Közlekedtél nem biztosított jelzős, esetleg jelzők nélküli állomáson? Ott kételkedsz?
Jársz Zugleitstrecke-n. Ott kételkedsz?
Kimész egy villogó fehérrel, és a váltókon túl húzhatod neki vémax-szal. Ott kételkedsz?
Rizikósabb, ez tény. Nézi néha az ember bedőlve a kanyart, nem jön-e szembe valami. Ez is tény. De egy biztosított fény főjelző továbbhaladást engedélyező jelzési képe ezeknél sokkal, nagyságrendekkel kisebb kockázat. Ott akkor miért kételkedsz?
Nincs olyan passzus, hogy "A fény főjelzők jelzési képeinek jelentése, ha a szolgálati helyen drótozzák a szekrényt:". Sokszor nem is tudod, hogy foltozzák.
Egy közúti példa a jobbkézszabály. Nem mindig tartják be, és vannak balesetek. De ha nem bízol abban, hogy be fogják tartani, az egész KRESZ-nek semmi értelme sincs, és akkor ne ülj autóba.
Nem ismerem a biztber működését (igen Vendégsín, azt sem), és fogalmam sincs, hol, mit tud, vagy mit tudott. Szerintem jobb is így, mert felesleges túlkomplikálni a dolgokat, magamnak felesleges parát generálni.
Ugyanaz, mint sok más eset, a masiniszta nem csak jogásznak, de biztberesnek is képzelje magát? Szvsz egyiket sem kéne.
Ausztriában miért nem lepődtél meg, amikor S-Z-vel mentél egyenesbe? Mondott valaki neked olyat, hogy az ott lehet? Nem. De azt sem, hogy nem lehet. Ha negyven, akkor negyven, aztán kész!
Olyan ez, mint a váltóra fékezés. Jobb az mindenkinek, ha nem akarunk okosabbak lenni mindennél, és mindenkinél, ha nem alkotunk saját szabályrendszert, hanem aszerint közlekedünk, ami le van írva, legalább a jelzési utasítás szintjén!
Mindenki a maga dolgával foglalkozzon, és azzal több bajt előzhetünk meg, mintha egyszer tényleg téved a technika, mi meg nem számítottunk rá. A rizikó benne van a szakmában, de nem mehetsz minden esetben úgy, hogy "mi van, ha téved?".
Hisz durrantunk el ezt-azt néha, sőt gyakran, de mégsem osonhatsz oda minden átjáróhoz csupán azért, mert fogtak már benne betonkeverőt!?!?
Ilyen ipar ez a showbusiness, ezt vállaltuk, ezért fizetnek, bizonyos dolgok benne vannak a pakliban. Ezzel együtt kell élni!
Ha kételkedsz a biztosított jelzők által adott információban, akkor hogy közlekedsz? Nem tévedhetetlen semmiféle technika, de ha nem vesszük komolyan a jelzéseket, akkor hogy merünk utazni? Akkor összeomlana az egész.
Komoly vasutakon bizony réges-rég van arra lehetőség, hogy a jelzett sebesség csökkentésének irányába változtatható legyen a jelzési kép.
De ha már a gyakorlatról beszélnek a t. kollégák, akkor tessék csak felidézni a nem kezelt alak (ritkábban fény-) előjelzők le nem írt, de a helyi szokásokat ismerők által tudott, információtartalmát. Ott nem lepődnek meg?
Az építés lebonyolításának hosszából hogyan következik az új berendezés nyújtotta új szolgáltatások megsimerésének automatikus ténye? Abból alapvetően sehogy, viszont lett volna idő oktatást/bejárást/ismertetőt tartani az arra járóknak.
A saját nevemben nyilatkozva, a gépészet igenis igényelné. Kevés. Természetesen itt nem egyénenkénti oktatásról szólna a dolog.
A főnököm hivatalos levélben javasolta, hogy legyen oktatás/tájékoztató. Kb. reagálás se volt rá. Akkor most egyenként be kellett volna ráncigálni minden mv.-t, hogy bejössz, mert addig nincs jelző, míg ezeket meg nem hallgatod? Ráadásul nem lehet azt mondani, hogy a vontatás nem tud ilyenekről. A GySEV lehet, de a MÁV nem, mert minden berendezés átadásának utolsó fázisa, amikor élő géppel, általában éjszaka, bejárják többször is az új jelfeladási szakaszokat és ezek alapján készül a jegyzőkönyv. Mondjuk olyat még nem láttam, hogy mv. kötözködött volna, hogy már pedig itt és itt ez a jelfeladási ütem nem jó, mert csak.
GySEV elég lazán kezelte Győrben az ikrényi csatlakozást, ill. Győr GySEV csatlakozást. De ez az ő dolguk. Van is baj elég vele a másik 5 vonali vágányhoz képest! Ráadásul megjegyezném, hogy a GySEV "térköz" is Alcatel gyártmányú ...
Hogyan értesít engem arról, hogy a 20 éve alkalmazott gyakorlat megváltozott, megváltozhat. Az F1 akkor változott jelentősen, amikor az emeltsebességű közlekedés be lett vezetve. A többit nem kommentálnám, mert a többiek már megtették.
Kicsi vasutunkon deklaráltan sebességjelzési rendszer van
Még egy valaki, aki feltalálta a spanyol viaszt.....
Nem baj.
Tudod a Keletiben is mentek már az átépítés közben a kijáró vonatok a fűtőházba (pontosabban oda állt a vágányút). Hogyne tudnád!
Elvégre egy átépítés alatt levő rendszer mindig tökéletesen megbízható információkat ad és a mozdonyvezető soha ne kételkedjen! Én pusztán erről az esetről beszélek és nem a jelzési rendszerünk más alapokra helyezéséről.
a fényjelzők akkor is csak, és kizárólag SEBESSÉGJELZÉST adtak
Ki vitatkozik ezzel? Senki! Nyilatkoztam volna mást?
A két fény, az azt jelenti, hogy 40, SEMMI MÁST.
Így van! Ezzel sem vitatkozik senki!
De ha a gyakorlatban (leszámítva a "rövidtérközös, meg a nincs Kj az állomáson szitut") a két fényhez szinte mindig a 40-es seb. társult, hát ne mondja azt nekem senki, hogy ha pl. Győrben az átépítés után a két sárgát mutató Bj. után egyenesbe áll a váltó, a mv. teljes lekinyugalommal megy be az első alkalommal és semmi difire nem gyanakszik. Mert ez nem igaz, kivéve ha elhangzott, hogy ilyet is tud a rendszer.
De érdekes, hogy csak ott volt Cegléden ebből gond, persze ott is azért, mert a mv. az alsó sárgát mindig a kitérőben álló váltóhoz társította. Győrben, Komáromban, Monoron, Szajolban, meg ahol átépültek a biztberek, sehol nem volt ebből probléma.
Amikor te kezdted a vasutat, és még Brontosaurussal előfogatolt T-Rex-szek húzták a vonatokat, a fényjelzők akkor is csak, és kizárólag SEBESSÉGJELZÉST adtak.
Akkor találkozik először azon az állomáson ilyennel, és emiatt máris hibára gyanakszik, nagyon helyesen. Ugyanis ha állomásismeret keretében leoktatták, hogy milyen menetek lehetségesek és ezekhez milyen jelzési képek jelenhetnek meg, akkor egy eltérő dolog persze, hogy megpiszkálja a veszélyérzetét.
Attól még lehet, hogy egy mv most találkozik először olyannal, hogy egyenesbe jár sárga-zölddel. Ha hivatalosan senki nem mondta nekik, hogy van ilyen, akkor megértem, ha ezt kétes jelzésnek értelmezik.