Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12909

Bizalmi elv a berendezésre nem vonatkozik?

De vonatkozik. Különben személy szerint mozdonyra sem mernék ülni.

Viszont vannak fázisok, esetek különösen bárminemű átépítések alatt, amikor érdemes a megszokottnál is sokkal jobban figyelni.

Előzmény: aruzsi (12906)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12908
először is nézd meg youtubon egy videót a működéséről
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=jxkH-xKi7KM" target="_blank">mokka</a>
valamint a kép:
Előzmény: Bálint23-24 (12901)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12907

viszont lett volna idő oktatást/bejárást/ismertetőt tartani az arra járóknak.
Természetesen itt nem egyénenkénti oktatásról szólna a dolog.

Egyetértünk.

 

A többit nem kommentálnám, mert a többiek már megtették.
Én is.

Újat nem tudok mondani, a véleményem sem változik, részemról téma bezárva.

 

 

Előzmény: aruzsi (12905)
aruzsi Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12906
Bizalmi elv a berendezésre nem vonatkozik?
Most akkor kell tovább nézni a belátható horizonton a mozdonyban, vagy se?

Vagy itthon igen, odakinn nem?
Előzmény: Törölt nick (12904)
aruzsi Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12905
Az építés lebonyolításának hosszából hogyan következik az új berendezés nyújtotta új szolgáltatások megsimerésének automatikus ténye?
Abból alapvetően sehogy, viszont lett volna idő oktatást/bejárást/ismertetőt tartani az arra járóknak.

A saját nevemben nyilatkozva, a gépészet igenis igényelné.
Kevés.
Természetesen itt nem egyénenkénti oktatásról szólna a dolog.

A főnököm hivatalos levélben javasolta, hogy legyen oktatás/tájékoztató. Kb. reagálás se volt rá.
Akkor most egyenként be kellett volna ráncigálni minden mv.-t, hogy bejössz, mert addig nincs jelző, míg ezeket meg nem hallgatod?
Ráadásul nem lehet azt mondani, hogy a vontatás nem tud ilyenekről. A GySEV lehet, de a MÁV nem, mert minden berendezés átadásának utolsó fázisa, amikor élő géppel, általában éjszaka, bejárják többször is az új jelfeladási szakaszokat és ezek alapján készül a jegyzőkönyv. Mondjuk olyat még nem láttam, hogy mv. kötözködött volna, hogy már pedig itt és itt ez a jelfeladási ütem nem jó, mert csak.

GySEV elég lazán kezelte Győrben az ikrényi csatlakozást, ill. Győr GySEV csatlakozást. De ez az ő dolguk. Van is baj elég vele a másik 5 vonali vágányhoz képest! Ráadásul megjegyezném, hogy a GySEV "térköz" is Alcatel gyártmányú ...

Hogyan értesít engem arról, hogy a 20 éve alkalmazott gyakorlat megváltozott, megváltozhat.
Az F1 akkor változott jelentősen, amikor az emeltsebességű közlekedés be lett vezetve.
A többit nem kommentálnám, mert a többiek már megtették.
Előzmény: Törölt nick (12879)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12904

Kicsi vasutunkon deklaráltan sebességjelzési rendszer van

Még egy valaki, aki feltalálta a spanyol viaszt.....

Nem baj.

 

Tudod a Keletiben is mentek már az átépítés közben a kijáró vonatok a fűtőházba (pontosabban oda állt a vágányút). Hogyne tudnád!

Elvégre egy átépítés alatt levő rendszer mindig tökéletesen megbízható információkat ad és a mozdonyvezető soha ne kételkedjen! Én pusztán erről az esetről beszélek és nem a jelzési rendszerünk más alapokra helyezéséről.

Előzmény: educator (12895)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12903

a fényjelzők akkor is csak, és kizárólag SEBESSÉGJELZÉST adtak

Ki vitatkozik ezzel? Senki! Nyilatkoztam volna mást?

 

A két fény, az azt jelenti, hogy 40, SEMMI MÁST.

Így van! Ezzel sem vitatkozik senki!

 

De ha a gyakorlatban (leszámítva a "rövidtérközös, meg a nincs Kj az állomáson szitut") a két fényhez szinte mindig a 40-es seb. társult, hát ne mondja azt nekem senki, hogy ha pl. Győrben az átépítés után a két sárgát mutató Bj. után egyenesbe áll a váltó, a mv. teljes lekinyugalommal megy be az első alkalommal és semmi difire nem gyanakszik. Mert ez nem igaz, kivéve ha elhangzott, hogy ilyet is tud a rendszer. 

 

 

Előzmény: cs1014 (12889)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12902

Pesten több helyen is van rövid térköz ....

:)

A 12871 Hsz első bekezdés utolsó zárójeles részében utalok rá. Meg Szolnokon is volt (van) az A-B-C-D elágazásokban. Stb..

Előzmény: D55 (12881)
Bálint23-24 Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12901
tudsz ilyet közelebbről is mutatni? :) Így alíg látok belőle valamit :(( Hány érintkezős?
Előzmény: Törölt nick (12896)
educator Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12900
Talán, hogy több egérutat nyerjen az elöl haladó vonat?
Előzmény: Törölt nick (12897)
attus germanicus Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12899

Ja nem, ez hülyeség, akkor S-S lenne :-)

Előbb gondolkodik, aztán ír, bocs :-)

Előzmény: attus germanicus (12898)
attus germanicus Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12898
Nincs meg a fékút?
Előzmény: Törölt nick (12897)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12897
Egyébként miért is kell ott a S-Z? Tatán is lehet ilyen érdekességeket csinálni, hogy S-Z-del egyenes a bejárat. Szép-szép, de mire is jó?
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12896
Mokka jelfogó sáv :)))
educator Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12895
"én nem tartom helytelennek, hogy Cegléden az mv bevágta a gyorsféket, ha nem mondták neki, hogy itt sárga-zölddel is lehet egyenesbe járni"

Én meg helytelennek tartom. Kicsi vasutunkon deklaráltan sebességjelzési rendszer van; a S-Z jelzési kép abszolút nem utal a bejárás irányára.
Előzmény: D55 (12881)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12894
"Mert fényjelzőn soha nem is jelentett ilyesmit."

Biztos ez?
Előzmény: cs1014 (12892)
attus germanicus Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12893

>Hivatalosan soha, senki nem mondhatott olyat, hogy a sárga - valami az azt jelenti, hogy kitérő.

Na de "nemhivatalosan" hány generáció nőtt fel ezen? Persze ez nem a bizber hibája.

Előzmény: cs1014 (12892)
cs1014 Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12892
hogy egyenesbe jár sárga-zölddel. Ha hivatalosan senki nem mondta nekik, hogy van ilyen, akkor megértem, ha ezt kétes jelzésnek értelmezik.

Az ilyesmi azt jelenti, hogy még a jelzési utasítás legelemibb részével sincsenek tisztában.

Rossz, öreg mv-ktől generációkon át hurcolt beidegződés, amit már 20 éve le kellett volna vetkőzni.

Hivatalosan soha, senki nem mondhatott olyat, hogy a sárga - valami az azt jelenti, hogy kitérő. Mert fényjelzőn soha nem is jelentett ilyesmit.

Ez a jelzési rendszerünk alapelve, ezen ne polemizáljunk már!

Megáll az eszem, komolyan!
Előzmény: D55 (12887)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12891
Naaaaa végre egyet értünk. :-))))))

De érdekes, hogy csak ott volt Cegléden ebből gond, persze ott is azért, mert a mv. az alsó sárgát mindig a kitérőben álló váltóhoz társította. Győrben, Komáromban, Monoron, Szajolban, meg ahol átépültek a biztberek, sehol nem volt ebből probléma.
Előzmény: cs1014 (12889)
cs1014 Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12890
Állomásismereten ilyesmit nem oktatnak.
Nem is kell.
Előzmény: Slijepac Most (12888)
cs1014 Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12889
Amikor te kezdted a vasutat, és még Brontosaurussal előfogatolt T-Rex-szek húzták a vonatokat, a fényjelzők akkor is csak, és kizárólag SEBESSÉGJELZÉST adtak.

A két fény, az azt jelenti, hogy 40, SEMMI MÁST.
Előzmény: Törölt nick (12879)
Slijepac Most Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12888
Akkor találkozik először azon az állomáson ilyennel, és emiatt máris hibára gyanakszik, nagyon helyesen. Ugyanis ha állomásismeret keretében leoktatták, hogy milyen menetek lehetségesek és ezekhez milyen jelzési képek jelenhetnek meg, akkor egy eltérő dolog persze, hogy megpiszkálja a veszélyérzetét.
Előzmény: D55 (12887)
D55 Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12887
Attól még lehet, hogy egy mv most találkozik először olyannal, hogy egyenesbe jár sárga-zölddel. Ha hivatalosan senki nem mondta nekik, hogy van ilyen, akkor megértem, ha ezt kétes jelzésnek értelmezik.
Előzmény: Törölt nick (12885)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12886
Igen mindezek már
Előzmény: Törölt nick (12885)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12885
Igen mindez már a kilencvenes évek közepétől vannak....
Előzmény: D55 (12883)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12884
Egyáltalán minek építesz be TM és XJ jelfogót? Bazi nagyok, bazi nehezek, mozdíthatatlanok. Én úgy csináltam magamnak D55-öt, hogy egy szem TM és XJ jelfogó sincs benne!
Előzmény: Törölt nick (12875)
D55 Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12883
Ez mind igaz, de (ahogy most is írtam), olyan nincs, hogy sárga-zölddel megyünk egyenesbe, csak azóta, amióta vannak ilyen bizt. ber.-ek.
Előzmény: Törölt nick (12882)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12882
"Az építés lebonyolításának hosszából hogyan következik az új berendezés nyújtotta új szolgáltatások megsimerésének automatikus ténye?"

Az nem következik. Ellenben az F1-es ismerete az erősen ajánlott.

Nézzük példának Nagyszentjánost. Páratlan bejáraton megjelenik két sárga + vízszintes zöld lámpasor, pedig legközelebb csak Almásfüzítőn van 80-as kitérő. Akkor is bevágod a féket?

"Hogyan értesít engem arról, hogy a 20 éve alkalmazott gyakorlat megváltozott, megváltozhat."

Na itt az alap felfogás problémája. Az F1-esben sehol nincs leírva, hogyha te látod az alsó sárgát világítani, akkor kötelező érvénnyel kitérőbe kell menni. Az irányjelzés már vagy 50 éve megszűnt!
Előzmény: Törölt nick (12879)
D55 Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12881
Ha az elmúlt 20 év alatt ez volt a gyakorlat, akkor miért feltételeznék mást?
Pesten több helyen is van rövid térköz, meg állomásokon is van olyan, hogy egyenesbe jársz, de két sárgával, mert nincs meg a teljes fékút.
Ennek ellenére én nem tartom helytelennek, hogy Cegléden az mv bevágta a gyorsféket, ha nem mondták neki, hogy itt sárga-zölddel is lehet egyenesbe járni (mert valljuk be, a rövid térköznél sincs ilyen, ott is csak sárga-sárga, meg villogó sárga szokott lenni). Valószínűleg én is megijedtem volna a helyében. És bizony volt már olyan, hogy egy gép egyedül közlekedett, homokolt és emiatt eltűnt a foglaltság (a szig. sín nem érzékelte). A másik vonat mv-je pedig ismerte az állomást (ez Kelenföldön történt), majd azt mondta, hogy "itt is szabad a kijárat, meg ott is, pedig közben ott áll egy mozdony: na, ez nem lehet; gyorsfék!". Ha nem figyelt volna, akkor valószínűleg baleset lett volna.
Előzmény: Törölt nick (12880)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.15 0 0 12880

Szerintem az "egy fény: egyenes, két fény: kitérő" megfogalmazás maximum a Gyermekvasúton elfogadható.

Ha az elmúlt 20 év alatt ez volt a gyakorlat, akkor miért feltételeznék mást?

 

maximum a Gyermekvasúton elfogadható.

Jól van.

Előzmény: D55 (12874)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!