Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.15 -2 2 330320

Nem nehéz az.

A fennhéjázó majom sofőrök feltuningolják, a favágó szerelők meg hülyék hozzá.

 

Hát persze, hogy kigyullad szegény technikai obeliszk.

Előzmény: GPS (330319)
GPS Creative Commons License 2018.08.15 0 0 330319

.

Ezt azért elég nehéz lesz fennhéjázó, nagypofájú dumával a szőnyeg alá seperni:

 

Húszezer BMW-t tiltanak ki az utakról Dél-Koreában, miután több tucat kigyulladt idén

Persze, tudom, hogy ez nem a gyár (és főleg nem a tervezés) hibája - de még a gyártói minőségbiztosításé sem.

Na de mégis....

.

Rangun Creative Commons License 2018.08.14 -1 0 330318

A szaudiak annyira beszartak az EV-től, hogy az olajvállalatukat is el akarják adni a tőzsdén, addig, még ér valamit az olaj, így ők nem hitelesek a témában, az EAE az más, ott haladó szellem uralkodik, a szaudiak meg még a középkor játszák újra.

Előzmény: zöldkomcsi. (330316)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.08.14 0 0 330317

A szénnel is baj van a Rajna alacsony vízállása miatt kevesebbet tudnak szállítani, a szélerőművek is állnak, európa földgáz fogyasztása 3% al nőtt a meleg miatt.

zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.08.14 0 0 330316

Abudhabiban is van szén-dioxid mentes város projekt, az olajosok szeretik a megújulókat. Katarban napelemet is gyártanak mégpedig a kazah atomenergia vállalat szállítja hozzá a nagy tisztaságú szilíciumot, az atomos az olajosnak, a napenergiához.

Előzmény: Rangun (330315)
Rangun Creative Commons License 2018.08.14 0 0 330315

Reméljük Musk nem ül fel a szaudi olajlobbi Tesla eltüntetési kísérletének, ha már olajállam pénzére szorul, akkor menjen a norvégokhoz, akik az EV elterjesztésében az élen állnak, és ott a nők sem egy éve vezethetnek, autót.

_Berci Creative Commons License 2018.08.14 -3 0 330314

Nem fognak. Ha egy normal panel (1,6 m2) ~60 PV elemböl all ... valamint max. ~300 wattot tud, akkor egy elem ~5 wattos (nyilvan nem a lexarabbakat rakjak egy autora).

 

Ha "kicsempezik" a tetöt, motorhaztetöt, oldalait ... es összesen rakerül mondjuk 300 ilyen elem, amely egy resze lehet csak közvetlenül megvilagitva ... mondjuk ~1,5 KWp. Ez nem fog megtermelni evente többet, mint ~1000-1200 kWh-t összesen, ami napi atlagban ~3 kWh. Az pedig (legyen) eleg 8-10 000 km-re (es az auto nem allhat napközben garazsban ... ha ott all, akkor a termeles csak annak töredeke).

 

Előzmény: szilvatövis (330313)
szilvatövis Creative Commons License 2018.08.14 0 2 330313

Ha azok a napelemek termelnek a kocsin 5-6 kWh/nap villanyt, akkor nem az autó a szenzáció.

Előzmény: _Berci (330306)
Tzp Creative Commons License 2018.08.14 0 0 330312
Auralianus Creative Commons License 2018.08.14 -2 0 330311

Ezért is mondtam, hogy papíron minden szépen mutat :) Elméletileg nem kell rá sokat várni... 1 éven belül kiderülhet.

Előzmény: Törölt nick (330310)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.14 0 0 330310

Ez egy újabb soha meg nem valosulo csoda ígéret. 

 

Volt már ilyen tucatnyi, lesz is még.

Előzmény: Auralianus (330302)
_Berci Creative Commons License 2018.08.14 -2 0 330309

Jelenleg a vilag a legtöbb helyen (10telet a kivetelnek) leamortizalodott, regi csotroganyokat hasznalnak masodik autokent. Mivel az ICE auto idövel lassan, de kiszorul a forgalombol ... egyre több hagyomanyos auto lesz ar alatt eladogatva. Ezzel (es az ezaltal szuggeralt mentalitassal) pedig egy uj EV meg egy jo ideig hatranyban lesz. Bar az USA-ban ~60 millio masodik auto van a csaladoknal ... Kinaban pedig azt veszik, amit a szajukba ragnak (hiszen nem sok mobilizacios multjuk van) ... ugyhogy, a vak is aszonta "majd meglassuk".

Előzmény: Auralianus (330307)
_Berci Creative Commons License 2018.08.14 -1 0 330308
Előzmény: _Berci (330306)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.14 -1 0 330307

Szerintem már a napi 30-40 km is igen szép egy elővárosi krüttyögőnél. Ha max 100km-es kiruccanásoknál belefér egy ötfős család

és nem kell azon aggódni, hogyha megy a fűtés/klíma akkor visszaérsz-e a kiindulási pontra, akkor az már igenis használható második

jármű.

 

Papíron természetesen minden koncepció jól mutat... mindenesetre egy próbafurikázásra már bejelentkeztem.

Előzmény: _Berci (330306)
_Berci Creative Commons License 2018.08.14 -2 0 330306

 

A PV-töl nem kell csodat varni. Ha egy napsüteses napon napközben 30-40, max. 50 km-t tölteni tud, akkor az mar csucs ... atlagban ennel is kevesebb.

 

A kasztni gyartasa különben nem draga. Ma is arulnak "teljes" autokat (mittomen Dacia, Fiat, Nissan, ...) 7-8000 €-ert (10k alatt mar eleg sok kaphato). Az is egy teljes karosszeria, plussz minden egyeb, ICE motor is ... ugyhogy a karosszeria (aminek a gyartasa, összerakasa, festese teljesen automatizalhato es napi 24 oraban mivelhetö) az EV-k eseteben is ugyanugy ervenyesülni tud. Csak ki kell varni, amig az EV specifikus karosszeriagyartas is teljesen beerik, ami max. 2 even belül meg is törtenik.

 

(Szerintem a VW-nek a nagysorozatu Golf karosszeriaja ... lemezek kistancolva, összerakva, heggesztve, lealapozva, rendesen lefestve ... nem kerül többe atlagban, mint 3-3500 €-ba. Ilyesmibe belekerül majd egy max. 5-6000 € ertekü akku, meg a "maradek", ami valszeg kihozhato összesen ~5000 €-bol (futomü, teljesitmeny elektronika, konzol, üvegek, ülesek, kerekek, klima ...). Ugyhogy egy epkezlab EV ~15 000 netto nagy sorozatban es arban realisnak tünik ... eladasi ar siman lehet <20 000 €, vagy akörül.)

 

Előzmény: Auralianus (330305)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.14 -2 0 330305

Számomra a két fő tényező az össz-ár és az integrált napelem. Ha TÉNYLEG képesek lesznek ennyire olcsón adni a kasztnit ÉS az

integrált napelemek többnek bizonyulnak, mint látványelem, akkor ennek eléggé messzemenő hatásai lesznek. amennyiben ezt a
jármű "szoftveres részének" frissíthetőségével és az akkupakk "cserélhetőségével" párosítod, akkor egy újabb lépéssel kerülünk
közelebb ahhoz, hogy a kasztni folyamatos cserélgetése nélkül álljanak rendelkezésre az újabb funkciók.

 

 

A következő logikus lépés a kasztni 100%-ot megközelítő újrahasznosíthatósága és az elektronika + akku moduláris beépítése.

Előzmény: _Berci (330304)
_Berci Creative Commons License 2018.08.14 -3 0 330304

 

Ha a 28 kWh akku ~4000 €-ba kerül -> ~150 $/kWh. 1 kWH-val (monnyuk) el lehet egereszni ~9 km-t.

 

Ha az akku ~1000-szer tölthetö (annit valszeg kibir), akkor 1 KWp akku elviszi az autot ~9000 km-re.

 

Ha egy ICE auto 100 km-en atlagban elfogyaszt 6 litert ... akkor 9000 km-hez kell 150 liter üzemanyag ...

 

150 liter üzemanyag ara TÖBB, mint 1 kWh akku ara ... ugyhogy CSAK az üzemanyagar különbseg behozza az akku arat. Ehhez jönnek meg a tamogatasok, kedvezmenyek, kevesebb szerviz, esetleg car-sharingböl szarmazo bevetel ...

 

(Mindebböl nyilvan lejön a beletöltött delej ara.)

 

(Ismertem egy fazont, aki naponta 105 km-t autokazott a munkahelyere ... Az odavissza napi 210 km. Neki valszeg kivaloan megfelelne ilyesmi ...)

 

Előzmény: Auralianus (330302)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.14 0 0 330303

Ev-gyártóhoz***

Előzmény: Auralianus (330302)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.14 -2 0 330302

Egyetértek! Koncentráljunk inkább arra, ami megtehető ;)

 

Mit szólsz az új EV-gyárhoz? :D 20K euro-tól indul a modelljük... (16K + 4K akkupakk) ami SZERINTEM már eléggé jól

megközelíti a paritást az elővárosi járműveknél. (bocs a video németül van)

Előzmény: szilvatövis (330301)
szilvatövis Creative Commons License 2018.08.14 0 0 330301

Ok. Akkor ne vitázzunk rajta! :-)

Előzmény: Auralianus (330296)
orgonatündér Creative Commons License 2018.08.14 -1 0 330300

OFF

Rendben.

Elsőre ránézve azt hittem, hogy a hajók a sáros parton vannak, megfeneklettek.

Az tényleg szokatlan lenne. Nem csak a vízszintet tekintve.

Előzmény: Auralianus (330299)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.14 0 0 330299

Nem, hajókázós Facebook csoportból jött.

Előzmény: orgonatündér (330298)
orgonatündér Creative Commons License 2018.08.14 -1 0 330298

fél-OFF

Személyesen fényképezted?

 

A víz "fel van fordulva", volt már ilyen, ha "kisvíz" van nyáron (áll az egész, az sem jó)

Előzmény: Auralianus (330250)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.14 -1 0 330297

A tengeri jég elolvadása kb nem oszt, nem szoroz. A szárazföldi jég az, ami számít. A gleccsereket a gravitáció mozgatja.

A "tengerbe lógó" részük illetve AZ a tengeri jég ami "megtámasztja" a gleccsereket, az éppenséggel fékezi a mozgásukat.

 

Vedd ki az éket a jármű kereke alól és nézd meg elkezd-e gyorsulni a mozgásuk (és az olvadásuk)...

 

... Grönland és az Antarktisz nagy gleccserei is tengerszint alatt húzódó - jelenleg még - jéggel teli völgyekben haladnak a

tenger felé... nem véletlenül linkeltem be a MISI + MICI fogalmakat. A MISI azt takarja, amikor a meleg tenger alulról fejti
ki olvasztó hatást, a MICI pedig azt, amikor a megnövekedett csapadék+ fagypont fölött hőmérséklet olvadéktavakat hoz létre...

 

... nem mindegy, hogy egy adott folyamat 10000 év vagy 250 alatt játszódik le... vagyis bocs...AKKOR nem mindegy, hogyha

az én gyerekeim +unokáim is épp abban a kritikus 250 éves periódusban élnek... jobban szeretném, ha a 10000 éves periódus

valamely szakaszában élnének, mert akkor jobbak az esélyeik az alkalmazkodásra.

 


Nem véletlenül kongatják a vészharangot azok, akik ezzel foglalkoznak. A megfigyelhető olvadás mértéke 5 év alatt triplázódott

és a gleccserek gyorsulnak... folyamatosan módosítják fölfelé az átlagos tengerszint emelkedés mértékét, ami ugye a gravitáció

miatt eltérő rétékeket fog produkálni. Jelenleg 1 - 1,2 méter  a becslés ebben az évszázadban....

Előzmény: szilvatövis (330295)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.14 -2 0 330296

Igen elolvastam.

"trapped heat has eluded surface temperature measurements, fueling claims of a “hiatus” or “pause” in global warming from 1998 to 2013."

 

Ez konkrétan azt jelenti, hogy a felszínen nem volt mérhető (ezért is pakoltam be a méylségi mérések eredményeit, ahol viszont VÉGIG az
marat). Mivel a felszínen nem volt mérhető, ezért sokan elkezdtek a felmelegedés megtorpanásáról beszélni. Még csak véletlenül sem jelent
olyasmit, hogy a felmelegedés megtorpant vagy megállt volna... 

gondolom erre gondoltál :) 

és nem erre


Pont ezért mondom azt, hogy el lehet vitázgatni "cherry-picking" alapon arról, hogy... csak értelmetlen. Egyre kevésbé van ennek értelme,

mivel egyre jobban megközelítjük azt a pontot, ahol a mostani fajok egyedeinek többsége eléri az alkalmazkodóképessége határait. Mint a

mellékelt ábrák is mutatják... NEM... nincs leállás... nincs fékeződés... függetlenül attól, hogy szerinted a negatív visszacsatolások dominálnak,
EGYELŐRE gyorsuló folyamatokat látunk.

Előzmény: szilvatövis (330294)
szilvatövis Creative Commons License 2018.08.14 0 0 330295

Ok. Nem nőnek, sőt némileg csökkennek a gleccserek. Ez történik százötven éve folyamatosan. Szeretnéd ha nőnének?

 

A grönland gleccsereit elolvasztja a Golf, ha akarja, más a helyzet mint az Antarktisznál. Itt a feketete hó és a melegebb levegő olvadt kürtőket hoz létre, a víz alulra folyik, ahol keni a jeget, csökken a súrlódás, növekszik a gleccser sebessége.

Nem látom át milyen különleges jelentőséget tulajdonítasz annak, hogy a sósabb víz alulra kerül akkor is, ha melegebb. Ugyanez van édesvízzel is, különben a tengerfenék fagyna be először. Négy fok alatt csökken a sűrűsége.

Előzmény: Auralianus (330293)
szilvatövis Creative Commons License 2018.08.14 0 0 330294

Én igen és Te elolvastad?

Plunged to ocean depths by winds and currents, that trapped heat has eluded surface temperature measurements, fueling claims of a “hiatus” or “pause” in global warming from 1998 to 2013. But by expanding cool water, the deep-sea heat’s impacts have been indirectly visible in coastal regions by pushing up sea levels, contributing to worsening high-tide flooding.

Itt ír a felmelegedésbeni szünetről, amit a felszínen mértek és Te nem tapasztaltál.

 

Az Antarktiszt is elolvastam azt próbáltam elmagyarázni, hogy helyi jelenség és nem pont úgy zajlik, ahogy előadtad. A mélyvíz mindig is melegebb volt mint a selfeké és semmiféle globális hatás ott nincs. Minden olvadáskor keletkezik édesvíz és minden fagyáskor télen, keletkezik sós víz, de nem egyszerre, tehát mindig lesz olvadás is fagyás is a selfeken.

Ha melegszik a Föld, akkor több fog olvadni, ez vitathatatlan.

 

Előzmény: Auralianus (330290)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.14 -2 0 330293

Az északi félteke meghatározó szárazföldi jégtakarója Grönlandon van, nem a sarkon, ezért máshol alakul ki a hidegebb zóna. 
a felszíni vizek melegedése pedig jól megfigyelhető (pl a Spitzbergáktól nyugatra ahol 3 éve folyamatosan még tél közepén is
10 fok körüli a tenger hőmérséklete) .... ezért alakul ki fokozatosan a sarkköri monszun, a hideg zóna pedig az atlanti óceán 

közepén alakult ki.

 

 

Grönland gleccsereit ugyanúgy olvasztja alulról a melegebb, sósabb tengervíz, mint ahogy azt az antarktisznál megfigyelték, 

csupán az ottani gleccsereknek jóval kisebb hányada végződik úszó jégtáblákban ezért a hatások is eltérőek. A megnövekedett

csapadékmennyiség viszont megfigyelhető ott is (pont ezért durva, hogy a többlet csapadék mellett SEM képes növekedni se

az északi sarki se a grönlandi, se az antarktiszi jég mennyisége)

 


Egyébként annyira nem rakétatudomány... ezerszer belinkeltem az earth nullschool-t... csak nézegetni kellene néha :) Valós 

időben vizualizált mérési eredményeket lehet rajta nézegetni... időben visszafelé haladva is. De ezen az oldalon is jó képeket
lehet találni, ez s időben visszakereshető adatbázis.

 

 

Gyakorlatilag már annyi adat áll rendelkezésre, hogy lassan általános iskolában is oktatható lenne a dolog.

Előzmény: szilvatövis (330287)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.14 -2 0 330292
Auralianus Creative Commons License 2018.08.13 -2 0 330291

Nem figyeltem meg évtizedes stagnálást a felmelegedésben a 2000-es évek tájékán.

Előzmény: szilvatövis (330288)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!