Értem, köszönöm.
Az ujság (pilóták) által vázolt másik megoldásról mi a véleményed?
Egyébként a cikk is (meg a nyilatkozók is) megmondják azt az ált. érvényű dógot, hogy utólag persze könnyű okosnak lenni.
Lord!
Nem kacsa!
Sőt, nem is ő az első, többen megpróbálták már. Néhányan megfagytak, néhányan nem. (pontos statisztikát nem tudok)
Ez talán a potyázás (bliccelés, hehe, csak nem BKV-dimenzióban) legegyszerűbb módja.
Fogja a koma, besétál a repcsi hasa alá, átöleli a futó rugóstagját (ugye, Fóka?), oszt amikor felszáll a gép, a futóval együtt felhúzzák a komát is abba az üregbe (Fóka, remélem nem csikorog a fogad...:-)), innentől kezdve alkat és lutri kérdése a dolog.
Hány órát repülnek, a potyázó izgul-e, mert persze akkor sok energiát használ, nem tud fűteni, stb. Ha jól tudom, 16 órát már éltek túl (kb. -25 C) egy szál pólóban (ha minden igaz, az is egy szerencsétlen D-Amerikai koma volt).
Fúúúú, azért a BKV-nál nem ennyire necces, ugye?
Látta valaki a hírt?
Rövidítve: Hondurasból egy gép alvázán utazott 23 éves Emilio Dominguez Miamiba. Ez kb. kétórás út 10ezer méteres magasságban.
Ilyen van? Ezt ki lehet szerintetek bírni? Vagy kacsa az egész?
És _hol_ az alvázon?
Amit írtál, abból úgy tűnik, hogy életveszély ide, életveszély oda, a gépnek újból fel kell tudnia szállni. Nem mindegy? Csak az utasok éljék túl. Mellesleg így se száll föl többé az a gép :(
Esetleg a pilóták nem érezték komoly veszélyben magukat?
Engedjétek meg, hogy néhány dolgot idézzek (fjordítsak) a rep.esemény egyik sajtóvisszhangjából. Érdekes.
Íme:
"Visszatekintve", mondja egy ex-Lufthansa-Jumbopilóta, aki majd negyvenéves rep. tapasztalata során DC-10-t, az MD-11 elődjét is repülte, meg kell állapítani: a két Swissaires kollega "pontosan úgy viselkedett, ahogy tanulták, és pontosan ez volt a helytelen."
Ha tisztábban átlátták volna, hogy mi vár rájuk, akkor az SR-111-pilóták a maradék idő alatt elérték volna a Halifaxi repteret és "valószínűleg keményen, de biztonságosan landoltak volna". Zimmermann (9300 repült óra) és Loew (2800 óra) álmában is ura lett volna az ehhez szükséges manővereknek és fogásoknak.
...
A halifaxi rémálomnak azonban valószínűleg mégsem kellett volna megtörténnie. Zimmermann kapitány és első tisztje, Loew kompetens pilóták voltak. Maguk is MD-11-es kiképzőkként tucatszor végigjátszhatták a szimulátorban az olyan vészhelyzeteket, amivel aztán az Atlanti-óceán felett kellett szembenézniük.
Pontosan ez vezethetett a bajhoz. A szimulátorból, mondja egy kapitány, minden pilóta, aki pontosan követi a vészhelyzetek előírásait, azzal a sikerélménnyel távozik, "mintha egy nehéz, stresszel teli helyzeten lett volna úrrá." Valószínű ez, a sok szimulátorgykorlatból szerzett biztonságérzet állt a pilóták útjában, amikor a veszély valós mértékét kellett felismerni és azonnal kellett cselekedni.
...
Ha a SR-111-pilóták számára világos lett volna, hogy Halifax azonnali megközelítése megmenthette volna a gépet, akkor a sok szakmában eltöltött év során megtanult vészhelyzet-eljárást egy az egyben el kellett volna vetniük és a gépet földre kellett volna kényszeríteniük. Az SR-111-et már az első három perc során 3000 méterre lehetett volna lehozni zuhanórepüléssel.
Ebben a magasságban a benti és a környezeti nyomás már annyira kiegyenlített, hogy kinyithatták volna az oldalablakot, ami kihajtotta volna a sűrű füstöt a kabinból. Emelett a gép elég mélyen lett volna ahhoz, hogy direkt rárepüljön Halifaxre.
...
Ezzel ellentétben a gép súlya nem játszott döntő szerepet. Még drasztikus süllyedési rátánál és a Halifaxre történő direkt rárepülésnél is percenként 2,5 tonna üzemanyagot lehetett volna kiereszteni. Végülis, mondta az MD-11 gyártójának, a Boeingnek a szóvivője, erre sem lett volna mindenképp szükség: "A gép bármilyen súllyal le tud szállni."
Der Spiegel, 1998.szept.21. 266.o. "Rettung im Sturzflug?"
Na, erre varrjatok gombot.
Nagyjából ennyi az, ami kontextusból kiragadva elég hatásosnak tűnik. Szó van még arról is, miért nem kell tartalék betáp a fekete dobozoknak, miért lehet adott helyzetben akár előny is, ha besz*rik minden műszer, stb.
Pocak!
Hogy is van ez a "minden súllyal le tud szállni"?
Lehet, hogy már valaki ajánlotta-ez esetben bocsesz- Michel Chricton Repülő koporsó című könyvét. Vacakul van írva de sok okosságot találhatsz benne a légi balesetekről- ha érdekel.
Remélem jól írtam a szerző nevét
medwe kartárs hozzávetését látva én is javasolom, hogy jól fontold meg. A baj nem jár egyedül, hanem párban. Mindig két esemény következik be (néha három) egymást követően.
No most: vagy annak számolod a svájci Balair esetét néhány napja ugyanott, vagy nem. És akkor még ott lehet a harmadik....
Ha netán kétségeid merülnek fel, javasolom a Deltát, bájos öreganyók a sztyuvik, az L-1011 típusú ketyerék pedig izgatóan recsegnek-ropognak. (Hasonlítanak az MD-11-re is).
Kedves pocak!
Szerintem karácsonykor Swissair gépre van jegyed.
Én ugyan igazságügyi statisztikából voltam ötös (amire kb. 0,000000001 % esélyem volt, de bejött) mégis szeretnélek megnyugtatni:
annak, hogy egy garázdaság miatt jogerős szabadságvesztését töltő elítélt el fogja téríteni a gépedet, annak az esélye SZINTE nulla!
Ha még mindig izgulsz, írj!
Egyébként meg szomorú vagyok, mert komoly bajok vannak az egyik kedvenc liégitársaságomnál, a Philippine Airlinesnál.
Robicsek! En ugyan nem Foka vagyok, de regi helyemen minket is zaklattak telefonnal. Ha a hivasok gyakoriak, akkor nemi beruhazassal a hivo pillanatok alatt azonosithato. Ez a beruhazas onmagaban felesleges. Mi is megtettuk ezt, tudtuk, hogy mely kornyekrol telefonalnak, a butak telefonfulkebol... Ket eros ember megkergette oket, abba is maradt a telefonalgatas.
Gondolom, a kozveszellyel fenyegetes mar olyan tetel, hogy a radiotelefon szolgaltatoknak is ki kell adni adatokat - a rendorsegnek.
Szoval, ha sokszor telefonal, szerintem a 10. elott lebukik. (Es ha egy kenyszerleszallt utas papaja kapja el, az eg irgalmazzon neki...)
Fóka,
ilyen könnyen csődbe lehet vinni egy légitársaságot?
telefon minden nap, aztán gép leszáll, cég meg bukik rendesen.
Szerintem ahol tényleg bomba van, még sose telefonáltak.
Meg sok honapig senki nem fogja tudni - pontosan. Aztan talan akkor kiderul valami. Amennyire tegnap este utananeztem, meg van a masodik fekete doboz is, az utolso hat percrol azon sincs semmi. (Aszondjak, ez annak a jele, hogy nem volt aram, de hat ha en csinalnek fekete dobozt, abban lenne elem.)
A pilotak es az iranyitok utolso beszelgeteseibol azt is nyilvanossagra hoztak, hogy felvettek az oxigenmaszkot, es kezzel (nem t'om hogy van ez szakszeruen) vezetik a repulogepet.
A torzset, pilotafulket megtalaltak a tenger alatt, a pilotafulek fekete dobozanak is tudjak a helyet, mara varjak a haditengereszet minden csingilingivel (buvarok, kamerak, robotok, meg bufe is van!) felszerelt hajojat, ami ki tudja emelni a roncsokat.
Az eddig kiemelt roncsok alapjan a pilotafulke kornyeken "valami eros hohatas" volt. (Tehat nem szarazjeget tettek az ajtoba.)
Ugyanakkor talaltam egy erdekeset, az NTSB dolgai kozott: 1997 aug. 9-en a Swissair 127-es jarata jelentette, hogy 100-400 labbal folottuk egy fenyes, hengeres valami huzott el. (www.ntsb.gov/Aviation/NYC/97A173.htm)
Ez ugyanabban a korzetben tortent, ahol a TWA800 lezuhant, es pontos terkep hijan ugy velem, arrafele repult a most lezuhant swissair gep is.
Fiúk!!!! (és lányok)
Ki társul be egy tengeri búvárakcióba??
50 kg USD, néhány adag gyémánt és egy másfél milleres (szintén USD) Picasso-kép volt a Swissair fedélzetén!!!!
Gyermekeim, mi a francér' cidriztek annyit offtopic. Meg a sok marakodás, anyuzás. Nincs két egyforma ember és tisztelni illik mások véleményét, hamár nem sikerül meggyőzni őket. A repülő nem repül, ha nincs szerelő, pilóta, vagy ha nincs utas. Kivéve persze néhány esetet. Jut eszembe: emlékeztek, amikor néhány éve egy gyakorló TU-134-es keringett néhány órát Ferihegy környékén, miközben a pilóták fejszével engedték ki a futót? Kajak meló lehetett. "Vissza az egyszerű megoldásokhoz, hogy működjön".
Hali.
Pocak,
de, a levegőben robbant a TWA gép (JFK - Párizs), de utána zuhant még 24 mp-ig. És a robbanásnál kettétört a gép, úgyhogy két részletben zuhant (láttam a számítógépes verziót). És akkor még jópáran éltek ott fenn.