Nekem ebből az jön le, hogy R.E. egyszerűen csak hősi halált halt, és nem...hmmm..."vörös" volt. Ezt én se mondtam.
Első reakcióm az volt, hogy jól dolgozott, pl. 500%-ot teljesített (vagyis sztahanovista).
Utána beugrott, hogy valszeg hősi halált halt, így módosítottam.
Ezenfelül még lehet, hogy valakinek nem tetszik, ezért Belvárosnak nevezi át.
Én spec. a garázs bezárása után kezdetem el érdeklődni a buszok iránt, mégis nekem mindig "Récsei" marad. :)
"Egy kis történelem: E garázs 1930 novemberében épült Mihailich Győző és Hültl Dezső tervei alapján. Előbb Szent Domonkos, majd Szent Imre, 1948-tól pedig Budapest ostromában életét vesztett Récsei Ernő kalauz nevét viselte 1997-ig, amikor az újbóli névadást követően a szerintem jellegtelen Belváros nevet kapta. Épületét a Műemlékvédelmi Hivatal a védett épületek, létesítmények, városrészek listájára felvette, tehát a leendő felhasználó köteles az épületet eredeti küllemében – természetesen felújítva – megorizni."
Nekem ebből az jön le, hogy R.E. egyszerűen csak hősi halált halt, és nem...hmmm..."vörös" volt.
Ezért nem tudok választ adni a találós kérdésem 2. részére sem.
Közben mellékesen jut eszembe, hogy az IK 260 MR (BFD-462) fennvan "velünk" a Mátyás -templom mellett.
Desajnos fotózhatatlan, mert jól körbe van állva egyéb járművekkel.
(Mellesleg, a jármű leírásánál sajnos tévedtem: A váltója 6 gangos, valszeg ZF licenc. Tegnap megkérdeztem).
Miért pont Récsei volt anno a Récsei garázs? Récsei valami jómunkásember volt az 50-es években, nem? Nagyon jól végezte a munkáját, így elnevezték róla a buszgarázst.
Mi a fenéért kellett anno a jól csengő "Récsei" nevet lecserélni "Belváros" -ra? Gondolom a renccerváltás után már nem volt menő holmi sztahanovistával "reklámozni" a garázst.
Talán ezért is kopott el a Fürst elnevezés is. (Ez kelenföld, ugyi?)
"a Dél-Pesti A.Ü kapujáról miért kellett lemeszelni a DÉL szót???"
Ha jól emléxem, ugyanígy van ez Óbudán is, csak ott az "Ó" betűt "fújta el a szél".
Találós kérdés, első rész: (SaxViktor és traficc nem játszhat!) :o)
Miért pont Récsei volt anno a Récsei garázs?
Találós kérdés, második rész (Erre viszont mindenkitől várom a választ, mert a megfejtést én sem tudom): Mi a fenéért kellett anno a jól csengő "Récsei" nevet lecserélni "Belváros" -ra?
De jó neked, hogy már itt tartasz. Jövőre tervezem a B-t :o))))
Állítólag ez volt a "régi" az "igazi" Kilián garázs.Kituggya? :o)
Mindenkitől:
a Dél-Pesti A.Ü kapujáról miért kellett lemeszelni a DÉL szót???
Mostmár a Dél-Pesti a Pesti AÜ.? Vagy csak simán elkopott, és újrafestik? :o)
Ne sírjatok srácok! Én még vezettem is ilyen ráncos 260-ast! :-) Ráadásul az első egy megkímélt példány volt,mert a GJSz-es felújítása után állandó, kíméletes sofőrje volt, ráadásul az esetek 90%-ában beugrót járt, ezért a kocsi jól viselkedett. (Az esemény '90-ben volt)
Én meg még pénteken láttam az Örs vezéren egy 280-as trolit, aminek le volt szakadva az egyik ablakáról a fosgyem, egy vezetéken lógott. Gondolom ez sem mindennapos látvány. Félre volt állítva, pályaszámra sajnos nem emlékszem, ezért adok magamnak egy 1-est. :-)
***
rally forever (8084)
Szerintem mindjárt elsírom magam.
Most találtam ezt a linket:
Szentendre úr képei
hoffher BKV garázs volt, onnan tudom hogy én is ott rutinvizsgáztam 99.02.23-án (a szülinapomon, elvileg aznap ülhettem volna autóba), de én csak egy Suzuki nyergében........
tegnap láttam egy BKV-s 415-öst a Rákóczi úton, az Erzsébet-hid felé ment, ablakban P rendszám, eredeti rendszám leszigszalagozva, oldalsó azonositók lefestve, összes ülésből ki volt szedve a szivacs, csak a csupasz műanyag volt.
Téténybuszon reggel 08-11 volt, nagyon zsír gép, sztem csak azért került oda mert összecserélte valaki 18-11-el (ami egy fos......)
"...........Sokan, sokszor rákérdeznek Széles úr és az Ikarus kapcsolatára. Aki figyelmesen olvas azt most tisztábban láthat. Magyar Narancs: Az Ikarus "megmentése" - Lejtmenetben"
Tevénykedésem tárgya: egy teherautót az elképzeléseimnek megfelelően írányitani(magyarul C rutin) azért, hogy utána egy sötétkék szinű, általam is imádott járművön kerüljek "vezető beosztásba". (Mi a fene ez a hivatalos stílus így este tőlem...) Persze nem szeretném elkiabálni, de remélem összejön előbb utobb. Lassan már 20 éve (májusban 23 leszek) várok erre, úgy látszik ezt nem sikerült kinőni.
Könnyen elképzelhető, hogy BKV garázs volt, erre minden adottsága megvan/volt. Sok parkolóhely, egy szerelőcsarnok. Jelenleg most is hivatalosan BKV Tanpálya, ott az embléma a bejáraton.
Fok-Gyem gyár jobb lenne, ha inkább Fokvárosban lenne, akkor talán nem kerülne ide...