, hogy még a .... oktáviába is olyan motorvrzérlőt raktak be az idióták, hogy ha csak ha a kábelt lehúzom róla úgy letilt, hogy a helyszínen nem lehet újraéleszteni, csak márkaszervízbe trélerezve, interneteten keresztül a központból tudják elindítani. (Eladói információ skodri márkaképviszelet.)
Attól függ hogy mennyire van túlméretezve. Mind benzinesben mind dieselben márkától függetlenül vannak olyan motorok amelyekben jelentős tartalék van, főleg amikor ugyanazon mechanikával pl.: 80-180 LE fedik le a kínálatot.
Primitív módon tuningolnak. Megemelik a turbónyomást , üzemanyagnyomást, tolják bele az anyagot, és reménykednek hogy a kedves ügyfél nem ad olyan sokáig padlógázt hogy széthulljon az egész a picsába.
Mármint progresszíven adóztatni? Úgy érted? Ez jó lenne a tulajdonosainak is, mert már elveszőben a gépkocsi jelentősége mint elithez tartozás megmutatása.
Ismerősöm pár éve vett egy 300 as mercedest amiről azt hittem új, de mondta, hogy 14 éves....na akkor néztem meg jobban a modellt, de az állapota tényleg mint ha a szalonban bemutató lenne kiállítva.
Én már ott nem értem a dolgot, hogy a motorvezérlő szoftverek, de különösen a jellegmezők konkrét adattáblái egyáltalán nem public domain dolgok. Oszt mégis az összes sarki tuningos nyomja a csippeket az autókba. Oké, tudom, nem ő írja, de valakik ezeket megírják, illetve a gyárit módosítják. Ugyanis nem az egész vezérlőt cserélik a csipptuningnál hanem az egyetlen (és milyen érdekes, foglalatban lévő) mikrokontrollert.
Az ilyen típusú tuningolgatás visszaszorítása minden gyártó elemei érdeke, ráadásul a vezérlő rendszereket és egyéb, a CAN-buszokon lógó alrendszereket más gyártók is egy egész szűk beszállítói körtől szerzik be, így semmilyen gondot nem okozna a kérdéskört éppúgy szabványosítani - ahogy jó pár dolog szabványosítva van amúgy is az autóiparban.
A gondot ott látom, hogy a fajlagos teljesítmények úgy elszálltak az elmúlt 10-15 évben, hogy nem ritkán olyan motorok kerülnek bele hétköznapi családi autónak szánt modellekbe, amelyek nem is olyan nagyon régen még lazán versenymotoroknak minősültek volna. Ezeken még tovább húzni a teljesítményt sokszor büntetlenül már nem nagyon lehet.
Csak ugye akkor a pénzes aranyifjak (akik persze nem a 30k EUR hanem a 100+k EUR körüli kocsikban utaznak) nem BMW-vel száguldoznának hanem keresnének valami másik presztizsautót. Ez évente akkora eladási volumen a felső szegmensben (sok tízezer), hogy a Tesla erre gyárat alapított...
Az elmúlt évtized technológiai-informatikai nívója mellett simán megoldható lenne, hogy ne is lehessen a kocsikat egyáltalán chipelni, de semmiképpen se "nyomtalanul" - vagy ha igen, csak olyan orbitális költségekkel (mondjuk az autó összes vezérlőegységét ki kellene hozzá cserélni, beleértve még a CAN-buszos ajtózárakat és hasonlókat is, MIND EGY SZÁLIG), amit úgysem vállalna fel senki.
Le lett húzva szerelés közben egy pillanatra a hűtővíz hőérzékelő csatija, erre a túlokos vezérlő (semmi hibajelzés) letiltotta nagy sunyin a légkondit.
Szerencsére rendes volt a klímás, nem szivatott meg, tizenötért visszabillentette a megfelelő bitet.
Mindennapos dolog hogy megveszik az autót, berakják a csipet, az kis idő múlva széthullik, csipet kiveszik, aztán viszik vissza garanciában ártatlan képpel. A gyár meg látja hogy valami nem stimmel, de bizonyítani nem tudja igy aztán fizet.
Csak egy célproci kéne bele, időbélyeggel ellenőrzi, hogy mi van benne.
A degenerált BMW mérnökök még olyan hülyeségeket is ellenőriznek menet közben pár másodpercenként, hogy az önindító motor tekercsei nem szakadtak-e, egy-egy impulzust átnyomnak rajta és ha nem jó az önindító, leállítja az autót a komputer. Az egyik lopásgátlós cég szopott ezzel orbitálisat, de megoldották. Érted ugye, megy az autó és ha nem jó az önindító, menet közben leállítja az autót. Ezek után egy csiptuning észlelése nehogy már gondot jelenthessen... pár dolláros elektronika az egész.
Minden bizonnyal valami ilyesmibe futunk bele... no persze nem a széndioxid, hanem a példátlan természetrombolás miatt. A CO2 csak a sírfelirat lesz.
Az erdőirtás például. Egyszerűen nincs fogalmunk arról, hogy micsoda visszafordíthatatlan pusztítást viszünk végbe az esőerdőkben.
Egy apróság, amiről sokszor próbáltam beszélni, a párolgás... az Amazonas medence miért hidegebb amikor a legnedvesebb? Miért hidegebb még az óceánfelszínnél is? És miért lesz majd porzó sivatag az erdők helyén ha kivágjuk... no nem a széndioxid miatt... mindent elpusztítunk, mielőtt megismernénk.
...azzal cseszegetem, hogy majd megjavítják mire véget ér a kánikula és jó is lesz az jövő ilyenkorig. ...na akkor kiderül, hogy a télen elszökött a gáz...... 20 000 ért feltöltik mire véget ér a kánikula............. ha előbb akkor jól megjárja mert lesz még vagy 30 000 villanyszámlája is.... )-: