Ahogy olvasgattam, a közvetlen befecskendezés magasabb nyomáson is történik, közvetlenül a hengerekbe. Emiatt a befecskendező rendszer is bonyolultabb, többkörös, kisebb/nagyobb nyomású részekből áll.
Elsodródtam a ceed felé kocsinézegetés közben, mert a Volvo kicsit drágának tűnik. Barátnőm ragaszkodna az automatához, így kérdés, hogy mi a vélemény az automata váltóról itt? Mármint nem általánosságban, hanem a kia féle 7 fokú automatáról.
Érdekes, hogy használt piacon alig van automata ceed, és abból a néhányból szinte kivétel nélkül mind 201605 évjáratú, egy francia flottából származó kocsi. Ugyanaz a felszereltség mind. Van ezekről valakinek valami infója? Érdekes módon a mobile.de-n is van néhány ilyen 12 ezer euró körül, majd a következő már nem ebből a flottából való autó 16 ezer euró körül van, közöttük semmi. Elég érdekes.
Nekem tökéletesen működik SAMU Galaxy J5-el, illetve a fiam kínai (OPPO) telefonjával.
Ami viszont, NEM és tegnap vettem észre, illetve találtam ezt a beállítási lehetőséget, hogy indításkor a rádió ne a korábban hallgatott hangerővel induljon, hanem egy beállított értéken. Ez igen hasznos lenne, mivel a korábbi autómban (octavia) a 8 hangszórón megszoktam egy "hangerőt". Most gyengébb minőségű a "zene" a 6 hangszórón, amit hangosabban hallgatok, és indításkor a frász jön rám :-).
Hiába beállítom a menüben, hogy pl. 4-es hangerőn induljon, cseszik rám!
Egy hetes Silver SW 1.4 CVVT-m van beépített navigációs info rádióval. A kihangosítóhoz Bluetooth-on csatlakozok a Samsung B2710 butatelefonommal. Ez néhány ledobást tekintve jól is működik, csak a telefonkönyv letöltéssel van egy kis gondom: az autó készüléke minden alkalommal letölti a telefonkönyvet a telóról, de ilyenkor mintha a régebbi telefonkönyvet nem törölné: a képernyőn ugyanaz a névjegy már sokszorosan jelenik meg, és ezek nem is törölhetők (nemcsak a több telefonszámot tartalmazó névjegyek jelennek meg többszörösen). A problémát nem oldotta meg, ha a Bluetooth beállításokat alapra állítottam, vagy töröltem az eszközt és újra párosítottam. Ilyenkor is sokszorosan letöltött névjegyek látszottak.
Bárki találkozott már ezzel a jelenséggel?
Van valamilyen megoldás?
Ha ez szoftverhiba, azt lehet/érdemes valahol jelenteni a KIA-nak?
Biztos volt már ez kérdés, de a kereső alapján nem találtam rá választ, szóval elnézést előre is.
Tudnátok segíteni, hogy az 1.4 és 1.6 benzin motoroknál van-e beépítve EGR szelep? Illetve a kettő között annyi eltérés van, hogy az 1.6 közvetlen befecskendezésű, vagy van valami egyéb eltérés is a két motor között? Adott esetben ez vajon milyen többlet költséget jelenthet szervizelési szempontból, a kokszosodáson kívül?
Jelenleg egy 0.9-es Dacia Logan MCV-t hajtok, amiben a turbót kivéve nincs kb semmi "extra" (indirekt befecskendezés, nincs EGR, se kettős tömegű), és érdekelne, hogy ezeknél a motoroknál van-e valami, amire oda kell figyelni? Ismert típushibájuk, vagy problémájuk esetleg? Ha jól olvastam mindkettő vezérlése láncos, szokott ezzel gond lenni?
Csatlakozok az előttem szólóhoz :-), csak nálam a gyári alufelnin vannak a Michelin CrossClimate gumik. Ma már vannak jobb négy évszakos gumik, 2 éve a talán a legjobb volt a tesztek alapján abban a méretben, ami a Cee'dre kell. Hóban a leggyengébb, de ezt tudtam, és hóban pár száz métert mentem két tél alatt, a kis mellékutcánkban. Próbáltam vezetéstechnikai tréningen vizes és jeget szimuláló felületeken, teljesen jó volt, nem maradtam el a normál téli gumis autóktól.
Ja...gyújtáslevétel után is felhúzhatod az ablakokat. Nem tudom pontosan, hogy amíg a kulcsot ki nem húzod, avagy amíg az ajtót ki nem nyitod, addig felhúzhatóak az ablakok. Nem emlékszem.:-(
Lövésem sincs az elektronikához, az infó is máshonnan, de állítólag ablakfelhúzó modullal (amit riasztóhoz is szoktak használni, ha a riasztó maga nem tudja) megoldható. Másik infó, hogy amelyik CANBUS rendszerű, ahhoz megoldható modul nélkül is. A Ceed az.
Szia ! Pedig van . Egy faccebok Kia csoportba van aki megtudja csinálni . Ha minden igaz 60 ezerért de valaki azt írta akciósan 30 ezerért megcsinálták neki.
Ma beszéltem egy KIA-s szervizes szerelővel aki ráadásul "villamosságis" is.
Azt mondta, hogy szokjam meg, hogy gyújtás levétel előtt felhúzom az ablakokat, mert nem lehet megoldani ezt a komfort dolgot. Sem programozni nem lehet, és nincs is gyárilag előkészítve.
Érdekes, mert legalább 15 éves technikai megoldás :-(
Nekem teljesen bevált a 4 évszakos Michelin a gyári 15 colos lemezfelnin, 2016 márciusi az autóm, októberben volt benne kb.16e km akkor vettem a Michelin CC-t, azóta kb. 25e km ment bele, még egészen újszerűek, viszont azt tudni kell, hogy én csak hosszabb utakra használom, sztrádán 150, országúton 120-130-as óra szerinti tempóval.
Ha gumis lennék, én sem ajánlanám a külön téli-nyári szettet...:-)
Centírozást nem számolva egy szett le-felszerelés kb 10000. Kétszer évente...négy év alatt kijön egy téli felniszett.
A le-felszerelés azért nem jobb a guminak, mintha elkopása végéig a felnin marad, idősebb sokat napon lévő gumi hamarabb repedezik szerelésnél. De én spec nem is a gumit féltem szerelésnél, hanem a felniket.
Ahogy én csinálom: tavasszal amikor nincs nagy hajtás, időpont a gumisnál. Nyáriak centírozva fel, téliek le, centírozva, elmosva, átnézve, kikavicsozva, leápolva, elteszem fénytől védett, állandó hűvös helyre. Tél elején magam otthon cserélem amikor időm engedi....nincs idegeskedés, tülekedés a gumisnál.
ügyintézésben annyi különbség lehet hogy egy óra alatt továbbítja a rendelést vagy csak másnap reggel de utóbbi esetben lehet a főnöke kirúgja a kereskedőt, mert az is pénzből él árban van különbség, de ez meg úgy néz ki hogy az az ár amiért az autót a kiától kapják ugyanannyi, aztán hogy a saját árréséből ki mennyit enged az alku tárgya ezt meg nem úgy kell elképzelni hogy bemész x kereskedőhöz és az több engedményt ad mint az y hanem úgy hogy ha x kereskedő kinyomtatott engedményes ajánlatával bemész bármelyik y-hoz akkor az alá fog menni na ezt amit így kapsz, kell bevinni a z kereskedőhöz azt meg vissza az x-hez ha ehhez van gyomrod akkor eljutsz oda hogy az xyz körben ha meglátnak már elbújnak a kereskedők mert már elfogyott nagyjából az árrésük és már csak azért állnak veled szóba mert a közel nulla haszon mellett is jön még valami bónusz az eladott darabszám után vissza de már csak egy gomb árával tudnak a konkurens alá menni ne ez a jó ár nem, máshogy nem fogsz szót érteni velük
Versenyeztetni kell őket keményen. Emailben is válaszol mind kb 1 napon belül, még lízing ajánlatot is ad. Írj meg minél több részletet nekik, hátha van valamilyen flotta kedvezmény amibe beleeshetsz (nekem pl közalkalmazotti volt, asszem 5%, alanyi jogon, csak munkáltatói kellett). Aztán ha megvan a legjobb, akkor annak az árát küldd el a többinek, hogy hát van jobb ajánlat is, alá tudnak-e menni. 2-3 ilyen kört ha letudsz akkor már megtudod kihez érdemes elmenni. Általában a fővárosiak nincsenek kifeszítve eladás miatt, de a főváros közeliekkel lehet szerencséd ha épp negyed éves záráshoz közelítenek és nincs meg az eladási darabszám :)
De az ügyintézés minõsége, sebessége és a feltételek (pl. ár) nem feltétlenül egyformák, és nem vagyok teljesen biztos benne, hogy mindenki mindent tart készleten.
Olyat keresek, akivel szót lehet érteni és problémamentesen valamint hamar le lehet bonyolítani a vételt, már ha ez ma lehetséges.
Az említett téli gumit, a kiszemelt kereskedőnél 22,5 e ft-ért találtam, az általad említett (W320) pedig ugyan ott 24,6 e ft lenne. Ha azt javaslod inkább, akkor tényleg "jelentéktelen" az eltérés. DE, ha szerinted érdemes megvárni a szezonális ára(idat)kat, akkor én türelmes vagyok, elvégre még csak június van
Dobálják a gumikat, felniket lényeg, hogy pörögjön. A helyiség ahova beviszik a gumit centírozni távolabb, ha mész utánuk, bizalmatlanságnak tűnik, és még csúnyán is néznek rád.(na ott aztán biztos vigyáznak a felnidre meg a drága jeladós szelepedre) Ingerült szerelők, ingerült autósok.
Olyan helyre kell menni, ahol van előjegyzés. Nálunk (Budapesten) kétféle megoldás van. 1) 30 perces terminusok vannak. Személyautón a négy kerék cseréjének szintideje kiállással-beállással 25 perc. A 30 perces terminus hagy 20% többlet időt az esetleges problémák (pl beragadt csavar) kezelésére. 2) ott lehet hagyni az autót 9 órára. Tehet reggel munkába menet az autót le lehet tenni, és délután ötre (munkából hazafelé) biztosan elkészül. Az egy napra bejegyzett 18 autóból mindig van egy, aki nem jön el, vagy elkésik.
A fenti munkarend miatt ugyan valóban sokat dolgozunk, de kapkodásra, idegeskedésre nincs különösebb ok.
A centrírozásban valóban nincs sok látnivaló, nagyjából automata a rendszer, a műhely ellenben "veszélyes üzem," ott mindenkinek jobb, ha a tisztelt ügyfél nincs láb alatt.
Én Nyíregyházán élek, és nem bántva a gumis vállalkozókat, de a két szezonban még nem nagyon láttam ugyan azt a szerelőt. (ennek az okát nem akarom boncolgatni, szerintem mindenki tudja. De ha valaki tud ajánlani becsületes hozzáértő műhelyt akkor ne tartsa magába :-)
A Marsóéknak ott van a referencia műhelyük, annak elvileg nagyon rendben kellene lennie.
Még abban kérném a hozzáértő segítségedet, hogy tudsz e ajánlani utángyártott TMPS szelepet, vagy Te is a gyárit preferálod.
A gyári és az utángyártott feltehetően ugyanazon a gépsoron készül, a különbség az, hogy ki adja a minőség ellenőrzést. Amikor KIA jelvényes darab készül, akkor a KIA képviselői, amikor embléma nélküli, akkor a gyártó saját csapata.
De nem is ez a lényeg a konkrét helyzetben, hanem a helyedben arra figyelnék oda, hogy az adja a garanciát, aki az alkatrészt és a beszerelést, összeismertetést is végzi.
Ha ugyanis megveszed valahol a jeladót, és máshol szerelteted be, majd ezek után gondod támad, akkor a kétszeri szerelés díját te fogod állni, zsebből.
A netes beszerzést nem nagyon javaslom, a TPMS-szenzorok között az átlagosnál több a minőségi probléma. Ezek tipikusan a beszerelés után néhány órával, max néhány nappal jelentkeznek.
A 27827 számú hozzászólásomban pont Rád gondoltam, köszi, hogy megtaláltál minket. :-)
Az említett téli gumit, a kiszemelt kereskedőnél 22,5 e ft-ért találtam, az általad említett (W320) pedig ugyan ott 24,6 e ft lenne. Ha azt javaslod inkább, akkor tényleg "jelentéktelen" az eltérés.
DE, ha szerinted érdemes megvárni a szezonális ára(idat)kat, akkor én türelmes vagyok, elvégre még csak június van :-)
A kiszemelt felniből 59e ft a 4 darab, de elolvasva a linkelt blogbejegyzésedet elgondolkodtam.
Lehet, hogy a régi "becsípődések", illetve a látottak alapján gondolkodtam el a felnire szerelt téli gumin.
Az ember jó esetben évente kétszer jár gumisnál. Tavasszal és télen. Ilyenkor azt látja, hogy a szerelők elhagyják a hajukat a hajtástól, még enni sincs idejük. Dobálják a gumikat, felniket lényeg, hogy pörögjön. A helyiség ahova beviszik a gumit centírozni távolabb, ha mész utánuk, bizalmatlanságnak tűnik, és még csúnyán is néznek rád.(na ott aztán biztos vigyáznak a felnidre meg a drága jeladós szelepedre) Ingerült szerelők, ingerült autósok. ELNÉZÉST KÉREK a "tisztességes" szerelőktől.
Én Nyíregyházán élek, és nem bántva a gumis vállalkozókat, de a két szezonban még nem nagyon láttam ugyan azt a szerelőt. (ennek az okát nem akarom boncolgatni, szerintem mindenki tudja. De ha valaki tud ajánlani becsületes hozzáértő műhelyt akkor ne tartsa magába :-) )
Még abban kérném a hozzáértő segítségedet, hogy tudsz e ajánlani utángyártott TMPS szelepet, vagy Te is a gyárit preferálod.
Én ezt a gumit néztem télre: HANKOOK 205/55 R16 91H W452 TL winter i*cept RS2 Ezek szerint a márkában megerősítettetek, köszönöm!
A Hankook teljesen rendben van. A W452 az általános téligumijuk. A W320 is létezik viszont 205/55R16-ban, az megérheti a pár ezer forintos felárat. A W320 úgynevezett UHP (Ultra High Performance) téligumi, nagysebességű autópályázáskor biztonságosabb.
Mind a két modell peremvédős a kinézett méretben.
Van egy levelezőlistám: ha küldesz egy üres levelet "hírlevél" tárggyal, akkor ősszel már te is megkapod a szezonális áraimat, amik egy picit jobbak szoktak lenni a legjobb netes áraknál is. Ilyen hírlevélből kettő megy ki egy évben, a téli és a tavaszi szezon előtt.
Úgy döntöttem, hogy veszek hozzá egy lemez felnit (most alu van hozzá amit a silver-hez "kaptam") mert se a guminak, se a kényes szelepeknek nem jó a le fel szerelgetés.
A guminak tök mindegy, hogy élete során 8-10 alkalommal szerelik. Elismerem, hogy a szerelőgépen "kínzásnak" néz ki, valójában egy acélrugót (a peremhuzal-karikát) nyomnak össze, ami erre van méretezve.
A szelepek szerelési szempontból egyáltalán nem kényesek, ha ügyes a gumis, akkor sem a szerelőgép, sem a gumi hozzájuk sem ér. Az első TPMS szelepek idején (Renault Laguna II, 2001) még okozott meglepetéseket a gumisoknak, de mára teljesen általánossá vált.
A külön nyári-téli felnit nem tartom szükségesnek, írtam is erről egy blogbejegyzést.
Van itt valakinek tapasztalata jobb minőségű zene hang megoldásról? Nem vagyok nagyon vájtfülű, nem akarok több százezret rákölteni. Hoz észlelhető javulást pl. a hátsó hangszórók cseréje? Régről van egy nagy SAL mélynyomóm, de az elfoglalná a csomagtartó jó részét, azt nem akarom beletenni.