hogyan számítsuk ki a fordulatszám alapján az autó sebességét :
d : [m] - kerékátmérő gumival együtt mérve
f : [ford./perc] - motor fordulatszám
Gr : [ ] - váltó áttétel
Dr : [ ] - differenciálmű áttétel
v : [km/h] - az autó sebessége
A képlet :
3*f*d*pi
v=---------
50*Gr*Dr
Gr adatok manuális váltónál:
1. 4.044
2. 2.264
3. 1.434
4. 1.000
5. 0.842
Dr adatok :
3.7
3.9
d (kerékátmérő) adatok :
195/70/R14 : 0.629 m
195/65/R15 : 0.634 m
Ezek alapján kijön, hogy egyesben 6500-as fordulatnál a sebesség kb. 51km/h
Sziasztok!
Volna gy kérdésem a hozzŕértökhöz.Két éve vettem egy 96-os Omegŕt,miutŕn megvettem megszereztem a rŕdio kodjŕt is,csak azota nem nagyon kellett,és valahol elhagytam a papirt,amire felirtam.Lehet ezt valahogyan potolni??Szerencsére nem sürgös,mert nincs még rŕ szükség,de hŕtha egyszer..
Kösz jó az észrevétel.-A múlt héten mégis beadtam egy átvizsgálásra próbaképp az Opel Shillerhez (futómú,vezérlés,stb..)és egész ideges lettem mikor látom,hogy a tag 200K árajánlatra vette be az autót.Szerencsémre jól végződött az akció mert kiderült,hogy amit megbontottak és átnéztek az szinte minden láthatóan cserélve lett az előző tulajnál.
Új légszűrő,fékbetét,és a vezérlés is cserélve volt nemrég.Ugy hogy 13k-ból megúsztam egyedül a hátsó dobot ajánlották,hogy cseréltessem ki mert kezd rohadni.Úgy néz ki egy rendesen karbantartott svájci gépbe sikerült beleülnöm.
Persze a rádió kódjának annyi lett,de majd az is holnap orvosolva lesz.
Nekem szimpi volt a Shillernél-naná ha ennyiért megúsztam-,de a következőt a Strádánál fogom megejteni,amit ajánlottál.
Valószínüleg kell neki egy kis kipufogó "tisztítás". Lehetséges, hogy az előző tulaj szinte csak városban használta és ettől sok lerakódás van a kipufogóban. Kell neki egy-két állandó magasabb fordulatú nagy sebességű menet(3000-es fordulat feletti járatás 500-1000km-en keresztűl).
Szia rouhun!
Nekem,mŕr két éve,egy 96-os 2.5 V6-osom van.Ha messzebbre utazunk,csalŕddal,cuccokkal jol megbuggyantva,ŕltalŕban az autopŕlyŕkon 180-al utazunk,amikor a forgalom engedi.Ha lŕbbal nyomom,és nem a tempo mat intézi,könnyen fölé szalad a sebesség.Csodŕlkozom,hogy egy MV6 ennél nem sokkal jobb..
Köszi a tanácsot,utána nézek.
A Gyári beépitett navigációhoz tudtommal még csak
nyugat európai CD. létezik,sajna.Mo.térkép a Palmokhoz van kifejlesztve,de az ide még nem jó.
De hát ez legyen a legnagyobb hiányom.
Ami még talány számomra,a minap az M3.-on kipróbáltam a végsebességet.Padlógázzal 180.-ig húz mint az őrült de felette mintha beesne a gázpedál,és nem gyorsul.Le lenne szabályozva?Pedig a 220-240.-et tudnia kéne a motornak.
Hol lehet az ilyet megnézetni?
Keresd uhuhu-t a "nagy" OPEL forumon, ő az OPEL Sztrádánál dolgozik(M3-as kivezetője), bennük legalább biztos lehetsz(emberileg és szakmailag). A navigációd itthon működik? Van Mo térkép hozzá(esetleg összevont kelet-Európa)?
A 220-ig skálázott órához meg is van a fehér számlap, csak összerakva nem lett egyéb elfoglaltságok miatt(tul sokat akartam egyszerre). Egyéb okok miatt most egy 260-ig skálázott órát teszek be, azt pedig scannelni kellene és kezdeni mindent elöről. Az a bizonyos fogaskerék nem igazán kopik el(persze legyen neked igazad), amikor "visszatekerik" az órát, akkor általában a két tengelyt feszítik el egymástól és csak az első számjegyet teszik vissza 1-2 százezerrel, ilyenkor tud elgörbűlni a tengely, amin a megtett km-ert méri. Amúgy a számlap amit csináltam, az színében már kékítve van, 3 rétegből áll, ebből kettő fólia, egy papír. A számlapon pedig egy fehér sáv van a számokkal a közepe pedig fekete(nem átlátszó), csak akkor kék(az a bizonyos sáv), ha a lámpát felkapcsolod. A te műszercsoportod fordulatszámmérős?
'98-as B omegához (műanyag lámpaüveg, xenon)keresek jobb oldaki lámpamosó fúvókát. Ha esetleg tud valaki ilyet, vagy ismer beszerzési forrást, kérem segítsen.
Üdv omegások!
Már 1 hete boldog tulaja lettem egy 99'-es MV6-osnak.Még soha nem volt szerencsém az Opelhez,de a Ford Scorpio után olyan mintha varázsszőnyegen közlekednék.A gép Fullos,a navigációtól a xenonig minden új nekem.
Egy kérdésem lenne,tudtok jó szivvel ajánlani márkaszervizt,ahol becsülettel dolgoznak?
Vagy 16.-ot találtam Bp.-en.legközelebb a Shiller lenne,de kéne előtte a tapasztaltabbaktól egy két infó.
Én nem rég csatlakoztam az omegások táborához. Egy 92-es évjáratú csillagrombolóhoz sikerült hozzájutnom. Eleinte óckodtam a gondolattól, hogy egy nagy autót vegyek de most már nem bánom. Minden ismerősöm el van tőle ájulv, hogy tele van hellyel és annak ellenére, hogy nem egy sportautó, egész jól megy. Persze amikor dícsérik, dagad a májam rendesen.
Egyébként most nekem is előjött ez a kopogás a jobb első keréknél amit említettél qwer1234.
Mivel nem vagyok tősgyökeres pösti gyerök elárulnád nekem qwer1234, hogy hol van az az autósbolt Óbudán. Asszem nekem is sürgősen bekell szereznem egy ilyen "kutyacsontot"
Köszi érdekel az órád, halottam próbálkoztál már a fehér műszerlappal... érdemes szerinted most esetleg tervezni hozzá egyett, kék leddel hamár úgy is le kell szedni a műszerfalat...
Az órám nem volt tekergetve egyszerűen elkopott a műanyag fogaskerék... (szerintem).
Töltés ellenőrzés: ha van egy digitmultid(vagy analog műszer is jó), megméred gyújtás nélkül a kapocsfeszültséget, annak 12,x V-nak kell lennie, gyújtás ráadása után, járó motornál pedig 13,8-14,6 V-ig kb ekkor van töltésed. Ha viszont 15V-nál nagyobb feszültséget mérsz az aksi kapcsokon járó motornál, akkor rossz a feszszabályzód.
Az órád valószínüleg vissza let tekerve, ha ezt szarul csinálják, akkor elgörbűl a tengelye a km számlálónak és ekkor nem mér. Mindenképp szét kell szedni a műszerfalat a javításhoz(vagy cseréhez). Egyébként 220Km/h-ig skálázott spirálos órám van jó, ha érdekel.
1,5éve járok egy 90-es A Omegával. Tipp-topp állapotra sikerült megcsináltatni. Felszereltsége ok(sport kipuf. rendsz., fólia stb.), kivéve klíma, légzsák, ülésfűtés.
Minden szempontpól király a kocsi, 9l-t eszik városban.
De szeretnék egy sportosabb autót.
Ha valakit érdekel, hívjon (20/984-7611), vagy írjon(seekra@freemail.hu)!
nem vagyok egy született autószerelő, de azért annyit tudok, hogy D-ben nem indul...
Az említett dobozt én is megnéztem, ráütögettem, de a biztosítéktáblához nem nyúltam, mert most minden működik.
kösz!
Afuto
Köszönöm mindenkinek a segítséget, elsősorban qwer1234-nek, feajánlotta, hogy eljön megnézni, de nem volt rás szükség végül, bikával beindult. Én még nem vagyok nyugodt, bár azóta több száz km-t mentem vele, de szerintem (meg más szerint is) lehet, hogy nem tölt a generátor. Nem tudom ,ezt hogy lehetne ellenőrizni, majd ha neadjisten megint otthagy, kiderül.