Hú !!!!!!! Megfogtál ! Elvileg tanultam talán értem is , még könyveim is lehetnek .
Az első link egy jó régi könyv lehet ,talán megvan Csuhás gyűjteményében ,ha igen szerencséd van .
A második link kezdésnek igen jó lehet .
A vezérorsódon mérjél meg 10 menetet kiderül az emelkedése .
Ha tényleg metrikus ,akkor a metrikus meneteket be kellene tudnod állítani .
Tehát mindenképpen a metrikus menetekkel kezdeném ,ott egyszerű áttételek vannak csak .
Semi konkrétat nem tudok erről az eu gépről .
Ahogyan írod abból azt látom hogy a főorsóházban lehet kepcsolni a különböző menettípusokat , ott van benne a megfelelő áttétel .
Tehát ez a gép nem használ 127 es kereket ! Helyette kisebb kerekekkel van benne kissé pontatlanabb ,beépített kepcsolható áttétel .
A 127 es kerék pontos váltást ad a metrikus és a colos menetek között .
Semmiféle tábla nincsen a gépedhez ? Feiratok ?
Keresned kellene egy olyan helyzetet a nortonban , ami 1:1 es áttételt ad a a mellékhajtómű bemenete és a vezérorsó között .
Meg hát ugyanígy felvenni akkor az áttételeket a norton különböző beállításaira .De ha vannak felvett táblázataid ,akkor abból ki kellene derülnie , a norton beállításainak , osztás többszörözés ,és akkor csak ellenőrizni kell ezt .
Na egyszer ennyi ,mert még a végén én is belekeveredek :)
Egy picit még fárasztanálak a gondommal,ha tudsz nagyon kérném a segitséged.
Mindjárt megérted,hogy miért. Előlegben,picit sötét ez nekem.......
A főorsó egy fordulatára háromnegyedet fordul a kimenő kerék. Ez metrikus kapcsolás. A modul kapcsoláskor ugyanez a kerék kettő és felet. Az angolmenet kapcoláskor ,ha az óra számlapját nézném,kb a nagymutató 52percet mutatna,vagyis itt érezheted a tudatlanságom,ezt az adatot hogy kell számológépbe beütni.......?
Az orsóház kimenő tengelyén jelenleg van egy 94fogú kerék,ez meghajt egy 72- es fogút,ennek tengelyény ( ez a kettő együtt forog)van 48fogú,és ez hajtja a norton bemenő 138fogú kerekét.
Ha jól számoltam ez a négy kerék áttételi aránya 2.2.
A mm menetállitás 2.5mm- ig 2 századnál nem nagyob.
Col emelkedések is szépen összejöttek,ezek közt,ha jól emlékszem három éri el a három század eltérést.
Van három kerekes mód is. Felül 64 , középen 70 , alul 112 fogú.
Ez esetben a szórás,vagy pontatlanság az öt századot is elérte......
A fenti négykerekes mód minimálisan de közel került a gyári táblázat állitási értékeihez.
Sajnos én nem tudom,hogy a norton bemenő kerekétől hogy kell számolni a norton kimenetéig,vagy a vezérorsó fordulatáig..........
Sőt......fent pl a főorsó kimenő fordulatai egyáltalán hitekesek e,vagy ezek a gépkönyvben le vannak e irva......!?
Mert ha nincs,véleményem szerint nincs kiinduló pont. Mert a fenti óraszámlap példa csak egy saccolás.........
Néztem a közeli faluban egy ugyanilyen Eu215 gép nortont hajtó kerekeit. 70 , középen 60,alul 112 fogszámozás volt.
Sajnos a gépkönyvet kidobták,légyeg,hogy közel azonos áttételi arány,mint az én gépemé,állitólag az a gép ezekkel a kerekekkel jól működött. Sajnos az orsószekrény kimenetét egyedül nem tudtam ellenőrizni,az idős nénit nem kérhettem meg,hogy forgassa a tokmányt...........
Már az is megfordult a fejenben,hogy azért durva a gyári táblázat adat eltérés,mert a vezérorsót is cserélhették,más emelkedésűre...... A közel 70 év nem kjs idő. Bár,ez a gép egy nagy cég tanműhelyéből származik,vagyis nem kétműszakban agyon használt,tehát a szánjai jó állapotúak........
A végére egy kérdésem. Hogy kell kiszámolni a nortont meghajtó áttételi arányt....?
Csak saccolásom,a norton bemenetétől az emelkedéseket ennek kapcsolásai után érhetném el........
Ha már így megint téma a prés, ezek az 50-60ezres gépek szerintem nem hengerelt szelvényből vannak hanem hidegen hajlítottból, ami azért jóval gyengébb szerintem.
Hát az átmérő mérhető az igaz, viszont a mi tudásunkkal abból már elég jól saccolható a sugár! :D
Az erő áttételt érdekességképp vetettem fel, mert nagyon vagány, hogy fél kézzel 10 tonnát nyomhatunk könnyedén és olcsón - jó dolog ez a hidraulika... nagyon komoly és drága mechanikákkal lehetne ezt elérni csak.
Elég a dugattyú felülete , abból , meg az emelési súlyból számítható a nyomás .
Itt az áttétel nem releváns .
Évekkel ezelőtt saccolgattam ,és rá is kérdeztem a hobbin jól számoltam e ?
Mert jó nagy nyomásérték jött ki .
De szerintem a kis dugattyú felületéből ,és hogy ahhoz milyen erő kell , is visszaszámolható a dugattyú felület és a nyomás is , de minek ,simán megmérem :)
Köszönöm a választ. Annyi így a problémám vele, ha alulra kerül a pumpa ott nem férrk hozzá. Mert a padlóra letéve akarom vízszintesen használni. Csövet akarok talajba benyomni, kb 30 tonnással.
No már írtam én is a présemről ,akkor itt egy kép róla.
A fejreállított emelőt én követtem el ,az állvány gyári volt ,csak kicsit elintézték ,de így javítottam ,még kellene kicsit pótolni ,de a használati értékét már nem rontja .
A felső gerendák és az asztal 100as "U" , a hosszanti gerendák 80AS "u" .
Ezt régebben rosszul is írtam .
Az emelő meg az ajándékom magamnak .
Aleengedő szelepében van megszakadva a menet ,azt sajna javítani kell , de ilyenem még nem volt .
Éppenséggel tíznél több másfajta azért van .Ja és tudom ,az én dolgaim nem patikában vannak tárolva :)
Ígérem többet nem untatom a fórumtársakat a prés témával.
Ma volt egy családi kisautó kerékcsapágy cseréje. Eszem ágába nem volt nekilátni a fogasléces préssel, esélytelen lett volna.
Viszont már régebben csináltam egy hidraulikus prés vázat, ma egy 20T-s emelő akadt a kezembe, nem volt kihívás neki, észre sem vette. A váz brutál erős, nagyobb hidraulikát is elbírna.
Anno hirtelen készült, lehet egyszer majd én is átalakítom és az emelőt fejjel lefelé használom, nekem is úgy jobban tetszene.
Egy kis apró gondom van csak vele, hogy jelenleg a váz kint van az udvaron, esőben nem olyan kellemes a meló.:-) A váznak nem árt, az brutál anyag.
A kérdés a cserekerekek fogszámával kapcsolatos volt,és a három kerék sorrendjéről.
Ma a 4sebességes kapcsolási hibáját sikerült sorba raknom. Tehát az egyes a leglassab,és a nényes a leggyorsab,és ezek arányosan is léptetnek. Eddig ez nem sorrend kapcsolás volt,és aránytalan volt egy- egy átkapcsolás sebességkülömbsége......
Most megyek egy gyári összerakású géphez,ezen a cserekerekek is eredetiek.
Úgynéz ki,hogy megvan a gépkönyv is,elkérem egy fénymásolás erejéig.......