Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.10 0 0 330141

Egészen pontosan ismerjük hogy kik vesznek M-es autot. Kigyúrt kopasz piti kis bűnözők a legritkább esetben vannak köztük, ha egyáltalán.

 

Én csak adtam egy ugyan olyan buta és előítéletes magyarázatot a véleményedre, mint amit te villantottál.

Előzmény: advocatusdiaboli (330135)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2018.08.10 0 0 330140

Promo video. Helyén kell kezelni.

Előzmény: QuantumSingularitas (330137)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.08.10 0 0 330139

Úgy veszem észre akik hajtani szeretnek azok ma már többnyire inkább motorkerékpárt vesznek. Érthetetlen a személyautókban miért ennyire túlméretes a hatóerő.

advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.08.10 -2 4 330138

Egyrészt az ilyen nagyon jó móka (már nekünk).

 

Másrészt aki saját túlmotorizált kocsijában így sikoltozva-hörögve imádkozik a rémülettől - az mi a náthásnak vett ilyet? Ilyenkor az ember tényleg eltűnődik azon, nem lenne-e értelme a teljesítmény/tömeg arányt valahol törvényekben maximalizálni, esetleg egy bizonyos szint felett speciális (amolyan versenyzői-féle) jogosítványhoz kötni azt, hogy azokat, akiknek fussa is ilyen kocsira, igényük is lenne rá, ki is tudnák (legalább a hétvégén a versenypályán) használni, azért ne vegyük el a lehetőségét, de olyanok alá, akik aztán leesnek az autópályáról, magukon kívül esetleg más ártatlanokat is megölve csak azért, mert több a pénzük, mint az eszük/képességük/önismeretük - inkább ne kerüljenek ilyenek...

Előzmény: QuantumSingularitas (330137)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.08.10 0 0 330137

Jelentős részük halálra rémülne, ha egy jó sofőr vinné őket a saját kocsijukkal.

Volt aki megcsinálta :)  https://www.youtube.com/watch?v=W2s_i3yktCA

Előzmény: mica-r (330136)
mica-r Creative Commons License 2018.08.10 0 0 330136

A "nálad sokkal sikeresebbek"  sem azért veszik , mert szükségük van rá :-)

Jelentős részük halálra rémülne, ha egy jó sofőr vinné őket a saját kocsijukkal.

Előzmény: advocatusdiaboli (330135)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.08.10 -1 0 330135

:-)))

No ezt megkaptam. Azért fújok, mert nekem nincs olyan...

 

Ha kellene, amúgy olyat vettem volna. De ez most mindegy.

 

Nincs ellentmondás ám a két dolog között, nyilván egy drága M-es bimmert olyan vesz, akinek van is rá pénze. De, hogy ez miből van - az nincs a homlokára írva... Esetleg a bicepszére azért már oda van tetoválva, de az sem mindig... ;-)))

Előzmény: Törölt nick (330133)
mica-r Creative Commons License 2018.08.10 0 0 330134

Dízelnél sokan csinálják így. Egy VW is 

Előzmény: QuantumSingularitas (330129)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.10 0 2 330133

Ez egyszerűen nem igaz, szimplán egy buta, irigy előítélet. M-es autókat leginkább cégvezetők, és cégtulajdonosok vesznek, esetleg nagyon jól fizetett alkalmazottak. Akik nálad sokkal sikeresebbek. Valószínűleg ez okozza benned valamiféle belső frusztrációt, ezért kell ilyen buta módon fröcsögnöd.

Előzmény: advocatusdiaboli (330132)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.08.10 -2 2 330132

Nem fröcsög belőlem semmi - de meglehetősen egyértelmű, hogy az M-es bimmereknek miféle a legfőbb és alapvető célközönsége. Bárhol a világon - annak bármelyik szegletében.

Ezen nem változtat az a törpe minoritás, amelyik ebből kilóg.

 

Ahogy a mindenféle páncélozott nagykocsikat is a nagyhatalmak politikai felsővezetésén túlmenően egyértelműen obskúrus körök veszik csak. Szó nincs arról, hogy a leggazdagabb emberek kötelező tartozéka legyen - a világ 10 leggazdagabb üzletemberének nincs ilyenje... Bill Gates mindenféle "közönséges" 911-es Porschékkal jár, olyanokkal, amelyekkel bármilyen középosztálybeli sikeresebb ember járhatna, Warren Buffet Lincolnnal, az Ikea tulajának meg haláláig egy öreg 240-es Volvója volt...

Előzmény: Törölt nick (330130)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.10 0 0 330131

A megoldás megvan , a jogászok fújtak le az egészet.

 

hat jo

 

ha esetleg szuksegetek lenne ra, jogi tanacsokat is tudok adni beszamlazos formaban :-) nem csak szoffereset

Előzmény: Törölt nick (330126)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.10 0 0 330130

"a kocsijukat szétchipeltető verető-csapató kopasz gengszterek zöme"

 

Ennyire ne frocsogjon már belőled a rosszindulat. 

Előzmény: advocatusdiaboli (330127)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.08.10 0 0 330129

De, pl a FIAT.

Előzmény: Törölt nick (330125)
_Berci Creative Commons License 2018.08.10 -1 1 330128
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.08.10 -2 4 330127

Nem hiszem én ezt el. Semmiféle jogi gátja sem lenne/lehetne például azoknak az apró ötleteknek, amiket én is leírtam.

 

Sokkal valószínűbbnek tartom, hogy simán csak "számoltak a marketingesek", és oda jutottak, hogy a kocsijukat szétchipeltető verető-csapató kopasz gengszterek zöme egyszerűen nem venné meg az M-es bimmert, ha nem tudná utána még tovább húzatni, hogy villoghasson vele a haverjainak - és ez nagyobb kár a cégnek, mint amit az okoz, ha ezeknek a kocsiknak egy - nem túl nagy - hányada még a garanciális idő alatt széthullik emiatt. Ami meg garin túl hullik szét, az úgysem érdekel senkit...

Előzmény: Törölt nick (330126)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.10 -1 0 330126

En csak azt tudom elmesélni amit hallottam. Nem vagyok jogász, tehát nem tudom mi lenne a gond, asszem az adatrögzítés és a.szemelyisegi jogok.

 

Az M3/M4-nel magasan vezetnek a tuning okozta meghibásodások a garanciális esetekben, és ezeknek csak egy részét tudjuk elutasítani a többi nem. A megoldás megvan , a jogászok fújtak le az egészet. 

Előzmény: Törölt nick (330108)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.10 0 0 330125

"amikor ugyanazon mechanikával pl.: 80-180 LE fedik le"

 

Nem csinál senki ilyet.

Előzmény: QuantumSingularitas (330106)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.08.10 -2 2 330124

Nem kell túlragozni - a decentralizált intelligens buszos eszközök arról szólnak, hogy minden egyes - akár tök primitív, pl: üzemanyag-szint jeladó, ablakemelő, ajtózár - buszra kötött eszköz saját mikrovezérlővel rendelkező, a buszon keringő összes információhoz elvileg hozzáférni képes egység. Ma már gyakorlatilag nincs kimutatható esetleges többletköltsége annak, hogy ezek a minimálisan szükségesnél kicsit "okosabb", és saját flash vezérlővel rendelkező mikrovezérlőt használjanak, sőt, ezek egységesítése még akár kis költségcsökkenést is eredményezhet.

 

Megjegyzem, mind az USA, mind az EU részéről folyamatosan napirenden tartott kérdés, hogy a "fekete dobozt", a sok esetben a korszerűbb kocsikon most is már meglévő, de nem egységesített-szabványosított EDR rendszereket kötelezővé tegyék (így pl: egy balesetnél rekonstruálható lenne sok minden) - innen már tényleg nem egy különösebb probléma megoldani azt, hogy bármiféle a rendszerbe történő beavatkozásnak elkerülhetetlenül nyoma maradjon.

Előzmény: mica-r (330118)
_Berci Creative Commons License 2018.08.10 -1 0 330123

 

Nem az a lényeg, hogy megakadályozd a belepiszkálást... hanem az, hogy bármiféle belepiszkálást pontosan visszakövethetővé tegyél.

 

Ehhez pl. semmi mas nem kellene, mint minden motorinditaskor letarolni (dispatch) a sw verziokat, meg a hozza tartozo realtime-ban kepezett checksum-ot. Barmikor kiolvashato lenne, hogy mikor lett meghekkelve a kütyü ...

 

Előzmény: Auralianus (330119)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.10 -1 1 330122

Ha engem kérdezel, akkor azért nem, mert ez kétélű fegyver. 

 

Shadow nekünk pl mindig az igazságot írja le, ami gyakran nem más, mint a valóság szubjektív interpretációja :Đ

 

 

Előzmény: mica-r (330120)
ÁtlagFf_1963_2 Creative Commons License 2018.08.10 0 0 330121

Szerintem már csinálják.

Olvastam egy cikket, hogy a BMW márkaszervíz azért tagadta meg a garanciát, mert a motor kétszer átlépte az elektronika által lehatárolt maximális fordulatszámot. Ezt eltárolta valamelyik eszköz. Szeritntük ez csak úgy volt lehetséges, hogy csiptuningolták a gépet.

Előzmény: advocatusdiaboli (330113)
mica-r Creative Commons License 2018.08.10 0 0 330120

Az utóbbi évtizedben ez talán létrejöhetett volna. Valamilyen oknál fogva nem csinálják. 

Előzmény: Auralianus (330119)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.10 -2 0 330119

Nem az a lényeg, hogy megakadályozd a belepiszkálást... hanem az, hogy bármiféle belepiszkálást pontosan visszakövethetővé tegyél.

 

A hol + mikor pont elég...  ezt nevetségesen olcsón megoldhatja bármely gyártó...

Előzmény: mica-r (330118)
mica-r Creative Commons License 2018.08.10 0 1 330118

Erről pl az jut eszembe, hogy pl a xenon vezérlők, vagy az ABS vezérlők is tárolnak megtett km-t fejlettebb autóknál, de ugyanúgy tekergetik a km állást csak többe kerül, mert több helyre kell belenyúlni.

Előzmény: advocatusdiaboli (330116)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.08.10 -3 1 330117

Mondom: mert mindenki centralizált megoldásban gondolkodott. Nem abban kell.

Előzmény: mica-r (330114)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.08.10 -3 1 330116

Ezért kell ezt decentralizáltan ellenőrizni. A CAM busz szépsége, hogy minden rá csatlakozó eszköz önmagában is intelligens, egy egychipes mikroprocesszort tartalmaz még egy-egy ajtózár meg ablakemelő vezérlő is, a buszon pedig az összes szenzor jele számukra is hozzáférhetően szaladgál - semmi extra nincs abban, ha ezek mindegyike önállóan is detektál és "jegyzetel".

Az eredmény az, hogy nyom nélkül nem lehetne tuningolni, vagy a járműben MINDENT ki kellene cserélni, ami már bizonyosan nem érné meg.

Előzmény: mica-r (330115)
mica-r Creative Commons License 2018.08.10 0 0 330115

"Ha a rendszer a megengedettet meghaladó turbónyomást"  ...

Na ja, de a határértékeket is átírják tuningnál :-)

Előzmény: advocatusdiaboli (330113)
mica-r Creative Commons License 2018.08.10 0 1 330114

A Bosch vezérlőkben évekkel ezelőtt bevezették a védelmet (dízelnél valamivel régebben) de ez is csak átmeneti helyzet volt. Talán egy-két évre. Aztán minden tuning eszköz gyártónál volt feltörés hozzá.

Előzmény: advocatusdiaboli (330112)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.08.10 -3 1 330113

Viszont pont a mai fedélzeti rendszerek ezeket a paramétereket képesek is mérni-kontrollálni. Ha a rendszer a megengedettet meghaladó turbónyomást, üzemanyag-átfolyást, fordulatszámot - akkor semmi akadálya nem lenne annak, hogy a rendszer ezt kiírja a kijelzőre, felszólítva a tulajdonost, hogy fáradjon márkaszervizbe átvizsgálásra, mert mondjuk még 3 ilyen eset detektálása után megszűnik a garanciája. Aztán kiírja még egyszer, meg még egyszer, ha úgy alakul, végül kiírja, hogy jó, azt csinál a tulaj, amit akar, de innentől fogva garancia nincs.

 

Nincs ennek sem jogi, sem műszaki akadálya. Ma már nincs. Nyilván a régebbi, egyetlen és önálló, igen egyszerű, sima EPROM paramétertáblázatból működtetett vezérlőknél ez még nem volt megoldható - de ott a tuning is csak annyi volt, hogy kicserélték az EPROM-ot. 

Előzmény: Törölt nick (330104)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.08.10 -2 2 330112

Már miért ne tehetnétek meg? Nem arról van szó, hogy megtiltjátok a chiptuningot, arról sem, hogy ha ilyen detektál a rendszer, akkor letilt bármit is, bármilyen módon korlátozza a kocsi használatát - csak arról, hogy amennyiben a rendszer egyértelműen és bizonyíthatóan chiptuningot érzékel, akkor ugrik a garancia. Vagy legalábbis annak a motort/hajtásláncot érintő része.

 

Ezt simán megtehetitek, sőt, meg is teszitek, hiszen egy sereg olyan szemmel látható buhera van, aminek pont ez a következménye.

Előzmény: Törölt nick (330103)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!